Uur voor Uur - #17

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #17

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #17. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 24 januari 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #17
The Menagerie, part II (TOS)
When The Bough Breaks (TNG)
The Forsaken (DS9)
Projections (VOY)
Fusion (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Over ENT ga ik niet veel zeggen, dit is gewoon 13-in-een-dozijn. Voyager is matig, TNG ook niet echt meer je dat. Blijft de strijd tussen DS9 en TOS. The Forsaken is een echt mooie ep met Lwaxana in een niet-irritante rol, één van haar beste performances ooit in Trek vermoed ik. De scene in de lift met Odo is echt knap gemaakt. The Menagerie is een schitterende two-parter met een heel mooi tweede deel, meeste two-parters hebben een zeer sterk eerste deel om daarna alles te verknoeien in het tweede.
Uitzonderingen zijn Improbable Cause-The Die is Cast en The Menagerie. The Forsaken is op zich best een goede ep, soort "TNG-Disaster" gevoel maar minder overtuigend op z'n geheel dan TNG's voorbeeld. The Menagerie is een klassieker, en juist dat extra pusht hem naar de 1ste plaats.

TOS-The Menagerie II
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Het ging bij mij tussen TOS, DS9 en VOY.

Uiteindelijke gekozen voor:

Projections - VOY
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

TOS
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ook hier kies ik TOS-The Menagerie part II.

De andere vond ik ook niet slecht maar deze steekt er ver boven uit.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Dit vind ik een moeilijke......in TNG waren we bijna verlost van W.C.....alleen daarvoor.......bah...nee toch niet. DS9 had goeie momenten met Odo in de kijker, ENT... (dat bestaat niet echt.... :+ ), een TOS klassieker en een leuke ep. van VOY met Robert Picardo in de picture.....

doe maar eens...Projections - VOY.....om het spannend te houden. ;)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

The Forsaken (DS9)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

The Menagerie, part II (TOS)

Omdat ik de vorige ronde vergeten ben te stemmen en er eigenlijk geen betere ep is in deze ronde :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Fusion", Vulcan geschiedenis wordt verkracht. Pon farr informatie. Mind melds zijn ineens onbekend. Maar seizoen 2 heerst er een oud stigma op mind melds. En waar was het drama? Misschien als Vulcan verkrachter nou goedwillend was geweest en iets engs en duisters had gezien in T'Pol's geest. Zoals de geheugen blokkade van "The Seventh"! Dat was dan een voorbode geweest meer nee.
"When The Bough Breaks". Slap. Irritante kids worden ontvoerd maar maken zich niet druk totdat Wesley in opstand komt. End-D crew achterhaalt meteen de bron van het Aldean probleem iets wat de Aldean wetenschappers toendertijd nooit hadden voorzien. En zo nu en dan streng zijn voor je kinderen zodat ze naar school gaan is FOUT!
"Projections", Braga herkauwt hier al zijn eigen werk. TNG "Frame Of Mind" en "Parallels". Zelfs het hele 'ik ben je vrouw'-gebeuren (Deanna/Kes). Energieverslindende holodeck staat wederom langdurig aan. Picardo is goed maar EMH-eps kunnen ook anders en beter. En wanneer had Barclay de tijd om aan het EMH-project te werken?
"Forsaken", Lwaxana valt op Odo maar gelukkig blijkt ze op een goede, subtiele manier om te gaan met zijn gedwongen regeneratie. Belichting voor Odo en Lwaxana in een aangename rol. Degelijk personagewerk maar verhaal met het gevaar op het einde had wat beter gekund.
Mijn stem gaat naar "The Menagerie, part II", tweede deel kan zich meten met het eerste deel. Mooi hoe het einde van "The Cage" wordt aangepast voor het einde hier.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 21 jan 2004, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Het valt me toch op dat je m.b.t. VOY een iets andere standaard aanhoudt dan DS9, maar goed, dat is je goed recht natuurlijk. Misschien dat je het eens bent met deze quote?

"The Forsaken," much like "The Storyteller" and "The Passenger," highlights how DS9 can deliver with character insight and development almost every time, even when the plotline fails to be remotely compelling."

Voor mij gaat het tussen het supergoede Projections, dat, ook al is het een soort herhalingsoefening, het erg goed aanpakt en the Menagerie II, welke me ook goed overkomt. Ik had het liefst ze alletwee een punt gegeven, maar ik ga hier uiteindelijk toch voor The Menagerie II, al is het al om die shuttle-truc van Kirk.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

TOS - Menagerie II
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is sinds deze dag begon voorbij.

10 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

The Menagerie, part II (TOS) wint deze ronde met 7 stemmen.
Projections (VOY) heeft met 2 stemmen de tweede plaats behaald.
The Forsaken (DS9) staat op de derde plek met 1 stem.
When The Bough Breaks (TNG) en Fusion (ENT) staan onderaan met ieder 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #18!
Gesloten