Uur voor Uur - #170

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #170

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #170. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 28 april 2007. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #170
Eye Of The Beholder (TNG)
The Changing Face Of Evil (DS9)
Renaissance Man (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Eye Of The Beholder", slappe aflevering met als doel om Worf en Troi bij elkaar te brengen terwijl het toch niet telt want alles is maar een hallucinatie. Dan is er nog het feit of we een Worf-Troi relatie wel serieus kunnen nemen. Niet bepaald een slechte aflevering maar goed of zelfs vermakelijk is ook anders.

"Renaisscance Man", herhaling van Tinker Tenor Doctor Spy, meer van hetzelfde en dit is al de tweede keer dit seizoen. Maar nog altijd beter dan een zogenaamd serieus EMH verhaal als "Critical Care". De EMH negeert wederom bevelen en riskeert wederom het schip en bemanning. En wederom krijgt hij geen straf van Janeway. De EMH is inmiddels een super-EMH geworden die zelfs deels vast en deels niet-vast kan zijn zonder een knopje in te hoeven drukken. (zie de scene waarin hij in zijn bureau staat maar toch de emitter kan vastpakken. De aardappel-aliens komen terug maar wie kan deze jongens nou als serieuze dreiging nemen? Het Beta Kwadrant wordt genoemd maar de Voyager hoort daar eigenlijk al lang in te zitten. Zeer luchtig en herhalend maar toch nog redelijk vermakelijk.

"The Chaning Face Of Evil". De opbouw komt tot een spectaculaire ontknoping en zorgt bovendien voor enige opbouw voor de tweede helft van de Final Chapter. Van begin tot eind ligt het tempo hoog. De Breen vallen de Aarde aan en vervolgens verslaan ze Geallieerden waarbij de Defiant op pijnlijke wijze wordt venietigd. :( Vlak daarvoor is er een geweldige en komische scene met de pre-lancering. Laat zien dat deze mensen levens hebben en meer doen dan alleen maar werken. Damar keert zich definitief tegen het Dominion en zet Weyoun te kijk. De manier waarop Weyoun direct daarna naar Cardassians kijkt, vol wantrouwen en met vrees voor zijn eigen leven is fantastisch. Het zijn de kleine details. En Damar zelf dan, op een kalme, rationele wijze spreekt hij het Cardassian volk toe maar de passie in hem is duidelijk merkbaar. Vorig seizoen was hij de slechterik, een klootzak die dood moest want hij had Ziyal vermoord, nu is hij de held en juich je voor hem. Dat is knap werk van de schrijvers. De manier waarop alles in beeld wordt gebracht is mooi gedaan, vooral de reacties van de verschillende personages tijdens Damar's oproep tot gewapend verzet. Michael Vejar was destijds de beste regisseur die Star Trek had.

Doodsimpele keus: The Changing Face Of Evil.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Moeilijk kiezen. Ik ga toch voor Renaissance Man (voy), wat dan niet geheel vernieuwend is, het is toch weer een heerlijke en vermakelijk Doctor-aflevering.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

TNG was een prut ep.
VOY had ook niet veel om het lijf maar was wel een erg vermaklijke EMH ep.

Maar het weegt allemaal niet op tegen de fantastische Changing Face Of Evil. (DS9)
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

The Changing Face Of Evil (DS9)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef:"Eye Of The Beholder", slappe aflevering (...) Niet bepaald een slechte aflevering
:? ( ;) )

Anyway, ik ga voor The Changing Face Of Evil (DS9). Een van de betere FC afleveringen, hoewel verre van écht goed. Daarvoor wordt de aflevering wat mij betreft veel te veel geremd door o.a. het vermoeiende Winn/Dukat verhaal, die de afleveringen tijdens sterke momenten afremt. Ook de scenes op Cardassia met Weyoun, ed., komen zó ontzettend kleinschalig over. Hoewel het een puur esthetisch puntje is dat verder de waarde van de aflevering minimaal beïnvloedt, vind ik de 'Dominion Headquaters'-set één van de meest saaie en fantasieloze sets ooit in Star Trek. Voor een aflevering maakt dat niet zoveel uit, maar je wordt in de FC steeds weer deze ruimte ingetrokken om te kijken naar nagenoeg dezelfde conversaties. Dat maakt het erg eentonig, en qua productiewaarden (in ieder geval ogende) waren andere series DS9 in 1999 vér vooruit.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

1. slap is niet hetzelfde als slecht. Duidelijk?

2. Winn/Dukat komt tot een hoogtepunt wanneer Winn haar assistent Sobor vermoord en met zijn bloed de verboden tekst zichtbaar maakt. Niets afremmend of vermoeiend aan.

3. Er vinden niet dezelfde conversaties plaats tussen Weyoun en Damar, zeker niet in deze aflevering waar Damar zichzelf heeft herwonnen en zich tegen het Dominion heeft gekeerd. De sfeer is juist anders.

4. De set is inderdaad klein. Maar het is niet de hoofdkamer. het is simpel een aparte kamer. Weyoun is niet iemand met tactisch en strategisch inzicht en zal dus niets te zoeken hebben in de hoofdkamer (zoals te zien in "Defiant").

5. DS9 had destijds de grootste set voor een tv serie ooit.

6. Welke series waren qua productiewaarden DS9 in 1999 "vér vooruit"?
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef:1. slap is niet hetzelfde als slecht. Duidelijk?"?
Leg maar het verschil uit tussen een 'slappe aflevering' en een 'slechte aflevering'.

Of is dat hetzelfde verschil tussen een 'sterke aflevering' en een 'goede aflevering'?
3rd RemataKlan schreef:2. Winn/Dukat komt tot een hoogtepunt wanneer Winn haar assistent Sobor vermoord en met zijn bloed de verboden tekst zichtbaar maakt. Niets afremmend of vermoeiend aan."
Of iets vermoeiend is of niet, is persoonlijk. Veel mensen vinden de lange openingsshot van 'Revenge Of The Sith' vermoeiend, maar persoonlijk vind ik hem geweldig. IK vind het hele Dukat/Winn verhaal vermoeiend. Het paste eerder in een slappe Hercules aflevering dan in Star Trek.

Maar het begrip 'subjectief' is kennelijk nogal ingewikkeld. ;)
3rd RemataKlan schreef:3. Er vinden niet dezelfde conversaties plaats tussen Weyoun en Damar, zeker niet in deze aflevering waar Damar zichzelf heeft herwonnen en zich tegen het Dominion heeft gekeerd. De sfeer is juist anders.
De inhoud was misschien anders, maar ik vond de sfeer altijd hetzelfde. De Breen zijn de nieuwe lieverdjes van de Dominion, en de 'Cardies' zijn daar pissed over, wat leidt tot vijandige discussietjes met Weyoun, yada yada yada.... Kwam nooit over. Okee, dit is misschien wat overdreven vereenvoudigd, maar het eindeloze gekibbel tussen Weyoun en Damar (en daarvoor Dukat) vond ik altijd erg onserieus en gewoonweg 'kinderlijk'.
3rd RemataKlan schreef:4. De set is inderdaad klein. Maar het is niet de hoofdkamer. het is simpel een aparte kamer. Weyoun is niet iemand met tactisch en strategisch inzicht en zal dus niets te zoeken hebben in de hoofdkamer (zoals te zien in "Defiant").
Waarom dan álle belangrijke tactische en strategische gebeurtenissen juist in dát kamertje afspeelden (mét Weyoun) is dan wel weer vreemd...
3rd RemataKlan schreef:5. DS9 had destijds de grootste set voor een tv serie ooit..
Reden temeer om snel uitgekeken te raken op de 'Dominion Headquaters' set.
3rd RemataKlan schreef:6. Welke series waren qua productiewaarden DS9 in 1999 "vér vooruit"?
Ik vond dat, bv. B5 en SG-1 (hoewel beiden gemaakt met een kleiner budget) veel epischer oogden dan DS9. Ookal waren de SFX van deze series misschien niet altijd optimaal, vond ik dat er vaak véél inventiever werd omgegaan met bv. digital mattes. In DS9 zag je op den duur alleen nog maar dezelfde mattes tientallen malen voorbij komen. Ook series als 'The X Files' hadden veel meer dat 'movie quality' gevoel, terwijl DS9, in mijn ogen, steeds knulliger werd qua uitstraling. Dat in notabene de laatste aflevering de straten van Cardassia werden laten zien op overduidelijke, kleine sets (i.p.v. imposante overall shots gecombineerd met mooie mattes, veel extra's, etc.) vond ik heel teleurstellend.

Maar ondanks alles vond ik deze aflevering wel goed, hoor! Ik stem er niet voor niets op.

En ik wil niet dat dit gaat uitdraaien op een 'bitch fight'... ;)
Laatst gewijzigd door The Snob op 22 apr 2007, 21:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

The Changing Face of Evil zeer goede ep en geweldige opbouw van de Final CHapter
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

The Snob schreef:
3rd RemataKlan schreef:1. slap is niet hetzelfde als slecht. Duidelijk?"?
Leg maar het verschil uit tussen een 'slappe aflevering' en een 'slechte aflevering
wel......ergens kan ik die stelling van 3rd wel volgen.
je krijgt een slappe aflevering als het verhaal niet evenredig is met de uitstekende vertolking van de acteurs.
slecht is als beide ondermaats zijn. :)

anyway......de acteerprestaties van Dorn en Sirtis redden het dit uur net niet voor mij......idem voor de weerom uitstekende prestatie van Picardo.
alle drie moeten ze het net afleggen voor het iets sterkere....

The Changing Face Of Evil (DS9)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

(dbbl post, sorry)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

The Changing Face Of Evil (DS9)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jep deze ronde abasoluut The Changing Face of Evil.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

The Changing Face Of Evil (DS9)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Dark*staR schreef:The Changing Face Of Evil (DS9)
:stupid:
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

The Changing Face Of Evil (DS9)
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

The Changing Face Of Evil (DS9) what else??
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ronald42 schreef:The Changing Face Of Evil (DS9) what else??
VOY of TNG....... want blijkbaar is er hier voor sommigen "nothing else" dan DS9.
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

The Chaning Face Of Evil
Makkelijke keus dit keer
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

sonpas schreef:
Ronald42 schreef:The Changing Face Of Evil (DS9) what else??
VOY of TNG....... want blijkbaar is er hier voor sommigen "nothing else" dan DS9.
Geld alleen voor deze ronde DS9 heeft ook slechte oig mindere episodes. Het is waar dat ik DS9 de beste serie vind maar heilig is ie niet.
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

The Next Generation aflevering vond ik de minste van de 3 deze keer, Voyager vond ik wel okay, maar toch ga ik voor Deeps Space 9: The Changing Face Of Evil
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

The Changing Face Of Evil (DS9)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Beide "The Changing Face Of Evil" (DS9) en "Renaissance Man" (VOY) zijn erg leuk om te zien.

Ik ga voor The Changing Face Of Evil(DS9).
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

The Changing Face Of Evil (DS9)
duidelijk.
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

The Changing Face Of Evil
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

19 mensen hebben gestemd.
The Changing Face Of Evil (DS9) staat op de eerste plek met 18 stemmen.
Renaissance Man (VOY) staat op de tweede plek met 1 stem.
Eye Of The Beholder (TNG) staat op de derde plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #171!
Gesloten