Uur voor Uur - #37

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #37

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #37. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 31 juli 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #37
Wolf In The Fold (TOS)
Contagion (TNG)
Playing God (DS9)
Deadlock (VOY)
Precious Cargo (ENT)

Veel plezier!
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 31 jul 2004, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Wolf In The Fold (TOS)
Contagion (TNG)


Kan ik moeilijk uit kiezen : Dan zal het Tng is een beetje vaag voor me omdat het nog niet echt meer in mijn geheugen zit, maar die van Tos vond ik beter dus zal het Wolf In The Fold(TOS) worden.
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

TOS is me onbekend.

Contagion vond ik wel een aardige aflevering. Zeker niet de beste van TNG, maar goed te pruimen.

Playing God vond ik een van de zwakkere DS9-episodes, net allemaal een beetje te ongeloofwaardig (een universum binnen een ander universum, right...). Ook de dialogen vond ik wat minder.

Deadlock was weer van het typische Voyager-niveau: matig tot ronduit slecht.

Precious Cargo was zelfs voor ENT-begrippen nogal matig, wat al veel zegt.

Mijn stem gaat naar Contagion (TNG).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Contagion (TNG)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Contagion vond ik, voor zover ik me kan herrinneren een leuke aflevering, net als Precious Cargo. Wolf In The Fold heb ik nooit gezien, maar lijkt me niet al te leuk. Playing God vond ik niet zo.
Maar ik ga voor Contagion :Y)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

PC vind ik één van de slechtste afleveringen van ENT. Een idioot en ook nog seksistisch (prinses moest even goed geneukt worden en al haar kapsones verdwijnen als sneeuw voor de zon) verhaal met een verschrikkelijke gast'actrice'. Trip vindt zichzelf een heer maar kom op zeg, een prinses ontmaagden in een goor moeras? En heeft hij niets geleerd van de vorige keer dat hij het met een alien deed? (Unexpected)
Deadlock is zo'n typische 'high concept' technobabble overkill reset aflevering. Alle schade wordt eventjes off screen gerepareerd dus totaal geen respect voor het seriesconcept, de creepy Vidiians gaan niet kijken wat er met hun schip is gebeurd.
Playing God heeft een aantal goede dingen mbt Dax en het hele symbiont gebeuren. Het idee van een klein universum is ook interessant en leverde goede vragen op, helaas ook technobabble. Alleen ik vind beide verhalen niet bij elkaar passen.

Voor mij wordt het ook een (moeilijke) keuze tussen TOS en TNG.
Contagion vind ik een goede aflevering. De Iconians met hun stargates zijn erg interessant concept, verder spanning met de Romulans, schokkende ondergang van de Yamato en een aardige dosis humor.
Maar mijn stem gaat naar Wolf In The Fold, een spannend, tof moordonderzoek met een interessante ontknoping. Goede speurtocht van de personages naar aanwijzingen e.d. Behoort zeker tot de betere moordonderzoeken in Trek.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

^
In Unexpected had hij het niet echt gedaan ;)

mijn keuze:

TOS - Wolf in the Fold vind ik een tegenvaller, beetje saai eigenlijk.

TNG - Contagion spannend, niet eentonig, niet saai... prima Aflevering!

DS9 - Playing God - Geen slechte aflevering, maar bijzonder vind ik hem ook niet.

VOY - Deadlock Een mooie aflevering, ook spannend, niet eentonig, een betere VOY als je het mij vraagt.

ENT - Precious Cargo - Aah, een tegenvaller vind ik zelf... Nog zo een verhaaltje waar Trip zich weer eens niet kan inhouden.

Moeilijk kiezen tussen VOY en TNG,

Uiteindelijk gaat mijn stem naar VOY - Deadlock
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

ENT vond ik dramatisch slecht. TOS vond ik wel een aardig aflevering, moet hem snel weer een keer kijken. DS9 vond ik wat slapjes eigenlijk en VOY vond ik een zeer sterke aflevering, alleen jammer dat je er de bij de volgende aflevering niks meer van de schade etc. merkte.

Mijn stem gaat uit naar het spannende:

Contagion - TNG
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

DS9 was ok.De verhaaltjes waren aardig maar zeker niet bijzonder. Voyager was een soort ruimteverschijnsel-zorgt-voor-problemen aflevering waarin alles weer netjes werd opgelost, zonder grote gevolgen voor de bemanning en de schade wordt buiten de aflevering om gerepareerd. Kortom, een slechte aflevering waarbij het concept van Voyager compleet genegeerd wordt. Daarom kies ik hier voor Contagion (TNG). Ik kon me de aflevering niet meer zo goed herinneren, dus heb ik hem net even herbekeken. Sterk verhaal met de Romulans en de Iconians; ook een ontploffing die een aardige indruk op je achterlaat.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

VOY en DS9 waren redelijke episodes. Vooral DS9 leuk concept.
ENT was een boutaflevering
Mijn stem gaat dit keer eens naar TNG met Contagion.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Wolf In The Fold
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Ook al had Voyager technobabble, Deadlock blijft één van m'n favo afleveringen. Het heeft spanning, aktie en dramatiek; dat de effecten later niet zijn gebruikt en er dus een reset heeft plaatsgevonden is erg jammer; maar dat reken ik deze aflevering niet aan, maar meer de serie als geheel.

Ook TNG is lekker goed; een echte ouderwetse StarTrek en een "standaard-goede"-TNG. ENT volgde ik niet meer (gelukkig als ik 3rd mag geloven), DS9 kan ik me niet echt voor de geest alen, maar lijkt me een standaard-standaard aflevering (heb 'm gezien, edoch weer vergeten)

TOS heb ik helaas niet gezien =(
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Kan deze keer geen goede keuze maken omdat ik TOS en TNG niet gezien heb, dus het gaat voor mij tussen DS9, VOY en ENT.
ENT was klote, VOY was wel aardig, en DS9 was net iets beter dan aardig, dus

Playing God (DS9)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

op het nippertje.......Contagion (TNG)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Doe mij maar Contagion, de rest stelde niet zo veel voor, en TOS ken ik sowieso al niet dus...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

14 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:
Contagion (TNG) heeft met 8 stemmen gewonnen.
Wolf In The Fold (TOS) heeft met 3 stemmen de tweede plaats behaald.
Deadlock (VOY) staat op de derde plaats met 2 stemmen.
Playing God (DS9) staat met 1 stem op de vierde plaats.
Precious Cargo (ENT) komt op de vijfde plaats met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #38!
Gesloten