Everwood

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Everwood

Bericht door Section31 »

Everwood
Afbeelding


Afbeelding
Elke zaterdag om 19.30u. op Net5

Afbeelding

Everwood, Colorado is a charming and picturesque little town tucked in among the majestic snowy peaks of the Rocky Mountains. It seems nothing ever changes in Everwood... until the day the Brown family arrives, searching for a place to heal their wounds and find out for themselves if small-town values can survive in a rapidly changing world. In this compelling new WB drama, the Browns' arrival will eventually change the lives of every citizen in Everwood.
In this family-drama series, Andrew Brown's (Treat Williams, Hollywood Ending,The Late Shift) own life changed forever the day his loving wife died. Up until then, he was a world-renowned neurosurgeon whose career always overshadowed his obligations as a parent. Now faced with the daunting task of raising his two kids, 9-year-old Delia (Vivien Cardone, A Beautiful Mind) and 15-year-old Ephram (Gregory Smith, The Patriot, Kate Brasher) by himself, Andrew trades in the New York skyline for the breathtaking vistas of the Rockies to settle in Everwood.
While both kids are deeply affected by the loss of their mother, little Delia adjusts quickly to her new surroundings - and the promise of her own horse - all the while keeping a watchful eye on the tumultuous relationship between her father and brother. But the sudden shift in everything he has ever known is hardest on Ephram, who resents all the years his father lavished on his career at the expense of his family.

When Andrew opens a free clinic for the citizens of Everwood, popular opinion is that he has lost his mind, but that doesn't stop one local character, Edna (Debra Mooney, Tootsie), from quickly applying for a job as his nurse and office manager. The person most disturbed by Dr. Brown's new clinic is Edna's son and the only other doctor in town, Dr. Harold Abbott (Tom Amandes, television's The Untouchables), who quickly forbids his children, 15-year-old Amy (Emily VanCamp, Glory Days) and 17-year-old Bright (newcomer Chris Pratt) to have anything to do with the Brown family. With the school bus driver, Mr. Irv (John Beasley, The Apostle), keeping watch over it all, traditions are changing overnight for the citizens of Everwood. What none of them understand is that the ripple effect of one woman's death can bring a lot of change - and a lot of good - not only to the people she loved, but to people she never met.

Afbeelding

As people begin to drift in and out of the new clinic and the town's secrets are revealed one by one, Andrew realizes that moving to Everwood was only the first step in reclaiming his family. The town will come to trust and depend on his skills, but Andrew is left to wonder if he can maintain the promise he made to be a better father. He has a natural gift for neurosurgery, but he is just beginning to understand that parenting is something he will have to work at every day of his life.

From creator/executive producer Greg Berlanti (Dawson's Creek) and executive producer Mickey Liddell (Go), Everwood is produced by Everwood Utah, Inc. in association with and distributed by Warner Bros. Television, and pilot directed by Mark Piznarski (Once & Again, Relativity). From TheWB.com

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Seizoen 1 heb ik eigenlijk nooit gevolgd, omdat het destijds samenviel met ER.
Nu Net5 is begonnen met seizoen 2 ben ik het wel gaan volgen.

Leuke serie! :thumbs:

Meer mensen die Everwood volgen? :)
Laatst gewijzigd door Section31 op 18 apr 2006, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Yep! Ikke. :)
Eigenlijk kijk ik niet zo veel drama-series omdat het niet echt mijn genre is, maar om een of andere rede is Everwood wel de moeite waard.
Mede door Treat Williams die het erg goed doet als Dr. Brown.
De relatie tussen Abbott en Brown is ook lachen. Hoewel ze hier in seizoen 1 meer gebruik van maakte dan in 2 (maar 2 is dan ook nog maar net begonnen).
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Wat ik er tot nu toe van snap is dat de vriend van Amy is overleden, daardoor is ze ineens helemaal veranderd, ze zit aan de drank en de gaat naar van die frat parties enzo.

Maar hoe zat het dan tussen Ephram en Amy, ik heb seizoen 1 helemaal gemist, maar in een paar promo's van toen zag ik ze wel vaak samen. Hebben die iets of iets gehad ofzo?
Gebruikersavatar
Sky
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 921
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19

Bericht door Sky »

Ik volgde het vroeger. Maar vond het al snel saai worden zoals vele The WB shows (behalve Gilmore Girls dan)...
Bovendien zijn allemaal knappe (kwa uiterlijk) acteurs dat ik er ziek van werd...
Ik vind de (freaky) dokter nog het enige dat nog een beetje levend houd... verder is het een dooie boel.
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Re: Everwood

Bericht door voyager-girl »

Section31 schreef:
Afbeelding
Ephram Brown (Gregory Smith)
:love:
hihi..

Ik volg deze serie al vanaf het begin (vorig jaar was Net5 daar mee begonnen). Ik vind het echt geweldig leuk!
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

ik heb het wel gevolgd (nog steeds trouwens) maar ik vind het eigenlijk doodsaai
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Sky schreef:Ik volgde het vroeger.
Bestaat pas 2 jaar ofzo...
Gebruikersavatar
Sky
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 921
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19

Bericht door Sky »

Section31 schreef:
Sky schreef:Ik volgde het vroeger.
Bestaat pas 2 jaar ofzo...
Met vroeger bedoelde ik voor de winterstop, lieverd....
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Sky schreef:Met vroeger bedoelde ik voor de winterstop, lieverd....
ok poepje... :?
Gebruikersavatar
Sky
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 921
Lid geworden op: 04 aug 2003, 22:19

Bericht door Sky »

Section31 schreef:
Sky schreef:Met vroeger bedoelde ik voor de winterstop, lieverd....
ok poepje... :?
Goezo, je leert het al...scheetje...
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Bericht door voyager-girl »

:{
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Everwood

Bericht door Section31 »

voyager-girl schreef:
Section31 schreef:
Afbeelding
Ephram Brown (Gregory Smith)
:love:
hihi..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speciaal voor v-g dan. :Y)

Goeie aflevering vandaag trouwens. :thumbs:
Linda blijkt dus HIV-positief te zijn. ;-( En Ephram zeikt eindelijk niet meer, hij en Madison passen wel bij elkaar.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

jelle schreef:ik wa\s vorige week op vakantie en heb everwood moeten missen ;( ;(
ken iemand me bij praten wat er vorige week gebeurt was??? *D *D
alvast bedankt
pff 1 weekje :P
Ik heb er drie gemist :o
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

*trapje

Afbeelding

Seizoen 3
Na twee veelbewogen seizoenen begint de succesvolle Amerikaanse dramaserie rond het doktersgezin Brown aan haar derde seizoen. Nieuw aan de cast toegevoegd, is acteur Scott Wolf, onder meer bekend uit de tienerserie 'Party of Five' en de comedy 'Spin City'. Hij vertolkt de rol van de jonge arts Jake Hartman. Ook actrice Anne Heche maakt aankomend seizoen voor het eerst haar opwachting in Everwood. Zij was eerder te zien in films als 'I Know What You Did Last Summer', 'Donnie Brasco' en 'The Juror'. Heche speelt de echtgenote van één van Brown's patiënten. Vanaf dinsdag 1 maart om 21.25 uur zijn de nieuwe afleveringen wekelijks bij NET 5 te zien.

Dinsdag 1 maart
Vader Andy (Treat Williams), tienerzoon Ephram (Gregory Smith) en de 9-jarige dochter Delia Brown (Vivien Cardone) hebben inmiddels hun draai gevonden in het dorpje Everwood. De gebeurtenissen uit het verleden hebben de drie dichter bij elkaar gebracht. Ephram lijkt zijn oude liefde Amy weer te hebben gevonden en de gezamenlijke praktijk van Andy en dokter Abbott loopt goed. Maar de problemen zijn niet van de lucht. Want hoe reageert Ephram als hij hoort dat zijn vertrokken ex Madison zwanger is? En wat wil de mooie Amanda van Andy? Daarnaast zorgt nieuwkomer Jake Hartman in heel Everwood voor de nodige opschudding. Deze jonge Californiër huurt het voormalig kantoor van dokter Abbott, die zich te laat realiseert dat Hartman ook arts is. En wel eentje die er een geheel eigen werkwijze op na houdt.

Afbeelding

Vanaf
Dinsdag 1 maart 2005
21.25 uur
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Volg deze serie eigenlijk pas vanaf de tweede helft van seizoen 2, maar tot nu toe (aflevering 11) is seizoen 3 uitstekend :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Hoe kan dat nou...morgen komt er toch een dubbele Desperate Housewives. Dit zou samen vallen...
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Galenfuinion schreef:Hoe kan dat nou...morgen komt er toch een dubbele Desperate Housewives. Dit zou samen vallen...
Ik snap het ook even niet...

teletekst zegt idd een dubbele aflevering van desperate housewives, maar de site van Net5 zegt toch echt 1 maart 21.25u. :?
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

net5 isaltijd nogal snel met veranderen als het zo uitkomt... maar niet op de site! ;)

ik heb trouwens op net5 sowieso nog geen aankondigingen gezien voor everwood, maar al wel honderdduizend voor desperate housewives :S
Gebruikersavatar
Assimilated
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 529
Lid geworden op: 25 jul 2004, 05:14

Bericht door Assimilated »

Het is eindelijk weer begonnen :Y). Neem ook eens een kijkje op mijn site, http://www.everwood.nl :).
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

waarom denk ik dat jij dit ooit voor een andere site hebt gebruikt? :{
Gebruikersavatar
Assimilated
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 529
Lid geworden op: 25 jul 2004, 05:14

Bericht door Assimilated »

Hoe bedoel je?
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

mats is btje dom, niet op letten ;)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

wat ben jij? ;)
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

*maakt diepe buiging voor schrijvers van Everwood*

Zo mooi ;-(
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Best wel aardig seizoen tot nu toe ja :)
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

En dat was seizoen 3...

Kreeg helaas het gevoel dat de cliffhanger er een beetje ingeforceerd was maar verder uitstekende season finale. Zeeeer goed 3e seizoen, op naar het 4e :cheer:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Waar is Net5 nu met uitzenden?
Ik volg eigenlijk de Net5 uitzendingen. :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik heb het een paar weken gevolgd omdat het op tv kwam terwijl ik aan het op passen was, maar nu kijk ik het niet meer, het is op zich wel een leuke serie
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Section31 schreef:Waar is Net5 nu met uitzenden?
Ik volg eigenlijk de Net5 uitzendingen. :)
Episode 10 (Ephram gaat naar die band kijken) of 11 (man van Amanda gaat naar inrichting)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Dan is 12 al geweest denk ik :)
Dat ging over Amy die weer ballet wilde gaan doen en dan uiteindelijk toch mislukte. En Dr. Brown die loopt te rotzooien met de vrouw van die verlamde man.
Plaats reactie