Uur voor Uur - #168

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #168

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #168. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 14 april 2007. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #168
Thine Own Self (TNG)
'Til Death Do Us Part (DS9)
Natural Law (VOY)

Veel plezier!
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 11 apr 2007, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

'Til Death Do Us Part (DS9)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

DS9 met 'Til Death do...

Voyager is hierbij als een nachtkaars uitgegaan. Die wint toch niet meer :*)
TNG was nog een degelijke ep.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

EMH schreef:
Voyager is hierbij als een nachtkaars uitgegaan. Die wint toch niet meer :*)
TNG was nog een degelijke ep.
Nu pas ik dacht dat dat al veel eerder was gebeurd
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Thine Own Self. Weet nog dat dat best een beklemmende aflevering was waar ik best van onder de indruk was.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Thine Own Selft (TNG) vond dit gewoon een hele goede aflevering zelfs beter als Til Death Do Us Part
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

'Til Death Do Us Part (DS9)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Thine Own Selft (TNG) een goeie Data ep. met uitstekend acteerwerk, maar met een overbodig Troi stuk...........voor mij toch nog beter dan de ep's van DS9 en VOY.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

'Til Death Do Us Part (DS9)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

sonpas schreef:Thine Own Selft (TNG) een goeie Data ep. met uitstekend acteerwerk, maar met een overbodig Troi stuk...........voor mij toch nog beter dan de ep's van DS9 en VOY.
Ik doe met je mee. Het is moeilijk om de laatste eps van ds9 los te beoordelen. Maar, als ik dat ga doen dan is deze week alleen gewoon niet zo'n goede ep. In het geheel wel. Maarja, de vraag is om ze los te beoordelen.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Thine Own Selft (TNG)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Waarom plakt iedereen een 't' achter 'Self'?
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

WeyounsLastClone schreef:Waarom plakt iedereen een 't' achter 'Self'?
Zo staat het in het lijstje-- :{

Anyway, ik ga ook voor Thine Own Self (TNG). Ik ben het met 3rd eens dat het 7e seizoen van TNG niet bepaald het beste seizoen is, maar een aflevering als deze heb ik altijd wel kunnen waarderen. Op papier biedt het niet veel nieuws, maar de uitwerking vind ik bijzonder doeltreffend en gevoelig.

W.b. 'The Final Chapter'; natuurlijk is het misschien lastig om deze afleveringen los van elkaar te beoordelen, maar ik denk dat 'The Final Chapter' los of als geheel gewoonweg niet zo goed is. Persoonlijk vond ik de hele FC (ook door de hype vooraf) nogal tegenvallen; vaak praatziek, klein qua scope, en verhaallijnen als die van Dukat en Winn spraken me nooit aan. Buiten 'The Changing Face of Evil' en 'Tacking into the Wind' wist de FC me nergens écht te boeien. Dat mensen vooraf dan ook stellen dat álle afleveringen uit de FC ronde na ronde zal gaan winnen vind ik enigszins vreemd. 'The Final Chapter' was best een goede conclusie van DS9, maar had natuurlijk in één woord 'geweldig' moéten zijn. Dat was het, wat mij betreft, lang niet.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik vind het als geheel de beste afsluiting van een Star Trek serie tot op heden gemaakt. Ik vind lang niet alles goed en individueel blijft er weinig van de eps over (tenzij je echt alleen maar kijkt naar de mooie oorlogsbeelden). Als geheel denk ik dat ik seizoen 7 van tng beter vind dat seizoen 7 van ds9. Maargoed, ik vind seizoen 7 van ds9 hoe dan ook niet het beste seizoen van die serie ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

The Snob schreef:W.b. 'The Final Chapter'; natuurlijk is het misschien lastig om deze afleveringen los van elkaar te beoordelen, maar ik denk dat 'The Final Chapter' los of als geheel gewoonweg niet zo goed is. Persoonlijk vond ik de hele FC (ook door de hype vooraf) nogal tegenvallen; vaak praatziek, klein qua scope, en verhaallijnen als die van Dukat en Winn spraken me nooit aan.
dat een bepaalde verhaal lijn jou al dan niet aanspreekt zegt natuurlijk niks over of het goede dan wel slechte afleveringen waren ;)

ik ben het overigens wel met je eens dat al van te voren aannemen dat DS9 vanaf nu alle rondes zou winnen idd onzin is.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

WeyounsLastClone schreef:Waarom plakt iedereen een 't' achter 'Self'?
omdat we te lui zijn om de titel daadwerkelijk te typen......en dus gewoon Ctrl c doen..... :*)
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Heeft 3rd niet gestemt dus kan ik geen vergelijking trekken aangezien ik VOY niet kijk. Ik weet dan wel dat tNG weer een slap verhaal had met Data dus is het automatisch 'Til Death Do Us Part (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Snob schreef:W.b. 'The Final Chapter'; natuurlijk is het misschien lastig om deze afleveringen los van elkaar te beoordelen, maar ik denk dat 'The Final Chapter' los of als geheel gewoonweg niet zo goed is. Persoonlijk vond ik de hele FC (ook door de hype vooraf) nogal tegenvallen; vaak praatziek, klein qua scope, en verhaallijnen als die van Dukat en Winn spraken me nooit aan. Buiten 'The Changing Face of Evil' en 'Tacking into the Wind' wist de FC me nergens écht te boeien.
Dat is een erg merkwaardige uitspraak gezien het feit "The Changing Face Of Evil" en "Tacking Into The Wind" de ontknoping zijn van de afleveringen die daaraan vooraf gingen. In "Penumbra", "Till Death Do Us Part" en "Strange Bedfellows" wordt de hele zaak opgezet. Zonder die opzet zou "The Changing Face Of Evil" niet eens bestaan.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dat klopt 3rd maar dat maakt die afleveringen als individuele eps nog niet goed. En dat is de moeilijkheid van deze eps waarderen op deze manier.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Gul_Evek schreef:Heeft 3rd niet gestemt dus kan ik geen vergelijking trekken aangezien ik VOY niet kijk.
3rd heeft daar niets mee te maken.........maar het is een vereiste (dacht ik toch) dat je moet kiezen tussen de drie resterende episodes en niet tussen twee.....
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef:
The Snob schreef:W.b. 'The Final Chapter'; natuurlijk is het misschien lastig om deze afleveringen los van elkaar te beoordelen, maar ik denk dat 'The Final Chapter' los of als geheel gewoonweg niet zo goed is. Persoonlijk vond ik de hele FC (ook door de hype vooraf) nogal tegenvallen; vaak praatziek, klein qua scope, en verhaallijnen als die van Dukat en Winn spraken me nooit aan. Buiten 'The Changing Face of Evil' en 'Tacking into the Wind' wist de FC me nergens écht te boeien.
Dat is een erg merkwaardige uitspraak gezien het feit "The Changing Face Of Evil" en "Tacking Into The Wind" de ontknoping zijn van de afleveringen die daaraan vooraf gingen. In "Penumbra", "Till Death Do Us Part" en "Strange Bedfellows" wordt de hele zaak opgezet. Zonder die opzet zou "The Changing Face Of Evil" niet eens bestaan.
Dus ik kan 'The Empire Strikes Back' niet beter vinden dan 'A New Hope', want zonder 'A New Hope' had 'The Empire Strikes Back' niet bestaan--?? :?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jep, er wordt inderdaad wel verwacht dat men alle eps gezien heeft
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Thine Own Self (TNG)
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Thine Own Self (TNG)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

'Til Death Do Us Part (DS9)

Worf & Ezri :)
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

'Til Death Do Us Part
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Snob schreef:
3rd RemataKlan schreef:
The Snob schreef:W.b. 'The Final Chapter'; natuurlijk is het misschien lastig om deze afleveringen los van elkaar te beoordelen, maar ik denk dat 'The Final Chapter' los of als geheel gewoonweg niet zo goed is. Persoonlijk vond ik de hele FC (ook door de hype vooraf) nogal tegenvallen; vaak praatziek, klein qua scope, en verhaallijnen als die van Dukat en Winn spraken me nooit aan. Buiten 'The Changing Face of Evil' en 'Tacking into the Wind' wist de FC me nergens écht te boeien.
Dat is een erg merkwaardige uitspraak gezien het feit "The Changing Face Of Evil" en "Tacking Into The Wind" de ontknoping zijn van de afleveringen die daaraan vooraf gingen. In "Penumbra", "Till Death Do Us Part" en "Strange Bedfellows" wordt de hele zaak opgezet. Zonder die opzet zou "The Changing Face Of Evil" niet eens bestaan.
Dus ik kan 'The Empire Strikes Back' niet beter vinden dan 'A New Hope', want zonder 'A New Hope' had 'The Empire Strikes Back' niet bestaan--?? :?
Dat zie je verkeerd. "A New Hope" is niet alleen setup voor "Empire Strikes Back", het is een afgerond verhaal.

Terug naar DS9, jij zegt dat jij de Final Chapter in zijn geheel niet goed vond en nergens wist te boeien op "Changing Face" en "Tacking" na. Terwijl die twee afleveringen de ontknoping zijn van de opzet die daarvoor kwam, in de aflevering die jou niet konden boeien.

Dat is erg vreemd. Want zonder een goede opzet, is er ook geen goede ontknoping.

Wat in "Penumbra", "Til Death Do Us Part" en "Strange Bedfellows" gebeurt, heeft direct invloed op "Changing Face". Die drie opzetafleveringen zijn geen afgerond verhaal.

Dus ik vind het erg merkwaardig wanneer iemand zegt dat hij of zij de Final Chapter niet boeiend vind op twee ontknopingsafleveringen na.

Dat strook niet met elkaar IMO.

---------------------------------

"Natural Law, oersaaie aflevering wat een armzalige VOY versie is van TNG "Darmok" met een standaard VOY actie einde er aan vastgeplakt. Een paar afleveringen terug bleek Seven verliefd te zijn op Chakotay. Nu is ze alleen met hem en hangt hij over haar heen en dit heeft geen enkele invloed op Seven. Iedereen die ooit verliefd is geweest weet dat dit niet klopt.

"Thine Own Self", goede Data aflevering. Ik zet vraagtekens bij het idee dat Data een nogal specifiek deel van zijn geheugen verliest. Het subplot met Deanna Troi en haar bevelvoeringstest is slap en had beter weggelaten kunnen worden. Dat iemand brugofficier wordt bij het behalen van een test waarvoor eerst zelfs nog enkele keren is gezakt is waanzin. Maar ja Counselor in bevel is sowieso waanzin. Gelukkig is Data het hoofdverhaal. Goed uitgewerkt. Data begint als de goede wetenschapper maar wordt uiteindelijk het gevreesde monster wanneer een deel van zijn kunsthuid eraf wordt gescheurd.

"'Til Death Do Us Part", lastig om te beoordelen, het is simpelweg drie kwartier van The Final Chapter. Hoofdzakelijk setup voor wat er gaat komen. Diverse verhaallijnen van gelijke waarde. Sisko's huwelijk en waarschuwing van de Prophets, Worf en Ezri bij de Breen, Damar's gevoel van nutteloosheid, Dukat die aan zijn plan begint. Aflevering is goed uitgewerkt en ik vind alles fijn om te zien.

Lastige keus maar de doorslaggevende factor voor mij is het idiote subplot met de brugofficierstest in TNG. Dus mijn stem gaat naar 'Til Death Do Us Part.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef: Dat is erg vreemd. Want zonder een goede opzet, is er ook geen goede ontknoping.
Ik trek de 'Star Wars' vergelijking nog even door...

'The Phantom Menace' en 'Attack Of The Clones' vormen (hoewel er deels ook afgeronde elementen zijn) de set-up voor 'Revenge Of The Sith'; de intriges rondom Palpatine, het langzame afdwalen van Anakin richting 'The Dark Side', etc., etc. Tóch vind ik, ondanks de set-up, TMP en AOTC teleurstellende, warrige films, en dat was ook de algehele opinie van fans en niet-fans. 'Revenge' vond ik echter gewéldig! Misschien juist wel omdát het de ontknoping was van verhaallijnen waarvan de opbouw dodelijk was, maar de conclusie, de pay-off was briljant.
De verhaallijnen van 'Penumbra', ''Till Death...' en 'Strange Bedfollows' vind ik persoonlijk gewoonweg niet goed. Dat 'The Changing Face Of Evil' die verhaallijnen verder brengt of concludeert op een goede, onderhoudende (maar niet geniale, want zó goed vond ik het ook weer niet) manier is gewoon zo.
B5 kende héél veel set-up; volgens jouw theorie moet je al die afleveringen goed vinden als je een aflevering als 'Z'ha'dum' goed vindt. Immers, zonder de set-up zou 'Z'ha'dum' niet bestaan...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Revenge Of The Sith briljant :nothanks:

Lucas heeft amper aan setup gedaan in TPM en AOTC. Zowat alles zat in Sith gepropt, met name Anakin's overstap naar de Dark Side. 'langzame afdwalen', uhuh jaja.

Babylon 5 een serie dat SEIZOENEN een langzame opbouw heeft gehad.

The Final Chapter van DS9 bouwt in drie afleveringen het grootste deel op voor de gebeurtenissen in The Changing Face Of Evil. De personages met hun eigenschappen zijn door de serie heen ontwikkeld. Een aantal kleinere punten is door het serie/seizoen al geintroduceerd maar de drie setup afleveringen trekken dat samen, doen er aardig wat nieuwe elementen bij wat tot een resultaat komt in Changing Face. En die aflevering vond je wel goed.

B5 had heus wel matige afleveringen die wel onderdeel uitmaakten van de verhaallijn maar gezien het tempo, over seizoenen uitgestrekt, was dat niet erg.

Laat maar wnat je komt aanzetten met Star Wars prequels (bijna alles in de laatste film) en B5 (plotgerichte seizoenslange opbouw).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

16 mensen hebben gestemd.
Thine Own Self (TNG) en 'Til Death Do Us Part (DS9) staan op een gezamenlijke eerste plek met ieder 8 stemmen.
Natural Law (VOY) staat op de tweede plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #169!

15-04-07: Uitslag aangepast ivm telfout
Gesloten