Uur voor Uur - #14

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #14

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #14. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 3 januari 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #14
The Galileo Seven (TOS)
Angel One (TNG)
The Storyteller (DS9)
Faces (VOY)
Sleeping Dogs (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Zal ik dan maar aftrappen?

TNG is bagger, Sleeping Dogs was weinig inspirerend, standaardaflevering; dus het wordt een standaard VOY - ENT.

The Storyteller was een vermakelijke aflevering, maar ik denk dat Voyager's Faces toch het leukste. Torres wordt goed gebruikt en ze heeft een dilemma die er mag zijn. Leuke momenten (als Sulan met dag gezicht op komt bijvoorbeeld :P ) afgewisseld met wat diepzinnerige momenten.

Lijkt me de overduidelijke winnaar van deze ronde dus :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Uh, je vergeet een aflevering.

Het 'vrouwen regeren en mannen worden onderdrukt' is zo'n flauw en cliche idee, dat ik het vreemd vind dat "Angel One" hiermee aankomt zetten. "Sleeping Dogs" vond ik standaard en saai. Aantal domme beslissingen van Archer en als de Klingon captain de Klingon vrouw ter plekke had gefusilleerd was er nog een kleine verrassing geweest maar nee hoor. "Faces" had wat aardige dingen met Torres en een enkele Viddiian werd aardig gebruikt, de rest niet. Maar voordat het zover was, kregen we eerst te maken met DNA magie, stereotype figuren en domme, ongeloofwaardige beslissingen van Janeway. Dat vind ik erg jammer.
"The Storyteller" vond ik een erg leuke aflevering. Eerste avontuur van O'Brien en Bashir en het Bajoran conflict waar Sisko bij bemiddelt, past in het concept: de wederopbouw van Bajor.
Maar voor mij steekt "The Galileo Seven" met kop en schouders boven de rest uit. Een sterke Spock-aflevering waarin hij het bevel voert over een shuttle missie en moet na de crash de crew levend naar Enterprise zien terug te brengen. Zijn logica lijkt te falen en een emotionele beslissing lijkt de enige oplossing te zijn. Toch weet Spock die beslissing een logische onderbouwing te geven.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 28 dec 2003, 16:08, 2 keer totaal gewijzigd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Galileo Seven (TOS) ken ik niet
Angel One (TNG) een mindere TNg aflevering
The Storyteller (DS9) vond ik een redelijke aflevering
Faces (VOY) goede aflvering met het conflict tussen de menselijke en Klingon kant van Torres
Sleeping Dogs (ENT) standaard


Hier kies ik voor Faces(VOY)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

The Galileo Seven zonder twijfel. Mooie uitwerking van Spock als leider.

De rest vond ik wel aardig, maar niet echt bijzonder.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TNG en DS9 zijn beide ongeinspireerde episodes, die een blaam zijn voor hun series. ENT is saai, het ziet er allemaal wel mooi uit maar het is zo fake vind ik.

Blijft het dus een strijd tussen Voyager en TOS. En wat een strijd Faces vs. The Galileo Seven. TOS is een mooie ep, eentje die ik dus kennelijk wel gezien heb, als ik de review op startrek.com zie. Maar Faces is gewoon de beste. De identiteitswisselingen, het aanvaarden van 2 verschillende culturen, gewoon een ep die vraagt om nog eens terug bekeken te worden. Echt één van m'n favorieten uit Voyager, een krachtige ep.

Voyager - Faces
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Angel One (TNG) en The Storyteller (DS9) zijn te zwak en de ep. van ENT. is me niet bekent... rest dus....
Faces (VOY) en The Galileo Seven (TOS)....deze laatste heeft een goeie story, maar moet het toch afleggen tegen het me meer boeiende Faces van Voyager.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

3rd RemataKlan schreef:Uh, je vergeet een aflevering.
Weinig TOS gezien; deze ook niet vrees ik.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Zat te twijfelen tussen DS9 en VOY, uiteindelijk toch maar Faces - VOY.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

MelliW schreef:Weinig TOS gezien; deze ook niet vrees ik.
Misschien beter een jaar moeten wachten met dit.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

The Galileo Seven - tos
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:
MelliW schreef:Weinig TOS gezien; deze ook niet vrees ik.
Misschien beter een jaar moeten wachten met dit.
Denk nu niet dat iedereen als de bliksem de DVD's gaat kopen van een serie die je niet kent.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Kijk eens in het Enterprise forum, daar lees je vaak dat als je niet alle series kijkt of hebt op video je geen echte Star Trek fan bent. ;)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

HorckDude schreef:Kijk eens in het Enterprise forum, daar lees je vaak dat als je niet alle series kijkt of hebt op video je geen echte Star Trek fan bent. ;)
Wel dan ben ik geen echte fan, waw wat erg zeg... :{
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nebulaguy schreef:Denk nu niet dat iedereen als de bliksem de DVD's gaat kopen van een serie die je niet kent.
Maar het is toch Star Trek en die serie is de eerste, echte, originele Star Trek :)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik ben op dit moment alle TOS afleveringen opnieuw aan het kijken. Heb gister The Balance Of Terror voor het eerst gezien... gave aflevering. Alleen betekent deze aflevering wel datals Enterprise de Romulan war gaat uitvoeren dat het wel erg saai zal gaan worden met atoomwapens en zonder de Romulans ooit te zien (face to face dan).

*edit* de aflevering heet niet Balance Of Power, das een E.L.O. album titel.
Laatst gewijzigd door Visitor1982 op 29 dec 2003, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Angel One (TNG) Vond ik nou niet echt een bijzondere ep.
The Storyteller (DS9) Vond ik nou ook niet echt super sterk.
The Galileo Seven (TOS) Niet gezien
Sleeping Dogs (ENT) Niet gezien

Blijft over

Faces (VOY)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Visitor1982 schreef:Ik ben op dit moment alle TOS afleveringen opnieuw aan het kijken. Heb gister The Balance Of Power voor het eerst gezien... gave aflevering. Alleen betekent deze aflevering wel datals Enterprise de Romulan war gaat uitvoeren dat het wel erg saai zal gaan worden met atoomwapens en zonder de Romulans ooit te zien (face to face dan).
jah dat is allemaal waar, dat is waarom veel fans bij het horen van het idee van ent al zo hun twijfels hadden :)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

The Galileo Seven - TOS

uiteraard. 8-)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Ik ben op dit moment alle TOS afleveringen opnieuw aan het kijken. Heb gister The Balance Of Terror voor het eerst gezien... gave aflevering. Alleen betekent deze aflevering wel datals Enterprise de Romulan war gaat uitvoeren dat het wel erg saai zal gaan worden met atoomwapens en zonder de Romulans ooit te zien (face to face dan).
Inderdaad, er is ook nog nooit iets fatsoenlijks geproduceerd met duikboten.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:
Visitor1982 schreef:Ik ben op dit moment alle TOS afleveringen opnieuw aan het kijken. Heb gister The Balance Of Terror voor het eerst gezien... gave aflevering. Alleen betekent deze aflevering wel datals Enterprise de Romulan war gaat uitvoeren dat het wel erg saai zal gaan worden met atoomwapens en zonder de Romulans ooit te zien (face to face dan).
Inderdaad, er is ook nog nooit iets fatsoenlijks geproduceerd met duikboten.
Hmz Das Boot was vrij saai...
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

TOS en ENT heb ik niet gezien en TNG's Angel One vond ik niet goed, dus deze aflevering vallen af. Ook The Storyteller - DS9 en Faces - VOY vond ik niet zo heel goed. Van The Storyteller - DS9 is me het meest bijgebleven, dus kies ik voor deze episode.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:
Nebulaguy schreef:Denk nu niet dat iedereen als de bliksem de DVD's gaat kopen van een serie die je niet kent.
Maar het is toch Star Trek en die serie is de eerste, echte, originele Star Trek :)
Ja, is juist, maar zoveel redenen om TOS te kopen op DVD zijn er niet:

1) De verhalen zijn vele malen beter dan de SFX
2) Het staat mooi, tussen de rest van Trek
3) Zo is het allemaal begonnen.

We zijn allemaal wat verwend met DS9-VOY-ENT qua SFX in Trek, ik denk dat het voor velen moeilijk is om die oude decors te aanvaarden, en om het verhaal te kijken.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Dat mensen meer om de looks geven dan om het verhaal zegt al genoeg over de tv cultuur die we hebben. :(
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

HorckDude schreef:Dat mensen meer om de looks geven dan om het verhaal zegt al genoeg over de tv cultuur die we hebben. :(
Het is een evolutie die niet over één nacht is voltrokken. Is gewoon een feit, of je er nu tegen bent of niet, zal er niet veel aan veranderen.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Evolutie of niet.....TOS zal zeker niet misstaan tussen je Trek-verzameling. ;) Ik vraag me trouwens af wat de richtprijs zal zijn van die Dvd-boxset. :?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

sonpas schreef:Evolutie of niet.....TOS zal zeker niet misstaan tussen je Trek-verzameling. ;) Ik vraag me trouwens af wat de richtprijs zal zijn van die Dvd-boxset. :?
Ik denk niet dat die veel goedkoper of duurder zullen worden als de DS9 boxen. Ik vraag me zelfs af waarom ze een andere prijsstelling zouden moeten krijgen.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ik kan er wel een paar bedenken.......

1. Het is door de jaren heen wel een paar keer uitgezonden op tv.
2. Zoals je zelf aanhaalt is de SFX niet bijster goed.
3. Het is nu eenmaal een oudere tv-serie, dus zullen de rechten wel meevallen zeker?

dat alleen al zou reden genoeg moeten zijn voor Paramount, zodat de ware fans niet te diep in hun beugel moeten tasten... ;)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

sonpas schreef:Ik kan er wel een paar bedenken.......

1. Het is door de jaren heen wel een paar keer uitgezonden op tv.
2. Zoals je zelf aanhaalt is de SFX niet bijster goed.
3. Het is nu eenmaal een oudere tv-serie, dus zullen de rechten wel meevallen zeker?

dat alleen al zou reden genoeg moeten zijn voor Paramount, zodat de ware fans niet te diep in hun beugel moeten tasten... ;)
En als je daar op hoopt, maak ik je wel wat anders wijs. TNG is ook al bijna 10 jaar oud, en kijk eens naar de prijzen van de boxsets? Juist, ze zijn nog duurder dan de nieuw uitgebrachte DS9 boxen.

En dat de SFX niet bijster goed zijn is een prima understatement! :)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Toen TNG werd uitgebracht zoveel jaren na TOS zullen de productie kosten wel hoog opgelopen zijn, wat niet het geval zal geweest zijn voor DS9, omdat men toen al de ( mits aanpassing) nodige decors en atributen ter beschikking had........dat kan misschien wel een rol spelen in de verkoopprijs van een serie.....
Gesloten