Uur voor Uur - #36

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #36

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #36. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 24 juli 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #36
The Doomsday Machine (TOS)
The Dauphin (TNG)
Shadowplay (DS9)
Investigations (VOY)
Vanishing Point (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

Die van TOS ken ik niet.

Die van DS9 vind ik net een van de mindere DS9-episodes.

The Dauphin vind ik redelijk, niet meer dan dat, allemaal een beetje té fake en doorzichtig.

Investigations is heel aardig, een van de betere VOY-afleveringen naar mijn mening.

Maar mijn stem gaat toch naar Vanishing Point (ENT), ik vind dit een van de beste ENT-eps van de eerste twee seizoenen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

VP vind ik ronduit slecht, de hele aflevering speelt zich af in Hoshi's te grote hoofd en wat komen we te weten? Dat Hoshi een verwend papa's prinsesje is, iets wat al bekend was. Archer is een sukkel die niet door heeft dat hij de kapitein is. "We're going to use the damn transporter whether you like it or not, ensign!".
Investigations een zwak en teleurstellend einde aan het Bad Boy Paris/Seska/Verrader verhaallijntje, Paris is eigenlijk toch goed. Neelix pakt de verrader waarvan we nooit te weten komen waarom hij het nu werkelijk deed.
The Dauphin vind ik wel gaan. Wesley komt voor het eerst over als een normale tiener ipv een wunderkind die het schip redt. Aardig acteerwerk, leuke scene tussen Guinan en Riker in Ten Forward.
Shadowplay vind ik goed. Mooie rol voor Odo en wel emotioneel hoe die oude man is gaan houden van zijn holografische kleinkinderen. Verwijzing naar het Dominion.
Maar mijn stem gaat naar de klassieker The Doomsday Machine. Een strakke, snelle, spannende goed geacteerde, uitstekend uitgevoerde actie-aflevering. DE TOS actie-aflevering. Matt Decker is heerlijk om te zien, ik zie hem als een oudere Kirk die hulpeloos heeft moeten toekijken hoe zijn hele bemanning gedood werd. Kirk zou dan ook zo ver weg zijn. Deze wil ik echt graag op DVD bekijken.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

ENT vond ik wel een redelijke aflevering, maar op ten duur gaat het weer vervelen... niet erg bijzonder.

die van TNG vond ik een beetje matig.

Die van DS9 vond ik ook 1 van de mindere in de serie

VOY was helemaal geen slechte aflevering

Uiteindelijk gaat mijn stem toch naar TOS, waarvan ik een heleboel afleveringen eigenlijk wel mooi vind. :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Bij Vanishing Point sluit ik mee aan bij de mening van 3rd
Investigations vond ik wel leuk, maar het ontstijgt niet de middelmatigheid
The Dauphin heb ik vast wel eens gezien, maar kan ik me niet meer herrinneren. Maar als het over Wesly gaat vind ik het geen goede aflevering
Shadowplay vond ik een beetje saai, maar zeker niet slegt, een tweede plek in deze lijst.
The Doomday Machine is een van mijn favoriete afleveringen allertijden. Deze kan ik me nog wel goed herrinneren. Ik vond het toentertijd een hele spannende aflevering. Hier gaat mijn stem naartoe :-D
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Tos niet gekend, Tng ook niet (meer?). DS9 is niet mis, maar toch wel wat voorspelbaar. Voyager is niet mis, Ent is tamelijk zwak, iets wat naar voor komt uit de hele ronde, geen enkele ep springt er echt uit. Ik ga toch maar voor Voyager, gewoon omdat ik de DS9 ep helemaal zo goed niet vind.

Voy - Investigations
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

The Doomsday Machine (TOS)


Heel mooi aflevering van Tos, voor al als ze je enegrie van je schip uitzuigen en je ook mee indringt in deze doomsmachinie.En daar in zie je een fel engerie die heel fel licht geef.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS vond ik wel een goede aflevering, ook al is het al weer een tijdje terug dat ik hem gezien heb. TNG vond ik saai, DS9 was erg voorspelbaar en VOY vond ik ook weinig aan...

Mijn stem gaat naar:

Vanishing Point - ENT

Ik weet dat de meeste mensen deze aflevering haten en dan vooral het einde, maar juist door dit, voor mij, geweldige einde ga ik voor deze aflevering.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

1. The Doomsday Machine (TOS)
Deze krijgt ook mijn stem. Zoals 3rd al postte, spannend en goed geacteerd, super!

2. Shadowplay (DS9)
Goed acteerwerk. Geen spetterende aflevering, maar gewoon goed.

----

3. Investigations (VOY)
Tja..tja... Tom Paris... totaal geen sterke aflevering. Het is dat ik me zo aan The Dauphin ergerde, anders had ik deze op 4 gezet 8-)

4. The Dauphin (TNG)
Matig...zo'n typisch dom liefdesverhaaltje met Wesley. Zeker niet het soort aflevering waar ik van hou.

5. Vanishing Point (ENT)
Tja..verschrikkelijk ;-( Wat mij betreft had Hoshi hier wel geheel mogen verdwijnen :-P

-
Edit: Toch leuk om te zien hoe bepaalde afleveringen totaal anders vallen :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Shit, de vorige ronde gemist, maar goed...

The Doomsday Machine (TOS)
Hier speelt mijn onbekendheid met TOS mij weer parte. Maar zo te lezen ga ik er veel plezier aan beleven op DVD later dit jaar.

The Dauphin (TNG)
Op zich geen slechte episode, maar kreeg een beetje GTST gevoel bij dat liefdesverhaaltje.

Shadowplay (DS9)
Leuke aflevering. Niet een van de beste van de serie maar wel een goede binnen dit seizoen.

Investigations (VOY)
Ook geen slechte eps. Ik vond alleen dat de bad guy (Mike Jonas) te vroeg werd weggegeven. De verrassing was er te snel af.

Vanishing Point (ENT)
Geen slechte afl, maar ik kreeg hier een beetje het "The Next Phase" gevoel van TNG bij. Dit is de afl waarin Geordi en Ro Laren verdwenen door een transporterongeluk.(En deze eps is veel beter dan dit ENT gebeuren)
Ofwel we vallen een beetje in herhaling ondanks dat er wel een iets andere draai aan gegeven was.




Ik kies toch weer voor DS9 met Shadowplay
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

The Doomsday Machine (TOS)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ik kijk er erg naar uit om The Doomsday Machine (TOS) terug te zien op DVD......ook al omdat ik er niet zoveel meer vanaf weet....

vooral daarom gaat mijn stem dit uur naar
Shadowplay (DS9) wat ik een leuke onderhoudende ep. vond.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Ik kijk er erg naar uit om The Doomsday Machine (TOS) terug te zien op DVD......ook al omdat ik er niet zoveel meer vanaf weet....
Tos is toch nog mooi om naar te kijken hoe ze toen te werk gingen.The doomsday machine is 1 van de beste aflevering toen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS, een van de weinige afleveringen die ik wel gezien heb. Ik vond hem leuk om te zien, zolang je naast de looks kijkt, want dat is natuurlijk driedubbel niks. Maar wel een hele leuke aflevering

TNG, 1X zien okay, 2X zien.. vooruit.. maar dan houd het ook op. Ik kan me behoorlijk irriteren aan een aflevering als deze.

DS9, eigenlijk geld hierbij hetzelfde als bij TNG, al is er geen irritatie. De aflevering is wat minder.

VOY, ken ik nog niet

ENT, leuke aflevering niet veel bijzonders.

Een slechtere reeks afleveringen, maar dan komt het weer mooi uit dat ik de TOS heb gezien. Ik kijk erg uit naar de DVD's van TOS.

mijn keuze, valt dus voor The Doomsday Machine
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Uur voor Uur - #36

Bericht door HorckDude »

Shadowplay (DS9)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Shadowplay (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

14 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:
The Doomsday Machine (TOS) heeft met 7 stemmen gewonnen.
Shadowplay (DS9) staat op de tweede plek met 4 stemmen.
Vanishing Point (ENT) heeft met 2 stemmen de derde plek behaald.
Investigations (VOY) komt met 1 stem op de vierde plek.
The Dauphin (TNG) staat onderaan op de vijfde plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #37!
Gesloten