The Dead Zone - seizoen 1 vanavond op SBS6!

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

The Dead Zone - seizoen 1 vanavond op SBS6!

Bericht door 3rd RemataKlan »

Afbeelding
v.l.n.r. Chris Bruno, Nicole deBoer, Anthony Michael Hall, John L. Adams, Kristen Dalton, en David Ogden Stiers


Zoals in het DZ seizoen 3 topic werd vermeld zal SBS6 vanavond beginnen met het eerste seizoen van The Dead Zone, een serie gebaseerd op een boek van Stephen King (werd verfilmd in 1983) en op tv gebracht door de maker van Star Trek Deep Space Nine Michael Piller.

Zondag 18 juli - 23.55 uur
Amerikaanse thrillerserie.
Rolverdeling: Johnny Smith - Anthony Michael Hall; Bruce Lewis - John L. Adams; Sarah Bracknell Bannerman - Nicole de Boer; Sheriff Walt Bannerman - Chris Bruno; Dana Bright - Kristen Dalton e.a.
Door een ernstig auto-ongeluk raakt Johnny Smith in coma, waar hij pas zeven jaar later uit ontwaakt. Hij had een ideaal leven; hij werkte als scheikundeleraar op een middelbare school, was verloofd met Sarah, de liefde van zijn leven, en had een goede band met zijn moeder. Door zijn coma is hij in een totaal veranderde wereld terecht gekomen waarin zijn vrouw met iemand anders is getrouwd, zijn moeder overleden is en zijn zoon niet van zijn bestaan af weet.

Het belangrijkste aspect wordt door de SBS6 site niet genoemd:
Verder heeft Johnny een zogenaamde dead zone overgehouden aan het ongeluk. Hierdoor krijgt hij visioenen als hij mensen of bepaalde objecten aanraakt. Visioenen van het verleden, heden of toekomst. Johnny gaat de sheriff, die de echtgenoot is van zijn voormalige verloofde, van zijn thuisstadje helpen bij het oplossen van misdaden.
Maar uiteindelijk krijgt Johnny een visioen wat het einde van de wereld kan betekenen.

Ik raad iedereen aan om deze serie te bekijken. Het is een goed geacteerde en geschreven serie met leuke, vaak originele verhalen, degelijke personage ontwikkeling en een krachtige verhaallijn. Het acteerwerk is ook goed verzorgd. Een aantal van de acteurs zal bekend voorkomen.

Alleen jammer dat SBS de serie gaat uitzenden op zo'n klote tijd.

Officiele website die overigens veel interessante dingen te bieden heeft waaronder scripts en speciaal opgenomen scenes.
http://www.usanetwork.com/series/thedeadzone/
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

thnx dat je het ff zegt hier, anders was ik het vergeten
ik ga zeker kijke 8-)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

De acteurs zijn inderdaad niet echt onbekend. In ieder geval bekend van gezicht.

Even een klein cv tje:

Anthony Michael Hall as Johnny Smith nu niet meer te hekennen maar hij speelde o.a. Rusty Griswold in National Lampoon's Vaction uit 1983, Gary Wallace in Weird Science en Brian Ralph Johnson in The Breakfast Club.

Nicole de Boer as Sarah Bracknell Bannerman uiteraard Ezri Dax ïn DS9" en verder het wiskundeknobbeltje uit "Cube"

David Ogden Stiers as Rev. Gene Purdy bekend van zijn rol als Maj. Charles Emerson Winchester, III in "M*A*S*H" verder speelde hij in de Perry Mason serie en in de afl "Half a Life" van TNG als Dr. Timicin.

Sarah Wynter as Rebecca Caldwell vanaf seizoen 3 zij speelde Kate Warner in "24".
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

nog maar een halfuurtje :-D
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

coole serie. die ga ik zeker volge :-D


(lobke zegt: heb je dr wel wat van gezien dan? :P)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

damn, ik wist niet eens dat het erop was en ik zat maar wat te zappen en de acteurs kwamen me wel heel bekend voor. lijkt me wel een gave serie en ik ga 'm zeker volgen het is alleen wel erg jammer dat het op zo'n onmogelijk tijdstip uitgezonden wordt.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

martine schreef:damn, ik wist niet eens dat het erop was en ik zat maar wat te zappen en de acteurs kwamen me wel heel bekend voor. lijkt me wel een gave serie en ik ga 'm zeker volgen het is alleen wel erg jammer dat het op zo'n onmogelijk tijdstip uitgezonden wordt.
maar goed dat het vakantie is :+
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Gemist :( . Ik was op vakantie. Als ik eraan denk, zal ik de serie eens een kans geven. Met het concept kan opzich veel goeds gedaan worden :) .
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

het zal aanstaande zondag wel weer kome, dat lijkt me logisch iig
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

Ace of Spades schreef:het zal aanstaande zondag wel weer kome, dat lijkt me logisch iig
Volgens TVgids.nl komt hij idd zondag weer, zelfde tijd (23:55).

Ik ga zeker kijken. Jammer dat ik de 1e aflevering gemist heb, ik las dit topic te laat :(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Vanavond komt het weer! :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef:Vanavond komt het weer! :)
goed dat je het zegt, ik was het al bijna vergeten :-P
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Ace of Spades schreef:
3rd RemataKlan schreef:Vanavond komt het weer! :)
goed dat je het zegt, ik was het al bijna vergeten :-P
Spijtig dat we niet alle nederlandse zenders heben ze zijn wel best cool om naar te kijken, maar ja daar zal ik nu niet naar kunnen kijken.
Gesloten