Uur voor Uur - #172

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #172

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #172. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 12 mei 2007. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #172
Journey's End (TNG)
Tacking Into the Wind (DS9)
Endgame, part II (VOY)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Journey's End (TNG).

Dag Wesley Crusher :wave: en er komen indianen in voor :lachhuil:
Het tweede deel van Endgame was meer van hetzelfde en van minder niveau (is dat mogelijk naar het eerste deel?).
DS9's Tacking into the Wind..tja, een aardige aflevering, maar voor mijn gevoel is het dan ook niet meer geweest dan dat.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Endgame II". De Voyager keert thuis in een deze generieke finale, een finale die met kleine aanpassingen zo bij andere series zou kunnen horen. Het moment waar de kijker 7 jaar op heeft gewacht komt simpelweg niet. De reunie tussen Paris en zijn vader vindt zelfs nu niet plaats. De enige, echte familieband die werd vastgesteld in de eerste aflevering is al die keren ongebruikt gebleven. Hunters, Pathfinder, Life Line, Inside Man, Author, Author en nu Endgame. Maar er zijn wel gevechten met de BORG en stoerdoenerij van Janeway met de Borg Queen. De aflevering doet alsof de Borg een gevoelige nederlaag te verduren krijgen maar dit is absoluut niet waar. De Borg hebben nu al geproefd van zeer geavanceerde technologie en de ondergang van één hub is niets meer dan hinderlijk. De Borg beschikken altijd nog over transwarp drive. En blijkbaar hebben de Borg zo'n hubuitgang op minder dan een lichtjaar van de Aarde dus waarom hebben ze daarom nooit gebruik van gemaakt. Seven besluit nu toch maar om de operatie te ondergaan, waarom niet in "Human Error"? Want dan was er ontwikkeling geweest en dat mag niet. Pluspunt: de serie is eindelijk voorbij.

"Journey's End". Wesley keert terug in deze afscheidaflevering. Het is in ieder geval beter dan Genesis. Wesley voelt zich ongelukkig op de Academy, waarschijnlijk vanwege het hele First Duty gedoe maar dit komt niet echt ter sprake. Wesley wordt een soort Traveller maar blijkbaar kan niemand dit echt iets schelen. Allemaal erg vreemd. TNG zou TNG niet zijn als er niet veel gepreekt zou worden en dat gebeurt dan ook, niet te weinig zeg. De aflevering doet het meeste voor de DMZ wat later een rol zal spelen. Het lijkt dan ook alsof het Wesley gebeuren er aan is gehangen.

Mijn stem gaat naar "Tacking Into The Wind", de tweede klapper uit de FC. Een strijd tussen Damar en Rusot met Kira, Odo en Garak in het midden. Een eerdere scene waarin Kira en Rusot een confrontatie hebben waarbij Garak in de schaduw toekijkt, phaser in de hand, is al prachtig. Worf beslist wederom het lot van het Klingon Rijk wanneer hij Gowron uitdaagt tot een gevecht om het leiderschap. Dit gaat helemaal terug naar TNG en de corruptie binnen het Rijk wordt aan de kaak gesteld. Worf heeft diverse malen gezichtsverlies moeten lijden om het Rijk te beschermen terwijl de ware daders vrijuit gingen. Ezri zegt het ook keihard "Het Klingon Rijk verdient het om te sterven". Het Klingon Rijk is fictief rijk maar wel één die we kennen, die we hebben zien ontwikkelen sinds eind jaren 80. Wat er nu gebeurt is belangrijk en de kijker raakt erbij betrokken. Opmerkelijk is Sisko's goedkeuren mbt Gowron's dood. Hij geeft Worf nog net niet het bevel om Gowron uit de weg te ruimen. "Do whatever it takes Mr. Worf". Jaren eerder flipte Picard toen Worf volgens Klingon wetgeving Duras doodde. Tijden zijn veranderd.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Journey's End Tng
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ook al is het niet de beste serie-afsluiter ooit, ik ga toch voor Endgame, deel II. Dit omdat het de laatste aflevering was van een serie die hier en daar misschien wat misschoot, maar mij tot op het einde wel altijd heeft vermaakt. Afscheid van een van m'n favoriete ST-karakters, de Dokter. Dit alles in een lekker onhandig tijdreisverhaal met de nodige fouten, maar vooral veel spektakel.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

WeyounsLastClone schreef:ga toch voor Endgame, deel II. Dit omdat het de laatste aflevering was van een serie
Goed, het ds9 gezeur is hier bij ook van de kaart geveegd.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Tacking Into The Wind

Endgame mag hierbij nog niet eens in de schaduw staan. TNG is een zeik episode eerste klas, vrij recent nog gezien wat een BS.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tacking Into The Wind (DS9)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ENDGAME part II
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:ENDGAME part II
Hoe kan t ook anders :+
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

borg queen :9~
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:borg queen :9~
Jij houdt van SM :+
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Tacking Into The Wind (DS9)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Miriam schreef:
WeyounsLastClone schreef:ga toch voor Endgame, deel II. Dit omdat het de laatste aflevering was van een serie
Goed, het ds9 gezeur is hier bij ook van de kaart geveegd.
Het is de laatste aflevering en ik heb plezier aan die aflevering beleefd (ik weet het, ik ben een sadomachochist :X ), daarom stem ik erop. Als ik een negatief gevoel aan de aflevering had overgehouden, dan had ik er niet op gestemd. Daarnaast bedenk ik me bij het stemmen vaak welke aflevering ik het liefst overnieuw zou kijken, en dat is van deze drie Endgame.
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Endgame, deel II (VOY)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dark*staR schreef:Journey's End (TNG).

Dag Wesley Crusher :wave: en er komen indianen in voor :lachhuil:
Het tweede deel van Endgame was meer van hetzelfde en van minder niveau (is dat mogelijk naar het eerste deel?).
DS9's Tacking into the Wind..tja, een aardige aflevering, maar voor mijn gevoel is het dan ook niet meer geweest dan dat.
Ik doe gezellig met je mee :)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

VOY met Endgame gaat het voor mij zeker niet worden, deze afsluiter van de serie heeft nooit mijn voorkeur gehad wegens geen degelijk afscheid van de personage's.

rest DS9 of TNG........moeilijke keuze maar als ik naar WLC zijn redenering kijk over welke ik eerder zou terugzien kom ik bij....

Journey's End (TNG).
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Endgame was een erg slechte aflevering. Na het zien hiervan bleef ik met en hol gevoel zitten. Ik miste iets heel belangrijks. Bovendien stond het hele tijdreisgedoe me niet aan. Ik hou sowieso niet van tijdreizen, maar de reden dat Janeway terug in de tijd reisde was debiel. Ook vond ik het raar dat Janeway dan niet terug ging naar toen de Voyager nog niet in het delta kwadrant terecht was gekomen.

Tacking Into The Wind was een erg goede aflevering. Sowieso vond ik het laatste deel van seizoen 7 erg goed gedaan. Het beste stuk vond ik dat Worf Gowron uitdaagde en vervolgens Martok als kanselier maakte. Het was natuurlijk wel te verwachten, maar desondanks toch mooi.

Journey's End heb ik niet gezien. Van het 7e seizoen ken ik alleen de afleveringen die in de movie box zaten.

Ik stem dus ook deze ronde weer niet :) .
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Tacking into the wind
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik denk dat janeway niet terug ging naar de tijd voor dat voyager in het delta kwadrant was vanwege het feit uit shattered dat de voyager daar toch veel heeft betekend.
het klopt niet helemaal :) maar is iig een reden dat ze niet helemaal terug is gegaan.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ze had best terug in de tijd kunnen gaan naar ergens voor de pilot om zichzelf te adviseren de functie neer te leggen en het commando over te laten aan een meer capabel persoon. :+
Laatst gewijzigd door EMH op 09 mei 2007, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tacking Into the Wind (DS9)
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Journey's End (TNG)

aangezien DS9 als een geheel alleen leuk is en losstaand niet
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Journey's end (TNG)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tacking Into The Wind (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:ik denk dat janeway niet terug ging naar de tijd voor dat voyager in het delta kwadrant was vanwege het feit uit shattered dat de voyager daar toch veel heeft betekend.
het klopt niet helemaal maar is iig een reden dat ze niet helemaal terug is gegaan.
Hoe verklaar je dan dat ze terugging naar het tijdstip van 7 jaar in het DQ terwijl de Voyager toen nog niets eens halverwege was qua tijd. In 8 jaar die nog zouden duren is niets interessant gebeurd dan? Hoe verklaar je dat? Oh ja niet.
Gul_Evek schreef:Journey's End (TNG)

aangezien DS9 als een geheel alleen leuk is en losstaand niet
Waarom stemde je dan in hemelsnaam vorige malen wel op DS9, zelfs met Final Chapter afleveringen?
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:ik denk dat janeway niet terug ging naar de tijd voor dat voyager in het delta kwadrant was vanwege het feit uit shattered dat de voyager daar toch veel heeft betekend.
het klopt niet helemaal maar is iig een reden dat ze niet helemaal terug is gegaan.
Hoe verklaar je dan dat ze terugging naar het tijdstip van 7 jaar in het DQ terwijl de Voyager toen nog niets eens halverwege was qua tijd. In 8 jaar die nog zouden duren is niets interessant gebeurd dan? Hoe verklaar je dat? Oh ja niet.
Hij zegt al 'het klopt niet helemaal'. ;)

Ik stem op Journey's End (TNG). Hoewel ik 'Tacking...' ook erg sterk vind, heb ik altijd wel iets gehad met deze aflevering. Jammer dat in Nemesis geen enkele verwijzing is naar Wesley's 'Traveller-powers' (maar ja, dat is er ook niet naar Worf's kortstondige ambassadeursschap na WYLB...).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Snob schreef:Hij zegt al 'het klopt niet helemaal'. ;)
Hij zegt ook maar is iig een reden dat ze niet helemaal terug is gegaan.. Maar het hoort te zijn 'het klopt helemaal niet.' :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dat weet je niet aangezien je niet de complete toekomst van de voyager (future) janeway versie kent, muisschien gebeurde 3 dagen later wel iets heeeeeeeeeeel ergs
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:ik denk dat janeway niet terug ging naar de tijd voor dat voyager in het delta kwadrant was vanwege het feit uit shattered dat de voyager daar toch veel heeft betekend.
het klopt niet helemaal maar is iig een reden dat ze niet helemaal terug is gegaan.
Hoe verklaar je dan dat ze terugging naar het tijdstip van 7 jaar in het DQ terwijl de Voyager toen nog niets eens halverwege was qua tijd. In 8 jaar die nog zouden duren is niets interessant gebeurd dan? Hoe verklaar je dat? Oh ja niet.
Hierin moet je uitgaan van de dingen die je te horen kreeg in Endgame en zoals T_C al zei het klopt niet helemaal. Maar Zoals Janeway zei zou Seven sterven dus waarschijnlijk zouden er alleen maar erge dingen gebeuren en dit wou ze voorkomen. Het gaat dan wel tegen meerdere regels van Starfleet in. Maar dit maakt het niet een minder vermakelijke aflevering. Hierdoor stem ik dus ook op:

Endgame Part II
Gesloten