Uur voor Uur - #22

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #22

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #22. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 28 februari 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #22
Tomorrow Is Yesterday (TOS)
Symbiosis (TNG)
The Circle (DS9)
Non Sequitor (VOY)
Vox Sola (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Vox Sola", slaapverwekkend saai. Archer wordt weer gevangen genomen, deze keer op zijn eigen schip! Trip kan de stress niet aan en Reed slaagt waar alle bollebozen op Aarde falen: hij vindt een werkend forcefield uit.
"Non Sequitor", Harry in een alternatieve werkelijkheid waar hij het een heel stuk beter heeft dan op de Voyager maar toch doet hij alles om terug te komen. Alternatieve Paris is interessant, Harry's verloofde een slechte actrice.
"Symbiosis", aantal aardige zaken, soms nogal prekerig (Tasha's speech vooral), Picard's oplossing vind ik erg goed.
"The Circle", dit tweede deel in de Circle Trilogie is een goede voortzetting van "The Homecoming" en had mijn stem als...
"Tomorrow Is Yesterday" er niet was geweest. Trek's eerste echte tijdreis aflevering. en wat voor één. Spannend en interessant, het einde is enigszins vaag maar dat mag de pret niet drukken. De teaser is al prachtig. Een 20e eeuwse Amerikaanse Air Force basis waar men iets op de radar oppikt, het blijkt de Enterprise te zijn. 8-) De nadruk komt te liggen op straaljagerpiloot Christopher die in een compleet andere wereld terecht komt. En zijn zoon die hij nog niet eens heeft(!), zal belangrijk worden. Wat ik nog meer goed vind, is de manier van tijdreizen, die is namelijk hetzelfde als in "The Naked Time" en zal ook worden toegepast in "Assignment: Earth" en de film The Voyage Home.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Zitten twijfelen tussen TOS en VOY, uiteindelijk gekozen voor:

Tomorrow Is Yesterday - TOS
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ik kies voor The Circle, weer een sterke DS9 aflevering :) .
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

The Circle (DS9)
Gebruikersavatar
Podex
Ensign
Ensign
Berichten: 238
Lid geworden op: 01 jul 2002, 13:01
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Podex »

Ach kom zal ik ook weer een keer meedoen, dacht ik.

Ik heb Tomorrow is Yesterday niet gezien jammer genoeg (!). Maar het lijkt me een goede aflevering. Maar ik kan er natuurlijk niet op stemmen.

Symbiosis is nog wel een van de interessanste afleveringen van TNG's eerste seizoen, maar echt geweldig is ie niet. Non Sequitor is ook nog wel aardig, omdat je meer ziet van de aarde in de 24e eeuw (niet dat het er erg interessant uitziet maar goed). Vox Sola was stom...
The Circle is inderdaad een sterke aflevering en daar ga ik dus ook voor.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Sterke afleveringen dit uur moet ik zeggen.....Symbiosis is ongetwijfeld 1 van de sterkste in het zwakke eerste seizoen van TNG . The Circle (DS9) is een waardige afsluiter van de triologie. Non Sequitor (VOY) zou echter mijn voorkeur wegdragen.........moest Tomorrow Is Yesterday (TOS) niet in dit uur voorkomen............
What can i say?......Im a sucker for timetraveling...... :-P
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

sonpas schreef:The Circle (DS9) is een waardige afsluiter van de triologie.
The Siege was pas het einde van de trilogie :) .
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Frank schreef:
sonpas schreef:The Circle (DS9) is een waardige afsluiter van de triologie.
The Siege was pas het einde van de trilogie :) .
klopt volledig...... :z
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TNG is nogal vaag vind ik, nogal langdradig voor onze tijd, nochtans doet ENT daar niet voor onder. Voyager is wel leuk vind ik, was eens wat anders, bracht wat meer sfeer onder de karakters.

Blijven over TOS en DS9, ben nooit echt fan geweest van The Circle trilogie, ok we komen veel over Bajor te weten en op zich is het verhaal wel belangrijk voor DS9 maar het boeit me gewoon niet zo. TOS is eigenlijk best leuk te noemen, een F 104 die de strijd wil aanbinden met de Enterprise is best wel fun, ik ga hier dan ook voor

TOS - Tomorrow is yesterday
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik kies hier ook Tomorrow is Yesterday (TOS). Deze eps ken ik toevallig wel.
En ook ik ben fan van verhalen over tijdreizen en paralelle werelden.

dus op plek nr 2 "Non Sequitur"
De 3e plek is voor The Circle(DS9)
op 4 Symbiosis(TNG)
en op 5 VoxSola (ENT)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Vox Vola: Leuke aflevering, maar niks bijzonders. Het is wel ontzettend smerig :r
Non Sequitor: Leuke aflevering. Ik houd wel altijd van dit soort dingetjes, maar het is enigzins een beetje dom gedaan.
The Circle: Erg leuke aflevering, DS9 is echt top, dat bewijst deze episode maar weer
Symbiosis: Leuke aflevering, Mooi gedaan 1 van de betere TNg episodes van het 1ste seizoen. De oplossing van Picard is idd goed bedacht.
Tomorrow is Yesterday: één van de weinige TOS episodes die ik gezien heb. Het is een erg leuke aflevering en ook erg grappig.

al met al een sterke ronde, die toch gewonnen wordt door DS9 met The Circle
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

DS9 - The Circle

Heb TOS niet gezien, de rest deed, voor mij, onder voor deze DS9 epi.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

10 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

Tomorrow Is Yesterday (TOS) en The Circle (DS9) hebben beide gewonnen door ieder 5 stemmen te behalen.
Symbiosis (TNG), Non Sequitor (VOY) en Vox Sola (ENT) staan op een gezamenlijke tweede plaats met ieder 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #23!
Gesloten