Uur voor Uur - #38

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #38

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #38. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 7 augustus 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #38
The Changeling (TOS)
The Royale (TNG)
Profit And Loss (DS9)
Innocence (VOY)
Catwalk (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

TOS is me onbekend, kan ik dus niet over oordelen.

The Royale (TNG) is imho één van de allerslechtste TNG-afleveringen.

Innocence (VOY) en Catwalk (ENT) zijn beide redelijk, maar niet meer dan dat.

Profit and Loss (DS) vind ik wel aardig, hoewel het niet de beste aflevering was. Er zitten helaas wel een paar ongeloofwaardigheden in.

Mijn stem gaat toch naar Profit and Loss (DS9).
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

The Changeling heb ik volgens mij in een ver verleden gezien, dus heel vaag, maar lijkt me een gemiddelde aflevering.

The Royale is gewoon saai en ongeloofwaardig.

Innocence vond ik ook niet egt boeiend.

Catwalk vond ik wel een leuke aflevering om te kijken, maar mijn stem gaat naar Profit and Loss, omdat je zo ook een kijkje krijgt in de Cardassian politiek. Was erg leuk om naar te kijken.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS was wel ok. TNG vond ik erg zwak. DS9 was wel aardig. VOY vond ik niks aan en ENT ging ook nog wel.

Een beetje een matige ronde waarbij ik zit te twijfelen tussen DS9 en ENT.

UIteindelijk maar gekozen voor

Profit and Loss - DS9
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Tos deze vind ik wel 1 van de leukste aflevering The Changeling (TOS)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Royale, pure crap. Het begint interessant met een brokstuk van een 21e eeuws NASA ruimtevaartuig maar dan komt men bij dat hotel aan. Idee van gevangen zitten in een slecht gangsterverhaal is heel leuk maar de uitvoering is helaas belabberd. Lange scenes met de opzettelijk slecht geschreven personages en hun slecht geschreven dialogen waarbij Riker, Data en Worf gewoon staan te kijken! :shake: En we weten al wat er gaat gebeuren met die boekpersonages dankzij Data. Aflevering had zich moeten richten op de TNG personages en de humor.
Innocence, saai, eentonig, ploeterend en geforceerd. En er moet moet moet een confrontatie komen tussen de Voyager en de aliens.
The Catwalk, ipv te zien hoe de crew omgaat om zo dicht op elkaar te leven krijgen we standaard eendimensionale schurken die het schip proberen over te nemen. Snap sowieso niet waarom de NX01 niet om dat ding heen kon reizen of hoe dat verschijnsel eigenlijk op warp speed vloog en Archer het met blote ogen(!) kon zien maar ja.
Profit And Loss, Garak is tof zoals altijd, Cardassian dissidenten is aardig maar er gebeurt te weinig mee. De relatie tussen Quark en Natima kon me ook niet boeien.
The Changeling is voor mij de minst slechte aflevering uit dit dieptrieste rijtje. Aflevering heeft een aantal problemen met Scotty en Uhura. Kirk die wederom een computer vastlult hoewel dat hier beter ging dan in andere afleveringen. Maar het mysterie rondom Nomad's afkomst en Spock's mind meld is interessant en goed uitgevoerd. Dus bij gebrek aan beter gaat mijn stem naar deze aflevering.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 01 aug 2004, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Allemaal zeer matige afleveringen. Dan kies ik maar voor Profit and Loss (DS9)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS ken ik niet.
TNG, was altijd de vreemdste aflevering voor mij geweest. Alsof hij er niet bij hoort. Heel apart, heb hem ook maar 2X keer gezien ofzo.
DS9, leuk leuk, de aflevering is entertaining
VOY, ik heb hem net gisteren gezien. Deze aflevering doet me meer aan een "cut-scene" denken van Russ "ain't I going in there", dat is eigenlijk al leuker dan de ep.
ENT, Wel grappig dat ze de Catwalk gebruiken. Dit is iets wat in latere afleveringen terugkomt en dat is wel leuk. Toch ben ik het wel met 3rd eens, dat ze meer op de crew moesten richten ipv een bad guy die het schip wil overnemen.

Iedereen vind de afleveringen zwak over het algemeen, ik vind deze afleveringen juist interessant. Maar omdat mijn voorkeur naar DS9 uitgaat, ook ditmaal.. kies ik voor DS9 - Profit and Loss
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

TOS daar kan ik me enkel vaag nog iets van herinneren en de ep. van TNG kon me wel boeien, VOY weet ik niet meer en ENT helemaal niet gezien.......DS9 die heb ik niet zo gek lang geleden gezien en er was een rol weggelegd voor Garak dus.....DS9 - Profit and Loss
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

profit and loss gaat hier vet winnen volgens mij :-D
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

The Changeling (TOS)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Tos - The Changeling:
Vette aflevering, al klopt er volgens mij iets niet... Er was al eens een duscussie over het warp 10 gebeuren... Dat je op warp 10 overal tergelijk bent. In TNG was dit niet het geval... en ook in deze aflevering niet. Ze gingen duidelijk op warp 10.
Maar goed.. verders een mooie klasieker!

TNG - The Royale
Helemaal geen slechte aflevering... alhoewel velen het niet met me eens zijn. Ze komen ergens terecht waar ze helemaal niets vanaf weten... Zeer interesant.

DS9 - Profit And Loss
Matige aflevering, beetje geslijm van Quark... niets spannends, geen diepgang.. crap!

VOY - Innocence
Ook niet slecht, maar echt bijzonder? nah.

ENT - Catwalk
Ook niets bijzonders.

moeilijke keuze tussen TOS & TNG... vreemd genoeg kies ik toch nog voor TNG - The Royale
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

DataLord schreef:Tos - The Changeling:
Vette aflevering, al klopt er volgens mij iets niet... Er was al eens een duscussie over het warp 10 gebeuren... Dat je op warp 10 overal tergelijk bent. In TNG was dit niet het geval... en ook in deze aflevering niet. Ze gingen duidelijk op warp 10.
Maar goed.. verders een mooie klasieker!
Dat warp 10 gebeuren werd pas vastgesteld na TOS.
DataLord schreef: TNG - The Royale
Helemaal geen slechte aflevering... alhoewel velen het niet met me eens zijn. Ze komen ergens terecht waar ze helemaal niets vanaf weten... Zeer interesant.
Wordt nergens gezegd dat zoiets niet interessant is.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

IK bedoelde eigenlijk dat de meesten het niet met me eens zijn, dat ie goed is... niet dat het interesant is. :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Changeling (TOS)

Deze eps ken ik helaas (nog) niet

The Royale (TNG)
Geinige eps. Wel jameer dat Data inderdaad de boel te vroeg verklapt. De afleveringen die afwijken van de "normale" trek-afleveringen vind ik over het algemeen de leukste.

Profit And Loss (DS9)
Geen beroerde episode. Het is altijd geinig om Garak bezig te zien en hij heeft van die typsche uitpraken.

Innocence (VOY)
Deze eps hadden ze mogen skippen. Saaie zeikaflevering en dan ook nog Tuvok die begint te kwelen.

Catwalk (ENT)
Leuk concept wat weer eens belabbert is uitgewerkt.


Ik kies toch voor TNG met The Royale
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

11 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:
Profit And Loss (DS9) is met 6 stemmen de winnaar van deze ronde.
The Changeling (TOS) heeft met 3 stemmen de tweede plek behaald.
The Royale (TNG) staat met 2 stemmen op de derde plek
Innocence (VOY) en The Catwalk (ENT) staan met ieder 0 stemmen op de vierde plek.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #39!
Gesloten