24

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

24

Bericht door xproof »

Ik mis hier dus echt een 24 topic! Ik heb net het 1e seizoen op dvd afgekeken en deze serie is gewoon geweldig! Zo ongelooflijk spannend, heeeel goed verhaal, goede personages en karakterontwikkeling, verassende wendingen (maar dan echt VEEL), mooie soundtrack, etc, etc.

Voor degenen die niet weten waar de serie over gaat, in het kort: Jack Bauer is hoofd van CTU (counter terrorist unit) en krijgt rond middernacht bericht dat er deze dag een aanslag gepleegd gaat worden op David Palmer, de favoriet voor de presidentsverkiezingen. Jack krijgt te horen dat er waarschijnlijk iemand van CTU corrupt is. Hij kan niemand vertrouwen. Om het allemaal nog maar eens erger te maken wordt zijn dochter gekidnapped.

...en dit is nog maar het begin... en alleen seizoen 1. Seizoen 2 moet ik nog gaan kijken en seizoen 3 is al in de maak!

Hier een foto van de cast van seizoen 1:

Afbeelding

Ik denk dat er vast nog wel meer fans zijn van 24 op dit forum. Voor degenen die deze serie (nog) niet kennen...shame on u :P. Voor degenen die deze serie wel kennen...opinionzz :).[/img]
Gebruikersavatar
2of7
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jul 2003, 16:12

Bericht door 2of7 »

24 is inderdaad een heel goede serie :)

Helaas kon ik het de eerste keer niet volgen, maar nu kijk ik de herhalingen.

Ik weet alleen wel ongeveer hoe het alfoopt omdat ik de eerste afleveringen van het 2e seizoen al gezien (had ik beter niet kunnen doen)

Maar zover ik het gezien heb is het 2e seizoen ook heel goed.
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

2of7 schreef: Ik weet alleen wel ongeveer hoe het alfoopt omdat ik de eerste afleveringen van het 2e seizoen al gezien (had ik beter niet kunnen doen)
OEIIII dat is wel HEEL zonde idd! 24 moet het vooral hebben van de plotwendingen...je weet gewoon niet wat er gaat gebeuren. Maarja...zelfs al weet je al hoe het afloopt...genoeg nog om van te genieten bij deze serie! 8-)
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Topics over 24 bestaan al!

Alles over 24 seizoen 1 kun je hier dumpen.
Alles over 24 seizone 2 kun je hier dumpen.
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Oeiiii wat slecht van mij! Ben ik nou echt ineens zo scheel geworden?! :S. Maar je hebt gelijk...me apologizes. Won't happen again. Oeiii wat slordig toch van mij. Nouja...tis al laat (smoes smoes :P) ennn ik ga eens slapen. Hier mag dus een slotje op. Again...mijn excuus.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Mivok schreef:Topics over 24 bestaan al!

Alles over 24 seizoen 1 kun je hier dumpen.
Laatste post in september 2002
Mivok schreef:Alles over 24 seizone 2 kun je hier dumpen.
Laatste post in maart 2003.

Oude topics.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Toch interessant dit 24 topic aangezien het volgende week in Belgie gespeeld wordt, althans het eerste seizoen, kan ik wat op de hoogte blijven. Laat dat topic maar hier, als je wil.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Ik heb het eerste seizoen niet eens afgezien. Je kunt t niet goed meer volgen als je een paar afleveringen gemist hebt. Ik vond het wel leuk om te zien, maar niet heel bijzonder, ofzo.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Jadzia schreef:Ik heb het eerste seizoen niet eens afgezien. Je kunt t niet goed meer volgen als je een paar afleveringen gemist hebt.
Zorgen dat zoiets niet gebeurt he. :)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

ja videorecorders zijn niet meer zo duur sinds de laatste 10 jaar :-D
Gebruikersavatar
2of7
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jul 2003, 16:12

Bericht door 2of7 »

Jadzia schreef:Ik heb het eerste seizoen niet eens afgezien. Je kunt t niet goed meer volgen als je een paar afleveringen gemist hebt. Ik vond het wel leuk om te zien, maar niet heel bijzonder, ofzo.
Je zou het dus nu op Belgie kunnen gaan volgen.
Als je het blijft kijken wordt het erg spannend.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Wees gerust, ik heb al zodanig goede dingen over 24 gehoord, en aangezien het een beetje mijn genre is, zal ik zeker kijken, ben al wat nerveus voor het eerste deel (0h->1h am ).
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Nebulaguy schreef:Wees gerust, ik heb al zodanig goede dingen over 24 gehoord, en aangezien het een beetje mijn genre is, zal ik zeker kijken, ben al wat nerveus voor het eerste deel (0h->1h am ).
Believe me...you're gonna love it :D. 1 aflevering en je bent verkocht!
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik heb seizoen 1 al 4 keer gekeken en ik ken hem al uit mijn hoofd dreunen. het is gewoon echt geweldig wat deze serie bereikt, de spanning die die weet op te roepen, de plotwendingen, het acteerwerk, het camerawerk, de nieuwe technieken(klokje(vooral als je ziet dat het einde van het uur nadert...roept echt spanning op), de split-screen)...GEWELDIG!!!!!!

Inmiddels heb ik op de BBC seizoen 2 gevolgd, alleen ben ik 2 weken geleden noodgedwongen moeten stoppen met kijken, ik was aan het logeren, en mijn mamaatje moest opnemen, maar was het vergeten, Dus ik heb de laatste 4 afleveringen nu gemist(de laatste 2 komen komende zondagen). Maar niet getreurd...de DVD-box stond toch al in de pre-order, en wordt 11 augustus al naar me toegestuurd, dat hou ik wel vol. Hou ik wel een marathon met de laatste 4 afleveringen :-D (Bovendien is de DVD-box in tegenstelling tot die van seizoen 1 tot en met de nok toe gevuld met extra's, waaronder 45 minuten aan deleted scenes, een documentaire van 90 minuten, audiocommentaar...kortom, supertof!!!!!

Mijn mening over seizoen 2: hij begint echt geweldig, een goed plot en een paar goede substories. Vooral één bepaalde verhaallijn pakt nogal zielig uit. In tegenstelling tot seizoen 1 bevat dit tweede seizoen véél betere cliffhangers(kijk maar uit voor de aflevering die in Amerika voor de kerststop kwam... >:)) Helaas vind ik dat de serie na een GEWELDIGE aflevering totaal instort en de schrijvers alles moeten doen om de 24 afleveringen vol te schrijven(en dan nog bereiken ze meer kwaliteit dan de betere Hollywood-films van tegenwoordig, alleen is het voor 24 wat minder). Toch blijft het geweldig!

Over seizoen 3: hier staat een gigantische promo-campagne voor gepland. Trailers in de bioscoop, trailers op TV, gratis CD-Roms, posters, eerste aflevering(net als bij seizoen 2) volledig door Ford gesponsord zodat die ook daadwerkelijk een uur duurt...om naar uit te kijken dus.

En dan maken ze misschien ook nog een film...hier maar ik mijn borst alvast voor nat. Ik hoop dat het goed bij de serie past.
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Bericht door Highwaij »

24 een heerlijke serie

ben blij dat ze uitzenden.

Geweldig zo als het verhaal is opgebouwd
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Weet iemand wanneer de DVD-box van seizoen 2 in de winkel te koop is?
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Waarschijnlijk gaan sommige zaken ergens laat augustus de import DVD-box(dus zonder ondertitels) wel verkopen, deden ze bij box 1 ook(de FRS iig).

De Nederlandse versie met ondertitels komt pas nadat Yorin heel seizoen 2 heeft uitgezonden. Ze beginnen er in september mee, 2 afleveringen per week dus zo rond de kerst, of net als vorig jaar in maart.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

3rd RemataKlan schreef:
Jadzia schreef:Ik heb het eerste seizoen niet eens afgezien. Je kunt t niet goed meer volgen als je een paar afleveringen gemist hebt.
Zorgen dat zoiets niet gebeurt he. :)
Mwa. De serie was ook bezig mijn interesse te verliezen. Vond het allemaal wat langdradig worden.
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

Gisteren de één na laatste aflevering van seizoen 2 gezien op de BBC.
A.s. zondag de Finale... Nog even wachten op het slot. Het zal wel weer een hoop vragen onbeantwoord laten om seizoen 3 weer te promoten.
Gebruikersavatar
Muad_Dib
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:13
Contacteer:

Bericht door Muad_Dib »

Ik heb seisoen 1 ook op dvd en seisoen 2 op svcd en ik kijk t ook op de bbc natuurlijk.
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

Vanavond is het zover.. de allerlaatste aflevering van seizoen 2 op de BBC...

Kijken dus !!!
Gebruikersavatar
MiVo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 637
Lid geworden op: 02 feb 2003, 22:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door MiVo »

Ik heb tot nu toe alleen seizoen 1 gezien, dus lijkt me niet handig om met laatste deel te beginnen van seizoen 2 :-D
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik kijk morgen in breedbeeld op DVD-kwaliteit en Dolby Digital 5.1-geluid als je het niet erg vindt :-P
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

Vind ik niet erg.... En jawel hoor wat een einde ...
Ik kan niet wachten totdat seizoen 3 wordt uitgezonden.(29 oktober 2003 in de USA).
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Bericht door Highwaij »

[-Mic-] schreef:Vind ik niet erg.... En jawel hoor wat een einde ...
Ik kan niet wachten totdat seizoen 3 wordt uitgezonden.(29 oktober 2003 in de USA).
laat maar komen zou ik zeggen
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Seizoen 2 was...very impressive. En ik heb gewoon nog 45 deleted scenes om te bekijken!! :-D :-D

Het einde was opzig best wel irritant, ik wil nu weleens weten wie nou achter alles zit en waarom ze iets tegen Palmer hebben.

Hier nog even wat spoilers:



Bij de del. scenes van de laatste aflevering(die ik dus wel meteen keek...) is de scene dat Mandy met Max(de man op de bad(opper bad guy?)) belt dat het gelukt is, verleng, en staat Nina ineens op de boot. Op het commentaar zeggen ze dat deze verwijders is omdat Nina gewoon in de bak zit, bovendien weet je toch wel dat Nina ermee te maken heeft.

Dan is er nog de kwestie: seizoen 3!

Seizoen 3 zal 3 jaar later afspelen. Het begin om 1 uur 's middags. Jack Bauer werkt weer bij CTU, net als Kim(die bovendien nog een groot geheim heeft...) en Palmer wil herkozen worden als president.

Ik hoop dat seizoen 3 nu eindelijk eens duidelijk geeft over alle vragen:

-Wat heeft Palmer in het verleden gedaan dat er een of andere organisatie(vermoedelijk Duits...?) zo achter hem aan zit.
-Wat heeft die aanslag op zijn leven ermee te maken, als ze eerst een oorlog willen?
-Wat is de rol van Nina hierin?
-Wat fluisterde Jack in de oren van Nina?
-Hoe staat het met Jack zijn gezondheid?
-Kingsley/Drazen/Max/Nina/Mandy/Warner/Jack/Palmer...hoe hangen ze nu potverdomme samen?????????? Grrrrrrr.....

IK WIL HET WETEN!!!!

Wachten maar tot eind oktober... ;-(
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

Wat een vragen allemaal... Maar ik denk niet dat seizoen 3 de antwoorden meteen geeft.

Maar dat 24 een originele "nieuwe" serie is, is wel duidelijk. En weer echt een verslavende serie om te blijven volgen.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

vanvaond begint Yorin om 22:00 uur met het 2de seizoen van 24 8-)
Gebruikersavatar
MiVo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 637
Lid geworden op: 02 feb 2003, 22:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door MiVo »

Ja, ik ga zeker kijken :-D
Gebruikersavatar
Cmdr Chakotay
Captain
Captain
Berichten: 2849
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00

Bericht door Cmdr Chakotay »

Ik moet het opnemen, maar ben wel zeer benieuwd! :)
Plaats reactie