Uur voor Uur - #27

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #27

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #27. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 3 april 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #27
The Devil In The Dark (TOS)
The Child (TNG)
Rules Of Acquisition (DS9)
Maneuvers (VOY)
Shockwave, part II (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Shockwave II" een crappy aflevering waarbij het hoogtepunt T'Pol's navel en Hoshi's blote rug blijkbaar zijn. Daniels en een suffe Archer die even uit een lepel, koperdraad en een 22e eeuwse communicator een holografische tijdzender maken. Slappe Suliban. Archer laat Silik, de man verantwoordelijk voor de dood van duizenden kolonisten gewoon vrij.
"The Child", wel aardig. Aantal ethische zaken worden behandeld, Troi krijgt wat te doen. Dr. Pulaski die Data zowat met minachting behandelt, slaat nergens op. Van een Starfleet dokter zou je toch meer tolerantie voor andere levensvormen verwachten. Ook een domme actie van de schrijvers om zo een nieuw crew-personage te introduceren. Data was toch een publiekslieveling en had toen een soort van onschuld, net als een kind zeg maar.
"Maneuvers" begint goed, geeft Chakotay toffe dingen te doen. Chakotay was geweldig in actiemomenten, onvergeeflijk dat ze hem aan de kant schoven. Jammer dat het einde typisch VOY is met een lamme technobabble oplossing waardoor al het drama eruit wordt gezogen.
"Rules Of Acquisition", goede aflevering. Eerste tekenen van het Dominion, Ferengi expansie in het Gamma Kwadrant, heel logisch. Dosi zijn een beetje vreemd. Dax opmerking dat Pel, waarvan gedacht wordt dat het een man is, van Quark houdt en ook Quark's reactie op de zoen is denk ik wel het dichts dat Star Trek in de buurt van homoseksualiteit is gekomen.
Maar mij stem gaat naar "Devil In The Dark", een spannende actie-thriller met een onbekende levensvorm, de Horta. Ondanks dat TOS low budget was, kwam het verschillende keren toch met aparte en unieke levensvormen. Tolerant zijn voor andere levensvormen, niet domweg opblazen vanwege angst maar proberen te communiceren.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

"Rules Of Acquisition" (DS9) vond geen slechte ep, ik hou van het karakter van Quark, maar een hele Ferengi ep. is me net iets van het goede te veel.......spijtig idd dat Pel een vrouw bleek te zijn.
"Devil in the dark" (TOS) goeie spannende ep....het low budget kwam er wel duidelijk tot uiting als je keek naar de levensvorm.
"Maneuvers" (VOY) goeie actie ep. met Chakotay in the picture.....
Mijn stem gaat echter zonder twijfel naar "The Child"(TNG)....goed verhaal, introductie van Whoopy, Ten Forward en niet te vergeten Dr. Pulaski.....in tegenstelling tot 3rd vond ik het uitstekend dat de schrijvers haar karakter zo uitwerkte..........ze werd meteen 1 van de meest gecontesteerde figuren van dat seizoen en haar passage in ST is niet onopgemerkt voorbij gegaan. ;)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

The Child (TNG) was wel aardig, maar verder niet heel bijzonder. Maneuvers (VOY) was een aardig leuke episode, ik vond Chakotay wel een van de leukere VOY personages, maar helaas wordt hij later in de serie steeds meer verwaarloosd.
Toch kies ik hier voor Rules of Acquisition (DS9). De eerste tekenen van de Dominion kwamen in deze aflevering voor, leuk gedaan. Verder ook wel een aardig goed verhaal.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Devil in the Dark was een echte klassieke Star Trek aflevering met een wijze les. :)
En natuurlijk McCoy die de Enterprise vraagt om wat cement naar hun toe te beamen. ;)

Andere eps waren wel aardig om te zien, met name VOY en DS9, maar halen het niet bij het spannende Devil in the Dark.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS vond ik een goede afl. DS9 vond ik ook goed. VOY vond ik wel aardig en ENT. vond ik slecht.

The Child - TNG

wint het voor mij vanwege de introductie van Dr. Pulaski, wie liet zien dat Star Trek personages ook menselijk kunnen zijn en het begin van de relatie Data - Pulaski, 1 van de meeste interessantste uit TNG.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Dat wordt Rules of Acquisition (DS9)

TOS heb ik dus nooit gezien, op enkele eps na, TNG vond ik een aflevering van niks, Voy was niks bijzonder in mijn mening, Shockwave 2 vond ik zwak. RoA vond ik wel een goeie ep, zeker ook door de intro van de Dominion, of beter gezegd, de verwijzing naar ;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik kies ook voor Rules of Acquisition (DS9)

De introductie van de Dominion, hoewel we later pas achter komen wat of wie die nu zijn. En Quark, is altijd komisch om te zien hoe die zichzelf weer in de nesten werkt en weer een manier weet te verzinnen om er wer uit te komen.

De TOS aflevering ken ik niet
TNG leuk uitgewerkte aflevering. Introductie van Dr. Pulaski. Ik vind 'r qua karakter een beetje de Dr. McCoy van TNG
VOY goede aflevering. Eentje die om Chakotay draait, wat wel wat vaker had mogen gebeuren.

ENT is een beetje jammer. Ik ga vanmiddag ook maar eens een zender maken van bestek.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Shockwave II was ronduit bagger, en dan nog van het ergste soort ook! De setups werden gewoon slecht afgehandeld, wat ook misschien te verwachten viel na deel 1.

TNG vond ik ook matig, erg saai, met (voor mij) niet echt boeiende conflicten of iets dergelijks.

Voyager was OK, niet buitengewoon goed of slecht.

DS9 vond ik best aardig, eerste kenningsmaking is redelijks subtiel zover ik me weet te herinneren. Je vraagt je als kijker af: wie/wat/waar is de Dominion?

Maar uiteindelijk sluit ik me bij de TOS-ers aan, en ga voor The Devil in the Dark
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Wat een magere hoeveelheid stemmen vergeleken met ronde 26.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Inderdaad :(

8 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

The Devil In The Dark (TOS) en Rules Of Acquisition (DS9) staan samen op de eerste plek met ieder 3 stemmen.
The Child (TNG) staat op de tweede plek met 2 stemmen.
Maneuvers (VOY) en Shockwave, part II (ENT) staan op de derde plek met ieder 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #28.
Gesloten