Uur voor Uur - #13

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #13

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #13. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 27 december 2003. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #13
The Conscience Of The King (TOS)
Datalore (TNG)
Battle Lines (DS9)
Cathexis (VOY)
Dear Doctor (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Cathexis" vond ik ronduit slecht. Als je een goede Trek-bewerking van The Thing wilt zien, moet je kijken naar DS9 "The Adversary" maar niet naar "Cathexis" of TNG "Aquiel".
"Dear Doctor" vond ik redelijk, beetje cliche plot, Starfleet dokter vindt even geneesmiddel uit, maar toen kwam dat vreselijke en zeer teleurstellende einde waarbij Phlox het ras tot uitsterven wilt veroordelen. Die slappe Archer gaat hier in mee. (volgende ep helpt hij wel de Klingons!) Geen conflict en dus geen drama. Ook weten B&B niet wat evolutie is maar dat is al bekend sinds VOY "Threshold". Archer had hier voor mij definitief afgedaan.
"DataLore" was wel aardig. Zeer goed acteerwerk van Spiner. En toen het einde, Wesley is de enige die doorheeft wat Lore doet en redt weer het schip.
"Conscience Of The King" vond ik een spannende en creatieve aflevering tot aan het einde. Het geheugenverlies haalt deels het drama, dat zo prachtig was opgebouwd, onderuit.
Dus dan wordt het "Battle Lines" waarbij er wel consequenties waren en gelukkig geen goedkoop einde. Opaka die achterblijft zal leiden tot een machtstrijd op Bajor. De manier waarop Opaka met haar nieuwe rol omgaat, vond ik erg mooi en passend voor het personage. En Kira's confrontatie met haar gewelddadige verleden was goed uitgevoerd.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 21 dec 2003, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

The Conscience of the King ken ik niet, Datalore was wel aardig, Cathexis was niet veel bijzonders, Dear Doctor is voor ENT wel aardig, maar DS9 - Battle Lines is toch duidelijk de beste.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Datalore & Battlelines zijn beide aardige afleveringen, waarbij het jammer is dat je nooit meer wat van Opaka hoort bij de laatste, terwijl TNG in dit geval nog wat leuke vervolgen in petto heeft.

Toch gaat m'n voorkeur uit naar de beste Enterprise van seizoen 1; nml "Dear Doctor". Een goed moreel dilemma, met weinig clichés (geen onderdrukt volk e.d.). Prima akteerwerk van de hele crew (voor de verandering), een toppertje.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TOS, nog nooit van gehoord. TNG is ok, eerste confrontatie van Data met de slechte Lore, iets wat regelmatig zal terugkomen en uiteindelijk zal escaleren in Descent. Cathexis is crap, over het algemeen heb ik het wel voor Voyager's S1, maar Cathexis is gewoon saai en slecht uitgevoerd. Eergisteren nog Battle Lines gezien, ENT's Dear Doctor is een maand geleden. Dat ik de eps onlangs nog gezien heb, speelt wel in hun kaart. Battle Lines was niet slecht, maar dat opgezette gedoe met de Kai en de Emissary, pff ik vind dat ze er toch nog wat beters van konden maken. Waarom niet écht de Emissary gebruiken zoals in de latere seizoenen, dit was een mooi begin geweest.
Dear Doctor is een typische ENT-ep, leuk maar niets bijzonder. Blijft het tussen TNG en DS9.

TNG heeft wat te lijden onder overdreven karakterontwikkeling, Wesley, Data en Lore zijn allen nog aan het zoeken naar hun rol, komt wat stuntelig over zo. Gaat mijn stem toch naar DS9-Battle Lines, mooie rol voor onze Kai, Kira is haar interessante zelf, en de ep geeft een mooi begin aan voor DS9.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Dear Doctor - ENT
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS en VOY ken ik niet
TNG = agree with 3rd
ENT = leuk, apart.. niet bijzonder
DS9 = agree with 3rd

Battle Lines
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Datalore (TNG)

TOS, DS9 en ENT vind ik allemaal wel aardige eps, maar zeker geen toppers. Voyager kan ik me helemaal niks meer van herinneren.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

ik twijfel tussen DataLore en Battle Lines

Ik kies toch maar voor die laatste, ivm met de prestatie van Opaka (en ook een beetje het vervolg in het boek Rising Son ;) ), dus

Battle Lines
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Tjah voor mij is dus ook de twijfel tussen Battle Lines en DataLore. Battle Lines is een erg goede ep met zoals 3rd al zei zeer grote gevolgen voor ds9 echter, DataLore was dat voor tng ook (hier komt toch min of meer, de zwakke, verhaallijn uit voort over de emotionchip e.d.). Het zijn beide eps die ik nog regelmatig met plezier terug kijk, dus tjah, nu wordt het een kwestie van mijn gevoel laten spreken. Ik denk dat ik dan toch ga voor de ep die de eerste keer de meeste indruk maakte, DataLore, ook het acteren in deze ep vind ik tov van het wat houterige acteerwerk in Battle Lines beter. Dus:

DateLore - TNG
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Ik ga voor - Battle Lines - het is gewoon een aflevering met een geniaal verhaal, 2 partijen die al in een jaren lange oorlog zitten maar niet kunnen sterven en steeds na hun "dood" weer opstaan en dus verdoemd zijn tot eeuwig strijden. En dan vooral dat Kai Opaka achterblijft geeft ook weer een ander licht op de aflevering.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

DS9 - Battle Lines.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik twijfel ook tussen Datalore en Battlelines.

Mmmm....

Ja ik kies hier toch voor Battle Lines
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Dezelfde twijfel hier tussen Datalore en Battle Lines.... de andere eps zijn te zwak tegenover dit duo....alhoewel ik Cathexis best te pruimen vond. :) Uiteindelijk geeft het uitstekend acteerwerk van Brent Spinner voor mij de doorslag......Datalore
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is sinds deze dag begon voorbij.

13 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

Battle Lines (DS9) heeft 8 stemmen weten te behalen en is daarmee de winnaar.
Datalore (TNG) heeft 3 stemmen behaald en staat op de tweede plek.
Dear Doctor (ENT) staat op de derde plek met 3 stemmen.
The Conscience Of The King (TOS) en Cathexis (VOY) hebben ieder 0 stemmen behaald en staan onderaan.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #14!
Gesloten