Uur voor Uur - #29

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #29

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #29. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 17 april 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #29
The City On The Edge Of Forever (TOS)
Elementary, Dear Data (TNG)
Second Sight (DS9)
Prototype (VOY)
Minefield (ENT)

Veel plezier!
Arphetic
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 apr 2004, 20:44
Locatie: Uh ??

Bericht door Arphetic »

Prototype vond ik wel heel koel...
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Damn... ik wilde voor TNG gaan, maar ik kan natuurlijk niet 1 van de beste Star Trek afleveringen allertijden vergeten...

The City On The Edge Of Forever - TOS
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Minefield" vond ik crap. Zeer slechte introductie van de Romulans die niet bedreigend overkomen. Geen moeite hebben met het leggen van een onzichtbaar mijnenveld maar de NX01 opblazen ho maar. Continuiteitsblunders met Romulans die zichzelf netjes voorstellen, als Romulans nog wel! En aanwezigheid van (Romulan) cloaking devices. Dus dit bedoelde Braga met 'airtight continuity'. Hoop prietpraat tussen Archer en Reed wat geen ontwikkeling maar saaie uiteenzetting is. Belachelijk en dom einde. Nul doden ondanks zware explosie op de schotel. Jammer dat de USS Cole niet hetzelfde uh... geluk had.
"Prototype", tech-verhaaltje voor Torres. Opvallend dat ze hoofdzakelijk tech verhaaltjes of 'ik heb moeite met mijn Klingon-kant' verhaaltjes kreeg. Standaard Trek-cliches met de Prime Directive e.d. Typisch VOY onnodige actie-einde. Verkwisting van Dawson's goede acteerwerk.
"Second Sight" was wel ok. De uitleg mbt Fenna was niet bepaald bijzonder en het is standaard Trek-romance maar de belichting op Sisko en vooral de aanwezigheid van die heerlijk gespeelde terraformer zorgen voor pluspunten. Goed bedacht dat juist Bashir hem interessant vond. :)
"Elementary, Dear Data", aardige aflevering, leuke personage belichting, ook op Moriarty. Grootste minpunt vind ik hoe makkelijk men even een zelfbewuste hologram maakt. Met dit soort dingen houden de schrijvers geen rekening met de gevolgen voor de rest van het Trek-universum. Ik had dit over het hoofd kunnen zien als Moriarty Jack the Ripper was geweest en hij Dr. Pulaski gruwelijk had vermoord na haar eerst bruut te hebben verkracht. :D ;)
Maar ik ga voor The City.... Dit is een TOS klassieker. Captain Kirk die het zwaar te verduren krijgt. Het concept dat één persoon een groot verschil kan maken, zowel positief als negatief, zonder dit zelf te beseffen. De Chinese rice picker grap natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Er is bij deze ronde maar 1 mogelijkheid voor mij. The City On The Edge Of Forever staat gewoon ver boven de rest.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Mja; deze ronde kunnen we gewoon overslaan eigenlijk.

Dat "The City" wint is gewoon terecht. Het zou me verbazen/tegenvallen als 1 van de andere afleveringen überhaupt stemmen krijgen =)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Tja de links werken niet...

(bij mij)

Maar het zijn allemaal wel leuke afleveringen al zeggen VOY en ENT mij zo gauw even niets,... maar de beste is toch wel TOS!! Al zijn TNG en DS9 ook goed :)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

ik kies voor één van de weinige TOS-afleveringen die ik heb gezien, en ook zeker de stem verdiend: City
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

MelliW schreef:Het zou me verbazen/tegenvallen als 1 van de andere afleveringen überhaupt stemmen krijgen =)
Ik heb de TOS aflevering niet gezien :o . Iets wat ik zelf ook heel erg jammer vind. Daarom kies ik Elementary, Dear Data (TNG).
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ongetwijfeld "Elementary, Dear Data" (TNG) moest "The City On The Edge Of Forever" (TOS) niet in dit rijtje staan.......DS9 vond ik ronduit zwak zelfs de ep. van VOY was hier de betere van....
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Frank schreef:Ik heb de TOS aflevering niet gezien :o . Iets wat ik zelf ook heel erg jammer vind.
Dat wordt dan downloaden hè ;)

Ik stem ook voor City on the Edge of Forever. Vind ik persoonlijk ook nog eens de beste timetravel ep ooit gedaan in Star Trek. :yes:
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

HorckDude schreef:
Frank schreef:Ik heb de TOS aflevering niet gezien :o . Iets wat ik zelf ook heel erg jammer vind.
Dat wordt dan downloaden hè ;)
Misschien koop ik de DVD-boxen en anders wordt het wachten tot dat een van de SBS zenders de serie gaat uitzenden. Downloaden, nee, dat denk ik niet.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik kies hier ook voor The City on the Edge of Forever

goede 2e plek is TNG met Elementary, Dear Data (TNG)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dark*staR schreef:Er is bij deze ronde maar 1 mogelijkheid voor mij. The City On The Edge Of Forever staat gewoon ver boven de rest.
Ik ben het geheel met mijn man eens.

The City dus ook voor mij :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

The City on the Egde of Forever. Deze is echt een klassieker en staat bovenaan mijn lijst van favoriete Trek afleveringen überhaupt.

TNG was niet slecht maar kan niet eens in buurt komen bij The City. Minefield was ronduit saai en de andere eps heb ik niet gezien.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

13 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:

The City On The Edge Of Forever (TOS) heeft overtuigend gewonnen door 11 stemmem te behalen.
Elementary, Dear Data (TNG) en Prototype (VOY) staan op de tweede plek met ieder 1 stem.
Second Sight (DS9) en Minefield (ENT) staan op de derde plek met ieder 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #30!
Gesloten