Uur voor Uur - #20

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #20

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #20. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 14 februari 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #20
Arena (TOS)
Heart Of Glory (TNG)
In The Hands Of The Prophets (DS9)
The 37's (VOY)
Oasis (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Arena en Oasis ken ik niet; The 37's vond ik matig en Heart of Glory was niet heel bijzonder dus kies ik voor In the Hands of the Prophets (DS9). Na Duet meteen nog een heel sterke aflevering, die de basis maakte voor de Circle-trilogie. Sterke introductie van Bareil en Winn en goede belichting op de Bajoran religie.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Zat te twijfelen tussen VOY en DS9...

In The Hands Of The Prophets - DS9
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Allemaal redelijke afleveringen, met één die er uitsteekt, en dat is voor mij TOS - ArenA. Een echte StarTrek klassieker, met verhaal, moraal en een mooi einde.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"The 37's" is niets meer dan 'gemist potentieel'. Ipv een menselijke samenleving die zich heeft vrijgevochten van alien onderdukking te laten zien, krijgen we 20e eeuwse mensen aan boord Voyager waaronder historisch figuur Earhart. Waar dat laatste goed voor was, is me niet echt duidelijk. Er wordt verteld hoe mooi de steden zijn, hoe de samenleving is maar we zien niets! Niemand van de VOY crew blijft achter, erg ongeloofwaardig. Janeway gaat niet op zoek naar de Briori (technologie). De planeet had gebruikt kunnen worden als een (tijdelijke) thuisbasis om omliggende ruimte te verkennen. De verleiding te laten zien van een DQ thuis. Dus met wat aanpassingen zou er A) een veel betere aflevering zijn, B) een setup voor het tweede seizoen en C) uitwerking van het series concept.
"Oasis" is een duidelijke herhaling van DS9's "Shadowplay", zelfs de acteur die een hoofdrol had in die aflevering wordt hier gebruikt. Trip komt weer hologrammen tegen maar vraagt niet door. Archer geeft technologie weg ipv het om te ruilen voor (kennis van) van buitengewoon geavanceerde holotechnologie.
"Arena" vond ik een aardige aflevering. Het geavanceerde alien ras dat ons mensen de les leest, is wel een beetje cliche en overbodig maar het gegeven dat de Federatie eigenlijk fout zat, vond ik wel tof. Net als Kirk en Spock die gaan voor de gewelddadige optie mbt de indringer. Men kan nu wel lachen om de Gorn maar ik vind het wezen een stuk interessanter bedacht dan de standaard Westmore voorkoprassen met hun horizontaal randje hier, verticaal randje daar.
"Heart Of Glory" vond ik een goede aflevering. Eerste TNG Klingon aflevering die Worf wat te doen geeft. Beetje vreemd is het idee dat Worf twijfelt aan zijn loyaliteiten maar de andere dingen die we over hem leren maakt een hoop goed.
"In The Hands Of The Prophets" is mijn favoriet. Een uitstekende belichting op het Bajoran geloof vs het Federatie/menselijke secularisme. Beide opvattingen worden goed belicht, gee zwart/wit goed/slecht crap, zonder te oordelen of onnodig te vereenvoudigen. Verder de introductie van Bareil en Winn. En het laat zien dat er vooruitgang is geboekt met Bajor maar dat er nog veel moet gebeuren. Wanneer Sisko het over 'hoe gaan "wij" het probleem oplossen', antwoordt Kira terug met 'ik weet niet of "jij" dat wel kunt'.
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

In the hands of the prophets (DS9)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Heart Of Glory(TNG).....waar we voor het eerst wat meer achtergrond kregen over Worf en die dan uiteindelijk toch voor Starfleet kiest.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TOS en ENT komen me niet bekend voor, vermoedelijk dus niet gezien. Voyager is niet zo leuk eigenlijk, TNG is wel goed, omdat we Worf's problemen merken, iets wat we nog vaak terug zullen zien. Ik ga toch voor "DS9-In the Hands of the prophets", gewoon omdat het de meest spannende ep is, Keiko speelt één van haar weinige nuttige rollen en we zien dat Federation-Bajor een nog zwakke alliantie is. Dat de volgende eps voortbouwen op die ep maakt het alleen nog beter.

DS9-In the Hands of the Prophets
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

TOS - Arena > Zal ik wel eens gezien hebben maar zegt me even niets.
TNG - Heart of Glory. > Sterke TNG episode. Met een moeilijke keuze voor Worf
VOY - The 37's. Leuk gevonden. Inderdaad jammer dat ze niets van de steden lieten zien, en dat er verder geen aandacht meer aan de Briori is geschonken. En de bemanning is wel erg Janeway fan. Ik had in ieder geval wel verwacht dat er ex-Maquis leden achter wilden blijven.
ENT - Oasis. > Leuk dat Rene Auberjonois er in meedoet. Alleen jammer dat de holotechniek weer voor zoete koek wordt aangenomen, terwijl ze dit op de enterprise nog niet hebben.

mijn keuze is ook:
DS9- In The Hands Of The Prophets > Goede aflevering en een goede aanzet voor de 3-parter van seizoen 2.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

In The Hands Of The Prophets - DS9
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

9 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

In The Hands Of The Prophets (DS9) heeft met 7 stemmen deze ronde gewonnen.
Arena (TOS) en Heart Of Glory (TNG) staan op een gezamenlijke tweede plaats met ieder 1 stem.
The 37's (VOY) en Oasis (ENT) hebben ieder 0 stemmen behaald.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #21!
Gesloten