Uur voor Uur - #12

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #12

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #12. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 20 december 2003. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #12
Miri (TOS)
The Big Goodbye (TNG)
Vortex (DS9)
Heroes And Demons (VOY)
Silent Enemy (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TOS ken ik niet, TNG is standaard, net zoals ENT. Blijft het alweer een strijd tussen DS9 en VOY. Heroes and Demons is niet slecht, maar alweer een hologrameps met ensign Kim kan me niet zo boeien. DS9 gaat dan weer over Odo, een karakter dat ik altijd interessant vond. Dus VOY verliest voor mij deze urenstrijd van DS9. Gewoon omdat de DS9-eps meer bijdraagt aan het verhaal, waarbij de VOY-eps wel goed is, maar te stand-alone staat.

DS9-Vortex.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Silent Enemy" vond ik waardeloos. De aliens vallen zonder duidelijke redenen telkens aan maar maken het karwei nooit af ook al zijn ze oppermachtig. Tucker trekt even 2 andere phase cannons uit zijn reet. Spanning is niet aanwezig omdat de aliens het karwei weigeren af te maken en nog erger, het B-plot waarin Sato op zoek gaat naar een ingredient voor Reed's verjaardagstaart. Hallo, voor de personages kan het schip elk moment opgeblazen worden. :roll: Dom schrijfwerk.
"The Big Goodbye" heeft onherstelbare schade aangricht, het introduceerde de Holodeck Malfunction. Het haalt de bedoeling van het holodeck onderuit (waarom kan de beveiliging eigenlijk uit?!) en laat de UFP en Starfleet dom overkomen.
"Heroes And Demons", zelfde als TNG alleen daar was de Holodeck Malfunction aflevering nog nieuw. Bij VOY had men beter moeten weten. Verder past het niet in het concept: men dient zuinig te zijn met energie.
"Miri", is traag, kinderen zijn irritant, gebrek aan logica en wat de dramatische reden was van een duplicaat Aarde ontgaat mij volledig.

"Vortex" vind ik de enige goede aflevering, een aflevering die in tegenstelling tot de rest, inhoud heeft, en wat voor inhoud! Het is een krachtige Odo aflevering. Het behandelt zijn onbekende afkomst. Croden komt niet over als een slechterik maar hij is ook niet meteen te vertrouwen. Dat vertrouwen groeit langzaam. Zijn motivatie om zijn dochter te redden is mooi en komt als echt over. En je hoort vraagtekens te zetten bij de dingen die hij vertelt over Changelings maar als ruim een seizoen later Odo de Great Link ontdekt, blijkt alles waar te zijn. Erg goed gedaan, die heeft mijn stem.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Miri (TOS) heb ik wel gezien, maar vond ik niet bijzonder. TNG, VOY en ENT waren verder allemaal niet veel waard. Vortex (DS9) vond ik wel goed en krijgt daarom mijn stem.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS ken ik niet.
TNG, heerlijke aflevering. Wel leuk gedaan!
DS9, Tja wel leuk, je leert meer over ODO, althans.. dat denk je.. blijkt toch op niets uit te lopen.
VOY, erg leuke episode, die vond ik nou leuk...
ENT, tja, beetje vaag... er gebeurt allemaal niks speciaals, wel entertaining.

dus mijn stem gaat naar Voyager - Heroes and Demons
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nemesis schreef:DS9, Tja wel leuk, je leert meer over ODO, althans.. dat denk je.. blijkt toch op niets uit te lopen.
Hoezo? Alles wat over Changelings werd gezegd klopt en het is belangrijk voor Odo, het laat zijn drang om zijn afkomst te achterhalen zien.

Kijk je wel naar de DVDs of staar je gewoon naar het scherm? Rechthoekige oogjes ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik vond dit een moeilijke keuze, Vortex is een ep die heel veel voor ds9 en vooral Odo betekend heeft echter The Big Goodbye is een ep waar ik persoonlijk goede tot zeer goede herinneringen aan heb. Ik ga in dit geval toch voor de persoonlijke keuze:

The Big Goodbye TNG

Dit is zeker niet de beste ep en wat 3rd zegt over het holodeck-concept verneuken klopt helemaal, echter...najah, de ep laat een aantal karakters voro het eerst echt goed zien en ik heb 'm zo vaak met zoveel plezier gekeken...iets wat voor Vortex niet geldt.
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Vortex (DS9)
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

TNG vond ik wel geestig, zo ver ik het me kan herinneren en nee, ik vind dat die aflevering weinig fout heeft gedaan. Waarom de beveiliging uit kan? Tja, dat zal altijd wel een raadsel blijven. Soms is dat echter ook een goed ding, zie First Contact :) Het einde was natuurlijk Picard op z'n best; als diplomaat.

Toch ben ik met 3rd eens dat The Vortex van DS9 er flink bovenuit steekt. Goede ontwikkeling & toch een leuke aflevering (spanning e.d.), iets wat DS9 nogal eens niet combineerde (vooral in de eerste seizoenen). Prima aflevering.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

VORTEX (DS9)

echt een meesterlijke aflevering, waarin je goed ziet dat odo best wel heel graag wil weten waar hij nou psies vandaan komt. Verders is het Croden personage ook wel cool en imo aardig uitgewerkt.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Miri - TOS
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

3rd RemataKlan schreef:
Nemesis schreef:DS9, Tja wel leuk, je leert meer over ODO, althans.. dat denk je.. blijkt toch op niets uit te lopen.
Hoezo? Alles wat over Changelings werd gezegd klopt en het is belangrijk voor Odo, het laat zijn drang om zijn afkomst te achterhalen zien.

Kijk je wel naar de DVDs of staar je gewoon naar het scherm? Rechthoekige oogjes ;)
Ik vind dat die drang naar waar Odo vandaan komt al duidelijk was. Maar toch, er wordt weinig gedaan met de informatie vind ik. Netzoals in de episode dat Odo een raar wezen woord en dr. mora aanvalt. Daar hebben ze ook een metamorphic plantje gevonden, wat later dan dood blijkt te zijn. Ik vind vortex gewoon een minder leuke aflevering, ondanks het feit dat de karakters goed zijn neergezet. Ik vond Heroes & demons gewoon leuker om te zien. EN ja, ik kijk die dvd's wel, maar het blijft entertainment, je hoort me toch ook niet klagen over alle foute dingen. Zoals bijv, je ziet in emissary dat odo hups vloeibaar wordt en het wapen wat naar hem gegooit werd dwars door hem heen gaat, waarom wordt hij dan niet vloeibaar als hij in Vortex al die stenen op hem af ziet komen, kan hij zo tussen glijden en voila niks aan het handje. Nou ja, misschien heeft ie er iet zo snel aan gedacht, maar dan is ie bewusteloos, Hij kan in zijn slaap al niet zijn vorm behouden dus waarom wel als hij bewusteloos is.. Tja, hoor je mij ook niet overklagen, maar het klopt niet. Ook DS9 is niet altijd perfect!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is sinds deze dag begon voorbij.

9 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

Vortex (DS9) heeft gewonnen door 6 stemmen te behalen.
Miri (TOS), The Big Goodbye (TNG) en Heroes And Demons (VOY) hebben ieder 1 stem behaald en staan daarmee op een gezamenlijke tweede plaats.
Silent Enemy (ENT) heeft 0 stemmem behaald en staat dus op de derde plaats.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #13!
Gesloten