Uur voor Uur - #15

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #15

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #15. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 10 januari 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #15
Court Martial (TOS)
11001001 (TNG)
Progress (DS9)
Jetrel (VOY)
Shadow Of P'Jem (ENT)

Veel plezier!
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 05 jan 2004, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Lang zitten twijfelen tussen DS9 en VOY.

Uiteindelijk gekozen voor: Jetrel - VOY
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Court Martial (TOS) en Shadows of P'Jem (ENT) heb ik niet gezien, 11001001 was wel een aardige episode. Jetrel (VOY) was wel een aardig goede episode, maar ik kies toch voor Progress (DS9): past wel goed bij concept van DS9, goed geschreven episode, goede karakterontwikkeling voor Kira.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Court Martial(TOS) was een redelijke aflevering
11001001(TNG) vond ik ook wel een redelijke episode
Jetrel(VOY) goed geschreven en best een aardige aflevering
Progress(DS9) goed geschreven en goed spel van Nana Visitor.
Shadows of P'Jem(ENT) een van de beter episodes van seizoen 1

Er zit bij TOS, TNG, DS9 en VOy een overeenkomst en dat is het lot van een van de karakters.
Bij TOs is dat Kirk die aangeklaagd wordt.
Bij TNG zijn het de Binars die dreigen uit te sterven.
Bij DS9 de Bajoran boer die zijn geboortegrond moet verlaten.
Bij VOY Neelix die met z'n verleden wordt geconfronteerd en Jetrel die uiteindelijk degene is die ongenezelijk ziek blijkt en z'n fouten nog wil goed maken.


De afleveringen schelen niet veel van elkaar, maar ik kies toch voor Progress(DS9)
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Bij TNG vond ik de minuet scènes irritant; het duurde te lang. Dat Riker ondertussen hard werd genaaid door de Binars was natuurlijk wel leuk :)

DS9 deed z'n bijnaam "Deep Sleep Nine" eer aan ;) Het bracht wel een boodschap, maar het kon me eigenlijk weinig boeien, het was veel te traag.... Het B-verhaal vond ik amusanter.

Bij TOS (ik beoordeel vanaf nu gewoon de synopsis en evt. preview) vind ik het jammer dat die Shaw vroeger vriendin is geweest. Dat komt me ietswat onrealistisch over. Normaal zal iemand dan juist afstand doen van de zaak. De rest zag er best OK uit. M'n nummer 2.

M'n nummer één is opnieuw Voyager met een aflevering die ontroert, en op een redelijke vaart een boodschap brengt. Ook is er directe betrokkenheid dmv. Neelix. Normaal vind ik hem irritant, maar dit keer verdient ie een pluim voor z'n optreden.

Mijn stem gaat dus naar Jetrel (Voyager)

edit:
Oh ja, helemaal ENT vergeten. Kun je nagaan. Trieste aflevering natuurlijk; het had ZOVEEL beter kunnen zijn. Dieptepunt natuurlijk T'Pol en Archer die aan elkaar vastgebonden zijn, en dan proberen te "ontsnappen".
Laatst gewijzigd door MelliW op 07 jan 2004, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

ik ga voor "Progress (DS9)" gewoon een goeie Kira ep met een aardig goed tot redelijk verhaal, de ep is ook weer is wat anders dan de doorsnee alien of the week ep Zoals "11001001 (TNG)"
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Progress (DS9)

geen zin om het uit te leggen :)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Progress (DS9)
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Progress (DS9)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TOS ken ik niet, sorry :X . TNG is ok, maar wat oud nu, ENT is zwak. Blijft de strijd over tussen DS9 en VOY. Jetrel is één van m'n favo-episodes, maar Progress is ook zeer goed. De gevolgen van de bezetting, de verandering van Kira's karakter,... Mijn stem gaat toch naar DS9, maar het scheelt echt niet veel met Jetrel.

DS9-Progress
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ere wie ere toekomt........Jetrel (VOY)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Progress (DS9)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS en VOY ken ik niet
Die van TNG is nu niet je van het.
Die van DS9 hangt me de keel uit
dus ENT blijft over met Shadows of P'Jem
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"P'Jem" vond ik de zoveelste saaie gijzelingssituatie van ENT, het toonde zeer weinig respect voor de personages en het had niets te maken met P'Jem. "Jetrel", een Hiroshima belichting die verdronk in de oersaaie technobabble, met een boodschap die simpelweg stuitend was, 'als we de technobabble goed krijgen, kunnen we de slachtoffers nog redden' :eek::shake: en een wandelend cliche van een wetenschapper. De altijd betrouwbare gastacteur James Sloyan verdiende veel beter.
Om zeker te zijn van mijn keuze heb ik de TOS en TNG ep nog een keer bekeken. "11001001" vond ik één van de betere TNG seizoen 1 afleveringen. De Bynars zijn een interessant ras, jammer dat we ze nooit meer hebben gezien. Het holodeck werd goed gebruikt. Jammer van een paar gemiste kansen. "Progress", een sterke Kira aflevering die ipv zelf de underdog te zijn te maken krijgt met een underdog en het moeilijk heeft met haar nieuwe rol. Mooie vergelijking met de Cardassian bezetting, goed gebruik van het series concept. Mullibok was een tof personage.
Maar "Court Martial" heeft mijn stem. Kirk die een krijgsraad eist
STONE: Then you draw a general court.
KIRK: Draw it? I demand it! And right now, Commodore Stone. Right now.
8-)
En hij wordt bijgestaan door een nogal eigenaardige advocaat met een liefde voor boeken die tevens een mooie, indrukwekkende speech geeft over de rechten van de mens. Best wel een tof Star Trek rechtbankdrama IMO.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

Dark*staR schreef:Progress (DS9)
me to 8-)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Bijna vergeten te stemmen. Ik zat te twijfelen tussen TOS, TNG en DS9. DS9 was een goede ep maar eigenlijk vond ik 'm persoonlijk vrij 'standaard'. Van TOS kan ik me nog best veel herinneren en zoals 3rd al zei was het het eerste echte rechtbankdrama in star trek en eigenlijk ook het beste. Toch ga ik voor TNG, gewoon om de coole aliens, de coole uitwerking en de domme reactie van de crew op het verdwijnen van de enterprise :)

Dus:

11001001 (TNG)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is sinds deze dag begon voorbij.

15 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

Progress (DS9) is met 9 stemmen de winnaar.
Jetrel (VOY) staat met 3 stemmen op de tweede plek.
Court Martial (TOS), 11001001 (TNG) en Shadows Of P'Jem staan met ieder 1 stem op een gezamenlijke derde plek.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #16!
Gesloten