Uur voor Uur - #6

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #6

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #6. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 8 november 2003. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #6
The Man Trap (TOS)
Where No One Has Gone Before (TNG)
Captive Pursuit (DS9)
The Cloud (VOY)
Terra Nova (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Where no one has gone before want de rest is niet veel soeps :-P
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

Where No One Has Gone Before (TNG)

geinige aflevering, en leuke plaatjes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Man Trap vond ik zwakjes, The Cloud, Trek-cliche over verkeerd begrepen levensvorm, TOS en TNG had dit al vaker (en beter) gedaan. Terra Nova vond ik al shit toen het nog Friendship One heette, nu waren de continuiteitsfouten en de afwezigheid van gezond verstand nog opvallender. WNOHGB vond ik wel een toffe en ook leuke aflevering maar helaas voor TNG gaat mijn stem uit naar Captive Pursuit.
Mooie Chief O'Brien aflevering met de interessante en geweldige Tosk en gelukkig geen onzin met standaard goede vs slechte aliens.:)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS en VOY ken ik niet. Die van ENT is wel leuk, maar is No match voor de geweldige O'Brien Episode van DS9. Het is een van mijn favoriete afleveringen van het eerste seizoen van DS9. Dus daar gaat mijn stem naar uit :D
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ik kies Where No One Has Gone Before (TNG). Captive Pursuit komt echter zeer dicht in de buurt.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

3rd RemataKlan schreef:en gelukkig geen onzin met standaard goede vs slechte aliens.:)
Uhm, Sisko's speech over hoe de mens jagen op levende wezens al eeuwen geleden heeft opgegeven. :{

De Hunters worden duidelijk als bad guys neergezet en Feds en Tosk als good guys. Vond het erg standaard aflevering.

Mijn keuze is dan ook The Man Trap (TOS), eerlijk gezegd alleen bij gebrek aan beter.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

HorckDude schreef:
3rd RemataKlan schreef:en gelukkig geen onzin met standaard goede vs slechte aliens.:)
Uhm, Sisko's speech over hoe de mens jagen op levende wezens al eeuwen geleden heeft opgegeven. :{

De Hunters worden duidelijk als bad guys neergezet en Feds en Tosk als good guys. Vond het erg standaard aflevering.
Het jagen zelf werd als verkeerd bestempeld maar de Hunters zelf niet. Ze werden neergezet als vriendelijke en diplomatieke aliens. De leider besloot zelfs om de wormhole tot verboden gebied te verklaren zodat men elkaar niet meer in de weg zou zitten met hun cultuurverschillen.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

ik ga voor Captive Pursuit (DS9) puur en alleen omdat de andere afleveringen nou niet echt hoogstandjes zijn, en deze DS9 ep toch een beetje een verhaal heeft wat mij igg aanspreekt.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

ik kies ook Captive Pursuit, mede doordat ik deze me nog het best kan herinneren vergeleken met de anderen en Terra Nova niet veel was.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

The Man Trap - TOS
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik vind dit wederom een moeilijke keuze maar deze keer niet omdat de eps zo briljant zijn. Captive Pursuit van DS9 is een aardige ep, echter het is eerder gedaan en de uiteindelijke oplossing van het probleem (O'Brien z'n handeling) spreekt mij niet aan. Tosk is een leuk karakter. The Cloud van VOY is een ep die ik me niet eens meer herinner zonder te kijken waar ie over gegaan is dus zeker geen goede ep voor mij om op te stemmen...zat iets over koffie in dat weet ik nog. Terra Nova vond ik geen goede ep, standaard verhaal. Where no one has gone before vond ik ondanks de leuke plaatjes een niet zo goed uitgewerkt concept. Ik blijf haken bij The Man Trap, ook geen briljante ep maar wel voor mij de beste keuze.

Dus: The Man Trap (TOS)
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Da's wel duidelijk voor mij: Where No Man Has Gone Before (TNG); flitsende aflevering van een redelijk niveau. Jammer dat Wesley weer zo nadrukkelijk in beeld was maar voorderest was het best heel okay :) DS9 vond ik ook best tof, maar TNG was net iets beter.


ENT was een kopie van Voyager; TOS niet gezien
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

De TOS ep ken ik niet, dus die valt al af. ENT is tja, die eps is er ja. Voyager is wat matig, saai zelfs. Dus blijft de strijd open tussen TNG en DS9. Seizoen 1 van DS9 vind ik zeer traag en wat chaotisch, iets te weinig flitsend voor mezelf misschien. Dus de stem gaat naar TNG

TNG-Where no one has gone before
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Where no one has gone before (TNG).... dit was werkelijk een goeie ep. uit de eerste jaargang, onderhoudende story en knappe special effects....de eps uit VOY en DS9 vielen eveneens wel in de smaak, maar voor mij is deze uit TNG, dit uur zonder competitie. :Y)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

MelliW schreef:Da's wel duidelijk voor mij: Where No Man Has Gone Before (TNG); flitsende aflevering van een redelijk niveau. Jammer dat Wesley weer zo nadrukkelijk in beeld was maar voorderest was het best heel okay :) DS9 vond ik ook best tof, maar TNG was net iets beter.


ENT was een kopie van Voyager; TOS niet gezien
MelliW...die ep bestaat niet die je nu noemt...
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

MelliW schreef:Da's wel duidelijk voor mij: Where No Man Has Gone Before (TNG); flitsende aflevering van een redelijk niveau. Jammer dat Wesley weer zo nadrukkelijk in beeld was maar voorderest was het best heel okay :) DS9 vond ik ook best tof, maar TNG was net iets beter.
Begrijpelijk foutje... we weten best welke je bedoelt. ;)
captain crash schreef:Where No Man Has Gone Before .....MelliW...die ep bestaat niet die je nu noemt...
Niet van TNG, nee........wel van TOS... :naughty:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dus bestaat ie niet en natuurlijk weet ik dat ie wel in TOS bestaat...kom nou ik heb alle eps van star trek gezien...naja, de laatste ent niet maargoed komt nog wel eens. Maar over TOS, TNG, DS9 en VOY hoef je met echt niks te vertellen hoor...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Miereneukerij, I agree met Sonpas, we weten wat ie bedoeld, en daar gaat het om!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nee daar gaat het niet om, z'n stem kan zo niet meetellen dus moet ie het ff veranderen en eerlijg gezegd...ik ben natuurlijk dommer dan dat jij bent dat weet ik wel, maar ik weet zo echt niet wat ie bedoelt hoor.

(ofwel sebas: het was al een afgesloten discussie, geloof niet dat jouw post bijdraagt maar ik ga graag nog ff door met de discussie over hoe dom het is om niet te weten wat 'transfiguratie' is of om het dan niet op te zoeken)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

nemesis heeft waarschijnlijk ook nog nooit van de transformers gehoord :-D
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Wat heeft transfiguratie er nu mee te maken.. Gatverdamme :r ...

Zoals ik al zei, ik was te lui om het op te zoeken dus ik plaatste het gewoon zo, kijk eens hoe snel iemand er een betekenis neerzette, zonder iemand naar beneden te halen. En jij moet er met je grote smoel meteen weer iemand naar beneden halen :r, ga toch terug naar die uni van je.!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Straks, don't worry, en jij begon nu met je met dingen te bemoeien waar je gewoon niets meer over moet zeggen...en jah ik ben erg in de stemming om mensen te pesten.

Trouwens...ik had nog niet eens gedacht aan Transformers...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

over transformers gesproken, die nieuwe serie (armada) is echt kut zeg
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:over transformers gesproken, die nieuwe serie (armada) is echt kut zeg
volgens mij ga je nu offtopic, niet meer doen :)
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Whoops :) Ik haal die twee wel vaker door elkaar; excuus!

Where No One Has Gone Before (TNG) dan maar :)
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

The Man Trap was een leuke afleveringen, maar verder niet bijzonder. Dat geld ook voor The Cloud en Captive Pursuit: erg standaard. Dan ga ik toch voor Where No One Has Gone Before (TNG) :)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

captain crash schreef:Nee daar gaat het niet om, z'n stem kan zo niet meetellen dus moet ie het ff veranderen en eerlijg gezegd...ik ben natuurlijk dommer dan dat jij bent dat weet ik wel, maar ik weet zo echt niet wat ie bedoelt hoor.
Tssja......het is natuurlijk wel HEEL moeilijk om te begrijpen welke ep. uit het rijtje Melliw bedoeld. :roll: ......blond zeker? :-D
MelliW schreef:Whoops :) Ik haal die twee wel vaker door elkaar; excuus!

Where No One Has Gone Before (TNG) dan maar :)
Voor zoveel moeite mag men hiervoor wel anderhalf punt aanrekenen...... ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah toevallig wel blond en ook nog eens vrouw...erg he, het was sarcasme wat bij de persoon waarvoor het bedoeld was wel aangekomen is, zullen we er nu over ophouden anders wordt de Jem'Hadar die dit topic gestart heeft nog boos ook :) (hoewel dat opzich iets is dat ik nog wel eens mee wil maken)
Gebruikersavatar
onok
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 dec 2002, 18:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door onok »

Where no man has gone before
echte geweldige ep, maar idd jammer van wesly ;)
de andere eps vind ik saai, en die van TOS ken ik nog niet. (Heb alle TOS eindelijk binnen dus ga een deze dagen beginnen :) )
Gesloten