Uur voor Uur - #26

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #26

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #26. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 27 maart 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #26
This Side Of Paradise (TOS)
The Neutral Zone (TNG)
Melora (DS9)
Cold Fire (VOY)
Shockwave, part I (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Star Trek Voyager
Ensign
Ensign
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 jun 2002, 17:40
Locatie: In het noorden

Bericht door Star Trek Voyager »

TOS en TNG ken ik niet, Melora vond ik saai en zwaar matig, echt een van de slechste deep space nine afleveringen van dat seizoen, voyagers cold fire had wat goeie momenten, maar haalt het toch niet bij het spannende Shockwave van Enterprise. Mijn stem gaat dus uit naar Shockwave!
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

The Neutral Zone (TNG)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Erg zwakke ronde IMO

"Shockwave I", vond ik weinig aan, de actie was bekwaam in beeld gebracht maar het is typische ENT. Gebeurt iets wat groots moet zijn, helaas de alien kolonisten zagen we niet dus wat kan mij het schelen. Komt iemand uit de toekomst die alles uitlegt en hoe men verder moet handelen. CaptainArcher voert de orders keurig uit alsof hij een eersteklas cadet is. Voordat Daniels kwam, wist hij totaal niet wat hij moest doen, totaal niet in de gaten dat hij de leider is. De bemanning moet naar hem kijken voor inspiratie. Meneer die compleet verslagen over de Brug sjokt wanneer hij toevallig niet in zijn hut zit! Pijnlijk om te zien. Cliffhanger kon me niets schelen. De verre toekomst is naar de klote. Big deal. Richt op de 22e eeuw met belangen en zaken voor de 22e eeuwse NX01 bemanning. En Daniels moet weten dat de tijdlijn aanpassen zonder bescherming tegen veranderingen dom is. TimeCop Braxton van twee eeuwen eerder had wel Temp Shields.
"Cold Fire", geeft Kes wat aardigs maar het verhaal met de andere Caretaker is ongeloofwaardig. Verder een compleet gebrek aan consequenties, zowel voor Kes en haar superkrachten als voor het Caretaker gebeuren.
"Melora", standaard romance avontuurtje met Dr. Bashir. Melora personage vond ik wel aardig, een gehandicapte in het Star Trek universum. Overbodig gevaar element. Weinig inhoud.
"The Neutral Zone" spanning aan de Neutral Zone, het andere verhaal met 20e eeuwse mensen vond ik onnodig. Picard weer met zijn gespeelde respectable moraal die de hele 20e eeuw eventjes veroordeelt. Seizoenseinde vond ik niet echt super. De vernietiging van de kolonies duidt op een nieuwe, sterke macht maar de terugkeer van de Romulans moet ook als belangrijk overkomen. "We're back" doet dat niet echt, althans niet bij mij. In ieder geval heeft het einde wel een impact op de 24e eeuwse bemanning.
Dan maar stemmen op "This Side Of Paradise", ook niet echt geweldig. Een aardige anti-utopie boodschap aflevering die aan de tamme kant is. Spock die emoties heeft, is interessant en Kirk's manier van handelen om Spock weer bij de les te krijgen, is grappig om te zien.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Enterprise weiger ik om op te stemmen omdat het vervolg zo slecht was. TOS vond ik niet erg veel aan. DS9 was weer zo'n standaard Bashir verhaaltje die op iedereen verliefd wordt en VOY was wel interessant, maar had verder geen gevolgen... Behalve dan dat de vrouwelijke Caretaker hun niet naar huis stuurde. Blijft over het wel aardige:

The Neutral Zone - TNG
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

'Melora' uit DS9 vond ik niet veel aan, het boeide me absoluut niet. 'Cold Fire' uit VOY was ook niet bijzonder, eerder wat ongeloofwaardig. 'The Neutral Zone' uit TNG vond ik nog wel aardig; het gedeelte met de Romulans dan.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:DS9 was weer zo'n standaard Bashir verhaaltje die op iedereen verliefd wordt
Oh dat vind ik zeer knap aangezien dit de eerste van de in totaal twee Bashir-is-verliefd-afleveringen is. :)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Het begon al in afl. 1 met Jadzia Dax... Hij kreeg allemaal patienten in het begin die een crush op hem hadden of waar hij een Crush op had... Later werd het Leeta... Weer later Ezri Dax etc.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:Het begon al in afl. 1 met Jadzia Dax... Hij kreeg allemaal patienten in het begin die een crush op hem hadden of waar hij een Crush op had... Later werd het Leeta... Weer later Ezri Dax etc.
Waren niet complete afleveringen.
Naast Melora en Sarina ("Chrysalis") is Bashir niet verliefd geworden op één van zijn patienten. Met Vash flirtte hij alleen eventjes, de rest van de aflevering lag hij dankzij Q op één oor. En Leeta versierde Bashir, niet andersom.
Dus hoe jij aan "weer zo'n standaard Bashir verhaaltje" komt, is een raadsel.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 22 mar 2004, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TOS ken ik niet, dus die ligt er al uit, TNG vind ik zwaar matig, DS9 eigenlijk nog meer, is één van de weinige eps die ik zo saai vond, dat ik ze niet eens uitgekeken heb. Voyager had een mooi idee, ENT ook, maar het probleem met two-parters is, dat de verwachtingen van deel I vaak niet worden ingelost in deel II. Dus Voyager wint deze ronde, niet omdat het een sterke ep is, wel omdat het de beste is van deze ronde.

Voyager - Cold Fire
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Picard weer met zijn gespeelde respectable moraal die de hele 20e eeuw eventjes veroordeelt.
Dus?

Wij veroordelen ook veel dingen uit het verleden, en ik denk dat als je de 20e eeuw bekijkt we niet bepaald trots mogen zijn op HEEL veel dingen. De wereld is niet zo rooskleurig.

Aardige aflevering, maar voor de 2e keer stem ik op een Enterprise aflevering: Shockwave, part 1

Fantastische seizoensfinale, met erg veel spanning, redelijk verrassende elementen en een ouderwetse cliffhanger. Jammer dat deel 2 vuilnisbakvoer was.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Shockwave, part I (ENT)

:)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

This Side Of Paradise (TOS)
Mede door de toffe oplossing van Kirk om Spock kwaad te maken. 'Your father was a machine!' :lol:
Wel aardig om Spock met emoties te doen, in een boom hangend. ;) Verder niet zo bijzonder, maar nog wel leuker om te kijken dan DS9, VOY of ENT. Van TNG zou ik het niet weten omdat het gewoon te lang geleden is dat ik die ep heb gezien.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Neem het van me aan dat de ep. van TNG The Neutral Zone zeker de moeite waard is... ;).......voor mij nipt voor TOS en VOY......DS9 dit uur is matig en die van ENT heb ik niet gezien......maar ik zal er naar uitkijken. :)
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

Shockwave
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

This Side Of Paradise (TOS)
Ben ik gauw mee klaar. Deze ken ik niet.

The Neutral Zone (TNG)
Leuke aflevering. Op zich wel humor met mensen uit de 20e eeuw die in een voor hun totaal onbekende omgeving wakker worden.
Inderdaad geen sterke seizoensafsluiter, maar ik heb me er best mee vermaakt.

Melora (DS9)
Geen slechte aflevering, maar het boeketreeks liefdesverhaaltje irriteerde me.

Cold Fire (VOY)
Matige afl.
Op zich een leuk idee om het Caretaker gegeven verder uit te werken. Alleen jammer dat het bij deze afl is gebleven.
De vrouwelijke Caretaker werd wel makkelijk verjaagd. Terwijl het toch een superiure vorm van leven(t.o.v. de mens) zou moeten zijn.
Het gedoe met Kes en haar telepatische jeuk kon me weing boeien.

Shockwave, part I (ENT)
Leuk slot, hoewel niet erg sterk, van seizoen 1. Blijf het jammer vinden dat dit gegeven niet is uitgewerkt tot een sory-arc, iets wat de serie misschien vanaf het begin hogere kijkcijfers had kunnen opleveren.
Er word wel op het TCW thema terug gekomen maar het blijft als los zand deel uit maken van de serie.


Mijn keuze voor deze ronde is iig: The Neutral Zone-TNG
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

De 2 waar ik het meeste in zie zijn This Side Of Paradise (TOS) en The Neutral Zone (TNG)... en dan ga ik voor This Side Of Paradise (TOS).
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

TNG - The Neutral Zone
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

14 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

The Neutral Zone (TNG) heeft met 6 stemmen gewonnen.
Shockwave, part I (ENT) staat op de tweede plek met 4 stemmen.
This Side Of Paradise (TOS) met 3 stemmen op de derde plek.
Cold Fire (VOY) met 1 stem op de vierde plek.
Melora (DS9) onderaan op de vijfde plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #27!
Gesloten