Uur voor Uur - #45

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #45

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #45. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 25 september 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #45
Journey To Babel (TOS)
Manhunt (TNG)
Tribunal (DS9)
The Chute (VOY)
Judgment (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

TOS ken ik niet.

Manhunt (TNG) vind ik maar matig, ben niet zo kapot van die Lwaxana-afleveringen.

The Chute (VOY) is weer van het gebruikelijke Voyager-niveau: een beroerde aflevering met een gammel verhaal dat aan alle kanten rammelt, en niet al te best uitgewerkt is.

Judgment (ENT) is wel aardig, maar toch weer jammer dat ze op TOS moeten teruggrijpen ipv zelf eens met iets origineels te komen.

Tribunal (DS9) is een erg goed verhaal, en geeft weer wat inzicht in het (soms bizarre) Cardassiaanse rechtssysteem. Sowieso zijn "Torture O'Brien' verhalen altijd erg leuk :)

Mijn stem gaat dus naar Tribunal (DS9).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Manhunt", Lwaxana Troi is op zoek naar een man vanwege haar verhoogde seksdrive. Jippie. :roll: Lichtgewicht 'verhaal'. De Antedeans doen de hele aflevering niets en blijken op het einde huurmoordenaars te zijn. Vreemd dat de Ent-D geen andere diplomaten moest vervoeren naar de bijeenkomst.

"Judgment", we nemen de rechtbankscene uit ST6, Duras uit TNG, Martok uit DS9 en de slappe Klingons uit VOY, even roeren en voila, een ENT aflevering. De aflevering lift schaamteloos mee op de sfeer uit de TUC rechtbankscene. Archer en Reed lopen ook even weg uit Rura Penthe waardoor ENT weer iets onderuit haalt.

"The Chute", redelijke VOY aflevering waarin Paris en Kim terecht komen in een vreselijke gevangenis, dankzij een implantaat keren ze zich tegen elkaar. Einde was iets te gemakkelijk. En het alien ras was het standaard tweedimensionale koppige, agressieve DQ ras.

"Tribunal", goede O'Brien aflevering die wordt opgepakt door de Cardassians en te maken krijgt met hun rechtssysteem: 'de verdachte is altijd schuldig' :eek:. Orwellian in opzet. Goed geacteerd. Sluit goed aan met de situatie waarin dat deel van het AQ zich in bevindt (Maquis e.d.)

Mijn stem gaat naar de uitstekende "Journey To Babel", de Enterprise vervoert diplomaten naar een bijeenkomst. Hey! en hier zit het schip wel vol met allerlei diplomaten! De TOS make up mensen hebben flink de handen uit de mouwen gestoken om een aantal zeer toffe aliens te creëren. De Andorians en de Tellarites de bekendste. Goed oog voor detail. De Tellarites hebben hier hoeven ipv handen zoals in ENT. Goede belichting voor Spock die zijn ouders tegenkomt waardoor we meer komen te weten over de geschiedenis tussen vader en zoon. Spock komt uiteindelijk in een tweestrijd te staan wanneer een Orion spion Kirk verwondt en Spock daardoor niet van de Brug kan om op te treden als donor voor zijn vader.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 19 sep 2004, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Doe mij maar DS9 - Tribunal, TNG kan ik maar vaag meer herinneren, en Voyager en Ent zijn nu ook niet echt denderend te noemen.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TNG vond ik een matige aflevering, mis eigenlijk een beetje een goed a-plot in die aflevering. DS9 vond ik een goede spannende aflevering, ook al weet je eigenlijk van te voren wel dat het wel weer goed komt. VOY vond ik niks aan, beetje standaard. ENT vond ik wel ok. Een soort van tribute naar The Undiscovered Country, maar ik vind het verhaal wat traag en je hoort later niks meer van de advocate.

Mijn stem gaat naar een aflevering die ik al een hele tijd niet meer heb gezien, maar die ik mij nog wel goed kan herinneren. 1 van de betere TOS afleveringen.

Journey To Babel - TOS
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Journey to Babel (TOS)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Tribunal (DS9)
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

The Chute (VOY)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Journey To Babel (TOS)

Deze ken ik niet

Manhunt (TNG)

Redelijke aflevering

Tribunal (DS9)

Erg sterke aflevering wederom.

The Chute (VOY)

Goede VOY aflevering.

Judgment (ENT)

Kijk naar TUC en je ziet hoe het wel moet.


En ook deze keer kies ik DS9 met Tribunal
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Journey To Babel (TOS)

Deze vind ik de beste tot nu toe
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Journey To Babel(TOS)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Journey To Babel (TOS)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Wedstrijd tussen TOS en DS9 alweer, TNG ken ik niet en VOY en ENT waren klote.

Wordt toch Tribunal (DS9) omdat het op een mooie manier de Cardassian rechtscultuur beschrijft. Mooie uitdieping van de Cardassian maatschappij zodat je een beter beeld krijgt van Cardassians, in tegenstelling tot andere rassen die vaak tot stereotypen worden gereduceerd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

The Chute, vanwege het beklemmende gevangenisgevoel. Tos ken ik niet
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

13 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:
Journey To Babel (TOS) heeft met 6 stemmen gewonnen.
Tribunal (DS9) staat op de tweede plek met 5 stemmen.
The Chute (VOY) heeft met 2 stemmen de derde plek behaald.
Manhunt (TNG) en Judgment (ENT) staan samen met 0 stemmen op de vierde plek.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #46!
Gesloten