The Dead Zone

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

The Dead Zone

Bericht door 3rd RemataKlan »

Oke, wie hier volgt ook de nieuwe serie "The Dead Zone" (download) gebaseerd op het gelijknamige Stephen King boek, op TV gebracht door Michael Piller (exec producer TNG, DS9, VOY) samen met zoon Shawn en in de hoofdrollen o.a. Anthony Michael Hall en DS9's Nicole de Boer (Ezri)?

En zo ja wat vind je er van? :)
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 29 aug 2002, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
borgangel
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 429
Lid geworden op: 26 jun 2002, 17:52
Locatie: zaandam

Bericht door borgangel »

Nou ik weet dat de boeken van die schrijve heel goed zijn dus dan zal die serie ook wel goed zijn!!!!!
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Re: The Dead Zone

Bericht door Scorpius »

Ik volg de serie. Ik heb tot nu toe alle vier de afleveringen gezien en vind het best wel goed. De eerste aflevering blijft m'n favoriet, echt heel sterk.

De acteurs zijn goed. Nicole de Boer en Anthony Michael Hall zijn een leuk koppel. Een leuke twist is Johnny de vader is van Nicole's zoon, en dat het kind dit nog niet weet. De vriend van Johnny (met namen ben ik nooit goed) doet me een beetje denken aan Sandoval, van The Sentinal. Natuurlijk is The Dead Zone een hele andere serie, en gaat wel wat dieper dan de platte aktie van die serie, maar toch doet hij me er een beetje aan denken.

Gisteren heb ik aflevering vier gezien. Ik vond het wel leuk dat ze de halve aflevering als vision uit het verleden lieten zien. Deed me een beetje denken aan Quantum Leap. Ik hoop alleen dat ze dit niet al te vaak gaan doen, dat kan op den duur saai worden.

Dus conclusie... had ik al gezegd dat ik het een toffe serie vind? :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik vond aflevering 4 de minste tot nu toe maar dat betekent niet dat ie slecht is! De vorige waren beter IMO. De lange visioenen waren wel tof, en ik vond het zeker niet saai maar het ging niet echt over Johnny. Wel een beetje over zijn uitgaan met andere vrouwen aangezien hij een beetje verliefd werd op die Abby maar meer niet. En gezien zijn laatste visioen van aflevering 3 kon dat uitgaan aspect me niet echt boeien.';)

Beetje een filler aflevering IMO.

Aflevering 1 was geweldig, ik vond het best zielig voor hem dat zijn verloofde getrouwd was en zijn kind hem niet eens kent. Voor hem is het maar een dag later, voor Sarah 6 jaar.

Aflevering 2 was eigenljk een voortzetting van 1 samen met een moordmysterie en ontwikkeling tussen Johnny en Sarah's man Walt.

Aflevering 3 vond ik wat beter, Johnny is bekender geworden dankzij aflevering 2, wil er niets van weten, gaat terug naar school als invaller. En dan Johnny's visioenen versus moderne medische wetenschap als hij denkt dat Todd zal sterven tijdens het spelen van een ijshockeywedstrijd. Het einde vond ik mooi als Johnny's nachtmerrie uitkomt dan iedereen hem wil aanraken vanwege zijn visioenen.

De FX zijn ook goed verzorgd. In aflevering 1 met die explosie in Vietnam zie je de splinters stil hangen in de lucht, in aflevering 2 hangen de regendruppels stil als Johnny gaat rondlopen in het stilstaande beeld. Ook overgang van realiteit naar visioen wordt mooi gedaan. Mensen die pratend switchen van de werkelijkheid naar visioen terwijl je ziet wat ze eigenlijk deden toen. Of Johnny die ineens kort verandert in de postbode als hij de brievenbus aanraakt.

Ziet er allemaal gelikt uit. 8-)

Hmm, ik kijk nu wat uitgebreider naar de officiele website maar die is wel tof gedaan. Gewoon de final schooting scripts zijn downloaden. En met aflevering 3 ook de eerste versie van het verhaal en wat en waarom er iets veranderd is. Deden ze dat bij Star Trek maar, daar moet je een cdrommetje kopen voor de final shooting scripts...
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 12 jul 2002, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Ja ik ben het wel met je eens. Aflevering 4 was een iets mindere, niet slecht daarentegen. As zondag krijgt Johnny juryplicht... niet echt origineel, ik kan minstens drie series noemen die dit ook al deden met de hoofdpersoon (charmed, strange luck, early edition), maar ze kunnen het wel goed doen natuurlijk.

Ik ben benieuwd wanneer ze verder gaan met Rev. Purdy, die is volgens mij heel wat van plan met Johnny.

De site is tof ja. Ook Michael Piller's editorials zijn erg informatief over hoe afleveringen tot stand komen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Bah, ik vond aflevering 5 "Unreasonable Doubt" niet echt goed. Leek wel alsof scriptschrijver Michael Taylor de film "12 Angry Men" aan het kijken was toen hij dit schreef.

11 juryleden zijn voor schuldig, 1 niet schuldig en langzaamaan door kleine feiten onderuit te halen wordt er een redelijke twijfel gecreeërd bij alle juryleden op 1 na. Alleen in deze aflevering ging het nogal snel ivm met de tijd waardoor er net die 2 juryleden overblijven die een sterk vooroordeel hadden. Van die vrouw was al vlug bekend vanwege het eerste visioen en van die zwarte kerel had ik het halverwege al door. Daar had je dat zeer korte nietszeggende visioen in het begin niet eens voor nodig.

Hij stemt schuldig omdat zijn zoontje gewond was geraakt bij een drive by van bendeleden. Net als in 12 Angry Men waarbij een jurylid de verdachte, die zijn vader zou hebben vermoord, schuldig acht omdat hij zelf zware problemen heeft met zijn zoon.

En ik vind het ook vrij vreemd dat de politie niet iets beter na die band heeft gekeken. Ik zag meteen de eerste keer al een bewegend iets in de spiegel.
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Ik heb hem net toevallig gekeken, maar lees eens wat Michael Piller op de Dead Zone site schreef: "Unreasonable Doubt is what we call an "arena show" - that is, take an interesting arena and put your main hero into it to see what happens. Here, the jury room is an arena, and we take the situation made famous by the classic drama "Twelve Angry Men" and turn it on its ear by adding Johnny to the mix. There's also more than a touch of "Rashomon" in the way our story unfolds."

Hij is zich wel bewust dat de aflevering erg geinspireerd is op deze film, die ik nog nooit heb gezien trouwens. Piller had trouwens al eerder vermeld dat er een 'jury' aflevering zou komen, en het uiteindelijke resultaat is wel wat ik ervan verwachtte. Precies hetzelfde als een aflevering van Early Edition (in plaats van visioenen, via de krant van morgen) en Strange Luck (geen visioenen, maar het geluk van de hoofdrol speler zodat ie dingen te weten komt om uiteindelijk het juiste oordeel te vellen). En ik geloof dat er zelfs een aflevering van Charmed is uitgezonden, kort geleden, dat ongeveer hetzelfde deed (alleen veel slechter).

Ik vind het eigenlijk wel een leuke aflevering, een beetje een opvuller, maar ik hou wel van dit soort onderwerpen. Ik had al snel door hoe het zou lopen. Het visioen van de vrouw was idd al vroeg te zien, en die van de man, tja... die gebruiken ze in de begintune van de show. Dus toen het eerste visioen kwam, nog zonder pistool uit het raampje van de auto, had ik al door dat waar het over ging.

Ben benieuwd naar volgende week. Johnny raakt Reverend Purdy aan... oh oh.. ;)
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Trouwens.. check Piller's laatste column eens. Dat gaat oa over hoe het publiek de vijf zeer verschillende afleveringen heeft ontvangen. De site: http://www.usanetwork.com/series/thedeadzone/f
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik ga deze serie steeds beter en beter vinden!

Het acteren wordt goed verzorgd, Johnny wordt steeds interessanter, de andere personages trouwens ook. Die visioenen worden in sommige gevallen intenser waardoor ik de indruk krijg dat Johnny langzaam een beetje gek wordt. Reverend Purdy met zijn onbekende motieven.

De alternatieve realiteit aflevering "Netherworld" vond ik geweldig. Johnny die het leven heeft wat hij zou hebben als hij niet het ongeluk had gehad. Behalve dat zijn moeder nog steeds iets met Purdy had. Het nep wakker worden, mooi FX shot van het exploderende winkelcentrum. De details in de aflevering zoals de wekker die hetzelfde geluid geeft als de heftruck die het ongeluk veroorzaakt, de verbrande gezichten, de tekening van de brand in de eerste aflevering, brandweerauto's op de achtergrond.
Plus een vrijende Nicole de Boer, Anthoney Michael Hall is wel een mazzelpik :D ;)

"The Siege" vond ik ook fantastisch, een betere 'arena'- aflevering dan die jury aflevering IMO.
Johnny die nog steeds een vreemde is voor zijn eigen zoon in tegenstelling tot de realiteit van vorige week.
Sarah die toch tegenstrijdige gevoelens heeft, ben benieuwd hoe dat uitpakt en op het einde Johnny die weer helemaal alleen is als Sarah met haar man en zoontje naar huis gaat. Ahhh...

Telkens een onplezierig einde van de gijzelingssituatie. Ik had niet verwacht dat de gijzelnemer zich zo zou overgeven.

Kan haast niet wachten op de nieuwe aflevering. :)

Wow een serie die rennend uit de starblokken komt. :eek: :D
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Ja ik blijf het ook erg goed vinden. Ik deel je mening over bovengenoemde afleveringen. Ik verwachtte niet zo veel van The Siege, maar hij bleek toch erg goed te zijn. Here There Be Monsters was ook erg goed, misschien wel mijn favoriete aflevering tot nu toe. Deze aflevering kan ook zo uit een Stephen King boek zijn gelopen. Dat dorpje, die massa hysterie, dat was erg goed in beeld gebracht. Alleen vond ik dat Johnny op het eind een beetje abnormaal reageerde. Bruce was echt laaiend, maar Johnny deed alsof ie zich er de volgende dag al niks meer van zou kunnen herinneren.

Dinner With Dana was wel aardig. Leuk om het Dana karakter wat verder te ontwikkelen, maar misschien wel zo een beetje de zwakste van het seizoen. Ik vond de bed scenes erg grappig (en Dana is :9~ ), de hele cast mocht met Johnny 'slapen'... leuk bedacht en dat was dan ookhet hoogtepunt van de aflevering.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Misschien reageerde Johnny zo rustig omdat ie het al had zien gebeuren in zijn visioenen alleen dan met dodelijke afloop. Zag er geweldig uit, jezelf levend zien verbranden. :eek:

Ik vond die aflevering echt geweldig. Zo'n klein blank dorpje waar zogenaamd alles perfect is. De mensen zijn ook zo fijn bekrompen en conservatief, eigenlijk achterlijk.

Johnny had dat hele dorpje kunnen aanklagen. Iedereen die bij de menigte was, de vrouwelijke deputy, eventueel de aanklager. Johnny en zijn advocaat zouden dan schatrijk zijn geworden. De mensen hadden dan tot hun laatste dag krom kunnen liggen om te betalen.

Alleen zou er wel een hoop publiciteit op af komen.

Opmerklijk was dat als Johnny gewoon was blijven zitten in die lunchroom er niets aan de hand was geweest. Was ie die deputy nooit tegengekomen.

Diner with Dana vond ik niet zo geweldig. De werkelijkheid en de visioenen vond ik wat verwarrend plus ja ik kreeg de indruk dat ze graag hadden gewild dat de serie op een ander soort network zou komen zodat ze meer bloot hadden kunnen laten zien.

Al die mensen bij dat bed was wel lachen. "make room for daddy" :eek: :D

Volgende aflevering pas 8 september. :(
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Re: The Dead Zone

Bericht door Scorpius »

Ja en nog maar 2 afleveringen dit seizoen :( Gelukkig komt het weer begin 2003 terug op tv. En de dvd's komen ook uit binnenkort (maar alleen R1 denk ik)...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Shaman" vond ik wel een aardige aflevering. Nogal typisch Menosky script. De indiaan en Johnny die elkaar konden zien in de grot ondanks honderden jaren verschil. Beide heren die een actieve dead zone hadden.

En dan was er "Destiny". :eek:

Holy crap, wat was die GOED zeg!

Johnny en die Stilson gaan al ver terug en hebben het zonder het te weten een soort geschiedenis met elkaar. Stilson die toevallig langs Johnny's wrak reed na het ongeluk en Johnny die net uit zijn coma komt "something's wrong" als Stilson wordt ingezworen.

Stilson die als een soort anti-Christ wordt neergezet door het terugkerende visioen en ook omdat hij letterlijk de bijbel het raam uitgooit.

Het visioen van de zwarte monoliet met rood oranje achtergrond, die sneller dichterbij kwam toen hij Purdy aanraakte. En later ook bij Stilson. Purdy die lekker politiek bezig is en Johnny er ongevraag bij betrekt. En dan het laatste shot, Johnny, Purdy en Stilson op het podium waarbij Johnny eindelijk het visioen goed ziet, de zwarte monoliet is eigenlijk het Washington Monument zwart van de as en de rood, oranje achtergrond, is de lucht en het land waarbij Washington DC in brand staat. :eek:

Plus Sarah die haar gevoelens voor Johnny niet langer kan negeren en er ook naar handelt. :eek:

Ooh was het maar december/januari voor seizoen 2!
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Jaaaa, vandaag heb ik eindelijk Destiny gezien. Ben 't helemaal met je eens, deze was echt heel erg goed. Ik wist dat ik een goede aflevering kon verwachten, maar niet dit :) Zoals de titel al verklapt, Johnny's destiny begint duidelijk te worden. Eindelijk Sarah in Johnny's bed, het begon wel tijd te worden, een getrouwede vrouw die toch duidelijk diepere gevoelens had. Al vanaf aflevering één was duidelijk dat ze meer voelde voor Johnny. Het is nu wel lang wachten tot januari zeg.. Ook Odyssey 5 komt dan terug, die had ook een mooie cliffhanger.

Shaman vond ik trouwens wel leuk ja, deed me denken aan die TNG aflevering waar Picard moet communiceren met een alien op een planeet, en z'n translator werkt niet. Is volgens mij ook geschreven door dezelfde persoon.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Wij zijn blijkbaar de enige mensen hier die The Dead Zone volgen. :(

Joe Menosky is inderdaad de schrijver van TNG "Darmok". Hij schrijft wel vaker van zulk soort verhalen.

Het is wel gewaagd om Sarah en Johnny bij elkaar te brengen. Een ontrouwe vrouw kan niet echt rekenen op sympathie van het publiek als haar huwelijk gewoon goed is. Walt is een aardige liefhebbende echtgenoot. Zoiets moet voorzichtig worden aangepakt en ik denk wel dat ze het goed hebben gedaan. Sarah heeft er echt moeite mee, ook na afloop als ze de gootsteen onderkotst. Wat het misschien nog dramatischer had gemaakt was als Johnny Jr. de zoon was geweest van Walt...
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Darmok ja, daar leek de aflevering wel een beetje op. En tja, ook bijna niemand kijkt hier naar Farscape, zonde is dat met van die goeie series ;)

Ik denk dat de schrijvers niet het "happy feel good" gevoel willen handhaven nu Sarah met Johnny is vreemd gegaan. Dit soort ontwikkelingen maakt de relaties van de karakters complexer. Nu heb ik nog iets te vaak dat de show alleen maar om Johnny draait. Je ziet Bruce, Sarah en Walt eventjes een paar minuten, maar vaak hebben ze weinig te doen in een aflevering. Op deze manier betrekken ze iedereen wat meer met elkaar. Zelfs kleine Johnny (is trouwens niet hetzelfde ventje als in de eerste aflevering) heeft iets te doen, hij zag mamma kotsen :)
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Hey 3rd, Ron Moore gaat het Dead Zone team versterken!! Het is een grote TNG en DS9 reunie :D : http://talk.trekweb.com/articles/2002/0 ... 89772.html
Gebruikersavatar
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 427
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:34

Bericht door jOzh »

Dit wordt zo'n harde kick dat ik waarschijnlijk een week niet kan lopen, maar goed ;)

Ik heb nu de eerste 2 afleveringen van deze serie gezien en ik moet zeggen; dat smaakt naar meer! Blijft deze serie interessant en hebben mensen hier toevallig het 2e seizoen al gezien? Ik geloof dat in juni het 3e seizoen van start gaat.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

heb een tijdje terug de pilot gedownload, maar nog steeds niet aan toe gekomen om te kijken...

binnenkort maar eens doen :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ De pilot is ontzettend goed. :)
jOzh schreef:Ik heb nu de eerste 2 afleveringen van deze serie gezien en ik moet zeggen; dat smaakt naar meer! Blijft deze serie interessant en hebben mensen hier toevallig het 2e seizoen al gezien? Ik geloof dat in juni het 3e seizoen van start gaat.
Ik heb alles gezien wat is uitgezonden. Seizoen 2 vond ik erg tof gedaan en ook de extra afleveringen die in de zomer van 2003 werden uitgezonden. Enige wat ik een beetje jammer vond, was dat het iets minder arc was. De network wilde meer stand alone. Die 6 extra afleveringen in de zomer waren wat losstaander maar in een paar verhalen zat wel een terugkerend iets wat duidelijk werd in de laatste aflevering. En dat gaf ook een toffe setup voor het derde seizoen. Sommige afleveringen van het gewone tweede seizoen vond ik dan eerder geschikt voor die zogenaamde 'summer of fun'.

Ik hoop dat seizoen 3 zich meer op de arc en personages richt. Telkens Johnny en Co. komen ergens, moeten omstanders overtuigen dat Johnny echte gaven heeft en dan redden ze de situatie begint langzaamaan vermoeiend te worden. En de serie kan veel meer dan dat zijn.

BTW je had gerust een nieuw topic over deze serie mogen aanmaken. ;)
Gebruikersavatar
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 427
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:34

Bericht door jOzh »

Thanks voor de uitleg 3rd, dan zal ik m'n p2p proggie maar eens opstarten voor de rest van Dead Zone :)

De pilot en aflevering 2 (die horen eigenlijk bij elkaar IMO) zijn inderdaad echt super. Vanavond maar eens aflevering 3 kijken :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Inderdaad, het stuk met de moordenaar loopt over van aflevering 1 naar 2. Ik geloof dat het de bedoeling was om dit plot door te laten lopen naar de derde aflevering. Alleen men was bang da het publiek zou gaan denken dat het noodzakelijk zou worden om elke aflevering te zien.

Ik wou dat er R2 dvd sets zouden verschijnen van deze topserie.
Gebruikersavatar
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 427
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:34

Bericht door jOzh »

3rd RemataKlan schreef: Ik wou dat er R2 dvd sets zouden verschijnen van deze topserie.
Tot nog toe ben ik ze alleen regio 1 tegengekomen inderdaad. Niet eens zo heel duur btw, bij DVDSoon zag ik seizoen 1 voor CAD 46,98 en seizoen 2 voor CAD 43,98 (+/- 30 euro en 27 euro). Misschien ook maar eens over denken... (of toch maar eerst Babylon 5 ;) )
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

gister de eerste aflevering gekeken, interressant einde ;)

Nu maar hopen dat de download van aflevering 2 opschiet :D
Gebruikersavatar
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 427
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:34

Bericht door jOzh »

Ik heb nu de eerste 6 afleveringen gezien, alleen de laatste viel me wat tegen.

[spoiler, selecteer om te lezen]Wat ik wel een beetje jammer vind is dat er niet echt consequent met de visioenen wordt omgegaan. 'Normaal' gesproken krijg je een soort flits te zien en hoor je een bepaald geluid. Maar bij aflevering 5 en 6 werd hier niet consequent aan vast gehouden (waarschijnlijk om het spannend te houden en niet direct weg te geven dat iets een visioen is of niet). Wel begrijpelijk dus maar niet echt 'eerlijk' :)[/spoiler]
Gebruikersavatar
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 427
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:34

Bericht door jOzh »

'k Ben door het eerste seizoen heen en ik vind het echt een geweldige serie. Ik zal eerlijk toegeven dat ik vanwege Nicole deBoer (:love:) naar de eerste aflevering ben gaan kijken maar ik ben nu redelijk hooked.

Vandaag ook de eerste ep van seizoen 2 gezien (helaas geen dvdrip dus iets mindere kwaliteit) en straks direct verder met nummertje 2 :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik ben ook gaan kijken vanwege Nicole de Boer maar ook vanwege Michael Piller's aanwezigheid bij de serie.

Dat de visioenen niet consequent worden gebruikt is niet waar aangezien de visioenen veranderen e.d. Johnny weet soms niet of hij een visioen heeft, en de kijker dus ook niet. :)

BTW, de aflevering The Hunt (for Osama) moet je eigenlijk kijken kort na The Man Who Never Was. De aflevering was bedoeld om op 30 maart 2003 te worden uitgezonden maar werd uitgesteld.

http://www.tvtome.com/DeadZone/eplist.html
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

hmm, hebben wij drie toch wel wat gemeen (de reden dat we gingen kijken ;) )

Heb toevallig vanavond aflevering drie gekeken. Jammer genoeg schiet de download niet echt op dus het duurt nog wel even voor ik aflvering 4 ga kijken...
Gebruikersavatar
jOzh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 427
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:34

Bericht door jOzh »

3rd RemataKlan schreef:Ik ben ook gaan kijken vanwege Nicole de Boer maar ook vanwege Michael Piller's aanwezigheid bij de serie.
Uiteraard was de aanwezigheid van Piller ook een extra reden. In seizoen 2 ben ik ook al Robert Hewitt Wolfe en Michael Taylor tegengekomen als writers, dus 't is niet echt vreemd dat The Dead Zone "ons Trekkies" aanspreekt ;)

Net een aardige cliffhanger gehad aan het eind van de 2e ep van seizoen 2, morgen maar eens kijken of Johnnie's laatste vision uitkomt...

[edit] Wel leuk overigens dat de 'oude' ST crew zo blijft samenklieken, ik zie net op IMDB dat er een nieuwe serie in pre-production is genaamd "The 4400" met als writing credits Ira Steven Behr, Rene Echevarria en weer Robert Hewitt Wolfe [/edit]
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

daarover (4400) had iemand al een topic geopend hierzo :)
Gesloten