Uur voor Uur - #18

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #18

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #18. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 31 januari 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #18
Shore Leave (TOS)
Home Soil (TNG)
Dramatis Personea (DS9)
Elogium (VOY)
Rogue Planet (ENT)

Veel plezier!
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik vind het allemaal maar wat zwakke afleveringen. TOS heb ik onlangs gezien en vond ik dom overkomen, TNG was redelijk spannend, DS9 was een verhaal van 13 in een dozijn, VOY was met Kes en Neelix, 2 oninteressante personages en ENT was gewoon zwak. Uiteindelijk dus maar gekozen voor:

Home Soil - TNG
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

ENT valt nog tamelijk mee in Rogue Planet, blijft wel een matige ep, maar voor ENT-waarden is dit wel ok. Voyager is leuk, maar niet zo bijzonder. Home Soil is zeer oud nu, is een saaie ep geworden 15 jaar later. Shore Leave vind ik een sterke episode, Dramatis Personae eigenlijk ook. Het idee achter de DS9-ep vond ik echt goed, en op bepaalde momenten was de ep echt beklijvend, je was echt aan het afwachten voor de afloop. Shore Leave is ook wel goed, maar ik ga deze keer toch voor DS9.

DS9 - Dramatis Personae
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Dramatis Personae natuurlijk! Niet alleen is deze duidelijk de spannendste, het was ook nog eens mijn eerste DS9 ooit die ik gezien had :) Misschien niet helemaal geloofwaardig, maar wat doet het er toe, zeker als je concurrent bagger (Enterprise - Rogue Planet), matig (TNG - Home Soil), niet boeiend (VOY - Elogium) of ietswat bizar (TOS) zijn (al ziet dat konijn er wel stoer uit) :)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Home Soil vond ik matig, Elogium was geheel niet boeiend dus ik kies voor Dramatis Personae (DS9), wat ik wel een aardig goede aflevering vond.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Dramatis Personae (DS9)

ik heb een kater dus geen zin om het uit te leggen
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Dramatis Personae (DS9), de spanning voor de afloop van deze ep. haalt het net voor Home Soil, wat ik 1 van de betere eps vond in het eerste seizoen van TNG.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Dit zijn inderdaad wat mindere Trek afleveringen.

Dramatis Personae (DS9) komt bij mij op 1
Home Soil (TNG) is een goeie 2e
Rogue Planet (ENT) op 3
en als laatste Elogium(VOY) dit vond ik ook de minste afl.
Shore Leaf (TOS) kan ik me niet meer herinneren.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

De TOS Episode heb ik nooit gezien.
Die van TNG is erg leuk om te zien. Die van DS9 is erg leuk om te zien, Die van VOY is een stuk minder, die van ENT was weer ontzettend leuk, alleen van de Metamorphs hoor je niks meer, dat is wel minder. Dus ik kies voor DS9 omdat ik die de beste vind :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Elogium" en "Rogue Planet" zijn saai, cliche en dom. In beide afleveringen hebben de crews teveel tijd nodig om uit te vogelen wat er aan de hand is terwijl het publiek het inmiddels al weet. De NX01 crew kreeg overigens alles te horen van een jager die al die tijd zijn mond erover dicht hield. De Ocampa met hun 7 jaar durend leven worden maar 1 keer zwanger -> uitsterven. De nachtvisie brillen in ENT waren erg afgezaagd en de NX01 brillen hadden zelfs maar 1 lens.
"Home Soil" is vaag. Die terraformers doen geheimzinnig en soms zelfs vijandig richting de Ent-D crew, ze verbergen iets, Troi voelt dit ook maar op het einde van de aflevering blijkt dat ze dus echt niets wisten van die kristallevensvormen. Dus waar slaat die geheimzinnigheid op? Een (goede) opbouw die nergens naartoe leidt.
"Dramatis Personea" vond ik wel aardig gedaan. Beetje standaard concept maar het maakt goed gebruik van de personages en hun standpunten met name Sisko (UFP) en Kira (Bajor). De achterdochtige en loyale O'Brien is wel tof. Grappig om te zien hoe Bashir opgaat in de intrige en geheimzinnigheid (spionage fascinatie) en hoe Kira Dax probeert over te halen, lijkt veel op de Intendant manier van doen. :)
"Shore Leave" heeft mijn stem. Een simpele leuke aflevering, die net niet te ver gaat met de gein en het heeft ook wat spanning en actie. Erg vermakelijke aflevering.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

9 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

Dramatis Personea (DS9) wint deze ronde met 7 stemmen.
Shore Leave (TOS) en Home Soil (TNG) staan beide op de tweede plaats met ieder 1 stem.
Elogium (VOY) en Rogue Planet (ENT) hebben ieder 0 stemmen behaald en staan daarmee op de derde plek.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #19!
Gesloten