Uur voor Uur - #19

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #19

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #19. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 7 februari 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #19
The Squire Of Gothos (TOS)
Coming Of Age (TNG)
Duet (DS9)
Twisted (VOY)
Acquisition (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Duet (DS9)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Tegen een klassieker als Duet kan echt niets tegenop. Voyager en ENT zijn beneden alle peil, TNG is oud en TOS heb ik net bekeken, en is wel ok, maar nu ook niet echt bijzonder. De flitsende dialogen tussen Marittza en Kira (altijd leuk om haar post-bezettingsaggressie te zien) maken van Duet gewoon één van de beste eps aller tijden.

Duet - DS9
Gebruikersavatar
Chewie
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 03 nov 2003, 11:15
Locatie: Kashyyyk

Bericht door Chewie »

Iets klopt niet in je gedachtegang, leg even uit. Zo zie ik het: TNG's ep is niet goed omdat deze te oud zou zijn, maar die van TOS (een serie die duidelijk ouder is dan TNG) valt wel weer mee. :?

(Geef dan als reden dat het een Wesley ep was :-P )

Gaat voor mij tussen TOS en DS9... hmmm... Ben toch wat gekker op oubolligheid denk: Squire Of Gothos!
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Twisted van Voyager is leuk, maar geen enkele aflevering kan op tegen:

Duet - DS9
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Chewie schreef:Iets klopt niet in je gedachtegang, leg even uit. Zo zie ik het: TNG's ep is niet goed omdat deze te oud zou zijn, maar die van TOS (een serie die duidelijk ouder is dan TNG) valt wel weer mee.
De TOS ep is goed van verhaal, maar lijdt onder het feit dat ie ondertussen 40 jaar oud is (of toch bijna), maar het verhaal zou vandaag met betere sfx , en andere geluiden aub!, goed overkomen. De TNG ep is niet alleen irritant om z'n hoog Wesley-gehalte maar ook omdat het verhaal zodanig sloom en traag overkomt. De ep van TNG is daardoor veel "ouder" qua visie op sci-fi dan TOS. Daar veranderen de "betere sfx" van TNG weinig aan. Kun je m'n redenering nu beter volgen?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

The Squire of Gothos (TOS)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Duet (DS9). Gewoon een schitterende episode, waar de andere niet tegenop kunnen :) .
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Twisted" is drie kwartier lang personages zien rondlopen door de grijze, saaie gangen van de Voyager pratend over saaie technobabble om vervolgens naar het holodeck, die weer een aflevering lang aanstaat, te gaan voor nog meer saaie technobabble. :Z
"Acquisition" is een belediging. Ferengi in ENT. Piraterij, vernieling, mishandeling en poging tot ontvoering en Archer laat ze gewoon vrij, vergaart niet eens informatie. Niemand van de crew vraagt zelfs naar de naam. Als B&B bv Orion piraten hadden gebruikt was er niets aan de hand. Ik weet niet wat ik erger vind, B&B die denken dat het domme naam-foefje alles goed maakt of de fans die het slikken.
"Coming Of Age" vond ik een redelijk goede aflevering. Jammer dat Wesley zo snel weer een grote rol speelt en ik zet serieuze vraagtekens bij de toelatingseisen voor SF Academy. Maar het onderzoek aan boord de Ent-D en met name de nadruk op Picard's acties, vond ik interessant.
"The Squire Of Gothos" vond ik leuk. William Campbell is geweldig als Trelane. Erg gedenkwaardig optreden. Dat de aflevering 40 jaar oud is, doet me niets. :)
"Duet" heeft mijn stem. Simpelweg briljante aflevering, waar de serie DS9 als het ware volwassen werd. Geweldig acteerwerk, met name Nana Visitor en Harris Yulin (Maritza), zeer sterk script met messcherpe dialogen. Eigenlijk wel jammer dat Saddam niet zo'n zelfde soort optreden heeft opgevoerd tijdens zijn onderzoek.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 02 feb 2004, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Duet (DS9).....is de ep. die mij over de streep trok om toch met volle goesting uit te kijken naar de tweede jaargang van DS9.........met idd knap acteerwerk van Yulin en Visitor. :)......dit uur buiten competitie.....
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

"The Squire of Gothos" is een leuke ep die het idee van Q introduceerde 20 jaar vóór TNG. Deze ep heb zie ik liever dan welke Q ep dan ook.
TNG en VOY vond ik niet slecht, maar wel weinig herkijkwaarde hebben.
"Acquisition" was een belediging van de intelligentie van de kijkers (we noemen de naam Ferengi niet dus is het goed) en had het saaie 'we have to retake the ship' verhaal.
"Duet" is haalt het van heel veel Trek eps IMO. Geweldige dialoog en mooie belichting op het karakter van Kira.

Mijn keuze is dus DS9: 'Duet'
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

zonder twijfel Duet

beste eerste seizoens-aflevering van alle series bij elkaar (die ik heb gezien dan)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik kies ook voor Duet(DS9)

TOS komt op de 2e plaats.
TNG op de 3e
VOY op plek nr 4
en ENT op 5
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Zal ik eens lekker afwijkend meedoen?

Duet - DS9

;)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Duet
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS ken ik niet, ben te lui om te kijken of ik Voyager ken. De episode van TNG ken, gatver.. het verhaal is te voorspellend. Enterprise is een leuke episode, maar ik agree wel een beetje met 3rd, het hadden geen ferengi's moeten zijn. dus tja.. Duet blijft over, al wordt de aflevering minder als je hem meerdere keren bekijkt.

duet
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Dark*staR schreef:Duet
:yes:
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Duet.


Uiteraard.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

ik wou bijna posten:

DOMME VRAAG 3RD!!!!

maargoed natuurlijk is dit met kop en schouder boven de rest uit, DUET.

En een echte uitleg hierbij is denk ik niet nodig.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Duet, is wel duidelijk. Ik ben niet helemaal lyrisch van de aflevering, maar goed was ie wel :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

18 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

Duet (DS9) heeft overtuigend gewonnen door 16 stemmen te behalen.
The Squire Of Gothos (TOS) heeft met 2 stemmen de tweede plaats behaald.
Coming Of Age (TNG), Twisted (VOY) en Acquisition (ENT) staan onder aan met ieder 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #20!
Gesloten