Uur voor Uur - #11

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #11

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #11. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 13 december 2003. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #11
Dagger Of The Mind (TOS)
Haven (TNG)
The Nagus (DS9)
State Of Flux (VOY)
Cold Front (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

De TOS eps kan ik me, ondanks de startrek.com info, niet voor de geest halen, ik vermoed dat ik ze dus niet gezien heb. De TNG eps is wel ok, maar niet zo bijzonder, DS9 lijdt hetzelfde syndroom. Voyager is iets beter, en de ENT-eps is eigenlijk ook niet zo slecht. Echt een moeilijke keuze nu. TOS en TNG vallen al af, blijven dus DS9-VOY-ENT over. Persoonlijk ben ik niet voor het opgeblazen gevoel dat je krijgt van Ferengi, dus DS9 haalt het niet voor mij. Finale tussen VOY en ENT dus. Ik denk deze keer toch voor ENT - Cold Front te gaan, de VOY-eps is evenwaardig, maar uit de loting kwam ENT naar voren.

ENT-Cold Front
Eigenlijk nooit gedacht dat ik op ENT zou stemmen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Moeilijke ronde.
"Haven" vond ik slecht, punt "Cold Front", goed voor een ENT aflevering maar vergeleken met TOS, DS9 en VOY toch van een lager niveau, de TCW afleveringen zijn te vaag, er gebeuren teveel domme dingen (Daniels' hut bv) en zijn te weinig consequenties.
Blijven "Dagger Of The Mind", "The Nagus" en "State Of Flux" over. Alle drie prima afleveringen. Moeilijk moeilijk moeilijk, het komt nu aan op de kleine dingetjes.

"State Of Flux", goede VOY aflevering, gebruikt het concept van de serie en de personages op een goede manier. Dat Seska een Cardassian was, vond ik zowel een voordeel als een nadeel. In de context van de aflevering was het een verrassing maar het had wel tot gevolg dat net het enige personage dat serieus kritiek gaf op Janeway's beleid een Cardassian spion bleek te zijn. Dus iedereen van de Starfleet als Maquis zijde houdt van Janeway. Dat is ongeloofwaardig. Verder zorgde deze actie ervoor dat Seska een beetje een standaard schurk werd die eningszins onderdanig moest zijn richting die domme Cullah. Ze verloor deels haar diepgang. :( Dat zijn voor mij minpunten.

"Dagger Of The Mind" vond ik goed, strak verhaal wat een erg donkere kant van de mensheid belicht, gewelddadigheid en krankzinnigheid. Het acteerwerk dat nodig is om deze aflevering goed te maken is ruimschoots aanwezig. En de eerste Vulcan mind meld is te zien.

"The Nagus" vond ik ook goed. Ook hier werd het concept van de serie en de personages op uitstekende wijze gebruikt. De Ferengi waren al die jaren zo ééndimensionaal, zo racistisch, zo anti-Star Trek behandeld in TNG dat ik het erg tof vond dat ze eens op een waardige manier werden behandeld. Verwar deze aflevering niet met sommige middelmatige Ferengi afleveringen later in de serie! DS9 duikt meteen in de personages van Quark en ook Rom en belicht de Ferengi. Wallace Shawn is geniaal als Zek. Ook begint hier de Ferengi verhaallijn die zal doorlopen tot het einde van de serie en de Ferengi zakelijke aanwezigheid in het GQ komt nog verschillende keren terug, zelfs op cruciale momenten. Verder is er nog een goed B-verhaal met Jake en Nog wat laat zien dat ondanks de vele verschillen tussen mensen en Ferengi er ook overeenkomsten zijn en ze met elkaar overweg kunnen. En dat is een veel betere boodschap dan wat TNG liet zien. TNG's schijnheilige, intolerante houding bekritiseren, levert bij mij altijd bonuspunten op. :)
Dus het wordt toch The Nagus ipv "Dagger Of The Mind".
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Cold Front - ENT
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Voor mij steekt State of Flux van Voyager er toch boven uit. De TOS-er heb ik niet gezien en TNG was matig.

Enterprise had een best aardige aflevering met een paar foutjes. DS9 vond ik ook niet echt super, het einde, de subplot waren suf. Ook vond ik het hoofd-verhaal niet ultra boeiend.

Voyager had echter een goed verhaal, met verrassende wendingen. Jammer dat ze dit niveau niet vaker hebben gehaald.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

ENT - Cold front
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

The Nagus (DS9)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

The Nagus (DS9)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Dagger Of The Mind (TOS) ken ik niet
Haven (TNG) vond ik geen sterke afl
The Nagus (DS9) magere afl
State Of Flux (VOY) ook weer een van de betere afl van seizoen1
Cold Front (ENT) en van de betere seizoen1 afl.

Okk hier kies ik weer voor Voyager. Deze vond ik toch wat spannender dan die van ENT.


Dus State of Flux wint het hier.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

The Nagus DS9

Het was een erg moeilijke keuze omdat ik State of Flux een zeer goede voyagerep vind en ik eigenlijk niet zo heel erg weg ben van Ferengi. Echter, als er gekeken wordt naar de gevolgen die deze twee eps hebben later in de serie dan zie je dat het concept uit State of Flux geheel vergeten wordt terwijl The Nagus een grote invloed blijft houden als ep omdat er op verder gegaan wordt. Het blijft een moeilijke keuze...maar dus toch The Nagus :)
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Hmm lastige keuze. Uiteindelijk maar The Nagus :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS en VOY ken ik niet.
Die van TNG is leuk, niets bijzonders
DS9 is leuk, maar je hoort nooit meer wat van Krax, zoals ik meer vind bij het 1ste seizoen van DS9 vind ik het helemaal niet passen bij de rest van DS9.
ENT, is wat warrig en apart niet slecht absoluut niet, maar om die nu te kiezen. Dan blijft er maar een over, en het is puur omdat die serie mijn voorkeur heeft, geen geldige reden dus.

DS9 - The Nagus
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is sinds deze dag begon voorbij.

11 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

The Nagus (DS9) heeft gewonnen door 6 stemmen te behalen.
Cold Front (ENT) staat op de tweede plek met 3 stemmen.
State Of Flux (VOY) komt op de derde plek te staan met 2 stemmen.
Dagger Of The Mind (TOS) en Haven (TNG) staan op een gezamenlijke vierde plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #12!
Gesloten