Uur voor Uur - #164

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #164

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #164. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 17 maart 2007. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #164
The Pegasus (TNG)
Chimera (DS9)
Human Error (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Human Error", zwaar tegenvallende aflevering en op het einde vraag je je af waar het allemaal voor diende. Er wordt goed gebruik gemaakt van de Grote Reset Knop. Eindelijk lijkt het erop dat Seven of Nine gaat groeien als personage. Ondanks de vele aandacht die het personage heeft gekregen is er van personage ontwikkeling weinig sprake geweest. Eindelijk kiest ze voor een sociaal leven, vriendschap, relatie maar plots is daar zomaar ineens een Borg implantaat dat ervoor zorgt dat Seven geen sterke emoties kan ervaren ook al hebben we als kijker diverse malen dit wel gezien. Een simpele ingreep kan dit okbstakel uit de weg ruimen maar Seven kiest ervoor om dit niet te doen. Waarom is eigenlijk onduidelijk. Dan is er nog de vraag waarom ze nu ineens aan het experimenteren is op het holodeck. Het was heel makkelijk geweest als we Seven Icheb hadden zien begeleiden hierin aangezien hij sinds "Imperfection" niet meer kan regeneren. De romance met Chakotay komt ook uit de lucht vallen en is volledig gebaseerd op een potje bluffen tussen Beltran en Braga. Hier had zoveel meer ingezeten.

"The Pegasus", sterke Riker aflevering waarin Riker geconfronteerd wordt met een geheim uit het begin van zijn carriere. Een complot in Starfleet om in het geheim een phase-cloak te ontwikkelen. Picard die door Admiral Pressman niet op de hoogte wordt gebracht van de situatie. Zorgt voor spanning en tevens heeft de aflevering een mysterieus gevoel vanwege de geheimzinningheid rondom Pressman en Riker die er meer van af weet maar niets zegt. Plus de Romulans die erbij betrokken zijn. Ik vraag me wel af of Picard's keuze om de technologie te onthullen de beste is. Picard breekt ook weleens de regels maar aan de andere kant, het is niet Pressman's functie om interstellair Federatie beleid op te stellen. Dit past ook bij de alfevering maar als kijker mis je een cruciaal stukje informatie: Waarom heeft de Federatie een verdrag met de Romulans gesloten waarin het toezegt geen cloaking technologie voor schepen te ontwikkelen en/of te gebruiken. En dat is toch jammer.

"Chimera". een klein meesterwerk, dezeaflevering die veel inzicht geeft in Odo en zijn leven op het station. Zijn relatie met Kira, waar heel goed gebruik van wordt gemaakt, zijn status onder de solids, zijn status als Changeling en ook hoe een Changeling tegen solids aan kijkt. Odo wordt geconfronteerd met één van de andere 100 Changelings die de ruimte zijn ingestuurd. Laas is net als Odo opgegroeid bij Solids, heeft zich voorgedaan als een Solid, net als Odo, heeft een relatie met een Solid gehad, net als Odo, te maken gekregen met discriminatie, net als Odo. Het wantrouwen en de vooroordelen van Laas tegenover Solids zijn erg begrijpelijk. Een Changeling kan niet zichzelf zijn onder de Solids. Odo zien we dit ook zelden doen. Odo gaat niet in het openbaar van gedaante verwisselen. En wanneer Laas dit doet, ontstaan er problemen. Quark maakt dit ook duidelijk, zonder prekerig over te komen. En Odo moet heel goed kijken naar zijn leven bij de Solids en dat is geen gemakkelijke opgave, iets wat goed naar voren komt. Alles klikt met elkaar. Iets wat ook opvallend vind, is dat Laas wordt gespeeld door dezelfde acteur die Martok speelt. De eerste keer kijken dacht ik dat het familie was vanwege de stem en omdat German Hertzler in de credits stond maar het blijkt gewoon J.G. Hertzler te zijn.

Zowel Pegasus als Chimera vind ik topafleveringen maar Chimera toch nog een heel stuk beter, één van de beste van het seizoen en van de hele serie zelfs dus mijn stem gaat naar Chimera.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

The Pegasus (TNG), spannend, goed in elkaar gezet. Een top-aflevering!
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

The Pegasus (TNG)
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

The Pegasus (TNG)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Doe mij maar een Pegasus (TNG)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jep Pegasus dus :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Pegasus
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Pegasus was wel een zeer goeie aflevering zeker een van de betere in het laatste seizoen.
Captain Picards day :lol2: Hoop niet dat iemand dat idee ook in de sim gaat doen. Maar zelfs Terry "John Locke"O'Quinn helpt deze aflevering niet naar het zelfde nivo als:

Chimera
Waar in Odo voor een moeilijke keuze staat. Leven met een van zijn mensen of zijn liefde voor Kira. Uiteindelijk kiest hij voor Kira en Odo blijft natuurlijk gewoon een beetje een oom tom. Het enige wat ik me nu afvraag is of laas ook besmet is met het virus dat de Founders hebben.

"What's he doing?"
"Being fog."
"Well, can't he 'be fog' somewhere else?"


Dus Chimera
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Chimera
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

geen enkele twijfel....

The Pegasus (TNG), voor mij stukken beter dan DS9 en VOY.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Pegasus(TNG). Zelfs Riker is goed te genieten in deze aflevering :)
Gebruikersavatar
johan_d_paul
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 jan 2006, 20:50
Locatie: h.i.ambacht

Bericht door johan_d_paul »

pegasus- top aflevering en erg leuk
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

pegasus was echt cool op het einde toen adama helo en tyrol op ging halen en wat is die Cain een bitch 8-)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

T_C dat was bsg :')

The Pegasus voor mij ook.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

T_C is helemaal ge_BSGd. Hij kan maar aan een ding denken nog :lachhuil:
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Chimera (DS9) met eervolle vermelding voor Pegasus ;]
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

CmdrCrichton schreef:T_C dat was bsg :')

The Pegasus voor mij ook.
:*)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Pegasus met eervolle vermelding voor Chimera :)
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Chimera herinner ik me als een goede aflevering, waarbij ik het leuk vond om een van de andere changelings te zien die destijds de ruimte in waren gestuurd. Human Error was zwak en heeft me eigenlijk niet kunnen boeien. Mijn voorkeur gaat dus uit naar Chimera, maar aangezien het al een tijdje terug is dat ik deze aflevering gezien heb en aangezien ik Pegasus nooit gezien heb stem ik niet.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Paulstartrek schreef:Pegasus met eervolle vermelding voor Chimera :)
Dit dus :stupid:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

17 mensen hebben gestemd.
The Pegasus (TNG) staat op de eerste plek met 13 stemmen.
Chimera (DS9) staat op de tweede plek met 4 stemmen.
Human Error (VOY) staat op de derde plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #165!
Gesloten