Uur voor Uur - #25

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #25

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #25. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 20 maart 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #25
Space Seed (TOS)
Conspiracy (TNG)
Cardassians (DS9)
Tattoo (VOY)
Two Days And Two Nights (ENT)

Veel plezier!
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS heb ik van de week gezien. Wat een zwakke afl. Khan die met de hulp van 1 rare zwakke vrouw de Enterprise kan overnemen en later Kirk die in zijn eentje het hele schip weer overneemt en Kahn niet straft maar op een planeet zet. Leuke premise, maar erg slecht en ongeloofwaardig uitgevoerd.
DS9 vond ik wel goed uitgevoerd, maar het mist wat vaart.
VOY vond ik irritant met dat indianen gedoe.
ENT is wel grappig, maar voegt in principe niks toe en het verhaal laat sommige personages erg dom overkomen.
Mijn stem gaat naar de spannende aflevering waar helaas nooit een vervolg op is gemaakt:

Conspiracy - TNG
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

De ep van TOS kennen we allemaal als de aanzet tot TWOK, de film doet het volgens mij veel beter dan de serie hier, dus TOS valt af. ENT ook, door een nogal saaie ep. TNG's Conspiracy is een leuke spannende ep, DS9 vind ik sterk, goede info over de Cardassians en de rivaliteit tussen Garak en Dukat wordt belicht. Voyager vind ik niet goed, heeft weinig te maken met het DQ hier. TNG vs. DS9 dus. De ep van TNG geeft aan dat we S1 achter ons hebben gelaten, het zijn al beter eps, maar DS9 is wel sterk, het geeft ons een hint van de raadselachtige Cardassians en Garak's rol.

DS9-Cardassians
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

TNG vond ik wel een goede episode; VOY was wat matigjes. Toch ga ik hier voor Cardassians (DS9). Op een of andere manier zijn alle Garak episodes goed of zelfs briljant 8-) .
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Cardassians (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:TOS heb ik van de week gezien. Wat een zwakke afl. Khan die met de hulp van 1 rare zwakke vrouw de Enterprise kan overnemen en later Kirk die in zijn eentje het hele schip weer overneemt en Kahn niet straft maar op een planeet zet. Leuke premise, maar erg slecht en ongeloofwaardig uitgevoerd.
Vorige week gezien en nu al belangrijke details vergeten, knap hoor. :)
Khan's volgelingen die worden ontwaakt. McGivers al onder de indruk is van machtige mannen. Khan een meester in manipulatie is en veel charisma en aantrekkingskracht bezit. Zelfs Kirk, McCoy en Scotty bewonderen hem. Dat Khan's volgelingen worden bedwelmd door verdovingsgas maar Khan op tijd weet te ontsnappen. Kirk niet in zijn eentje het hele schip herovert.


Eerdere Risa afleveringen waren slecht en die van ENT verandert hier helemaal niets aan.
VOY's "Tattoo" vond ik redelijk goed, het gaf Chakotay wat interessants te doen en zijn achtergrond werd behandeld. Het subplot met het schip in gevaar had achterwege moeten blijven.
TNG "Conspiracy" vond ik een creepy aflevering, één van de beste afleveringen van het seizoen. Een kleine opzet was eerder al gegeven. Het einde vind ik iets te makkelijk, het verzonden signaal is wel mooi en zou een goede seizoensfinale hebben gemaakt. Jammer dat het nooit is opgevold.
DS9 "Cardassians", een uitstekende aflevering. Bashir & Garak en Garak & Dukat. Belangrijke belichting op Cardassian samenleving, in dit geval Cardassian kijk op het gezin (komt later terug met Dukat en Ziyal). O'Brien's verleden met de Cardassians wordt goed gebruikt.
Maar mijn stem gaat naar Space Seed. Khan is misschien wel de beste vijand ooit in Star Trek. Khan is een geweldig personage die het ene moment innemend kan zijn en het andere angstaanjagend. Zelfs 23e eeuwse bemanningsleden bewonderen hem wetend dat hij een tiran was. Ricardo Montalban is perfect gecast. En het mooie vind ik dat TOS een belangrijk onderwerp behandelde wat nu relevant is namelijk genetische manipulatie en de eventuele gevolgen daarvan. Ook koos men niet voor het standaard Toekomstige Wereldoorlog scenario van Westen vs Sovjet-Unie, heel verstandig.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Vorige week gezien en nu al belangrijke details vergeten, knap hoor.
Khan's volgelingen die worden ontwaakt. McGivers al onder de indruk is van machtige mannen. Khan een meester in manipulatie is en veel charisma en aantrekkingskracht bezit. Zelfs Kirk, McCoy en Scotty bewonderen hem. Dat Khan's volgelingen worden bedwelmd door verdovingsgas maar Khan op tijd weet te ontsnappen. Kirk niet in zijn eentje het hele schip herovert.
Ja, maar er wordt maar 1 bewakings man buiten de deur van Kahn gezet. En natuurlijk loopt er verder niemand in de gang als Khan hem neerslaat en natuurlijk kan Khan zomaar naar zijn schip opstralen zonder dat iemand hem maar ook gezien heeft of zonder dat Khan ook maar vermist wordt en natuurlijk kan iedereen ongezien opgestraald worden op de Enterprise. En die McGivers die voor de "charmes"valt van Khan, maar op het laatst zich natuurlik toch weer bedenkt. Wat een domwijf en wat een schandaal hoe de vrouwen personages hier toch weer als zwak worden geschreven. Braak afl.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Een sterke bezetting van dit uur voor uur........DS9 met mijn favo karakter "Garak", TOS met Khan en een goeie ep van VOY met Chakotay in the picture.........toch gaat mijn voorkeur naar TNG "Conspiracy".....
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

DS9 - Cardassians

toch een gemis dat ik TOS niet heb gezien...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Space Seed (TOS)
Deze aflevering ken ik toevallig wel en ik vond het een goede TOS episode.

Conspiracy (TNG)

Een van de betere afleveringen uit seizoen 1. Spannend verhaal. Jammer dat er nooit een vervolg op is gekomen.

Cardassians (DS9)

Ook een goede aflevering waar we wat meer over de achtergrond van de Cardassians te weten komen.

Tattoo (VOY)
Geen slechte aflevering waarin we wat meer over Chakotay te weten komen.

Two Days And Two Nights (ENT)
Beetje saaie aflevering. Teveel sub-plotjes die niet ver genoeg uitgewerkt worden.

Ik kies hier voor Space Seed (TOS)
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Mijn stem gaat toch echt naar Conspiracy. Deze aflevering is eigenlijk hoe in ieder geval één TNG-film had moeten zijn: spanning, verhaal, mysterie....met wat fantasie had dit wat kunnen zijn.

Overigens wil ik zeggen dat we geen echt beroerde aflevering hebben in deze ronde. Two Days And Two Nights had enkele leuke grappen, Cardassians had een altijd sublieme Garak, Voyager had zowaar karakter-ontwikkeling en TOS een hele mooie setup voor één van de beste StarTrek films (zoniet, de beste!).
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Na voorzichtig wegen tussen DS9 en TOS..

TOS - Space Seed
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

10 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

Cardassians (DS9) heeft met 4 stemmen gewonnen.
Space Seed (TOS) en Conspiracy (TNG) staan op de tweede plek met ieder 3 stemmen.
Tattoo (VOY) en Two Days And Two Nights (ENT) staan op de derde plek met ieder 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #26!
Gesloten