"Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

"Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Vis »

Afbeelding

Star Wars: The Clone Wars
Star Wars: Clone Wars is an American animated television series set in the Star Wars galaxy. The series chronicles the Clone Wars between the Galactic Republic under Chancellor Palpatine, and the Confederacy of Independent Systems (CIS) under Count Dooku.

Chronologically, the series takes place during the three-year time period between the films Star Wars Episode II: Attack of the Clones and Star Wars Episode III: Revenge of the Sith. The original television series was produced by Cartoon Network Studios, and aired in 25 chapters from 2003 to 2005. A 3D CGI series called Star Wars: The Clone Wars will be set in the same time period, will be produced by Lucasfilm Animation and debut in 2008.

Plot
The original series consists of 20 three-minute installments for Seasons 1 and 2 (later known as Volume 1), and five 12-to-15 minute installments for Season 3 (later called Volume 2). The 25 episodes are mostly comprised of energetic set-piece battles. Since much emphasis is placed on action, the story and plot is less developed than in the films. Despite this, it can be argued that the third season focused more on Anakin Skywalker's story.

The series follows the Jedi on their exploits fighting Dooku's separatist confederation. Many characters from the films are also featured prominently in the series, such as Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi, Yoda, Mace Windu, Chancellor Palpatine, Count Dooku, General Grievous, C-3PO, R2-D2 and Padmé Amidala. Other episodes feature minor players from the films, such as Kit Fisto, Ki-Adi-Mundi, Shaak Ti and Aayla Secura.

Links
http://imdb.com/title/tt0458290/
http://www.starwars.com/theclonewars/
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_Clone_Wars

Sneak Peek
http://www.starwars.com/video/view/000478.html

Tijd voor een algemeen topic over deze serie; meer info volgt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik had eerder alleen trailers/teasers op youtube gezien, maar het filmpje op de Star Wars site zelf is van wat hogere kwaliteit. In ieder geval ziet het er geweldig uit. Erg mooie style die me veel aan The Incredibles doet denken.

8-)

More trailers, we must get!
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Dit is toch niet "de serie" waar ze het een hele tijd geleden over hadden?
Ik dacht dat het live-action zou zijn, geen animatie.

Hopen dat dat nog komt dan. :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Nieuw is ie niet echt hier in B, wij hebben er op een commerciële zender al een heleboel eps van te zien gekregen. Ik vond het toentertijd niet écht interessant genoeg om te bekijken. Het werd 's morgensvroeg in 't weekend uitgezonden. Mijn zoon heeft er wel wat van gezien, maar hij hing toch ook niet echt aan de buis gekluisterd, ondanks het feit dat ie wel zot is van Star Wars.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

mr_Vulcan schreef:Dit is toch niet "de serie" waar ze het een hele tijd geleden over hadden?
Ik dacht dat het live-action zou zijn, geen animatie.

Hopen dat dat nog komt dan. :)
volgens mij is dit idd niet hetzelfde. sowieso is dit al wat ouder intussen (zoals de poster ook zegt) en t is geloof ik uitgezonden op cartoon network ofzo een poosje terug.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Kan CN ook geweest zijn hoor, we weten 't niet meer juist. Aangezien CN 't geproduceerd heeft zal 't waarschijnlijk wel daar zijn dat we 't gezien hebben 8-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

OT is toch vrij duidelijk? :)
The original television series was produced by Cartoon Network Studios, and aired in 25 chapters from 2003 to 2005. A 3D CGI series called Star Wars: The Clone Wars will be set in the same time period, will be produced by Lucasfilm Animation and debut in 2008.
Origineel: http://imdb.com/title/tt0361243/
Nieuw in 2008 (dat is dus nog niet geweest): http://imdb.com/title/tt0458290/

Echte serie van ~100 episodes is wat anders en volgt in 2009: http://imdb.com/title/tt0458291/
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vis schreef:OT is toch vrij duidelijk? :)
:yes: Ik had dat stukje niet aandachtig genoeg gelezen ;-(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Hehe, we hebben er zelfs een topic van kom ik net achter:

"Star Wars: Clone Wars" (2003-2005)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Vis schreef:Echte serie van ~100 episodes is wat anders en volgt in 2009: http://imdb.com/title/tt0458291/
Dat bedoelde ik. :)
Phew, ik dacht al...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Vis schreef:Hehe, we hebben er zelfs een topic van kom ik net achter:

"Star Wars: Clone Wars" (2003-2005)
Klopt en ik heb de epjes gezien met dank aan r2, was niet slecht. Maar, hoe staat dit project nou in verhouding tot de "echt" tv serie die gaat komen in 2009 (geloof ik)?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

De nieuwe Clones Wars speelt tussen Episode II: Attack of the Clones and Episode III: Revenge of the Sith, de nieuwe live-action series tussen Episode III: Revenge of the Sith and Episode IV: A New Hope. In Clone Wars zullen ook de meeste bekende karakters terugkomen, in de live-action serie ligt de focus daar juist niet op.

Zie ook "Star Wars: The Series" (2009).
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Jaja, ruim een maand nadat dit topic is opgericht :*)
http://www.nu.nl/news/1434681/71/George ... -film.html
George Lucas werkt aan nieuwe Star Wars-film
Uitgegeven: 13 februari 2008 17:49
Laatst gewijzigd: 13 februari 2008 19:04

LOS ANGELES - Regisseur George Lucas werkt aan een nieuwe Star Wars-film. Dat meldt de BBC woensdag op haar website.
ANP


Het gaat om een lange tekenfilm die het verhaal vertelt dat zich afspeelt tussen de films Attack of the Clones en Revenge of the Sith, het tweede en het derde deel uit de reeks.

Het project, dat als titel The Clone Wars heeft, moet dit najaar in de bioscopen te zien zijn.

Animatie

"Er is nog zoveel meer te vertellen over het Star Wars-universum", aldus George Lucas, die in 1977 met de serie kwam. "En ik denk dat animatie de juiste vorm is om die gaten in te vullen."

Tekenfilmserie

Na de bioscoopproductie volgt er ook nog een tekenfilmserie op Cartoon Network, die net als de film voortbouwt aan de Star Wars-mythe.

Deze animatiereeks omschrijft geestelijk vader Lucas als "minifilms van dertig minuten waarin de Jedi-ridders veelvuldig schurken bevechten". In de serie spelen sleutelfiguren als Anakin Skywalker en Padme Amidala belangrijke rollen.

Opbrengst

Met een totale opbrengst van 4,3 miljard dollars is Star Wars na James Bond en Harry Potter de commercieel meest succesvolle filmreeks uit de geschiedenis.

De serie verhaalt over de strijd tussen goede en kwade krachten in een sterrenstelsel ver, ver weg. De zes live action speelfilms kwamen uit tussen 1977 en 2005.

Het is nog niet bekend wanneer The Clone Wars in de Nederlandse bioscopen te zien is.
(c) ANP
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Aan de ene kant leuk, aan de andere kant zuig..

ik heb liever dat hij een film 7 t/m 9 maak zoals hij al geschreven heeft.. Altijd beter dan een tekenfilm.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Vis »

A New STAR WARS: THE CLONE WARS Trailer Has Pretty Colors When Viewed In Glorious QuickTime!!

Yahoo has posted a new trailer for the STAR WARS: THE CLONE WARS theatrical movie due in August - a project that'll also serve as an introduction to a television series this Fall. You can behold it in all kinds of Glorious QuickTime.

This trailer seems to have a bit more atmosphere than the previous versions we've seen; if you've the ability to do so, be sure to watch this in HD...some interesting (vivid) color work here.

Follow the picture...

Afbeelding

Onder het embedded filmpje kun je HD QuickTime formaten downloaden.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Guess who? »

wel cool :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Miriam »

Alleen de reclame is in het nederlands :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

alleen in het nederlands ingesproken hier (waar gaat het toch heen in dit landje), dus ik wacht wel tot dat ding op dvd is
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door X-File »

Heeft iemand ondertussen deze film gezien? Is het wat ik vrees, na de abominabele prequel trilogie is Star Wars nog meer kiddy geworden? Hoewel de orginele trilogie ook behoorlijk kiddy is, met zijn aangepaste Han Solo scene en (te) knuffelbare Ewoks en daaraan gerelateerde spin-off films.

Ach, waren alle Star Wars films maar zo duister van toon als de Empire Strikes Back. Ik zit de laatste tijd te denken aan een restart van de Star Wars franchise, allen met de special effects van de prequel trilogie maar verder de duistere toon van tEsB. Een lange serie die vlak voor de gebeurtenissen van tPM begint en eindigt met de oprichting van de New Jedi Order. Lekker lang, en zo kunnen meerdere Expanded Universe zaken, zoals karakters, verbonden worden aan het originele verhaal. Zoals een Kyle Katarn die de Death Star plannen in handen krijgt en doorstuurt, of Mara Jade die wel te zien is in Jabba de Hutt's paleis in RotJ. En dan zie je gedurende de serie hoe de kleurrijke vormgeving van de prequel trilogie langzaamaan over gaat in de strakke, steriele vormgeving van de originele trilogie (dit ook om de overheersing van de Duistere Kant duidelijk te maken).
Overigens: geen koddige Jar Jar, in mijn visie zou hij verbannen zijn omdat hij echt iets goed fout gedaan heeft, wellicht door zijn fout enkele doden op zijn geweten. Jar Jar zou meer een anti-held vormen die zijn eer zou terugwinnen door de aanval te leiden op het Droid leger. In ieder geval niet zo'n te aanwezige kluns als in tPM.
Oh ja, en de strijd op de bos-maan Endor met de Ewoks zou ik epischer maken, in ieder geval met meer verliezen aan de Ewok zijde. En de ontploffing van de tweede Death Star zou wel gevolgen voor Endor hebben gehad, gna gna.

Is dit de droom van een maniak, wellicht. Maar het zou niet misstaan, denk ik. Zeker nadat George Lucas een beetje insane in the membrane is geworden met zijn nieuwe trilogie en aanverwante producten.
Gebruikersavatar
LLAP
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jun 2008, 15:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door LLAP »

Ik snap niet dat dit een tekenfilm is. En dan nog een hoekige. Doe het tegoei, of doe het niet.
Een dom serietje "droids" ooit op tv; dat kannek nog snappen als "tekenfilm", dat was dan ook getekend!
Maar een Japanse snelle hap zoals dit, neen dank je. Waarom? Enkel de flashy lightsabers waren precies belangrijk, verhaal: bijkomstig.

Geef mij maar SW 7,8 en 9 zoals Timothy Zahn deze in z'n boeken schreef. Admiral Thrawn als waardige opvolger van Darth Vader als zéér duistere heer... Go!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door captain crash »

waarom...ooit de Star Wars Christmas Special gezien...nou daarom dus ;)
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door IG88 »

Ben ik nou de enige die dit wel een geestige serie vind?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Heb er iets te weinig van gezien om me een oordeel te vormen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

De film nog niet gezien maar hij lag voor weinig in de bakken bij de lokale cd-boer, dus wellicht binnenkort
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Vis »

Ik vind 't erg geslaagd, en vermaak me er prima mee. Het is inderdaad niet bloedserieus, maar hoeveel van Star Wars is dat wel? Ondanks een wat luchtig sfeertje blijven het serieuze verhalen met redelijk wat diepgang. Het enige is dat er uiteindelijk niet veel gebeurt. Ze voeren genoeg missies uit, redden volkjes, sluiten deals, slashen drones en offeren clones op... maar je mist er weinig aan en echt veel meerwaarde als link tussen Episode 2 en 3 biedt het (tot nu toe) niet. Desondanks is het leuk om Anakin en Obi Kenobi elke week te zien rondspringen, en blijf ik hopen dat Snips (Anakin's Padawan Ahsoka) nog een keer heel hard dood gaat :Y) .

Oja, en de space battles zijn erg gaaf :9~ .
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door IG88 »

Ik vind 't erg geslaagd, en vermaak me er prima mee. Het is inderdaad niet bloedserieus, maar hoeveel van Star Wars is dat wel? Ondanks een wat luchtig sfeertje blijven het serieuze verhalen met redelijk wat diepgang. Het enige is dat er uiteindelijk niet veel gebeurt. Ze voeren genoeg missies uit, redden volkjes, sluiten deals, slashen drones en offeren clones op... maar je mist er weinig aan en echt veel meerwaarde als link tussen Episode 2 en 3 biedt het (tot nu toe) niet. Desondanks is het leuk om Anakin en Obi Kenobi elke week te zien rondspringen, en blijf ik hopen dat Snips (Anakin's Padawan Ahsoka) nog een keer heel hard dood gaat .

Oja, en de space battles zijn erg gaaf .
Ik vind 't erg geslaagd, en vermaak me er prima mee. Het is inderdaad niet bloedserieus, maar hoeveel van Star Wars is dat wel? Ondanks een wat luchtig sfeertje blijven het serieuze verhalen met redelijk wat diepgang. Het enige is dat er uiteindelijk niet veel gebeurt. Ze voeren genoeg missies uit, redden volkjes, sluiten deals, slashen drones en offeren clones op... maar je mist er weinig aan en echt veel meerwaarde als link tussen Episode 2 en 3 biedt het (tot nu toe) niet. Desondanks is het leuk om Anakin en Obi Kenobi elke week te zien rondspringen, en blijf ik hopen dat Snips (Anakin's Padawan Ahsoka) nog een keer heel hard dood gaat :Y) .

Oja, en de space battles zijn erg gaaf :9~ .
PLUS dat ze wat meer laten zien van het star wars universen dan alleen wat je ziet in de films. :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door EMH »

Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de live-action tv-serie. :honger:
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Zeg dat voortaan maar vaker, er is gelijk nieuws!!!

“A lot of my friends have been auditioning for it,” “Damages” star Rose Byrne told MTV during the “Knowing” junket.

“It” is George Lucas’ looming live-action “Star Wars” TV series, set between “Revenge of the Sith” and “A New Hope.”

According to MTV’s story, the series will focus on the rise of the rebel alliance.

Byrne, you’ll recall, replaced Keira Knightly in the Amidala entourage in “Attack of the Clones.”

So which newly available actors and actresses should Lucas be looking at? Some the dead and soon to be dead girls from “Lost”? One suspects a good chunk of the casts of “Friday Night Lights,” “Life,” “Knight Rider,” and “The Sarah Connor Chronicles” could soon be available.

Adrianne Palicki as Han’s snotty older sister? Selma Blair as a Wookie slaver? James Spader as the harried mayor of Coruscant City?


http://www.aintitcool.com/node/40384
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door Vis »

1x21 8-)

Mace Windu ownage :dance:
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: "Star Wars: The Clone Wars" (2008)

Bericht door IG88 »

JAAAA hij is echt "de man" 8-)

maar ik had wel een iets grotere battle verwacht op het einde van een trylogie.
Plaats reactie