Friends: The final season!

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Friends: The final season!

Bericht door Section31 »

Nu dan ook eindelijk in Nederland!

Afbeelding
Afbeelding

Over de show
Friends is in de Verenigde Staten nog altijd een hit. Momenteel draait daar het tiende en waarschijnlijk nu echt laatste seizoen. Ook in Nederland is de serie een succes. De belevenissen van Monica, Chandler, Ross, Joey, Phoebe en Rachel worden op de voet gevolgd door een trouwe schare fans.

Prijzen
Sinds het begin in 1994 heeft de serie 55 nominaties voor de Emmy Awards gekregen, waaronder zes voor Outstanding Comedy Series, die dit jaar in de wacht werd gesleept. De complete cast won in 1996 een Screen Actors Guild Award voor Outstanding Ensemble Performance in a Comedy Series. Vier keer werd Friends genomineerd voor een Golden Globe Award. De serie kreeg voor het eerste seizoen de goedkeuring van het publiek, in de vorm van de People’s Choice Award. Er volgden er nog drie.

Vriendschap
Friends gaat over de vriendschap tussen drie mannen en drie vrouwen, die regelmatig bij elkaar komen in elkaars appartementen. Ze delen ook vaak een sofa in het koffiehuis Central Perk in Greenwich Village.

Monica Chandler en Joey
Monica is een kok met een obsessie voor orde en netheid. Ze is getrouwd met Chandler, een droogkloot die nooit om woorden verlegen zit. Aan de overkant van de gang woont zijn oude kamergenoot Joey. Die is acteur en heeft momenteel een rol in de soap Days Of Our Lives. Deze versierder heeft het wiel niet uitgevonden.

Rachel en Ross
Joey deelt zijn appartement met Rachel, de beste vriendin van Monica. Ze hebben samen op de middelbare school gezeten. Rachel is een mode-ontwerpster. Ze probeert nog altijd rond te komen zonder de steun van haar rijke vader. Hoewel ze geen relatie meer heeft met Ross, zorgt ze wel samen met hem voor hun nieuwe dochter Emma. Ross is de broer van Monica en leraar van beroep. Hij is al drie keer getrouwd... en drie keer gescheiden! Rachel was één van zijn bruiden.

Phoebe
En dan is er nog Phoebe, de voormalige kamergenote van Monica. Deze naïeve maar altijd positieve folk singer en massage therapeut, was de draagmoeder van een drieling voor haar halfbroer en zijn vrouw. Ze heeft ook een tweelingzus, met wie ze een moeizame relatie heeft.

Afbeelding

Het laatste seizoen begint vanavond 6 september 2004 om 20.30u. op Yorin! *D
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Moest je echt nog info geven over wie wie is in Friends? :-D Ik volg het nog steeds even graag, er was wel een dipje toen Chandler en Monica net te samen waren vind ik, maar nu is het weer stukken beter.

Ik kijk zeker naar het laatste seizoen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik ga ook weer kijken het is erg leuk ook al heb ik seizoen 9 nauwlijks gevolgd er waren toen op maandagen hier leukere dingen te zien.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Nebulaguy schreef:Moest je echt nog info geven over wie wie is in Friends?
Er moest iets in de openingspost staan ;)

Ik heb het een hele tijd niet meer gevolgd, maar afgelopen 6 weken heb ik alles ingehaald op DVD seizoen 4 tot en met 9. :P
Dus kan niet meer wachten op seizoen 10. :)
Gebruikersavatar
Praxis1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 apr 2004, 13:56
Locatie: Roosendaal

Bericht door Praxis1 »

Friends are cool!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wiiiiiiiiiiiiiii :9~ :-P
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Geweldige serie, heb echt genoten daarnet! 10 oktober komt de box bij mij ook al binnen.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

echt een geweldige serie, ik heb heel seizoen 10 al gezien en ik zal niks verklappen, ik zeg alleen dat het een geweldig seizoen is met veel wentelingen en een geweldig einde. Ik had niet verwacht dat ze de serie zo goed zouden laten eindigen. Echt super 8-)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

(Ross walks to the back of the plane, where Rachel is.)

Rachel: So hi!

Ross: Hi!

Rachel: So you eh, you talked to Joey?

Ross: Ah, yeah. We had a really good talk.

Rachel: Oh! That's great!

Ross: Yeah!

Rachel: Oh, so everything's okay?

Ross: Oh, no, it's great. It's great. He is... He is an amazing guy.

Rachel: Ah... Well, obviously I think so too.

Ross: Well, I'm so excited about this.

Rachel: Really? Excited?

Ross: Are you kidding? I have had some very dirty dreams about this...

Rachel: Excuse me! (and she walks back to Joey, who is still looking very impressed about what Ross said to him. Rachel looks at him and hits him.) You didn't tell him, did you?

Joey: I couldn't. He was saying all these really nice things about me. I didn't want him to get mad and take 'em all back. I'm on a edge on Chandler.
hehe :)
leuke aflevering!
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

wat vinden jullie er zo leuk aan?
ik heb eens een aflevering gekeken, omdat iedereen het zo geweldig vond, maar ik kon e totaal niet om lachen. Veels te flauwe amerikaanse humor imo.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ace of Spades schreef:wat vinden jullie er zo leuk aan?
ik heb eens een aflevering gekeken, omdat iedereen het zo geweldig vond, maar ik kon e totaal niet om lachen. Veels te flauwe amerikaanse humor imo.
Vind ik niet, de situaties zijn wel heel extreem, maar het is even "weg van de realiteit". Het is een leuke serie gewoon.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ace of Spades schreef:wat vinden jullie er zo leuk aan?
ik heb eens een aflevering gekeken, omdat iedereen het zo geweldig vond, maar ik kon e totaal niet om lachen. Veels te flauwe amerikaanse humor imo.
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet helemaal snapte toen ik het jaaaaren geleden voor het eerst zag, maar nu kan ik het echt wel waarderen. :)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Section31 schreef:
Ace of Spades schreef:wat vinden jullie er zo leuk aan?
ik heb eens een aflevering gekeken, omdat iedereen het zo geweldig vond, maar ik kon e totaal niet om lachen. Veels te flauwe amerikaanse humor imo.
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet helemaal snapte toen ik het jaaaaren geleden voor het eerst zag, maar nu kan ik het echt wel waarderen. :)
Nogal wiedes, je was 9 toen de serie uitkwam. :) Maar dan nog zou je om sommige voor de hand liggende moppen moeten kunnen gelachen hebben.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Geweldig leuke serie, echt 1 van mijn favorieten, alleen valt seizoen 10 behoorlijk tegen. Verwacht maar niet te veel van de aller-allerlaatste aflevering.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Vaag dat ik de andere draad bumpte. Toen ik zoekte kwam alleen die andere draad bovendrijven...
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Galenfuinion schreef:Vaag dat ik de andere draad bumpte. Toen ik zoekte kwam alleen die andere draad bovendrijven...
:o;(:o



Waar zocht je dan op?
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Friends....
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Gisteren is ook in Belgie de laatste ep uitgezonden. Het is dus finaal voorbij. ;-(
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Als ik eraan terugdenk...trauma!
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Wel het doet me terugdenken aan dingen zoals de laatste ep DS9, zo'n beetje dat lege gevoel dat je overhoudt.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Wij hebben nog een paar maandjes te gaan hier in NL :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Wat wordt nu in het algemeen als het beste seizoen beschouwd?

Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar seizoen 3, met seizoen 10 als een goede tweede.

En jullie?
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

het leukste in friends vond ik dat joey en chandler van appartement ruilden met monica en rachel *D

op de tweede plaats komt de geheime relatie tussen Monica en chandler sommige excuusjes zijn echt komisch *D 8-)
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Ik heb sz 10 nog niet gezien,maar ik ga ook voor sz 3.
Daar bouwde Joey toch ook die kast waar Chandler zijn kleren aan openscheurde?
Ik vindt de latere seizoenen iets minder omdat Chandler niet meer zo sarcastisch is
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

De geheime relatie tussen Chandler en Monica was grappig.
De flashback afleveringen vond ik ook zeer geslaagd, met fat-monica, ross met z'n krullen en chandler met enorme jaren 80 kuif. 8-)

Zo zijn er nog een heleboel situaties die ik niet zo kan terughalen.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Seizoen 4 is absoluut mijn favoriet, het had heel veel mooie momenten:
Londen, het wisselen van appartementen, "we were on a break!", zwangere Phoebe, Joshua, Emily en niet te vergeten Chandler in a box. *D Verder waren seizoenen 2, 3, 5, 8 en 9 erg leuk. 7 en 10 waren toch wel het minst. Seizoen 10 was erg teleurstellend...
Gebruikersavatar
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 666
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ezri »

Ik ben zoooooo'n Friends-fan! :pray2: Heb alle boxen gekocht (die zijn erg betaalbaar bij de MM!) en alle afleveringen nu gekeken, maar nog steeds kijk ik ze ook op tv als ik daar toevallig langs zap, kan er niet genoeg van krijgen. ;)
Eerste seizoenen vind ik denk ik het leukst, en de grappigste momenten idd Chandler en Monica die het verborgen houden; Chandler die stiekem rookt; en het hele "we were on a BREAK!"-gedoe van Ross en Rachel. :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Het geheim van Chandler en Monica is misschien wel de beste verhaallijn van heel Friends.

Ik ben ze aan het herkijken, en zit nu bij seizoen 6. Dat is toch echt wat minder.

Wat vinden jullie van de aflevering 'The one where no one's ready'. Dat is toch echt mijn favoriet. Een aflevering in real-time die nergens over gaat, maar waarbij ik me helemaal kapot lach! Komt ook uit seizoen 3, mijn favoriet.
Plaats reactie