Uur voor Uur - #46

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #46

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #46. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 2 oktober 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #46
A Private Little War (TOS)
The Emissary (TNG)
The Jem'Hadar (DS9)
The Swarm (VOY)
Horizon (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

TOS ken ik niet.

The Emissary (TNG) is een leuke aflevering, maar imho wel een beetje gezocht.

The Swam (VOY) is matig tot hooguit redelijk. Alleen jammer dat Janeway kennelijk geen probleem ermee heeft om Starfleet-regels te overtreden... leuke mentaliteit, past wel bij een slechte captain. Het enige dat de aflevering nog een beetje red is het B-verhaal.

Horizon (ENT) vind ik een van de betere ENT-afleveringen. Niet super, maar best aardig.

Maar mijn stem gaat toch naar The Jem'Hadar (DS9). Erg sterke aflevering, en we maken kennis met die gezellige jongens van de Dominion ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

A Private Little War (TOS)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

tng en tos ken ik niet

ds9 leuke ep erg grappig en khad hiervoor gekozen als the chute er nu bij stond maar dat was bij de vorige, en in dit geval vind ik the swarm leuker

dus

Voyager The Swarm

leuk verhaal, laat zien dat janeway ook wel regels overtreed (met goede reden) en leuk verhaal rond de doctor
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"The Swarm", de EMH heeft geheugen problemen, het onverklaarbare gebrek aan overig medisch personeel roept vragen op, net als de oplossing voor het geheugen probleem. En dan is er Janeway's ronduit moorddadige gedrag.
Zonder goede reden andermans gebied binnenvallen. Onschuldig bloed kleeft aan de handen van de hele senior staff. Het ergste is dat de aflevering doet alsof er niets aan de hand is en dat de Swarm aliens slecht zijn..
Ieder weldenkend persoon hoort hier zo doorheen te prikken Ziek. :r

"Horizon", de teaser is lachwekkend: Maywheater krijgt een aflevering Woohoo! :lol: Herkauwing van Fortunate Son. Maywheater ligt overhoop met zijn broer en dit wordt 'uitgewerkt' op een typische Braga manier. Samen alien priaten verslaan en alles is goed. De diepgewortelde gevoelens hoeven helemaal niet uitgepraat te worden, er is geen verwerkingsproces, niets, alien piraten doden is genoeg.

Gelukkig zijn TOS, TNG en DS9 wel goed. Moeilijk.

"A Private Little War", Vietnam analogie waarbij een primitief volk vast komt te zitten in de strijd tussen de Federatie en de Klingons. Lastige keuzes voor Captain Kirk. Maakt niet uit wat hij doet, de consequenties zullen hoe dan ook vreselijk zijn. "Serpents for the Garden of Eden"

"The Emissary", uitstekende Worf aflevering waarin K'Ehlyr wordt geintroduceerd. Uitstekende ontwikkeling voor Worf. Suzie Plakson is fantastisch. Wat een eng idee om in een photon torpedo huls door de ruimte te reizen. Doet me denken aan Tim Krabbe's Het Gouden Ei.

"The Jem'Hadar", ijzersterke introductie van het Dominion en tevens een zeer goede belichting op de mensheid/Federatie met name de racistische houding tegenover de Ferengi. Scherpe dialogen, mooie FX en een creepy vijand die veel weet over de Federatie maar voor de Federatie onbekend is. Zo hoort het te gebeuren!
Tactical_Cube schreef:ds9 leuke ep erg grappig en khad hiervoor gekozen als the chute er nu bij stond maar dat was bij de vorige, en in dit geval vind ik the swarm leuker
En in een eerdere ronde vond je de Chute minder. :lol:
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 26 sep 2004, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Ik kies voor de Jem'Hadar

Zoals al gezegd, goede intro van de (het?) Dominion en voor mij één van de betere afleveringen van de eerste seizoenen DS9.

Over TOS kan ik niet oordelen, TNG was goed te doen, maar Enterprise en vooral Voyager waren waardeloos.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

The Jem'Hadar (DS9)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

The Jem'Hadar (DS9)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

En in een eerdere ronde vond je de Chute minder.
nog steeds je begrijpt het niet goed denk ik of ik heb het gewoon verwarrend opgeschrven :P

ik bedoelde dat als in deze wedstrijd in plaats van the swarm the chute erin haf gestaan was mijn stem naar ds9 gegaan maar omdat dat niet zo is ging ie naar voyager
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

DS9 - The Jem'Hadar natuurlijk! :-D
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

DataLord schreef:DS9 - The Jem'Hadar natuurlijk! :-D
Ja vind ik ook 1 van de beste aflevering.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

The Jem'Hadar (DS9)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Hoef ik niet lang over na te denken.

The Jem'Hadar (DS9)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS kan ik me niet goed meer herinneren, TNG vond ik maar matig evenals VOY... Enterprise kon me totaal niet boeien, in tegenstelling tot:

The Jem'Hadar - DS9
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

A Private Little War (TOS)

Nog niet gezien

The Emissary (TNG)

Sterke aflevering. Suzie Plakson zet K'Ehlyr erg sterk neer. En een goed Klingonverhaal. Bij het maken van ENT hadden ze dit soort episodes nog maar eens een keer moeten terug kijken dan konden ze de Klingons eens neerzetten zoals het moest.

The Jem'Hadar (DS9)

Het begin van de Dominion verhaallijn. Erg goed gedaan.

The Swarm (VOY)

Vermakelijke aflevering rond mijn persoon. (Ik ben nog steeds niet over mijn dementieervaring heen. :-D )
Alleen wat het hoofdplot had moeten zijn, The Swarm dus, is voor mij meer het bijverhaaltje en stelt ook nog eens geen reet voor.

Horizon (ENT)

Sentimenteel geleuter met Mayweather. Geef die gozer eens een echt verhaal of lazer hem de serie uit.

Mijn keuze is dus The Jem'Hadar (DS9)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Doe mij maar DS9 deze keer, gewoon legendarische ep, met de nog steeds adembenemende crash van de Odyssey. Verder goede uitwerking van Quark's karakter vind ik. Je ziet hem eens in een andere situatie.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

The Jem'Hadar (DS9), duidelijk
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ik ga voor DS9 - Jem'Hadar. Dit vind ik gewoon een heerlijke aflevering met ook nog eens veel humor erin. (vooral Nog in de shuttle.. wat een oen haha.. )

TNG is wel leuk en entertaining, zelfde geld voor Voyager. Enterprise is idd een beetje simpel, maar wel entertaining. TOS zegt me niks.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

DS9 - The Jem'Hadar is idd een heel sterke ep.

maar laat ons zeggen dat deze The Emissary (TNG) toch ook minstens een stem waard is.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

16 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:
The Jem'Hadar (DS9) is met 13 stemmen de winnaar.
A Private Little War (TOS), The Emissary (TNG) en The Swarm (VOY) staan met ieder 1 stem op een gezamenlijke tweede plaats.
Horizon (ENT) staat met 0 stemmen op de derde plaats.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #47!
Gesloten