"Painkiller Jane" (2007)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

"Painkiller Jane" (2007)

Bericht door Vis »

Afbeelding

In a very imaginable future, the world battles terrorism and unrest. Out of this chaos emerges a new hero: Jane Vasko, a.k.a. Painkiller Jane (Kristanna Loken).

Once the DEA's top agent, Jane Vasko is formidable, both mentally and physically. As a child, her father nicknamed her Painkiller Jane, describing her ability to mentally push through even the most painful situations. But her strength is about to be tested.

Jane is recruited by a covert government agency dedicated to containing and, if necessary, neutralizing the threat of "Neuros" — individuals with superhuman neurological powers. No one knows what caused the aberrations that led to their enhanced abilities, which range from from telekinesis and telepathic suggestion to induced hallucinations.

During her first investigation with her new team, Jane discovers that she too possesses an odd ability: she can't be killed. Unfortunately, she can still feel pain. Her newfound powers make Jane even more determined to learn everything there is to know about Neuros.

Seldom malicious, Neuros often can't control their powers. Consequently, they tend to leave a trail of death and destruction. To prevent a panic, the government has kept the discovery of Neuros a secret, assembling a covert unit to identify and contain Neuros.

Operating from a secure abandoned subway platform, the core members of the unit are Andre McBride (Rob Stewart), the seasoned team leader; Connor King (Noah Danby), a special agent regularly armed with a smart remark; Riley Jensen (Sean Owen Roberts), an evolved computer whiz in charge of surveillance and communications; Dr. Seth Carpenter (Stephen Lobo), the unit's doctor and scientist; Joe Waterman (Nathaniel Deveaux), the middle-aged caretaker of the subway; and Maureen Bowers (Alaina Huffman), Jane's former DEA partner and friend, who, like Jane, was recruited after discovering top-secret information about Neuros.

Painkiller Jane is based on the comic-book series of the same name created by Jimmy Palmiotti and Joe Quesada.

Info: http://www.scifi.com/painkillerjane/
Laatst gewijzigd door Vis op 04 jan 2008, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Ik had de miniserie in 2005 al gezien. Beetje Dark Angel achtig, maar niet zo geweldig. De serie zou anders zijn dan de miniserie. Dus ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Terminatrix returns :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Blech, wat een bagger :r
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:Blech, wat een bagger :r
Vond het nog niet zo slecht. Heb je de miniserie gezien? Vond die slechter dan de pilot. Verhaal vond ik wel aardig opbouwend. Alleen wat voorspelbaar soms. Karakters zijn helaas wel cliche achtig neergezet. Kristanna Loken vond ik niet zo slecht, en ze is hot 8-) Muziek leek soms wel gekopieerd van BSG, net als sommige camerawerk.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Kun je beter The L Word kijken, daar heeft ze nog een fatsoenlijke rol ;)

Ik heb altijd een hekel aan dit soort series. Zo'n verhaal wat van hot naar her springt, heel chaotisch opgebouwd. Karakters die zich compleet ongeloofwaardig gedragen en onzinnige teksten hebben. En dan wordt 't zo surrealistisch gefilmd om het cool te maken. Bah.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ik heb nu de eerste 3 afleveringen gezien en ik moet zeggen het ziet er wel aardig uit.
Het is geen superserie, maar het is een mooie serie om even tussendoor te kijken.
Zijn er hier nog anderen die deze serie volgen?

Vis niet iig, want de serie is niet te vinden op zijn ftp :P :')
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Ik volg de serie nog. Is wel aardig, maar zeker niet goed te noemen, daarvoor zijn de verhaallijnen wat gewoontjes voor en acteerwerk vaak wat minder. Is gewoon leuk als tussendoortje :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Paulstartrek schreef:Vis niet iig, want de serie is niet te vinden op zijn ftp :P :')
Is na de pilot op de boycot-lijst gekomen ;)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Vis schreef:
Paulstartrek schreef:Vis niet iig, want de serie is niet te vinden op zijn ftp :P :')
Is na de pilot op de boycot-lijst gekomen ;)
Gelukkig is het campusnet nog wat groter dan alleen jouw ftp :') Het is een ideale tussendoor serie, vooral omdat de rest een beetje stil ligt momenteel.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Sci Fi Channel is pulling the plug on "Painkiller Jane."

The female-centered action-hero series starring Kristanna Loken is wrapping production on its 22-episode first-season order, which will run as planned. Sixteen episodes have aired so far, with the season/series finale slated for September 21
http://tv.yahoo.com/show/41204/news/urn ... RC4fb6o9EF

De serie boeide me toch al niet meer. De clipshow aflevering heb ik overgeslagen :*) Gisteren nog 1x15 gekeken, maar was ook niet echt goed te noemen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Vis na pilot schreef:Blech, wat een bagger :r
:Y)
Plaats reactie