Uur voor Uur - #16

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #16

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #16. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 17 januari 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #16
The Menagerie, part I (TOS)
Too Short A Season (TNG)
If Wishes Were Horses (DS9)
Learning Curve (VOY)
Shuttlepod One (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Learning Curve en Shuttlepod one zijn standaard eps. DS9 vind ik een zeik-ep, echt kinderlijk, het idee alleen al. Blijven dus TNG en TOS over. TNG is leuk, de Romulans komen nog eens terug, en je ziet duidelijk dat zei een "koude oorlog" gevoel gaan geven aan TNG. Maar die ep verbleekt bij The Menagerie, een schitterende ep uit de oude doos.

TOS-The Menagerie I
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Vond ze geen van alle echt geweldig...

Ik kies voor:

The Menagerie - TOS
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

DS9 vond ik buiten een hillarische Dax niet veel soeps.....ENT, das simpel....niet gezien. TNG, tja....seizoen 1. VOY met de Maquis was niet slecht.....maar ze smelten allen als sneeuw voor de zon voor TOS The Menagerie .......goh, laat het maar snel september zijn. :-P
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Menagerie (TOS)
Deze ken ik toevallig wel, en vond dit een goede aflevering. En leuk bedacht om de orginele pilot die toendertijd nooit was uitgezonden zo te gebruiken.

Too Short a Season (TNG)
Vond ik wel een aardige aflevering.

If Wishes were horses (DS9)
Op zich geen slechte aflevering. Ik heb me er best mee vermaakt.

Learning Curve (VOY)
Standaard epsiode.

Shuttlepod One (ENT)
Beetje saaie aflevering

Ik moet hier ook kiezen voor The Menagerie, part 1
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Shuttlepod One" saai en eentonig. 15 minuten gepraat wat daarna twee keer wordt herhaald om de aflevering vol te krijgen. Men hoort personage belichting te laten zien ipv simpelweg te vertellen, zeker met een visueel medium als TV. Archer die buitengewoon dom en nalatig is. Amerikaans vlagvertoon en foute wetenschap. B&B wisten weer eens niet waar ze het over hadden. "Learning Curve" maakt duidelijk dat er Maquis aan boord zijn voor het geval kijkers dit vergeten waren. De 4 Maquisleden die getraind worden zijn ontzettend koppig en komen niet veel verder dan 'we don't like Starfleet rules and regulations'. :roll: Tuvok's rol is aardig, meer niet. Dom B-verhaal met zieke gel packs dankzij de kaas. "If Wishes Were Horses", aantal zeer leuke komische scenes maar niet een erg sterk verhaal met fantasieën die uitkomen. Wel mooie scenes tussen Sisko en Bokai en leuk idee voor een levensvorm. "Too Short A Season" vond ik een goede aflevering. Ouder worden in de 24e eeuw, Jameson wilt fouten uit zijn verleden herstellen, met name datgene wat hij bij die planeet fout heeft gedaan. Goed idee om de aandacht te vestigen op een gastpersonage ipv een hoofdpersonage.
Maar mijn favoriet is The Menagerie, I. Een briljant idee om de ongebruikte, dure pilot aflevering "The Cage" te gebruiken. Die lag toch maar stof te verzamelen. Het laat Spock's enorme loyaliteit voor Pike zien, Kirk die erop gokt dat Spock hem niet zal laten doodgaan in een stilgevallen shuttle. En een mooie belichting van een gezonde geest in een zeer ongezond lichaam.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

TOS, The Menagerie heb ik niet gezien :o , net zoals Shuttlepod One (ENT). If Wishes Were Horses (DS9) en vooral Learning Curve (VOY) vond ik niet al te sterk. Dus dan kies ik voor Too Short A Season (TNG).
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

3rd RemataKlan schreef:"Shuttlepod One" saai en eentonig. 15 minuten gepraat wat daarna twee keer wordt herhaald om de aflevering vol te krijgen. Men hoort personage belichting te laten zien ipv simpelweg te vertellen, zeker met een visueel medium als TV. Archer die buitengewoon dom en nalatig is. Amerikaans vlagvertoon en foute wetenschap. B&B wisten weer eens niet waar ze het over hadden. "Learning Curve" maakt duidelijk dat er Maquis aan boord zijn voor het geval kijkers dit vergeten waren. De 4 Maquisleden die getraind worden zijn ontzettend koppig en komen niet veel verder dan 'we don't like Starfleet rules and regulations'. :roll: Tuvok's rol is aardig, meer niet. Dom B-verhaal met zieke gel packs dankzij de kaas. "If Wishes Were Horses", aantal zeer leuke komische scenes maar niet een erg sterk verhaal met fantasieën die uitkomen. Wel mooie scenes tussen Sisko en Bokai en leuk idee voor een levensvorm. "Too Short A Season" vond ik een goede aflevering. Ouder worden in de 24e eeuw, Jameson wilt fouten uit zijn verleden herstellen, met name datgene wat hij bij die planeet fout heeft gedaan. Goed idee om de aandacht te vestigen op een gastpersonage ipv een hoofdpersonage.
Maar mijn favoriet is The Menagerie, I. Een briljant idee om de ongebruikte, dure pilot aflevering "The Cage" te gebruiken. Die lag toch maar stof te verzamelen. Het laat Spock's enorme loyaliteit voor Pike zien, Kirk die erop gokt dat Spock hem niet zal laten doodgaan in een stilgevallen shuttle. En een mooie belichting van een gezonde geest in een zeer ongezond lichaam.
Niks aan toe te voegen.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

^

Dat zeg jij wel erg vaak bij het commentaar van hem... Is het moeilijk om een eigen mening te vormen?
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Visitor1982 schreef:^

Dat zeg jij wel erg vaak bij het commentaar van hem... Is het moeilijk om een eigen mening te vormen?
nee hoor alleen smaken verschillen over het algemeen, maar 3RD's smaak komt meestal wel over een met mijn smaak, dus waarom zou ik een elle lang verhaal gaan typen als hij het al gedaan heeft.

En BTW dit is dacht ik de eerste X dat ik "niks aan toe te voegen" quote op zijn post.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

22339 schreef:
Visitor1982 schreef:^

Dat zeg jij wel erg vaak bij het commentaar van hem... Is het moeilijk om een eigen mening te vormen?
nee hoor alleen smaken verschillen over het algemeen, maar 3RD's smaak komt meestal wel over een met mijn smaak, dus waarom zou ik een elle lang verhaal gaan typen als hij het al gedaan heeft.

En BTW dit is dacht ik de eerste X dat ik "niks aan toe te voegen" quote op zijn post.
Het is niet de eerste keer, geloof me ;)

Ik denk dat ik gewoon niet kan geloven dat iemand het met hem eens is, aangezien mijn mening juist vaak totaal tegenovergesteld is. :)
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Visitor1982 schreef:
22339 schreef:
Visitor1982 schreef:^

Dat zeg jij wel erg vaak bij het commentaar van hem... Is het moeilijk om een eigen mening te vormen?
nee hoor alleen smaken verschillen over het algemeen, maar 3RD's smaak komt meestal wel over een met mijn smaak, dus waarom zou ik een elle lang verhaal gaan typen als hij het al gedaan heeft.

En BTW dit is dacht ik de eerste X dat ik "niks aan toe te voegen" quote op zijn post.
Het is niet de eerste keer, geloof me ;)

Ik denk dat ik gewoon niet kan geloven dat iemand het met hem eens is, aangezien mijn mening juist vaak totaal tegenovergesteld is. :)
ja dat kan.
Maargoed er zullen ook vast mensen zijn die de zelfde smaak hebben als jij.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Dom B-verhaal met zieke gel packs dankzij de kaas.
Is dat ook die aflevering met die geniale quote (kuch) "Get the cheese to sickbay?"

(Nagezocht): Ja dus :)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Maargoed er zullen ook vast mensen zijn die de zelfde smaak hebben als jij.
Ik mag hopen van niet :)
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

TOS
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

TOS - The Menagerie (part 1)
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

whoops, helemaal vergeten te stemmen:
op de valreep nog:
Too Short A Season (TNG)


Andere afleveringen (en zeker TOS) zullen best leuk zijn, maar deze had het allemaal:
aktie, verhaal en spanning :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is sinds deze dag begon voorbij.

10 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

The Menagerie, part I (TOS) wint met 8 stemmen deze ronde.
Too Short A Season (TNG) staat op de tweede plek met 2 stemmen.
If Wishes Were Horses (DS9), Learning Curve (VOY), Shuttlepod One hebben ieder 0 stemmen behaald en staan met zijn allen op de derde plek.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #17!
Gesloten