Uur voor Uur - #42

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #42

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #42. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 4 september 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #42
I, Mudd (TOS)
Q Who? (TNG)
The Wire (DS9)
Basics, part I (VOY)
Future Tense (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

I, Mudd ken ik niet

Q who, super aflevering vind ik 1 van de besten van tng en kwam heel dich bij mijn keuze als je nou net effe niet basics maar the chute of iets in die richting erbij had gezet had deze mijn stem gekregen

The Wire ken ik volgens mij niet kzal iig effe de promo kijken, ik ken em dus niet maar hij lijkt me erg leuk want hij is met Garak :-D

Basics part 1 echt een heel mooie ep ik heb em al weer een paar keer gezien op de dvd en volgens mij moet zelf jij deze leuk vinden 3rd of niet?

Future Tense is ook een leuke aflevering voor in de serie enterprise.
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

TOS ken ik niet.

Q Who is een erg goede episode, mooie kennismaking met de Borg.

The Wire is ook een goede episode, zeker van de beste eps van de 1e seizoenen. Leren we weer wat van Garaks verleden.

Basics en Future Tense zijn beide slecht tot matig, goedkope rip-offs met een waardeloos verhaal waar je de clue al van 10 kilometer afstand ziet aankomen.

Moeilijke keuze tussen TNG en DS9... denk dat ik toch voor Q Who (TNG) kies, maar het is wel een close call :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Cute is tien keer beter dan de crap die Basics was. :(
"Basics", matige aflevering/cliffhanger waarbij de VOY crew zich weer dom gedraagd. Goh laten we steeds verder vijandelijk gebied binnen vliegen richting een overduidelijke val van Seska. Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen maar Janeway wel en zelfs drie, vier of vijf keer. :lol: Laten we vooral niet de tijd nemen om te achterhalen waarom telkens één bepaalde plek wordt aangevallen, laten we vooral niet de schade goed reparen, laten we vooral geen phasers dragen waarmee we ons kunnen verdedigen tijdens een overname. Welke sukkel zet de uiterst belangrijke self destruct procedure op de secundaire chips en plaatst die op het onderste dek? En wie vroeg zich echt af of de crew in deel 2 weer op het schip zou zitten?
"Future Tense", zinloos. De hele aflevering is niets meer dan een hoop FX en geen verhaal. 'NX01 vindt onbekend schip, NX01 wordt aangevallen, NX01 raakt nog steeds onbekend schip kwijt. The End'. Betere titel was "Future Tease" geweest want meer dan plaagwerk is het niet. Roept alleen maar vragen op en geeft geen enkel antwoord, en van de vragen kunnen we ook zo goed als zeker zijn dat er nooit een antwoord op zal komen.
Gelukkig zijn de overige drie aflevering wel stuk voor stuk uitstekend. Moeilijk kiezen tussen de spannende "Q Who?" die op uitstekende wijze de Borg introduceert en waarbij Picard inziet dat hij het helemaal mis had, hij heeft geen schijn van kans tegen de Borg en is uiteindelijk niet te beroerd om zijn trots opzij te zetten om Q te smeken voor hulp. Mooi gedaan. De sterke karakteraflevering "The Wire" waarin we één en ander te weten komen over Garak en de geheimzinnige Obsidian Order. Maar omdat Garak telkens een iets andere versie verteld blijft toch het één en ander in mysterie gehuld. En de erg grappige "I, Mudd" waarbij Kirk weer te maken krijgt met oplichter Harry Mudd, altijd leuk, vooral het einde waarin de crew de androids laat vastlopen. Ik stem op I, Mudd.
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Q who, natuurlijk.

Fantastische aflevering en de eerste aanraking met de Borg...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

I, Mudd (TOS)
Erg grappige aflevering. En nu ik de 1e TOS box heb zal hem weer eens bekijken.

Q Who? (TNG)
Zeer sterke TNG aflevering met mijn favoriete karakter Q en de kennismaking met de Borg. En erg goed dat Picard op het eind Q moest smeken om hem te helpen.
Ik vind dit tevens een van de beste Q episodes.

The Wire (DS9)
Ook erg goede aflevering. Garak is toch een van de sterkste "recurring caracters" van DS9.

Basics, part I (VOY)
Star Trek kent zeker betere cliffhangers dan deze. Je weet van te voren al dat Voyager gewoon weer in handen komt van Janeway en bemanning.

Future Tense (ENT)
Vaag gebeuren met een scheepje uit de toekomst. Moest het misschien de aanloop voorstellen van de Xindi verhaallijn?

Mijn keus gaat deze keer naar TNG met Q Who?

Maar als ik eerlijk ben is TNG eigenlijk met DS9 samen nr 1. Maar ja, er kan er maar een winnen.
Laatst gewijzigd door EMH op 29 aug 2004, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS: ken ik nog niet
TNG: leuke entertaining aflevering.
DS9: heel erg leuk, Garak afleveringen zijn altijd goed.
VOY: leuke aflevering, Al weet je natuurlijk van te voren dat the crew weer op het schip komt.
ENT: leuke aflevering ook very entertaining.

Maar niemand kan gewoon op tegen de DS9 episode The Wire . daar gaat mijn stem heen.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

The Wire en Q,Who zijn alebei zeer sterke afleveringen. The Obsidion Order blijft vaag en het personage Garak word leuk uitgewerkt. Toch stem ik voor Q, Who, omdat het een goede Q aflevering is en de Borg nog een onoverwinnelijke vijand zijn en mysterieus. Het is dan ook 1 van mijn favorieten.
Over Basic sluit ik me aan bij 3rd en Future Tense, tja....vaag.
I, Mudd ken ik niet, maar lijkt me wel een leuke aflevering.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:I, Mudd (TOS)
Erg grappige aflevering. En nu ik de 1e TOS box heb zal hem weer eens bekijken.
Zul je toch moeten wachten op de tweede box. :)
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Idd, Mudd's women staat wel op de eerste box, maar I,Mudd is al seizoen 2 he ;)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

zo kan je wel doorgaan he, bij elke serie komt het (heel soms niet) altijd weer helemaal goed en dat is niet alleen bij Voyager zo in Fc wist je ook dat het goed zou komen de borg verslagen werden en de enterprise terug zou gaan, in the wrath of khan wist je dat Kirk blijft leven, in The Wire weet je dat Garak tog niet dood gaat, snap je wat ik bedoel het is altijd zo dat het weer goed komt maar dat maakt Basics er helemaal niet minder op, in yeat of hell (bijna echt de beste voyager ep) weet je ook wel dat het goed komt maar dat idee geeft die aflevering niet bij Basics ook niet.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

I, Mudd heb ik tig jaar geleden een keer op de BBC gezien, maar ik herinner me de aflevering niet goed genoeg om er een echte mening over te vormen.
Q, Who? is een uitstekende aflevering: hier waren de Borg nog echt... Borg. Spannende aflevering met een goed verhaal.
The Wire is een fantastische Garak aflevering met vrij briljante dialogen (zeker voor Star Trek). Tevens ook de zoveelste goede aflevering aan het eind van het toch ondergewaardeerde seizoen 2.
Basics, part I. De belangrijkste minpunten zijn hierboven al genoemd en ik wil toch even benadrukken dat het een ontzettende clicheaflevering is.

Dit wordt dus voor mij een moeilijke keus tussen Q Who? en The Wire. Het liefste zou ik op alle twee stemmen, maar dat kan hier vrees ik niet. Ik kies hier toch voor The Wire (DS9), voornamelijk vanwege de prachtige dialogen :) .
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:zo kan je wel doorgaan he, bij elke serie komt het (heel soms niet) altijd weer helemaal goed en dat is niet alleen bij Voyager zo in Fc wist je ook dat het goed zou komen de borg verslagen werden en de enterprise terug zou gaan, in the wrath of khan wist je dat Kirk blijft leven, in The Wire weet je dat Garak tog niet dood gaat, snap je wat ik bedoel het is altijd zo dat het weer goed komt maar dat maakt Basics er helemaal niet minder op, in yeat of hell (bijna echt de beste voyager ep) weet je ook wel dat het goed komt maar dat idee geeft die aflevering niet bij Basics ook niet.
Daar gaat het helemaal niet om. Het belangrijkste is de manier waarop, wat er allemaal moet gebeuren voordat het zover is, de moeilijke keuzes die gemaakt moeten worden, opofferingen etc etc. En bij Basics blijft dat allemaal achterwege. In deel 1 weet je al hoe het gaat aflopen. Dat in deel 2 de crew weer terug is en dat Suder een zeer belangrijke rol zal spelen met de herovering van het schip. Het is standaad.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

misschien wel maar ik blijf de ep erg goed vinden, en het is een goede aflsuiter voor de 'Seska arc'
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Als je met goed bedoeld, een makkelijke overwinning voor de crew, elk fatsoenlijk terugkerend personage afmaken en de baby toch van Cullah laten zijn waardoor alles volledig gereset kan worden, ja dan is het goede afsluiter.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Spannende ronde. Basics I is op zich een aardig zwarte ep. The Wire is een schitterende Garakep maar Q Who is gewoon legendarisch. De basis die deze ep gevormd heeft is gewoon weg immens te noemen.

Toch maar TNG - Q Who?, legendarische ep gewoon.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Q Who? (TNG)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Deze ronde gaat ongetwijfeld tussen The Wire (DS9) en Q Who? (TNG).......VOY kan ik me niet meer voor de geest halen al heb ik de ep. zeker gezien.......dat zegt dus genoeg.....en I, Mudd (TOS) is idd een grapigge ep. maar ook niet meer dan dat .......het moet dan ook bij mij de duimen leggen tegen de twee hoger genoemde ep's.

moeilijke keuze......."The Wire" met de heerlijke altijd mysterieuze Garak tegen de legendarische ep. Q Who? met de introductie van de Borg.

dan toch......Q Who? (TNG)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Q Who? (TNG)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

The Silencer schreef:Q Who? (TNG)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

I, Mudd (TOS)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

I, Mudd. Dat is gewoon een schitterende aflevering. Daar stem ik dus op

Q, Who. Hmm, ik ben niet zo'n Q fan. Hij doet me altijd denken aan een politicus in verkiezingstijd.

The Wire. Een hele goede aflevering. komt op de tweede plaats.

Basics. Erg voorspelbaar. Goed je weet hoe zoiets gaat aflopen. Maar je kunt er toch echt wel meer spanning en verrassingen inbrengen.

Future Tense. Gewoon slecht. Maar dat geldt voor meer Enterprise afleveringen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

3rd RemataKlan schreef:
EMH schreef:I, Mudd (TOS)
Erg grappige aflevering. En nu ik de 1e TOS box heb zal hem weer eens bekijken.
Zul je toch moeten wachten op de tweede box. :)

Oeps effe in de war. Is Mudd's Women op de eeeste box. Maar die is ook geinig.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik sluit me aan bij Q Who :yes:
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS vond ik niet veel aan, TNG was goed, DS9 ook, VOY was een redelijke aflevering en ENT was leuk om naar te kijken.

De beste aflevering vond ik:

The Wire - DS9
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Ben een beetje inaktief, maar voor Q, Who? wil ik toch wel een uitzondering maken :) Sublieme aflevering, die niet alleen spannend is, maar ook is wat negatieve kanten van Picard (arrogantie) belicht. Ook is het een onderdeel van een arc (die helaas toch te weinig is doorgezet), waar oa. The Best of Both Worlds inzit. Q die goed speelt; veel beter dan de kleuterleider die ie later zou worden :)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

DS9 - The Wire
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Q Who? (TNG)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

supervlaai schreef:Q Who? (TNG)
had je toch al gedaan???
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

owjee, een dubbelstem
FRAUDE!!! :-D
Gesloten