[VS] Battlestar Galactica

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
SCRAP
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 702
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:51
Locatie: Drachten

[VS] Battlestar Galactica

Bericht door SCRAP »

In een ver grijs verleden heb ik ooit eens een topic aangemaakt over Battlestar Galactica. http://www.startrek.nl/phpBB-old/viewto ... &forum=206
Daar had ik het over een nieuwe Battlestar Galactica serie waar ze toen al een paar jaar mee bezig waren. Nu zijn we ruim 2 jaar verder en wordt het wachten eindelijk beloond. Niet dat ik er op heb zitten wachten o.i.d, was het zelfs helemaal vergeten, maar toch een aangename verrassing.

Hier komt ie. :)

http://www.scifi.com/battlestar/

edit: De grootste verrassing is nog wel dat Edward james Olmos de rol van Adama op zich heeft genomen!! Haast onherkenbaar verouderd weliswaar, maar het is 'm.. Mr. Bladerunner & Miami Vice. :)
Laatst gewijzigd door SCRAP op 27 feb 2005, 02:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Bericht door Highwaij »

helaas heeft het 1 nadeel als je originele serie kent
Starbuck en Apollo zijn nu vrouwen geworden...........

Ik had gehoopt dat de serie van Richard Hatch (de originele Apollo) zou doorgaan, heb hiervan op Fedcon een trailer gezien en die vond ik goed, nu krijgen we de oude verhaallijn met nieuwe mensen, vind ik toch jammer.
SCRAP
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 702
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:51
Locatie: Drachten

Bericht door SCRAP »

Alleen Starbuck is een vrouw geworden, Apollo is nog steeds een kerel. Ook wel een beetje logisch omdat hij de zoon van Adama moe(s)t voorstellen.


Afbeelding

De oude Starbuck en de nieuwe Starbuck, samen met een kopje koffie bij Starbucks.. Face heeft wel een erg oude face gekregen zeg...
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Misschien grappig om te laten zien:
dit is een foto uit de eerste aflevering, schijnt het, met als je links kijkt de Serenity, het ruimteschip uit de serie Firefly
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik kijk echt uit naar deze serie hoop wel dat ik over de aanpassingen heen kan stappen, maar dat denk ik wel :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

als ik het goed begrijp gaan ze dus de oude afleveringen opnieuw spelen met nieuwe acteurs?
Lijkt me best leuk, ik heb de eerste afleveringen ook nooit kunnen kijken dus ben eigenlijk benieuwd hoe het allemaal begon.
Gebruikersavatar
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 666
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ezri »

Gaaaaaaaaaaaf! :o :thumbs:
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Ik heb de trailers gezien en ben al een beetje lekker gemaakt. Nou wil dat natuurlijk niets zeggen, maar als ik het verhaal van Ronald D. Moore moet geloven en als ze dat waar maken wordt het ecth smullen.
Ik heb stukken en delen van de oude serie gezien. Het boeide mij niet zo, maar het verhaal dat erachter zit wel. Als ze dat nou goed uit weten te werken.....
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

En leuk dat er een star trek medewerker (Ronald D. Moore) in het team zit.
Hij is touwens ook de executive producer van HBO's Carnivale
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah idd, en dat schijnt ook een zeer goede serie te zijn
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Leuk; jammer dat John Colicos (Baltar, uit de ouwde series overleden is)
SCRAP
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 702
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:51
Locatie: Drachten

Bericht door SCRAP »

Paulstartrek schreef:als ik het goed begrijp gaan ze dus de oude afleveringen opnieuw spelen met nieuwe acteurs?
Lijkt me best leuk, ik heb de eerste afleveringen ook nooit kunnen kijken dus ben eigenlijk benieuwd hoe het allemaal begon.
Nee, ze gaan niet de oude afleveringen opnieuw spelen met nieuwe acteurs. Deze serie speelt zich dus NA de oude Battlestar Galactica af.

De FX worden volgens die lui iets wat je nog nooit eerder hebt gezien. Dit wordt wat dat betreft de overtreffende trap, ondanks alles wat we al gewend zijn van ruimteseries en films als Starwars en Startrek. Ben benieuwd. Nou ja, kijk voor meer info bij 'trailers/video' en daar de 'behind the scenes' interviews met de crew en acteurs. Die leggen je het allemaal haarfijn uit. :)
SCRAP
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 702
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:51
Locatie: Drachten

Bericht door SCRAP »

Nog een recente foto van Faceman.. :) Allemachtig zeg.. :{

Afbeelding

Tot mijn grote verbazing zie ik dat er in 1999 ook al een vervolg film was. Toen nog wel met John Colicos als Baltar.

http://www.imdb.com/title/tt0193000/

Edit: was alleen maar een trailer zie ik nu pas.. :(
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ja, ik vroeg ook af wat dat moest voorstellen...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Die van 1999 is volgens mij het project waar Richard Hatch mee wilde beginnen. Maar daar is al geruime tijd niets meer van vernomen.

In de nieuwe serie is niet alleen Starbuck maar ook Boomer vervangen door een vrouw.

Ik ben toch benieuwd naar deze nieuwe serie, heb altijd graag gekeken naar het origineel.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Er zal net als bij Star Trek een discussie gaan komen van de "oude fans" die zweren bij het orgineel en niets moeten hebben van een nieuwe versie.

Ik keek vroeger graag naar Battlestar.
Ik ben benieuwd wanneer er een DVD box gaat komen met de oude serie er op. Lijkt me toch wel gaaf om die te hebben.

En of het bij deze nieuwe versie bij de miniserie blijft, of dat het een langlopende serie gaat worden.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

hier staat al een redelijk negatieve review, met een score van 1 uit 5 sterren...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Negatiever kan niet.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

idd...behoorlijk negatief
The new Battlestar Galactica embodies everything wrong with the creative process in filmmaking and television these days – and plainly illustrates the all-too-obvious hazards of remaking material simply for the sake of remaking it. Perhaps someday Galactica will live again...again, and someone will come along and reverse engineer the damage that Moore and company have brought to the equation. Maybe then we'll end up with a product that actually demonstrates a bit of thought and common sense – and find a show that remotely resembles the series being deliberately evoked through the use of the title itself...
IGN:
http://filmforce.ign.com/articles/444/444434p1.html
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

He, al die kritiek toch altijd, zou niet moeten he...

Ik ga dit, netzo als bij ent, voor mezelf bekijken maar ik ben eigenlijk bang dat het net zo'n grote tegenvaller gaat worden...anywayz...eerst zien

trouwens, ff tussen haakjes, maar Children of Dune viel eigenlijk ook vies tegen (zelfde opdrachtever als dit)
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

captain crash schreef:He, al die kritiek toch altijd, zou niet moeten he...

Ik ga dit, netzo als bij ent, voor mezelf bekijken maar ik ben eigenlijk bang dat het net zo'n grote tegenvaller gaat worden...anywayz...eerst zien

trouwens, ff tussen haakjes, maar Children of Dune viel eigenlijk ook vies tegen (zelfde opdrachtever als dit)
daarin tegen waren Dune en Taken wel weer erg goed, en die zijn ook van de zelfde opdrachtgever.

Maargoed ik weet het allemaal nog niet ik heb (behalve in de eerste teaser dan) nog nergens het rode loop lichtje gezien in de cylons met het bij passende geluid. En dat vind ik persoonlijk de grootste misser tot nu toe.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De eerste Dune was toch niet SciFi channel (dat bestond toen helemaal nog niet)?
Gebruikersavatar
Charza-Kwinn
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 897
Lid geworden op: 03 sep 2002, 14:21
Locatie: Den Haag

Bericht door Charza-Kwinn »

Nou, als je film van Dune bedoelt, van David Lynch, dan heb je gelijk, deze film is uit de jaren 80, ver voor Sci Fi channel.

Maar de eerste Dune Miniserie is wel van Schi Fi channel. :)


Wel jammer dat het zo tegen schijnt te vallen trouwens, ik vond Battlestar Gallactica vroeger (en nog steeds) een hele leuke serie.

Je ziet het helaas wel vaker gebeuren.
Zo zag ik afgelopen Zaterdag 7 December ook een verfilming van Wingcommander, en dat sloeg ook een beetje nergens op. ;-(
Gebruikersavatar
DarkHelmet
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 mei 2003, 12:50
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door DarkHelmet »

David Lynch, die had toch een raar kapsel?
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

captain crash schreef:De eerste Dune was toch niet SciFi channel (dat bestond toen helemaal nog niet)?
voor children of dune van sci-fi channel, had je ook een sci-fi channel mini-serie versie van DUNE
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Echt waar? Je bedoelt nou toch niet de versie die helemaal in de studio opgenomen is, want daar ben ik heel zeker van dat ie niet voor SciFi gemaakt is
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

nou wachten tot ik hem kan downen...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik download deel 1 toch maar, heb hem toevallig gevonden tijdens het CSI downloaden. Over een uurtje of 2, 3 is ie binnen. Zal morgen eens kijken.
Gebruikersavatar
Charza-Kwinn
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 897
Lid geworden op: 03 sep 2002, 14:21
Locatie: Den Haag

Bericht door Charza-Kwinn »

captain crash schreef:Echt waar? Je bedoelt nou toch niet de versie die helemaal in de studio opgenomen is, want daar ben ik heel zeker van dat ie niet voor SciFi gemaakt is
Jawel hoor, door John Harrison geregiseerd.
Deze was opzeker voor Sci Fi
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

The Silencer schreef:Ik download deel 1 toch maar, heb hem toevallig gevonden tijdens het CSI downloaden. Over een uurtje of 2, 3 is ie binnen. Zal morgen eens kijken.
ik ga hem ook maar eens opzoeken denk, kan ik altijd nog zien of het wat is :)
Plaats reactie