"Grey's Anatomy" (2005) (US)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

"Grey's Anatomy" (2005) (US)

Bericht door Vis »

Afbeelding

Na 3 seizoenen moet hier ook maar eens een topic voor komen :) Seizoen 4 is vandaag gestart in de VS. Vandaar de VS tags zodat we niks spoilen voor de mensen die de Nederlandse uitzendingen volgen.

Na wat vreemde wendingen aan het einde van S3 vond ik het begin van dit seizoen toch best aardig. Ze hebben nu zelf onderdanen die ze kunnen afsnauwen en George zit weer in een heerlijke positie :') Paar veranderingen in de cast. Preston Burke is voorgoed vertrokken omdat de acteur eruit is gezet, Addison is naar Private Practice, daar hebben we Lexie Grey voor in de plaats gekregen :yum: Heeft Meredith tenminste weer wat nieuws om depressief over te worden. Wordt vast wel weer een leuk seizoen :)
Laatst gewijzigd door Vis op 15 mar 2008, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik er nog altijd een keer aan moet beginnen... :bloos:
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Ik heb seizoen 1, maar de eerste aflevering bracht mij tot een dusdanige aanval van 'meh' dat ik me nog niet heb kunnen zetten tot het bekijken van de rest.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb iets langer mijn best gedaan maar d'r zijn betere ziekenhuisseries dan dit...daarbij...de Oprah aflevering gezien over deze serie (het waren er trouwens meerdere...) verschikkelijk...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Het is ook geen ziekenhuisserie, gewoon een dramaserie wat zich toevallig afspeelt in een ziekenhuis. Het medische aspect staat ver op de achtergrond.

Wat Oprah ermee te maken heeft weet ik niet, maar die heeft weinig invloed op de kwaliteit van een serie. Grey's onderscheid zich wel van andere drama's door zeer goede karakterontwikkelingen. Veel verhaallijnen zijn gewoon erg sterk, en dat gecombineerd met erg goede humor maakt 't toch wel een van de betere series die nu lopen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Komop dit is wel een ziekenhuisserie...sorry hoor...en nog een slechte ook. En als het alleen een dramaserie is wordt de kwaliteit ook niet beter...en wat Oprah ermee te maken heeft...zoek die eps maar eens op.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Of je legt 't even uit...

Ik zou trouwens graag weten welke 'betere ziekenhuisseries' er dan zijn ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb geen idee hoe het tegenwoordig met ER is (het is er nog wel he?) maar dat was vroeger zowel op gebied van drama als op medisch gebied altijd best een aardig serie. Ook Chicago Hope was erg goed, dat niveau wordt door Grey's nergens gehaald. Tjah en is House een ziekenhuisserie? Feitelijk wel...is in ieder geval beter ;)

Wat Oprah ermee van doen heeft? Iedere serie op tv die hysterisch door haar aangekondigd wordt is altijd dubieus. Waarom moet er veel geld neergeteld worden om Oprah iets hysterisch aan te laten kondigen? De enige serie die in dat rijtje achteraf best meeviel was Desperate Housewives...maar daar bleek dan weer van dat Oprah ze had gevraagd en niet andersom.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Daar was ik al bang voor :lol: . En House is totaal niet vergelijkbaar met Grey's. De hoeveelheid aandacht die een serie in de media krijgt en van wie is altijd een goede maatstaaf inderdaad. Not. Ik denk dat je toch beter wat meer van Grey's moet gaan kijken. Maar als Oprah aandacht je afschrikt.. helaas ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Je hebt niet goed gelezen, ik heb de serie zelf een kans gegeven. Ik vind het allemaal gewoon net niks. Drama is voorspelbaar, ziekenhuisverhalen in anderen series al vaker (en beter) gezien. Dus tjah, als je tijd beperkt is hou je ermee op.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Ik moet trouwens wel even specificeren dat mijn 'meh' volgens mij puur komt door het feit dat er teveel jonge mensen in de serie zitten. Als ik kijk naar welke series ik de afgelopen paar jaar heb gevolgd dan ben ik veel meer geinteresseerd in karakters die qua leeftijd rond hun eerste echtscheiding zitten dan karakters rond hun eerste relatie. Bijvoorbeeld House: House Cuddy en Wilson zijn wat de serie maakt voor mij, Kwik Kwek en Kwak zijn leuk maar vervangbaar.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vis schreef:Het is ook geen ziekenhuisserie, gewoon een dramaserie wat zich toevallig afspeelt in een ziekenhuis. Het medische aspect staat ver op de achtergrond.
Ik volg Blubje hierin. Het zijn allemaal chirurgen, maar (ruw geschat volgens mijn sterk onderontwikkeld geheugen) bij nog niet één op de twee of drie afleveringen zie je ze (even) in de OK staan. Het is niet zoals bij, bvb ER, dat je constant op alle medische aspecten van een spoedafdeling gewezen wordt. Het gaat zelden of nooit over medische oplossingen die gezocht/geboden worden voor fysisch leed, iets wat toch de hoofdzaak is in "ziekenhuisseries", net zoals dat bij advocatenseries de advocatentruukjes en het zoeken naar/vinden van al of niet wettelijk toegestane achterpoortjes de hoofdbrok uitmaakt. Neen, de nadruk bij Grey's Anatomy ligt duidelijk op de intermenselijke relaties van de assistenten onderling, de assistenten tov hun leermeesters, de leermeesters onderling en heel af en toe nog eens in relatie tot de patiënten.

Btw, zo slecht moet de serie nu ook weer niet zijn aangezien Katherine Heigl (dr. Isobel Stevens) er een Emmy voor gewonnen heeft
Laatst gewijzigd door Master Vanhu Botie op 28 sep 2007, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maar in ziekenhuizen gebeurt dan ook meer dan opereren, kom er vaak zat om dat te weten. Sorry, dit is echt een ziekenhuisserie, zelfs vrij klassiek als het gaat om de verhoudingen van de doktoren met elkaar, wat trouwens opzich niet een kwallificatie is die een serie bijvoorbaat minder maakt. Wat deze serie voor zich heeft is dat het in ieder geval geen Nederlandse ziekenhuisserie is...;)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

@ Botie en Vis: Maar is dat een voordeel? Dat je een serie hebt over een bepaald belangrijk beroep zonder dat je die mensen dat beroep ziet uitvoeren? Ik vind dat soort series al snel vervelend omdat het lijkt alsof de hoofdpersonen hun werk niet doen (terwijl dat belangrijke beroep ze wel een excuus geeft om steeds te klagen hoe zwaar ze het hebben en hun relaties te laten mislukken).

In detectiveseries zijn de detectives asociale zakken, maar ze lossen wel iedere aflevering een zaak op dat je denkt, nou, goed dat ze die hebben opgelost, ze doen in ieder geval hun werk goed. En de Desperate Housewives kunnen de hele dag over hun huiselijk leven zeuren en dat is best, want daar gaat de serie ook over, over hun huwelijk en hun huishouden en hun kinderen. Maar als een dokter op zijn werk de hele tijd over zijn priveleven staat te zeuren terwijl je hem nooit iets nuttigs ziet doen, ga je denken 'Wat een flutdokter' en 'Heeft ie nou alweer pauze' en 'Don't these people have jobs'?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Reden te meer om te beweren dat 't niet een stereotiepe ziekenhuisserie is, zou ik zo zeggen ;)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Maar de relevante kwestie was of ie goed was of niet. En een ziekenhuisserie, stereotiep of niet, waarin het ziekenhuisaspect alleen wordt gebruikt als setting en als recht tot zeuren lijkt mij niet goed.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Mwa, je moet 't toch echt ergens situeren. Je kan 't ook op 'n Battlestar plaatsen, of op 'n kleiner vracht-/smokkelschip of op 'n onbewoond eiland ...

Maar 't ging me eigenlijk meer om 't feit dat je 't niet echt een ziekenhuisserie kon noemen, wat ER en Chicago Hope toch wel zijn.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Zoals Botie zei, het gaat niet specifiek om de medische procedures. De setting is een ziekenhuis, je ziet ze ook werken en operaties uitvoeren, maar dat is ondergeschikt aan de onderlinge relaties. Of dat voordelig of nadelig is, dat hangt er maar vanaf wat je zelf wilt zien.

Verschil is dat je het een mindere ziekenhuisserie kan noemen omdat de technieken niet uitgebreid worden behaldend. Maar het is gewoon een dramaserie die zich afspeelt in een ziekenhuis. Dus je moet je verwachtingen daarop afstemmen.

Als je de ins & outs van de rechtbank wilt zien ga je Law & Order kijken, niet Shark. Zelfde idee.
Trutgras schreef:Maar als een dokter op zijn werk de hele tijd over zijn priveleven staat te zeuren terwijl je hem nooit iets nuttigs ziet doen, ga je denken 'Wat een flutdokter' en 'Heeft ie nou alweer pauze' en 'Don't these people have jobs'?
Maar dat is dus niet zo bij Grey's. Ze zijn juist constant aan 't werk, maar 't gaat erom hoe ze daarmee omgaan, hence drama ipv ziekenhuisserie (wat dat dan ook moge zijn).


Hoe het ook zij, ik vind de meeste karakters zeer geweldig. Ze zijn allemaal erg goed uitgewerkt en de schrijvers blijven grotendeels trouw aan de personages wat ook meewerkt in de kwaliteit van de serie. En er zit gewoon erg sterke humor in. En daar kan Oprah niks aan veranderen :+
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

4x02 was zeer geweldig :Y)

Gewoon de complete cast was weer ontzettend sterk.

Kate Walsh gaat nog balen dat ze hier weg is, want Private Practice stelt hierbij echt geen fluit voor :W
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik denk dat wij een dezer getrakteerd gaan worden op jg 3. Ze zijn op Wijftv alle eps van jg 2 aan 't herhalen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik heb inmiddels seizoen 1 gezien, leuk leuk leuk!!!
Hoe kan het ziekenhuisgenre toch altijd een onuitputtelijke bron lijken van leuke series? :o

Leuke karakters, leuke dialogen. De Syfilis George aflevering was echt goed.

Ik ga beginnen aan seizoen 2. :Y
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Seizoen 4 is inmiddels op Net5 begonnen. :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Grey's Anatomy" (2005) (US)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Master Vanhu Botie schreef:Ik denk dat wij een dezer getrakteerd gaan worden op S3. Ze zijn op Wijftv alle eps van S2 aan 't herhalen :lachhuil:
Nog steeds geen S3 ;-(
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: "Grey's Anatomy" (2005) (US)

Bericht door Section31 »

Is Grey's Anatomy niet echt een grote hit in België?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Grey's Anatomy" (2005) (US)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Mwa, ik denk dat 't hier wel gesmaakt wordt, maar daar trekken de zenders zich geen bal van aan :{
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: "Grey's Anatomy" (2005) (US)

Bericht door Section31 »

Source says Grey's Anatomy creator is thinking of killing off Katherine Heigl's character after Emmy hubbub.

When Grey's Anatomy star Katherine Heigl went public with her withdrawal from Emmy contention, the actress opened up a can o' worms. Heigl stated that she was pulling her name out of this year's race because she felt she wasn't given the material to warrant a nomination.

Her comment was seen by many as a slam on the Grey's writing staff, and possibly part of a master plan crafted to get her excused from the show so she can pursue a film career. If a report late last week from E! Online is correct, Heigl could very well be wringing her hands, cackling maniacally, and muttering, "It's all going according to plan!"

According to E!, a source from inside the Grey's camp says that show creator Shonda Rhimes is (cover your ears, kids) "pissed." The mole also says, "They're thinking of killing [Heigl's character Izzie Stevens] off. They want Izzie dead."

However, such a move would be drastic and likely wouldn't happen. Regardless of what goes on behind the scenes, Heigl remains one of Grey's most popular characters and her star is rising faster than most of her castmates. A brash decision to end Izzie just doesn't seem like a good business decision.

Heigl's representatives aren't commenting on the situation yet, but another source tells The Los Angeles Times that the rumors aren't true and that Heigl is under contract for another season and will return.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Grey's Anatomy" (2005) (US)

Bericht door captain crash »

Ze heeft wat het niveau van de verhalen betreft gewoon gelijk. Ik heb toevallig weer een paar eps op tv gezien recent en het blijft het betere 'goed gejat' werk. Ik heb vooral al een aantal directe kopieen gezien van verhalen uit Chicago Hope.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Grey's Anatomy" (2005) (US)

Bericht door captain crash »

...en dan zijn er mensen die durven te zeuren over de vreemde verhaallijnen van Heroes en niets zeggen over wat er gaande is bij Grey's. Ik kon het verhaal hoe dan ook al niet al te serieus nemen (zie daarvoor mijn commentaar van van de zomer in het welke serie kijk je nu topic) maar series als deze hebben toch iets verslavends...en dus kijk je...tot ik deze ep zag "The Ties That Bind."...echt dit sloeg zo helemaal nergens op...iedereen heeft het al met iedereen gedaan en daarom laten ze hotshot Izzie het maar doen met een geest...echt :r
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Grey's Anatomy" (2005) (US)

Bericht door captain crash »

En dit is wat mijn favoriete tv-afzeiker ervan vindt
Matt Roush Dispatch: Memo to Grey's: Give Up the Ghost!
Nov 14, 2008 09:46 AM ET by Matt Roush 91 Comments
email this Buzz up!add to Yahoo! buzz add to facebook
Katherine Heigl and Jeffrey Dean Morgan, Grey's Anatomy
Ghosts are big business on TV these days, I get it — wait till you see what CBS's Friday hit Ghost Whisperer has in store for Melinda and her newly deceased hubby Jim over the next few weeks. But where Grey's Anatomy is concerned, Izzie shouldn't have sent Alex to burn Denny's sweater to rid her of her dead lover's ghost — a J. Crew exorcism? She should have sent him out to burn the script.

When Grey's goes off the deep end (once literally, in the infamous arc in which Meredith drowned, encountering the persistent ghost of Denny in her dream limbo), it doesn't do so in half measures. You can almost admire a show for indulging its insanity so freely, except when the results are as silly and annoying as this Izzie-Denny storyline. (Coming on the heels of the Brooke Smith/Dr. Hahn debacle, this is not shaping up to be one of Grey's better months.) And what about poor Katherine Heigl. She took herself out of Emmy contention last season because she had nothing to play. Now she has something to play, and it's so ridiculous she might want to think about turning in her SAG card.

Such a shame, too, when you think of how tragically resonant Denny and Izzie's ill-fated doctor/heart patient romance was back in the day. A halcyon time before they dipped into the well once too often. Thankfully, Heigl is skilled enough (I was joking about the SAG card) to make most of it work, up to the point when Izzie opens her heart to Denny's stubborn spectre, telling him she only ever wanted to see him again but now that she can, it hurts too much not to be able to touch him. (Until that final scene, which I suppose meant to be transcendent instead of cringe-worthy.) I was rooting for poor, frantic, am-I-going-mad Izzie to put Denny to rest once and for all. No sighs in my house whenever Denny appears anymore. More like groans. Honestly, writers! Get a grip. Let Denny go.

There was an awful lot of crazy (even by Grey's standards) going on in Thursday's episode, including Mary McDonnell's peculiar guest shot as a fabled heart surgeon about whom the Chief warns in advance that she's a bit "off." Off as in: She won't look anyone in the eye, she babbles arcane facts about heart surgery, she has (drum roll) Asperger syndrome, a form of autism that Boston Legal regularly milks, through the dreadful character of Jerry, for comic effect. McDonnell, thankfully, was less grotesque than poignant. But I'm not sure we needed this in the same episode in which we're introduced to Mer's intern buddy Sadie, who seemed more whack job than free spirit by the time she whisks off her top in her introduction to Lexie's Secret Intern Society, opens a bloody cut on her back and chirps, "Who wants to stitch me up?" (Don't all the men's hands go up at once.) Oh yeah, regarding the interns' cellar club of human experimentation: Yuck.

I'm with Alex, who said early on in the episode: "I've already had my quota of crazy for the year." It's getting to where I begin to dread Grey's Anatomy heading into a sweeps month. They think they're pulling out the stops. I fear they're going down the drain.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: "Grey's Anatomy" (2005) (US)

Bericht door Section31 »

Sadie :r

Verder was Dr. Hahn wel heel abrupt verdwenen... :S
Plaats reactie