Uur voor UUr - #32

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor UUr - #32

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #32. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 8 mei 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #32
Metamorphosis (TOS)
The Schizoid Man (TNG)
The Alternate (DS9)
Meld (VOY)
Marauders (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Marauders" was niets meer dan zwakzinnige crap. Domme, slappe Klingons worden door Archer verslagen omdat ze zo dom zijn om niet te realiseren dat de transportercoordinaten veranderd zijn. Omdat ze niet door vuur heen durven te springen. De laffe kolonisten doen uiteindelijk amper iets zelf. Zou overigens beter zijn geweest als de kolonisten mensen waren ipv aliens met klein Westmore-voorhoofdstukje. Niets houdt de Klingons tegen om terug te komen en een kernbom op de kolonie te gooien. De enige manier om de kolonie te beschermen was om de Klingons te doden.
"The Schizoid Man" vond ik ook slecht. Voor de kijker is het overduidelijk dat Graves in Data zit maar de bemanning houdt zich alleen maar bezig met allerlei andere mogelijkheden. Je verstand, je kennis kan in een computer opgeslagen worden maar hoe zit het met de ziel? Dat aspect wordt compleet genegeerd. Alsof een mens niets meer is dan zijn kennis.
"The Alternate" vond ik aardig. De altijd betrouwbare James Sloyan is van de partij als Odo's vader Dr. Mora. De scenes tussen Mora en Odo zijn fantatisch, geven een hoop achtergrondinformatie over Odo maar ook zijn gevoelens komen aan bod. Het 'onbekende' levensvorm plot vond ik wat minder. Aantal spannende momenten maar ook hier en daar saai. Wel een goede link met de relatie tussen Odo en Mora.
"Meld" vind ik een goede Tuvok aflevering. Lon Suder, één van de betere VOY personages, wordt geintroduceerd. Gespeeld door Brad Douriff, onvoorstelbaar dat ze zijn personage hebben gedood. Het was gewoon wachten op het moment dat Tuvok emoties zou krijgen maar IMO wordt het op een goede manier uitgevoerd. Veel beter dan de latere afleveringen. Jammer dat Tuvok's duistere kant uiteindelijk verdwijnt. Aflevering maakt ook goed gebruik van VOY's concept. Janeway kan Suder niet aan iemand overdragen.
"Maar mijn stem gaat uit naar de interessante Metamorphosis" waarin we kennis maken met Zefram Cochrane, een legendarisch figuur. Inmiddels is zijn legendarische status grondig verziekt door B&B, net als het klein beetje achtergrondinformatie over die tijd dat werd onthuld. Cochrane leeft een lange tijd samen met een energiewezen. Beide zijn afhankelijk van elkaar. Belichting op leven, net als "Schizoid Man" maar dan veel beter uitgevoerd.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 02 mei 2004, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Hmz vond alle afleveringen niet echt geweldig. TOS vond ik wat vreemd en ongeloofwaardig, TNG was gewoon te voorspelbaar, DS9 was wat traag, VOY wel aardig alhoewel ik Tuvok afleveringen nooit echt super vind om naar te kijken en ENT vond ik een dieptepunt.

Keuze tussen DS9 en VOY, uiteindelijk gekozen voor:

The Alternate - DS9
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS en VOY ken ik niet
TNG, vond ik een leuke aflevering, natuurlijk was het direct duidelijk dat die gup in Data zat, maar ja... dat komt zo vaak voor, geen belemmering. Was een leuke aflevering.

DS9 was ook een leuke aflevering, je krijgt weer wat meer te weten enz. Alleen het gedrag van Odo vind ik vreemd, je ziet het later ook nooit weer terug. Maar ook dit vormt geen belemmering voor een leuke aflevering.

ENT, is een leuke ep, heb hem nu al twee keer gezien. Tuurlijk is het geen extreem goede oplossing maar ja, A-Team is ook wereldwijd geaccepteerd :P, haha, Nee, ik vond het leuk gedaan en tja, klingons worden in TNG en DS9 ook wel zwak afgetekend soms dus ik zie dat niet als een belemmering voor een leuke Ep.

Dus wat heb ik nu, 2 onbekende voor mij en 3 leuke eps. Nou als ik dan moet kiezen is de keuze makkelijk.

Deep Space Nine - The Alternate
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

TNG boeide me niet echt; VOY was voor de verandering eens een keer goed, DS9 ook. Toch kies ik hier een keer voor Meld (VOY).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nemesis schreef:Tuurlijk is het geen extreem goede oplossing maar ja, A-Team is ook wereldwijd geaccepteerd
In 'The A-Team" worden de bad guys altijd gearresteerd. :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

nee hoor
Gebruikersavatar
Jack Bauer
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 aug 2003, 17:16
Locatie: Gent

Bericht door Jack Bauer »

Keuze tussen "The Alternate" (DS9) en "Meld" (VOY), aangezien ik de andere niet ken (TOS, ENT) of niet meer herinner (TNG).
Ik kies voor "The Alternate" (DS9) omdat ik een Odo-aflevering verkies boven een Tuvok-episode. Odo's afkomst en voorgeschiedenis vond ik een van de meest intrigerende elementen van DS9 in de eerste seizoenen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Metamorphosis (TOS)

Deze afl ken ik niet

The Schizoid Man (TNG)

Had een goede afl kunnen zijn. Het lag voor de hand dat Graves zijn kennis overgezet had in Data's brein. Dit hadden ze beter moeten uitwekren.

The Alternate (DS9)
Op zich goede aflevering waar we weer iets meer over de achtergrond van Odo te weten komen.
Zo nu en dan werd het een beetje langdradig

Meld (VOY)
Sterke aflevering. Vooral het karakter Lon Suder. Goed neergezed door Brad Douriff.(o.a. bekend van het stemmetje van Chucky in de Child's Play films)

Marauders (ENT)
Zwakke eps. Goedkope en makkelijke oplossing ende Klingons worden hier afgeschilderd als een stel zwakzinnigen.


Ik kies deze keer voor Voyager's "Meld"
Gebruikersavatar
Diana333
Ensign
Ensign
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 apr 2003, 21:54
Contacteer:

Bericht door Diana333 »

Kiest ook voor DS9 the Alternate.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TOS ken ik niet, TNG vond ik nogal zwak, Voyager was leuk, maar niet zo bijzonder. DS9 is ook aardig, maar ook weer niet zo schitterend, ENT ondermaats. Keuze tussen Voyager en DS9, toch Voyager, de ep blijft gewoon iets meer hangen dan die van DS9.

Voyager - Meld
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Tos ken ik wel tng zeker ds9 ook en zeker voy.Maar over ent kan ik niets van zegen.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

^

Ehm geweldige info maar zou je misschien ook eens gewoon kunnen stemmen in 1 post of wil je altijd meerdere posts typen?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Visitor1982 schreef:^

Ehm geweldige info maar zou je misschien ook eens gewoon kunnen stemmen in 1 post of wil je altijd meerdere posts typen?
Met de functie edit kom je ook een eind. ;)


[edit]ps. hint voor supervlaai[\edit]
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

TOS - Metamorphosis

Vind ik veruit de leukste ep. van wat er te kiezen valt.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

supervlaai schreef:Tos ken ik wel tng zeker ds9 ook en zeker voy.Maar over ent kan ik niets van zegen.
Visitor1982 schreef:^

Ehm geweldige info maar zou je misschien ook eens gewoon kunnen stemmen in 1 post of wil je altijd meerdere posts typen?
hij doet me steeds meer aan een gebannen persoon denken.......die zo ook zijn postcount/rank opdreef.... :yes: ;)

anyway......verschillende leuke afleveringen dit uur......
Uiteindelijk kies ik toch voor.....Meld (VOY) ........sterke ep. met een dito Tuvok en het geweldig karakter Lon Suder.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Metamorphosis (TOS)
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Niet echt een superronde; TOS dan maar....
Arphetic
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 apr 2004, 20:44
Locatie: Uh ??

Bericht door Arphetic »

Voyager!!!! Goeie aflevering!
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

DS9 - The Alternate
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

14 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:
The Alternate (DS9) en Meld (VOY) staan gezamenlijk op de eerste plaats met ieder 5 stemmen.
Metamorphosis (TOS) staat op de tweede plaats met 4 stemmen.
The Schizoid Man (TNG) en Marauders (ENT) staan beide onderaan met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #33!
Gesloten