"Farscape" (1999-2003)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

"Farscape" (1999-2003)

Bericht door cybermans »

zijn hier ook mensen die farscape kijken?
Gebruikersavatar
ScifiJunky
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:50

Bericht door ScifiJunky »

Ja, prachtige serie. Vind het zelfs beter dan Enterprise.
Gebruikersavatar
omega88
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 280
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:18
Contacteer:

Bericht door omega88 »

Nee nog niet, is ie al in nederland op tv of moet je hem downloaden?
Raw Demin
Ensign
Ensign
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: Volendam
Contacteer:

Bericht door Raw Demin »

Ik heb een paar afleveringen gezien. Ik vind het maar vaag hoor. Ik hou het wel lekker op Startek
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

ik heb het een paar keer gezien op aandringen van een paar farscape freaks maar ik hou het liever bij startrek.

Farscape heeft: een muppet, een hellraiser wannaby en een suf verhaal.

Startrek heeft:klingons,romulans,vulcans,cardesians,borg, etc etc en uh o ja een goede verhaal-lijn
Gebruikersavatar
ScifiJunky
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:50

Bericht door ScifiJunky »

Farscape moet je eigenlijk niet beginnen met kijken ergens in het midden van seizoen 1 of 2 . Als je het vanaf de pilot ziet snap je het verhaal pas echt. In de pilot word ook veel achtergrond info vastgezet over de karakters die je eigenlijk wel moet weten als je naar de serie kijkt.

Wat het leuke van farscape is is dat elke aflevering echt helemaal onvoorspelbaar is integenstelling tot startrek waarin je vaak van die standaard verhaaltjes krijgt die altijd goed aflopen. Bij farscape denk je op het ene moment dat de aflevering op die ene manier gaat aflopen en dan krijg je ineens een of andere rare twist in het verhaal. En al het gescheld, geschreeuw en gescheet maakt het vaak ook nog eens heel erg komisch.

Als je alleen van startrek houdt is deze serie waarschijnlijk niks voor jouw omdat de serie soms zo chaotisch dat het mensen afschrikt zoals sommige hierboven. Als je daarentegen van starwars houd is deze serie imh wel iets voor jouw, ik vind namelijk dat de Farscape Universe" veel op de "Starwars Universe" lijkt.
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

farscape is voor een deel ook in nederland op dvd te krijgen oa freerecordshop
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

JA, ik volg de serie ook via BBC . Echter heb al een tijdje geen afleveringen meer gezien. Vind ik wel jammer. Hopelijk gaan ze daar binnenkort weer mee beginnen.
Gebruikersavatar
cybermans
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:03
Locatie: cyberspace
Contacteer:

Bericht door cybermans »

in de vs gaan ze eerdags seizoen 4 en 5 uit zenden
Gebruikersavatar
ScifiJunky
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:50

Bericht door ScifiJunky »

Seizoen 4 is vorige week vrijdag uitgekomen in de US, vond het wel een gafe aflevering. Zaterdag weer een nieuwe aflevering :).
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Farscape is mijn favoriete serie. In nederland is het alleen op de BBC te zien geweest. DVD's zijn te koop, maar dat zijn imports uit Engeland, en vaak erg duur. Beter is gewoon om ze zelf online te bestellen uit Engeland... veel goedkoper.

Effe reageren op iemand die afgeknapt was op de muppets: De muppets/poppen die worden gebruikt hebben in ieder geval een zeer realistisch karakter... Na een paar afleveringen ga je ze echt niet meer als een stel poppen zien, ik vind het dan ook erg narrowminded als mensen gaan zeiken over de poppen... Het zijn er trouwens maar twee, waarvan er 1 altijd op dezelfde plek zit (Pilot).

Het verhaal is niet zo makkelijk te begrijpen, je moet er wel even moeite voor doen, want alles gaat razendsnel aan je voorbij. Je kan het beste gewoon bij de eerste aflevering beginnen, dan zie je ook hoe alles wordt opgebouwd.

Samen met DS9 is Farscape m'n favoriete serie, dus het kan wel, Star Trek en Farscape goed vinden, als het maar intelligent is, en niet in hapklare brokken wordt voorgeschoteld...
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Kick!!

Volgende maand komt de laatste dvd uit van het derde seizoen (3.5). En ergens in de herfst gaat de BBC het vierde seizoen uitzenden... Ben daar erg benieuwd naar.

Een beetje aandacht voor zo'n goeie serie kan geen kwaad!
Gebruikersavatar
Charza-Kwinn
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 897
Lid geworden op: 03 sep 2002, 14:21
Locatie: Den Haag

Bericht door Charza-Kwinn »

Ik vond farscape een erg goede serie.
Het verhaal was niet standaard, een aantal gegevens waren zeer vernieuwend (Een levend moederschip, of Pa'u Zotoh Zhaan is een plantaardig wezen) de effecten zijn erg goed, kortom fantastisch.

Ik wacht op de DVD's van het 3e seizoen, en BBC mag van mij snel beginnen met het uitzenden van seizoen 4.
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

En natuurlijk heeft Farscape de meest boeiende slechterik allertijden, Scorpius! :) Naast Gul Dukat uit DS9 is Scorpy mijn grote favoriet, en hij ziet er natuurlijk ook verschrikkelijk tof uit.
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

Vanavond van 19:45 tot 20:30 op BBC2 komt seizoen 4 van Farscape weer terug op tv.

Yes, nog even genieten van de laatste paar afleveringen. Jammer dat de serie is stopgezet.
Gebruikersavatar
BorgdroneM
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 262
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:29
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door BorgdroneM »

Ooops dat is over 2 minuten RENNEN
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

*schop*

Vanmiddag op Yorin om 16:05: Farscape
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

:o nog nooit van gehoord :p jawel wel gehoord.. van jullie !
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Waarom is dat programma onder kindertijd tv? Dat slaat nergens op :(
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

4 uur is toch niet echt kindertijd tv? Het is zondag, de hele familie thuis, iedereen lekker Farscape kijken.. :)

Ben benieuwd of ze het echt gaan uitzenden, Andromeda was ook aangekondigd, maar is nooit uitgezonden. Nou kijk ik natuurlijk liever Farscape dan Andromeda, dus als ze gaan uitzenden, goeie keus. Hopen dat ze het niet verneuken door uitzendtijd te veranderen en dat soort dingen.

Als je de eerste afleveringen nog niet zo speciaal vindt, moet je effe doorzetten, het wordt steeds beter!! (iig 100 keer beter dan Mutant X, gatver, wat slecht...)
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

ik heb net zegmaar de 1ste ep gezien op tv en het was niet slecht, ik bedoel IK SNAP het een beetje als ik op bbc kijk snapt ik nergens wat van, maar dat neemt niet weg dat ik de serie nogsteeds een beetje een B look vind hebben slechte graffics en muppets etc etc.
Gebruikersavatar
Q-continuum
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 141
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:49
Locatie: Jabeek

Bericht door Q-continuum »

Op de BBC snapte ik er idd nooit iets van, maar nu ik de eerste aflevering heb gezien, begint de puzzel op zijn plaats te vallen. iig een goede serie.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het is een te vroeg van de buis gehaalde serie, en ik zou de look niet b-achtig willen noemen, gewoon 'anders' en dat ligt je of niet. (btw: ik ken ook mensen die de star trek 'look' b-achtig noemen)
Gebruikersavatar
Charza-Kwinn
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 897
Lid geworden op: 03 sep 2002, 14:21
Locatie: Den Haag

Bericht door Charza-Kwinn »

Een B achtige look, dat zou ik zeker niet willen zeggen.

Vergeet niet dat dit

A. De eerste aflevering is van een serie van vele, en aanvankelijk is een budget voor zo'n serie best laag.

B. deze aflevering stamt uit 1996, en rond die tijd was het zeker niet slecht, en je ziet het na een paar afleveringen al veranderen. En wou je zeggen dat de city die je ziet in deze aflevering er niet goed uitziet, Coruscant van starwars lijkt er best veel op, en dat was 1998/1999, dus er men zal ongetwijfelt elkaar inspireren.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: far(t)scape

Bericht door Dark*staR »

 
 
Na vanmiddag de eerste aflevering te hebben gezien, wat me wel goed beviel, ga ik de serie maar volgen...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Een heel verstandig besluit beste * zal je zeker niet tegenvallen :) Ik ga het ook weer helemaal volgen, why not, 't is toch zondagmiddag
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

was het ook nog rond een uur of 17:00 aan de gang op yorin???
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Nemesis schreef:was het ook nog rond een uur of 17:00 aan de gang op yorin???
Het was een paar minuten na 17:00 afgelopen...dus je kan het einde gezien hebben...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

aha.. wat ik dan dus gezien heb was farscape... rare wezentjes erin.. nee geen bal an dus.. ontzettend fake.. maar jah.. das mijn mening!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het is wel de serie met de beste verhaallijn (op sfgebied dan) die ik na bab5 en ds9 heb gezien, maarjah...als je ook niet de moeite neemt om iets ff op je in te laten werken he. Je wilt niet weten wat ik toen der tijd gedacht heb na het zien van de eerste ep op de bbc maar ik ben blijven kijken (noujah, tapen en kijken want ik maakte toch ook opnames van tng ed) en het is met niet slecht bevallen. Tering...wat zaten daar goede verhalen in, als B&B daar wat van zouden jatten voor ent zouden ze niet origineel zijn maar zou de serie wel verbeteren.
Plaats reactie