Uur voor Uur - #166

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #166

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #166. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 31 maart 2007. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #166
Sub Rosa (TNG)
Badda-Bing Badda-Bang (DS9)
Author, Author (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

TNG vond ik volgens mij wel een leuke ep, is al aardig tijdje geleden dat ik die gezien heb, maar ik vind beverly altijd wel leuk. Ik kan me er niet zo heel veel meer van herinneren maar het was eens iets anders.

DS9 Ja was erg leuke en grappige aflevering maar ik vond het een beetje een inhoudloos iets, holodeck gedoe, kom op het is een programma :) maar dat neemt niet weg dat de ep leuk was om te zien.

VOY De zoveelste EMH aflevering dit seizoen, maar dit keer wel een goede, zitten erg leuke momenten in, zoals 1 of three enz :+ ik ga deze ronde voor Voyager
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Author, Author! Toch weer een geslaagde Doctor-aflevering.

Sub Rosa kunnen we het maar beter niet over hebben, en Badda bing badda bang is een beetje te cheesy, en ik ben al geen Vic-fan.
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Sub Rosa vond ik, toen ik 'm voor 't eerst zag, een erg spannende ep, en ook de vorige keer (een paar maanden geleden) best vermakelijk. Alleen de naam 'anaphase lifeform' irriteerde me een beetje. |:(

Author, Author (VOY) vond ik een ietwat irritante episode. Normaal ben ik wel gecharmeerd van EMH-episodes, maar deze keer vond ik het gewoon... nergens op slaan. :{ De intro was wel mooi, maar daar houdt het ook mee op. Het is overigens best een tijdje geleden dat ik deze ep voor 't laatst heb gezien, dus het zou kunnen zijn dat ik er na een keertje herkijken anders over denk.

Badda-Bing Badda-Bang vond ik een bijzonder vermakelijke episode. Vic heeft de crew vaak uit de put geholpen, en nu is het tijd dat zij iets terugdoen voor hem. Heb de ep als erg vermakelijk ervaren, en daarom krijgt 'ie mijn stem. :)
Laatst gewijzigd door Zimmerman op 25 mar 2007, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

matige ronde.

Ik kies mijzelf deze reis. :+ Author, Author (VOY)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Totaal niks boeiends maar de aflevering die mij het beste bijstaat

Badda-Ding Badda-bang van dsn... niet dat ik echt een vic fan of holodeck fan ben... Zoals ik al zij, niks bijzonders deze keer.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Author, Author (VOY)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef: DS9 Ja was erg leuke en grappige aflevering maar ik vond het een beetje een inhoudloos iets, holodeck gedoe, kom op het is een programma :) maar dat neemt niet weg dat de ep leuk was om te zien.
en dat was de VOY niet zo :roll:
een saaie aflevering waar de dokter weer eens word afgezeken door kleuter paris :Z
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Sub Rosa", Beverly's oma(!) duikt op. Hier is het dan, de grote Beverly Crusher aflevering van het seizoen en het behoort tot de slechtste afleveringen van de serie. Een saai spookverhaal vol met de gebruikelijke cliches. Het is een spookverhaal maar TNG probeert het wetenschappelijk verantwoord te laten lijken middels gigantische hoeveelheden oersaaie technobabble. Het dieptepunt van Beverly is de halve masturbatie-scene. Het spookwezen wordt simpelweg vermoord door Beverly. Beverly's oma is er niet slechter van geworden toch krijgt Ronin een phasershot.

"Author, Author", aardige aflevering, De holodeck scenes zijn geweldig om te zien, ook al is het min of meer een herhaling van "Doctor, Spy", maar halverwege schakelt de aflevering over naar een saai viewscreen gebeuren. Doodzonde! En er had nog veel meer ingezeten. Als hier mee door was gegaan had de aflevering een topper kunnen zijn. Helaas, lange scenes die zich afspelen over een viewscreen zijn saai. Het is veel interessanter om de cteurs/personages tegenover elkaar te zien in dezelfde ruimte. Het hele hologrammenrechten gedoe in VOY is zo vermoeiend en elk gezond verstand ontbreekt volkomen. Janeway is tegen het verhaal maar 4 jaar geleden vond ze Tuvok's Maquis opstand onschuldig. Waarom de Bolian uitgever het boek eerder wilt uitgeven is onbekend. Hij verdient er toch niets aan! Dan begint dus het saaie viewscreen gedoe. Dit is niets meer dan een slappe kopie van TNG's Measure Of A Man. (Stel je voor dat die aflevering via een viewscreen was uitgevoerd) Vreemd genoeg komt Data's zaak niet eens ter sprake. De laatste scene laat zien hoe fout VOY de hologramrechten heeft aangepakt. Wie zien EMH-1 grotten uithakken maar ze hebben alle kennis en intelligentie die nodig is voor een EMH-arts. Waarom? En waarom wordt dr. Zimmerman zo vernederd?

"Badda Bing Badda Bang", vind ik een beter komedie. een passend verhaal en weet ook wat het is waardoor het de hele aflevering door komisch blijft. Ook al is het niet zo goed als "Take Me Out..." Vic Fontaine's lounge is gekocht door gangsters en Vic wordt bedreigd. Sisko's reactie hierop is prachtig. De bemanning die normaal strijd tegen Jem'Hadar en Cardassians, het station of schip moet redden van een anomalie, allemaal gesneden koek, moet het nu opnemen tegen jaren 50 gangsters. De overval is slim maar natuurlijk gaat het mis, zoals het hoort in dit soort scenario's. De juiste sfeer is aanwezig. De laatste komische aflevering voordat het einde van de serie met de Final Chapter van start zal gaan. Mooi ingegeven door het duet van Vic en Sisko 'The best is yet to come'.

Mijn stem gaat Badda-Bing Badda-Bang". Jammer voor "Author, Author", als het niet halverwege was omgeschakeld naar een saaie, domme aflevering maar gewoon het tempo en de humor van het eerste deel had vastgehouden was er helemaal niets aan de hand geweest. :(
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 25 mar 2007, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:DS9 Ja was erg leuke en grappige aflevering maar ik vond het een beetje een inhoudloos iets, holodeck gedoe, kom op het is een programma :) maar dat neemt niet weg dat de ep leuk was om te zien.
En hoe is dat anders met de EMH? Vic weet dat het een programma is en is daar tevreden mee. Probeert niets anders te zijn, gijzelt en ontvoert zijn collega's niet, saboteert het schip niet, brengt anderen niet in gevaar om te bewijzen dat hologrammen rechten hebben.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Het enige wat ik me afvraag is waarom sisko in godsnaam nog over mensen rechten begint zover in de toekomst
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Miriam schreef:Het enige wat ik me afvraag is waarom sisko in godsnaam nog over mensen rechten begint zover in de toekomst
Sisko heeft een tijdje in de jaren 50 geleefd (Far Beyond the Stars).
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:DS9 Ja was erg leuke en grappige aflevering maar ik vond het een beetje een inhoudloos iets, holodeck gedoe, kom op het is een programma :) maar dat neemt niet weg dat de ep leuk was om te zien.
En hoe is dat anders met de EMH? Vic weet dat het een programma is en is daar tevreden mee. Probeert niets anders te zijn, gijzelt en ontvoert zijn collega's niet, saboteert het schip niet, brengt anderen niet in gevaar om te bewijzen dat hologrammen rechten hebben.
je kan die 2 niet met elkaar vergelijken ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:DS9 Ja was erg leuke en grappige aflevering maar ik vond het een beetje een inhoudloos iets, holodeck gedoe, kom op het is een programma :) maar dat neemt niet weg dat de ep leuk was om te zien.
En hoe is dat anders met de EMH? Vic weet dat het een programma is en is daar tevreden mee. Probeert niets anders te zijn, gijzelt en ontvoert zijn collega's niet, saboteert het schip niet, brengt anderen niet in gevaar om te bewijzen dat hologrammen rechten hebben.
je kan die 2 niet met elkaar vergelijken ;)
Tuurlijk wel en dan blijken er ook nog eens veel overeenkomsten te zijn.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Allemaal matige eps maar deze keer ga ik toch voor Voy: Author, Author
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Badda-Bing Badda-Bang (DS9)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

DS9, alleen al omdat sisko zingt :good:
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Badda-Bing Badda-Bang

Heerlijke homage aan Ocean's Eleven en het Vegas van Sinatra. Leuk om de crew eens helemaal uit hun normale omgeving te halen en in een heel andere wereld te zien, zonder dat het meteen een standaard holodeck aflevering wordt. :)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Raynor's Revenge schreef:DS9, alleen al omdat sisko zingt :good:
:stupid:
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Author, Author (VOY)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Author, Author (VOY)
Heel af en toe verdient Voy 't ook echt ;]
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

HorckDude schreef:Badda-Bing Badda-Bang

Heerlijke homage aan Ocean's Eleven en het Vegas van Sinatra. Leuk om de crew eens helemaal uit hun normale omgeving te halen en in een heel andere wereld te zien, zonder dat het meteen een standaard holodeck aflevering wordt. :)
Volgens mij was Ocean's Eleven nog niet in de bios toen...

Ik stem ook op Badda-Bing Badda-Bang, dit is nu wel een goede Vicep.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

captain crash schreef: Volgens mij was Ocean's Eleven nog niet in de bios toen...
Hij bedoelt ook de sinatra versie uit 1940 ofzo
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Miriam schreef:
captain crash schreef: Volgens mij was Ocean's Eleven nog niet in de bios toen...
Hij bedoelt ook de sinatra versie uit 1940 ofzo
de eerste versie was in 1960...... :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

sonpas schreef:
Miriam schreef:
captain crash schreef: Volgens mij was Ocean's Eleven nog niet in de bios toen...
Hij bedoelt ook de sinatra versie uit 1940 ofzo
de eerste versie was in 1960...... :)
:) TY
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

:thumbs:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Als huiswerk gaf Ira Behr opdracht aan de productiemensen om Ocean's Eleven te kijken. :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Badda-Bing Badda-Bang (DS9)
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Badda-Bing Badda-Bang (DS9)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Author,Author(Voy)
Gesloten