"Shark" (2006-2008)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

"Shark" (2006-2008)

Bericht door Section31 »

Shark
Afbeelding

Sebastian Stark (James Woods) is een gehaaide advocaat die het over een andere boeg gooit na een aantal ingrijpende gebeurtenissen op werkvlak en in zijn persoonlijke leven. Hij stapt over naar de 'goede' kant en wordt een gevreesd hoofd openbaar aanklager bij een speciale eenheid die zware jongens voor de rechter sleept. In deze nieuwe CBS serie die vanaf 21 september al te zien is, krijgt Stark te maken met vijanden uit het verleden en neemt hij een stel jonge, enthousiaste openbaar aanklagers op sleeptouw.

Stark's werkwijze is als volgt: hij deinst voor niets en niemand terug en weet dankzij zijn charmante voorkomen en overborrelende zelfvertrouwen heel veel voor elkaar te krijgen. Dit tot ergernis van zijn voormalige tegenstandster en huidige baas, de ambitieuze Jessica Devlin (gespeeld door 'Seven of Nine' Jeri Ryan). Zij hoopt dat zijn houding verandert wanneer hij verantwoordelijk wordt voor een team bestaande uit net beginnende aanklagers. Maar niets is minder waar. Toch heeft Stark één zwakke plek en dat is zijn zestienjarige dochter Julie (Danielle Panabaker), die hem met beide benen op de grond houdt.

In de eerste aflevering van 'Shark', die geregisseerd is door de bekende filmregisseur Spike Lee (o.m. 'Jungle Fever' en 'Malcolm X'), krijgt Stark te maken met een onverwachte en schokkende uitkomst van een zaak. Tegelijkertijd ziet hij in zijn persoonlijke leven het licht en besluit hij de advocatuur voor gezien te houden. Hij maakt de overstap naar het Openbaar Ministerie en wordt de mentor van een stel jonge openbaar aanklagers. In hun eerste zaak krijgen ze te maken met een beroemde popzangeres die een man zou hebben vermoord nadat die zou hebben geprobeerd om haar te verkrachten. Stark en zijn team zetten meteen hun tanden in deze zaak.

Elke donderdag wordt het uitgezonden in Amerika, elke vrijdag te vinden op het internet.

Sebastian Stark (James Woods)
Afbeelding

Jessica Devlin (Jeri Ryan)
Afbeelding

Casey Woodland (Samuel Page)
Afbeelding

Raina Troy (Sophina Brown)
Afbeelding

Martin Allende (Alexis Cruz)
Afbeelding

Madeline Poe (Sarah Carter)
Afbeelding

Julie Stark (Danielle Panabaker)
Afbeelding

Deze serie is vanaf maandag 30 oktober ook elke maandag tussen 21.30 en 22.30 uur op RTL4 te zien.

Links:

TV.com site
IMDb-site
CBS-site
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik zag gisteren toevallig een aflevering op RTL4 en dat viel me niet tegen! :)

Al maakt het wel een beetje de indruk een schaamteloze kloon van House te zijn... :o
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Dat hoor ik vaker maar dat slaat echt nergens op; serie lijkt in de verste verte niet op House, MD.

Verder zijn de karakters, op Shark na, behoorlijk oppervlakkig en zijn het stuk voor stuk gewoon standaard zoek-de-dader verhaaltjes. Deze serie brengt echt niks nieuws.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Hm, ik heb Danielle Panabaker een paar dagen geleden nog in Sky High gezien. Dit is een beetje een ander soort rol, eh :)
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Ik kijk Shark, al loop ik wel wat afleveringen achter door een serie overload. :*)
De serie lijkt niet op House, vind ik zelf. Zelf heb ik meer met Shark, Shark zelf is lekker overdreven, echt een geweldig karakter. :*D Het verloop van de verhalen vind ik ook gewoon interessanter.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

heb het een paar keer gezien, als ik er ooit weer tijd voor heb ga ik het wel es kijken, is leuke serie maar niet zo dat ik het elke week wil zien of op dvd wil hebben.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Paar keer gezien maar niet echt heel intresant, deze laat ik ook mooi schiten voor andere series.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Vis schreef:Dat hoor ik vaker maar dat slaat echt nergens op; serie lijkt in de verste verte niet op House, MD.

Verder zijn de karakters, op Shark na, behoorlijk oppervlakkig
Bij House zijn de bij-karakters net zo (weinig) oppervlakkig als bij Shark. Beide series drijven op de kracht van de hoofdrolspeler, en dat lukt erg goed :)
Vis schreef:en zijn het stuk voor stuk gewoon standaard zoek-de-dader verhaaltjes. Deze serie brengt echt niks nieuws.
Ook de verhalen van House zijn standaard zoek de dader verhaaltjes, alleen dan met ziekten.

Bij beide series gaat het erom hoe de bij-karakters op de zaak/ziekte reageren, en hoe Shark/House weer op hun reageert.
En in beide gevallen is dat erg leuk om te zien.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Rogueborg schreef:
Vis schreef:Dat hoor ik vaker maar dat slaat echt nergens op; serie lijkt in de verste verte niet op House, MD.

Verder zijn de karakters, op Shark na, behoorlijk oppervlakkig
Bij House zijn de bij-karakters net zo (weinig) oppervlakkig als bij Shark. Beide series drijven op de kracht van de hoofdrolspeler, en dat lukt erg goed :)
En zo nog tig series, daardoor is Shark nog geen kloon van House.

Wat betreft de karakters, die zijn ook niet zo bijzonder in House inderdaad, maar ze hebben al aardig wat ontwikkeling doorgemaakt. Omdat de serie al langer loopt, maar ook omdat dat binnen de serie past. Shark heeft geen rode draaid, enkel losse verhaaltjes, daarbij is ontwikkeling erg lastig. Afgezien van 't feit dat de meeste acteurs in Shark toch niet de beste in 't vak zijn en dat vaak erg duidelijk is.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Shark is best vermakelijk, eens wat anders dan al dat forensische gebeuren waar ik teveel van kijk. Binnenkort ook eens kijken of ik met huisch zal beginnen.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Shark is niet echt boeiend en sprankelend zoals wordt gezegd maar ja smaken verschillen
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

johnny sisko schreef:Shark is niet echt boeiend en sprankelend zoals wordt gezegd maar ja smaken verschillen
Nee meer een "bin here done that" verhaal
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Vis schreef:
Rogueborg schreef:
Vis schreef:Dat hoor ik vaker maar dat slaat echt nergens op; serie lijkt in de verste verte niet op House, MD.

Verder zijn de karakters, op Shark na, behoorlijk oppervlakkig
Bij House zijn de bij-karakters net zo (weinig) oppervlakkig als bij Shark. Beide series drijven op de kracht van de hoofdrolspeler, en dat lukt erg goed :)
En zo nog tig series, daardoor is Shark nog geen kloon van House.
Zoals? :?

Ik heb pas één aflevering van Shark gezien, maar na 10 minuten zat ik al te denken 'dit lijkt wel erg veel op House'.
En blijkbaar ben ik daarin niet de enige.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Nou, het enige wat bij Shark hetzelfde is, is een hoofdacteur die de serie draagt als een zelfverzekerd en arrogant personage. De rest van de cast stelt weinig voor. In zoverre komen ze wel overeen, maar dat geldt in zekere mate ook voor Blind Justice, In Justice, Eyes, Medical Investigation, ... Wat ik wil zeggen: zo'n setup is niet uniek voor House, en dat alleen maakt Shark geen clone van House, omdat ze verder op alle punten compleet verschillen.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Ja dat is dan misschien wel zo maar t boeit niet
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik moet trouwens even terugkomen op wat ik zei... Shark draagt de serie helemaal niet, enige interessante is Sarah :love2:

Afbeelding

Zolang ze niks zegt iig :P
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Inderdaad, ze heeft een verschrikkelijke stem. :X
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

8472 Killer! schreef:Inderdaad, ze heeft een verschrikkelijke stem. :X
En op het plaatje in de OP draagt ze d'r broek boven haar navel zo lijkt het. ;-(
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

She's not bringing sexy back. :nothanks:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

laatste aflevering was wel aardig

maar wat me altijd stoort bij dit soort series is dat ze niet op details letten
bijv. die zoon gewoon in de crimescene laten en half over z'n vader hangen
en nog wel het mooiste: een deur die al geopend is gaan openen met een keycard :bonk:

maar dat is niks vergeleken met 3lbs, waar geeneen monitor is aangesloten :')
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Ik vind het ook wel een leuke serie kan niet meepraten over of het nou wel of niet een kloon van House is omdat ik die eerst moet zien. :*)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

8472 Killer! schreef:She's not bringing sexy back. :nothanks:
:biggrin:

Op die foto zeker niet :+
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Mwa ze heeft wel charme hoor ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Shark's back 8-)

Ze hebben die Casey Woodland geschrapt, kan me eigenlijk niet veel schelen, vond hem een beetje de Chase van Shark. Die kon me ook niet zoveel schelen? Dit seizoen wordt nog even afwachten. Jeri Ryan lijkt nu deel van Stark's team. Dat is wel goed.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

inderdaad, van haar zien we nu een stuk meer :good:
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Ik vind seizoen 2 tot nu toe wel leuk. :)
Danny Reyes vind ik interessanter dan Casey Woodland, en Jeri Ryan's rol is nu inderdaad beter.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Heb alleen een onzettend déjà vu gevoel alsof ik deze afleveringen al eens gezien heb
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Helaasch, vandaag de laatste aflevering gedownload. Shark schijnt niet terug te komen :( Ik vond het altijd wel vermakelijk.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: "Shark" (2006-2008)

Bericht door Tactical_Cube »

Voor de mensen die dit een leuke serie vinden of het eens willen kijken kan ik aanraden om naar de ECI te gaan. Althans de ECI in Groningen had seizoen 1 voor 15 euro. voor 22 afleveringen is dat helemaal niks.

Ik ben overigens ook op mijn standpunt van een 2 en een half jaar geleden teruggekomen :P
Vind het toch wel een erg vermakelijk serie, oke het zijn standaard verhaaltjes, maar Shark is gewoon een erg leuk arrogant karakter en de show is meestal net wat slimmer dan het standaard advocaten showtje.

Daarbij vind ik het ook wel eens leuk om de DA kant te zien in plaats van wat vaak zo is het advocatenkantoor.

Vond het erg jammer om te zien dat de serie gecancelled is want ik vind het toch leuker dan menig andere standaard serie. Overigens ben ik blij om te horen dat Jeri Ryan in seizoen 2 (voorzover er een seizoen 2 is) een grotere rol krijgt.
Alleen jammer daarbij dat Casey weg is, niet vanwege zijn karakter :P maar hij ziet er wel leuk uit.

Vond overigens de dood van Martin Allende ook niet erg, ben blij dat ze zelf in zagen dat dit karakter niets in te brengen had. Wat dat betreft vind ik het goed van de schrijvers of het netwerk (wie het ook maar bepaald heeft) dat ze de zwakke karakters gewoon uit de serie schrijven. Voor mijn gevoel durven veel series dat niet, of zien ze gewoon niet in dat het karakter zwak is, of ze gaan ineens gekke stunts uithalen om het karakter interessant proberen te maken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Shark" (2006-2008)

Bericht door captain crash »

zit bij mij in de groep als het op tv is en ik heb tijd dan is het wel geinig...geloof dat alle seizoenen op dit moment of volgende maand in het on demand pakket van UPC zitten dus geld ervoor betalen doe ik niet.
Plaats reactie