Uur voor Uur - #40

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #40

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #40. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 21 augustus 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #40
Mirror, Mirror (TOS)
The Icarus Factor (TNG)
The Maquis, part I (DS9)
Tuvix (VOY)
Stigma (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ouph sterke ronde waar 3 eps zo komen bovendrijven. De eerste is Mirror, Mirror, een klassieker onder de TOS eps, schitterend gewoon.

Tweede is The Maquis I, heel mooie uitwerking van het DS9 gegeven, krachtig en goed opgezet.

Derde is Tuvix, volgens mij ook een heel erg goede ep waar wat ethische problemen naar voor worden gehaald. Niet mis volgens mij.

dus moeilijk, moeilijk....ik ga toch maar voor Tuvix, volgens mij een top 5 Voyagerep. Op zich vind ik de 9 mirroreps beter nu, en blijft Mirror, Mirror gewoon hoog scoren op de nostalgieladder.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Mirror, Mirror (TOS)


Ik kies voor deze is 1 van de beste Tos aflevering.
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

TOS ken ik niet.

Tuvix (VOY) en Stigma (ENT) vind ik beide niet meer dan redelijk.

The Icarus Factor (TNG) vond ik wel aardig, maar zeker niet een van de betere TNG-episodes.

Mijn stem gaat naar The Maquis, part 1 (DS9).
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Mirror universe afleveringen hou ik niet zo van, dus TOS valt af. TNG vond ik wel een goede aflevering, alleen misschien een beetje erg soapy achtig. DS9 was ok, maar vond de aflevering wat saai. Met Michael Eddington werden de Maquis afleveringen een stuk leuker. VOY vond ik een goede aflevering. Ik twijfel nog steeds of Janeway de juiste beslissing heeft genomen eigenlijk. Ook ENT. vond ik een ok aflevering, alleen misschien wat onlogisch op sommige punten, maar wel goed acteerwerk.

Mijn stem gaat uiteindelijk naar:

Tuvix - VOY
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Mirror, Mirror heb ik nooit gezien ;( . Van de andere vind ik The Maquis, part I de beste episode. Zeer goede introductie van de Maquis in DS9. Mijn stem gaat dus naar The Maquis, part I
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Stigma", ENT doet een AIDS boodschap aflevering die doet alsof het nog de jaren 80 is en is ook behoorlijk fout. 'Alleen personen met een bepaalde levensstijl kunnen de ziekte krijgen.' De Vulcans komen over als een stel emotionele klootzakken dat geen moeite heeft om andere Vulcans te laten creperen. Om T'Pol te verdedigen gaat Archer de Vulcans verrot schelden. Vulcan dokter offert zichzelf op voor T'Pol. Volgens "Fusion" waren mind melds onbekend bij de grote meerderheid en nu rust er een eeuwenoud stigma op. Jaja.
"Tuvix", interessant concept, tegenvallend uitgevoerd. Niemand maar dan ook helemaal niemand heeft enige moeite met Janeway's keuze om Tuvix, een levend, zelfbewust wezen aan boord een Federatie starship te vermoorden. En Tuvix, tof personage maar van de ongeveer 150 crewleden die voor hem kunnen pleiten kiest hij net die ene, Kes, die het meest gebaat is met een terugkeer van Neelix. *zucht*
"Icarus", tof Klingon verhaal en wat informatie over Riker maar het conflict tussen hem en zijn pa is te snel en te makkelijk opgelost. Natuurlijk mag de afkeer onder enkele TNG crewleden mbt vechtsporten en Klingon rituelen niet achterwege blijven. En maar roepen hoe open ze zijn voor andere culturen. ;)
Voor mij wordt het een moelijke keuze tussen Mirror en Maquis I.
Maquis, een zeer sterke aflevering die de basis legt voor een verhaallijn die pas in seizoen 5 zal worden afgerond en ook tevens de opzet is voor ST VOY. Goede belichting van verschillende partijen op de Federatie en de mensheid . Spetterende scenes tussen Sisko en Dukat. Geluk dat The Maquis een twoparter is, zodat ik volgende ronde op het zelfs sterkere deel 2 kan stemmen. :) Nu dus, Mirror, Mirror, een erg tof en ook leuk concept op goede wijze uitgevoerd. Barbaarse 'Federatie'. Uhura en Scotty worden goed gebruikt. Sulu is een heerlijke schurk, Chekov een geniepig strebertje en Spock met ringbaardje is naast
ultracool ook eng met zijn Vulcan calculerende gedrag.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik ga wel van beneden naar boven:
ENT: Stomme aflevering waarin de Vulcans imo nog verder verneukt worden
VOY: Vind ik niet veel aan. Leuk zo'n ethisch dilemma, maar dat zie je in elke serie, dus puntenaftrek voor gebrek aan originaliteit.
TNG: Een aardige episode met Klingons :)
DS9: Maquis afleveringen van DS9 zijn altijd goed, zo ook deze. Ook hier weer het conflict tussen Cardassians en Humans.
TOS: Maar uiteraard ga ik voor Mirrir Mirror. Spannend verhaal, goed acteerwerk en Spock met een ringbaardje (8> .
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Vind dat Mirri, mirri 1 van de beste aflevering is.Is zo meer een duisters enterprise schip dat de zelfde missies doet.Maar 1 ding is verdander ze ziten in een oorlog en dat doet er wat verandering aan.Ander regels ander toekomst natuurelijk.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

supervlaai schreef:Vind dat Mirri, mirri 1 van de beste aflevering is.Is zo meer een duisters enterprise schip dat de zelfde missies doet.Maar 1 ding is verdander ze ziten in een oorlog en dat doet er wat verandering aan.Ander regels ander toekomst natuurelijk.
Mirri is een Cat Warrior Legend uit Magic, geen star trek episode.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS, ken ik niet
TNG, Mwoah.. gewoon een doorsnee aflevering.
DS9, Leuke aflevering alleen lag het wel voor de hand dat de vriend van Sisko bij de Maquis zat...
VOY, Tuvix.. leuke aflevering, entertaining, de grap van het moment, dat ik hem nu aan het kijken ben, moet hem alleen nog even afkijken.
ENT, vond deze aflevering ook wel interessant maar .. daar blijft het ook bij, niet bijzonder ofzo..

Dus tja, keus voor DS9 of VOY.. nou ja, omdat er idd een nog betere Part II van de Maquis komt kiest ik voor VOY - Tuvix
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Nebulaguy schreef:
supervlaai schreef:Vind dat Mirri, mirri 1 van de beste aflevering is.Is zo meer een duisters enterprise schip dat de zelfde missies doet.Maar 1 ding is verdander ze ziten in een oorlog en dat doet er wat verandering aan.Ander regels ander toekomst natuurelijk.
Mirri is een Cat Warrior Legend uit Magic, geen star trek episode.
je snapt toch wat ie bedoelt? :{
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Nebulaguy schreef:
supervlaai schreef:Vind dat Mirri, mirri 1 van de beste aflevering is.Is zo meer een duisters enterprise schip dat de zelfde missies doet.Maar 1 ding is verdander ze ziten in een oorlog en dat doet er wat verandering aan.Ander regels ander toekomst natuurelijk.
Mirri is een Cat Warrior Legend uit Magic, geen star trek episode.
Waaarom zit het dan in de sesoen?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

supervlaai schreef:
Nebulaguy schreef:
supervlaai schreef:Vind dat Mirri, mirri 1 van de beste aflevering is.Is zo meer een duisters enterprise schip dat de zelfde missies doet.Maar 1 ding is verdander ze ziten in een oorlog en dat doet er wat verandering aan.Ander regels ander toekomst natuurelijk.
Mirri is een Cat Warrior Legend uit Magic, geen star trek episode.
Waaarom zit het dan in de sesoen?
De episode heet Mirror Mirros, NIET Mirri Mirri
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

mirror, mirror..

zucht..
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Ace of Spades schreef:
supervlaai schreef:
Nebulaguy schreef:
supervlaai schreef:Vind dat Mirri, mirri 1 van de beste aflevering is.Is zo meer een duisters enterprise schip dat de zelfde missies doet.Maar 1 ding is verdander ze ziten in een oorlog en dat doet er wat verandering aan.Ander regels ander toekomst natuurelijk.
Mirri is een Cat Warrior Legend uit Magic, geen star trek episode.
Waaarom zit het dan in de sesoen?
De episode heet Mirror Mirros, NIET Mirri Mirri
Ja sorry klein foutje.Maar blijft 1 van mijn beste aflevering.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

is niet jouw aflevering... is van paramount
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Nemesis schreef:is niet jouw aflevering... is van paramount
Ja klopt, maar ik heb het toch in bezit.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:aan. Leuk zo'n ethisch dilemma, maar dat zie je in elke serie, dus puntenaftrek voor gebrek aan originaliteit.
Zo'n soort dilemma is niet zo vaak voorgekomen en waar het vooral omgaat is hoe de personages ermee omgaan. Het dilemma zelf is goed maar de uitwerking, hoe de personages het ervaren, de nasleep, de totstandkoming van de keus etc, laat veel te wensen over. En daar moest het net omgaan. En ik krijg de indruk dat een hoop fans van de aflevering die zeggen wat voor een tof dillema het was, dat niet door hebben, dat de kritiek niet zozeer tegen het dilemma zelf ik gericht maar op de zaken er rondom heen.

De schrijvers maken het zichzelf ook erg moeilijk met zo'n soort verhaal. Jammer dat Star Trek dan zo statisch is, stel je voor dat Tuvix een vast personage was geworden, dat zou een grote verandering zijn geweest.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ok, de uitwerking is ook niet zo, maar in elke serie zie je wel een dilemma waar iemand/iets zich moet opofferen. En ENT ook weer. Ik kan ff geen voorbeelden noemen, maar die zijn er vast wel.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik sluit me aan bij Mirror mirror :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Mirror, Mirror (TOS)

Goede aflevering over de paralelle werelden theorie Een van mijn favoriete onderwerpen.
En erg leuk dat DS9 hier een vervolg aan gegeven heeft met onder andere de aflevering "Crossover"

The Icarus Factor (TNG)
Degelijke TNG aflevering waarin de achtergrond van Riker belicht wordt.

The Maquis, part I (DS9)
Sterke aflevering. De introductie van de Maquis en we krijgen meteen de achtergrond van deze verzetsgroep te zien. Alleen jammer dat het zo snel te raden was dat de vriend van Sisko bij de Maquis zat.
De Maquis vormden naast de Dominion een belangrijke rol in de DS9 verhaallijn van de laatste paar seizoenen en de opstart van Star Trek: Voyager waar ze er eigenlijk wat te weinig mee gedaan hebben.


Tuvix (VOY)
Leuk concept. Heb mij prima vermaakt met deze aflevering en je krijgt veel symphatie voor het karakter Tuvix net zo als de rest van de Voyager bemanning.
Het is dus vreemd dat ze niet voor de rechten van Tuvix opkwamen, en erg makkelijk bij Janaway's beslising neerlegden.

Stigma (ENT)
Weer een aflevering die mij niet kon bekoren.
ENT probeert een hoop maar slaagt er niet in continuiteit te houden. In dit geval wat betreft de mindmelds.
Vond het overigens ook een saaie aflevering.

Ik kies hier DS9 met The Maquis, part I
een sterke aflevering met goed verhaal en aanzet voor de rest van de serie.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

The Maquis Part I (DS9)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Tuvix Voy, dat is gewoon een mooie aflevering vooral het eind als hij niet dood wil. En wat is janeway dan hard :X om bang van te worden :P hoe ze daar in die gang met hem en die 2 gastjes loopt
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En jij bent fan van haar he. ;)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ach hij doet er niemand verkeerd mee, maar ik ben met je kritiek akkoord dat er toch wel 1 iemand mocht protesteren op J's beslissing, toch vind ik de ep nog steeds zeer goed.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

En jij bent fan van haar he.
ik ben fan van voyager :P ik ben niet apart fan van haar, ze is gewoon de beste uit voyager :P
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Mirror, Mirror (TOS)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

The Silencer schreef:Mirror, Mirror (TOS)
Kom aan TOS heeft nu al meer stemmen.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

ENT.........nog steeds niets van gezien (tot mijn spijt?.....ik twijfel eraan)
VOY........goeie ep....maar er word wel makkelijk komaf gemaakt met Tuvix op het einde.
DS9.......introductie van The Maquis met toffe interactie tussen Sisko en Dukat.
TNG.......sterke ep. met Klingons en wat achtergrond info over Riker.
TOS.......Mirror Mirror.....ongetwijfeld de beste ep. met prachtig acteerwerk van de originele ST crew.......dat mijn voorkeur heeft voor dit uur.
Gesloten