(4.06) The Augments

Archer, T'Pol, Tucker... Neptune and back in six minutes.

Moderator: Trekscaper

Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

(4.06) The Augments

Bericht door Visitor1982 »

The Augments
(Uitgezonden in de States op 12-11-2004)

Afbeelding
T'Pol en Trip proberen de Augments op te sporen

Afbeelding
Soong is verbaasd overder de acties van zijn creatie

Afbeelding
Soong werkt samen met Archer

Afbeelding
Soong en T'Pol tijdens een gevecht met de Augments

Synopsis:

Enterprise pursues Arik Soong and his Augments across hostile Klingon space toward a planet where the geneticist intends to go back into isolation and raise an army of genetically engineered superhumans. But Soong's "children" revolt against him and plan a biological attack upon a Klingon colony, in order to incite retaliation against Earth.

Cast & Crew:

Cast:
Scott Bakula as Jonathan Archer
John Billingsley as Dr. Phlox
Jolene Blalock as T'Pol
Dominic Keating as Malcolm Reed
Anthony Montgomery as Travis Mayweather
Linda Park as Hoshi Sato
Connor Trinneer as Charles "Trip" Tucker III

Guest Cast:
Brent Spiner as Dr. Arik Soong
Alec Newman as Malik
Abby Brammell as Persis
Richard Riehle as Jeremy Lucas
Mark Rolston as Captain Magh
Adam Grimes as Lokesh
Kristen Ariza as Augment #1
Dayna Devon as Engineer
J.D. Hall as Klingon Com Voice

Creative Staff:
Director: LeVar Burton
Written By: Michael Sussman
Laatst gewijzigd door Visitor1982 op 06 nov 2004, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

De laatste aflevering met Brent Spiner...

Wat ik er zo van lees lijkt me dit wel een interessante arc. Ben vooral benieuwd of ze de Klingons nu eens echt neerzetten als warriors en niet als lafaards. Ook lijkt het me leuk om eindelijk Dr. Jeremy Lucas te zien, iemand die al veel door Phlox is genoemd de afgelopen 3 seizoenen.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Eerste post geupdate met foto's en een synopsis.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

hopelijk een bevredigd einde voor de Augments
Gebruikersavatar
Muaddib
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:40
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Muaddib »

Grisnakh schreef:hopelijk een bevredigd einde voor de Augments

boem alle augments dood, soong huilen dan maar leren hoe ik androids moet bouwen aan mijn kinderen? (8>
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Hm,

Spoilers etc

Deze aflevering was best wel goed, hoewel het niet erg waarschijnlijk is dat de klingons zo snel tevreden zouden zijn, want ze zijn toch sterker.

Het verhaal eindigde weer een beetje abrupt en standaard, maar het was zeker leuk om Spiner deze drie afleveringen te zien.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Het sterkste punt van deze aflevering vond ik de verwijzingen naar eerdere series: in het bijzonder de mythe rondom de Botany Bay (en de onderstreping dat veel gegevens uit die tijd zijn vernietigd, wat hopelijk wat duidelijkheid biedt in de verwarring van de Eugenics Wars), Khan en natuurlijk Soong die aan het eind de start maakt om kunstmatig-intelligente levensvormen te ontwikkelen. Op die manier verbond Enterprise zich nogmaals op een bevredigende wijze aan zowel TOS als TNG.
De aflevering zelf kende voortdurend hiaten van afwisselende actie en dialoog. De tensie tussen Malik en Soong kwam tot een eruptie, en de moord op Persis werd met een ongekende dreiging in beeld gebracht. De muziek en SFX waren expressief; Archer die vanuit de ruimte wordt opgestraald (´That´s gotta be a new one..!´); het gat dat in Malik wordt geschoten waar je als kijker doorheen kunt kijken (´That´s gotta be a new one for Trek´); de Klingon schepen waren zoals altijd prachtig vormgegeven (hoewel ik ook wel weer smacht naar de oeroude Jefferies´-battle cruiser), en ook het gebruik van de ´grapplers´ was (net als de ´beam-up´van Archer) erg inverntief.
Al met al kijk ik terug op de Soong-arc als uiterst succesvol. Spiner heeft een geweldig personage neergezet, en Malik was (hoewel vaak iets te veel 2-dimensionaal) een geslaagde opponent. Ook de (welliswaar minimale) voortzetting van T´Pol/Trip ervaarde ik als positief.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

-spoiler-
Leuke aflevering, misschien iets te voorspelbaar. Ik hoopte stiekum dat die Biobom wel afging in die atmospheer van die Klingon kolonie.
Dat op die manier oorlog met de Klingons begon, maar helaas het mocht niet zo zijn.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik vond het wel een goede aflevering, als ent zo door gaat komt er heel misschien wel een 5de seizoen.

Ik vond het ook wel jammer dat de bio torpedo niet afging dan was alles tenminste niet eens goed en het had een erg mooi conflict met de klingons kunnen opleveren.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Vond 't wel 'n aardig aflevering. Mooie actie van Archer aan 't begin. Ook z'n speech tegen de Klingon was 'n leuke scene. Verder blijft ik bij al het oude commentaar staan. Ook vond ik het einde totaal overbodig. Goh, zouden de kijkers niet snappen dat dit een voorvader van Noonien is? Laten we het nog maar even heel duidelijk maken :shake: Beetje jammer.

En ik was weer aan 't turven natuurlijk!
Linda Park krijgt extra geld deze maand, maar liefst 8 zinnetjes!
Toen was 't geld op voor Montgomery, die hoefde maar 2 zinnen te leren.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Net The Augments gezien, een goede aflevering ter afsluiting van de arc. Ik moest lachen toen Archer Qua'pla zei, op zijn manier. Was een spannende achtervolgings aflevering met goede en krachtige scenes. Ik vond wel dat het einde van The Augments wel een beetje teveel leek op het einde van The Wrath Of Khan, Khan blaasde zijn schip op, terwijl hij zwaargewond was en Malec deed hetzelfde. Alleen wel beetje grof om te zien hoe Archer een gat in de buik van Malec schoot, dat is nog nooit in StarTrek te zien geweest.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Goeie episode was het zeker.
Beetje nep van Archer tegen die klingon eigenlijk.. Een klingon hoort een zwaardere stem te hebben. (Tenzij dat automatisch vervormd wordt).

Ook leuk om Archer een tripje door de ruimte te zien maken, al was het maar kort... :)

En het allerleukst was natuurlijk wel dat A.I. idee van Soong op het einde. :-D
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

ben de afgelopen dagen druk geweest met west wing (geen zorgen, ik ga zo verder) maar ik ben hem nu toch aan het downloaden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Weer die ergerlijke Star Trek voorspelbaarheid...echt ik word er nogal moe van. Het acteren van de mensen die screentime kregen was voor de verandering wel goed. De dialogen waren bij vlagen aardig maar dit alles neemt niet weg dat het allemaal zo hopeloos voorspelbaar is. Natuurlijk gaat die bom niet af...het is Star Trek mensen...dan kan zoiets natuurlijk niet. Wanneer leren ze het nou eens? Goed...nog wat arcs te gaan dus ik hou hoop.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik heb de aflevering net gezien. Ik vond het nog wel meevallen met de voorspelbaarheid dit keer. Ik had bijv. verwacht dat Soong dood zou gaan en ik had bijv. niet verwacht dat Malik nog eens langs zou komen nadat zijn schip al ontploft was.

Al met al vond ik het wel een geslaagde arc. Borderland vond ik wat tegenvallen, maar The Augments en zeker Cold Station 12 kan ik eigenlijk wel goed noemen en dat verbaast mij wat aangezien deze arc mij van te voren niets leek.

Ik heb hoge verwachtingen van de Vulcan arc, dus ik ben benieuwd of ze mijn verwachtingen ook waar kunnen maken.
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Ik heb vanmiddag gekeken en ik heb ervan genoten. Het mooiste is nog dat Soong erachter kwam dat zelfs hij niet belangrijk is voor de augments.

Wat betreft het feit dat het practisch altijd goed afloopt, daarin zouden ze inderdaad eens wat vaker kunnen afwijken. Dat komt wat realistischer over. In de werkelijkheid kun je denk ik niet altijd alle problemen oplossen. Maar in dit geval vind ik het wel fijn dat die torpedo toch wordt vernietigd en daarmee een ernstig conflict met de Klingons wordt voorkomen.
Gebruikersavatar
Eagle
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:37
Locatie: Wezep

Bericht door Eagle »

Iemand die Klingon Battlecruiser nog opgevallen? Kvond hem er wel heel erg gaaf uit zien. De BoP 'van' de augments zag er ook goed uit trouwens. En de GFX was over de 3 eps ook goed, dus blijkbaar zijn de 'SFX Budget cuts' van tijdelijke aard geweest bij Stormfront. :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Voor zover ik weet is dat budget niet groter geworden. Ik heb dan ook geen verschil gezien in de graphics. En bij de beelden waarvoor GFX nodig waren in Stormfront valt het sowieso al sneller op wanneer het niet geheel realistisch is. Ook in The Force waren er weer wat beelden (o.a. van de ambassade) waarvan ik dacht dat ik tegen een modelbouw-huisje aankeek ;)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

das toch lekker retro joh ;)
T'Vlaming
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 nov 2004, 13:21
Locatie: Vlaanderen

Bericht door T'Vlaming »

Het einde zit me totaal tegen.

Waarom niet de embyro's redden eerst en op de planeet zetten als hij toch de mogelijkheid heeft om over te stralen. Augments die opgroeien onder de bescherming van het klingon rijk. Een pracht van een verhaallijn.

Of waarom niet de Kirk oplossing terug , ze neerplanten op een desolate planeet. Alleen omdat Archer te goed de Eugenics wars herinnert en Kirk niet.

Nu dat ze weer iets van een vijand hadden , werd die afgeslacht.

Zou intersant geweest zijn als de augments later terugkeerde aan de zijde van de romulans. Zij in feite het gezicht , de knechten werden van de Romulans. Een ideaal wapen in de handen van de Romulans.

Eens te meer zijn er kansen weggegooid. Hopelijk halen ze later niet weer hun konijn boven als blijkt dat er dan toch augments het zouden hebben overleefd
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

T'Vlaming schreef: Eens te meer zijn er kansen weggegooid.
Kansen weggegooid? Al jouw ideeën zijn zo´n beetje de meest fantasieloze, banale verhaallijnen die ik *ooit* gelezen heb...
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Gaaf hoe Archer deed alsof ie een Klingon was met de Chancelor(sp?) aan boord :)

En ook gaaf dat Soong dan maar verder ging met cybernatics :)

Ik vond het alleen niet echt realistisch dat alle Augments achter Malik stonden... Behalve Persis dan... dat was wel erg makkelijk.

Alleen... Arik Soong is op middelbare leeftijd tijdens deze aflevering, en dat is op 27 mei 2154.
Dr. Noonien Soong is volgens een niet-officiele bron het achterkleinkind van Soong. Die is rond 2330 wel op middelbare leeftijd...

Arik zit vast, maar komt vast ooit nog vrij, want hij heeft nog geen kinderen, en Noonien moet toch ergens vandaan komen :)

Laten we zeggen dat Soongs zoon rond 2200 een zoon krijgt, de opa van Noonien. Die krijgt dan weer in 2250 een zoon (ik neem het ruim!) en die krijgt in 2300 een zoon, Noonien.... Mja, dan kan het wel kloppen... Niet? Dan zijn ze er allemaal wel erg laat bij... Maar goed...
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Goede afsluiting van deze goede arc. Ik vond het erg leuk om Brent Spiner weer aan het acteren te zien. Ook een arc die inspeelt op de gevolgen van genetische manipulatie.

Op het eind nog een grappige verwijzing dat Soong verder gaat in cybernetics. Niet opvallend en natuurlijk verwerkt voor de nieuwe kijkers, een leuke handreiking voor de oudere ST-fans.

Daarbij speelt de aflevering ook nog in op de T'Pol/Tucker-relatie. En zelfs Archer vond ik niet zo ergerlijk als normaal. Een top-aflevering.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

WeyounsLastClone schreef:Op het eind nog een grappige verwijzing dat Soong verder gaat in cybernetics. Niet opvallend en natuurlijk verwerkt voor de nieuwe kijkers, een leuke handreiking voor de oudere ST-fans.
'niet opvallend' zou ik t niet noemen, leuk extraatje wel :P vond dit zeker een leuke ep om te zien, als ent deze stijgende lijn voor zet wordt het misschien nog wel wat tegen t eind (met de laatste ep als zo'n gigantische anticlimax dat ie door mn broertje P geschreven zou kunnen zijn :X)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Tegenvallend. Waarom kunnen ze bij Star Trek zo weinig goede slot eps maken. En voor ik kritiek krijg, dat geldt voor alle series. Een verhaal wordt opgebouwd de ene keer wat beter dan de andere en dan in het laatste deel moet in 40 min. zoveel gebeuren dat elke handeling voorspelbaar wordt en in sommige gevallen ongeloofwaardig.
Brent Spinner was goed, zonder meer. Maar dat zo'n briljante geest het niet door heeft wat de Augments willen. Verder dat rare verhaal met dat Klingon schip, dat zich zo makkelijk laat afpoeieren.
Jammer, want na het vorige deel dacht ik dit wordt leuk.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Hij was wel aardig, maar sowieso beter dan de ENT standaard.
Ik vind C12 de beste ep uit de 3
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

Hadden jullie ook problemen met Veronica. Het beeld schokte enorm. Hier in de buurt (Salland, Overijssel) had iedereen er mee te maken.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

GPS schreef: Brent Spinner was goed, zonder meer. Maar dat zo'n briljante geest het niet door heeft wat de Augments willen.
Hij ziet ze als zijn kinderen. Ik kan me voorstellen dat je er dan anders tegen aankijkt en tot het einde nog hoop hebt dat ze eigenlijk niet zo slecht zijn.
GPS schreef: Verder dat rare verhaal met dat Klingon schip, dat zich zo makkelijk laat afpoeieren.
Jammer, want na het vorige deel dacht ik dit wordt leuk.
Dat met die Klingons vond ik ook een beetje vreemd.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

beetje raar dat t'pol tijd had om zich om te kleden tijdens de achtervolging.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Goede aflevering. Er is tijd voor persoonlijke ontwikkeling vrijgemaakt, actie en spanning zijn aanwezig.

Jammer wel dat ze net op tijd Archer binnen konden halen :)
Plaats reactie