"Lost" (2004) (US)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

"Lost" (2004) (US)

Bericht door Visitor1982 »

Afbeelding

Heb net het eerste gedeelte gezien van de pilot van deze nieuwe serie. Zeer spannend!!

voor meer info over de show

http://abc.go.com/primetime/lost/

From J.J. Abrams, the creator of Alias, and Damon Lindelof (Crossing Jordan) comes an action-packed adventure that will bring out the very best and the very worst in the people who are lost.

Out of the blackness, the first thing Jack (Matthew Fox, Party of Five) senses is pain. Then burning sun. A Bamboo forest. Smoke. Screams. With a rush comes the horrible awareness that the plane he was on tore apart in mid-air and crashed on a Pacific island. From there it's a blur, as his doctor's instinct kicks in: people need his help.

Stripped of everything, the 48 survivors scavenge what they can from the plane for their survival. Some panic. Some pin their hopes on rescue. A few find inner strength they never knew they had — like Kate (Evangeline Lilly), who, with no medical training, suddenly finds herself suturing the doctor's wounds. Hurley (Jorge Garcia) — a man with a warm sense of humor despite the desperate situation — does his best to keep his cool as he helps those around him to survive. Charlie (Dominic Monaghan) is a faded rock star who harbors a painful secret. Sayid (Naveen Andrews) is a Middle Eastern man who must wrestle with the racial profiling directed at him by some of his fellow survivors. Jin (Daniel Dae Kim) and Sun (Yunjin Kim) are a Korean couple whose traditions, values and language are foreign and thus causes much to get lost in the translation. Sawyer (Josh Holloway) has an air of danger surrounding him, and his intense sense of mistrust for everyone around him could prove to be fatal to his fellow castaways. Michael (Harold Perrineau) has just gained custody of his nine-year-old son, Walt (Malcolm David Kelley), after the death of his ex-wife — they are a father and son who don't even know each other. Locke (Terry O'Quinn) is a mysterious man who keeps to himself, and who harbors a deeper connection to the island than any of the others. And self-centered Shannon (Maggie Grace) — who actually gives herself a pedicure amid the chaos — and her estranged controlling brother, Boone (Ian Somerhalder) — constantly bicker and must learn to get along if they are to survive.

The band of friends, family, enemies and strangers must work together against the cruel weather and harsh terrain if they want to stay alive. But the island holds many secrets, including the intense howls of the mysterious creatures stalking the jungle, which fill them all with fear. Fortunately, thanks to the calm leadership of quick-thinking Jack and level-headed Kate, they have hope. But even heroes have secrets, as the survivors will come to learn.
Laatst gewijzigd door Visitor1982 op 03 nov 2004, 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: *aanrader!* Lost

Bericht door Vis »

Visitor1982 schreef:From J.J. Abrams, the creator of Alias
Kijk, dat is de moeite waard :) Bedankt voor de tip, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Pilot was veel belovend! Abrams heeft duidelijk 'n goede smaak. Eerst Jennifer Garner, nu Evangeline Lilly.. sweet :Y) Verder zijn de characters wel goed uitgebalanseerd. Is een goed verhaal mee te maken. Terry O'Quinn heeft ook weer 'n mooie rol, mooie kerel. Kortom, Expeditie Robinson: No Limits! :-D
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Deze was mij ook al opgevallen.

De pilot is inmiddels al binnen, maar ik heb nog geen kans gehad om te kijken, misschien dit weekend :)
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Zijn er al mensen die hier de eerste 2 afleveringen van hebben gezien?

Ik moet zeggen dat dit mij wel een spannende serie lijkt te worden, met iig genoeg potentiële conflict-situaties :-D

En ook een paar fijne verassingen in de tweede aflevering (of beter gezegd, 2de deel van de pilot), bijvoorbeeld in het geval van Kate ;) (mooie vrouw trouwens :-P )
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik maak me een beetje zorgen over de 'toekomst' van deze serie, het idee is nu fris en origineel maar hoelang kunnen ze ermee doorgaan? Juist doordat het toch min of meer een 'afgeloten' omgeving is kan dat wel eens problematisch worden (op een bepaald moment geloof je niet meer in dat er nog meer in zo'n kleine ruimte kan gebeuren) en om ze nu ooit terug te laten keren naar de beschaafde wereld is het ook niet helemaal.

Maar verder heeft JJ idd weer een heel mooie serie neergezet :)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

^

Ja ik vraag me dat ook af. Ik heb gisteren deel 2 van de pilot gezien en vond het nog steeds goed, maar vraag me af of het niet snel uitgemolken zal zijn...
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Re: *aanrader!* Lost

Bericht door voyager-girl »

Vis schreef:
Visitor1982 schreef:From J.J. Abrams, the creator of Alias
Kijk, dat is de moeite waard :) Bedankt voor de tip, ben benieuwd!
Je haalt me de woorden uit de mond.. :-D
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

captain crash schreef:Ik maak me een beetje zorgen over de 'toekomst' van deze serie, het idee is nu fris en origineel maar hoelang kunnen ze ermee doorgaan?
Echt fris en origineel.. tja, in welk opzicht. Alles wat ze gaan verfilmen is nu al voorspelbaar. Kijk naar Robinson, gooi er drama in en wat Amerikaans geblaat en je hebt Lost :) Maar serieus, de standaard lost on an island verhalen met de huidige groep.. leuk voor je vrije tijd, maar niet echt bijzonder.
captain crash schreef:Maar verder heeft JJ idd weer een heel mooie serie neergezet :)
Evangeline :kiss:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nou het idee van deze serie, vliegtuigongeluk mensen stranden op een fantasy eiland en hebben allemaal een geheim is voor tv als dramaserie vrij uniek. Juist door de setting en het geringe aantal karakters.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ach ja, we zien wel hoe 't loopt :) Tot nu toe vind ik het best vermakelijk :Y) En Terry O'Quinn blijf ik 'n geweldige acteur vinden! Die paar korte scènes maken het kijken al de moeite waard.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

1x04 - Walkabout -> Terry O'Quinn :pray2:
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

goeie aflevering weer ja, valt me zeker nog niet tegen deze serie :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

White Rabbit .. vage aflevering. John op z'n visionquest ;)

*Spoilers*

Dan liggen er twee mensen te verdrinken in het water. Er staan 46 mensen op de kant. Wat doen we met z'n allen? Toekijken terwijl de swimming doctor in z'n ééntje twee mensen moet gaan redden. Yeah, right.
Nog wat grappigs, als ie later een stok uit het vuur haalt is die zo'n 40cm lang. Hij loopt vijf meter en heeft 'n stok van ruim 70cm vast. De wonderen der natuur! :lol:
Gebruikersavatar
Gunhappy
Commander
Commander
Berichten: 1388
Lid geworden op: 13 jun 2002, 22:57
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Gunhappy »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

Om een of andere vage reden kan ik 1x04 niet bekijken... :{
Hopen dat 1x05 het wel doet...
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

captain crash schreef:Ik maak me een beetje zorgen over de 'toekomst' van deze serie, het idee is nu fris en origineel maar hoelang kunnen ze ermee doorgaan? Juist doordat het toch min of meer een 'afgeloten' omgeving is kan dat wel eens problematisch worden (op een bepaald moment geloof je niet meer in dat er nog meer in zo'n kleine ruimte kan gebeuren) en om ze nu ooit terug te laten keren naar de beschaafde wereld is het ook niet helemaal.
Afgesloten omgeving? Weet jij waar ze zijn dan? Ik niet, dat eiland kan wel onnoemelijk groot zijn, daar is niets bekend over. Er zijn in iig meerdere seizoenen in de planning, maar zoals S1 zich ontwikkelt zie ik het somber in.
Iedere aflevering zien we weer een andere overlevende en zijn verleden, de redenen waarom ze in dat vliegtuig zaten. De serie is goed, maar één concept 6 afleveringen achter elkaar klinkt niet boeiend.

Desondanks kijk ik al weer uit naar 1x07 :)
Gebruikersavatar
Lt. Cmdr. Franksta
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 931
Lid geworden op: 07 okt 2004, 14:30
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Lt. Cmdr. Franksta »

saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

^ Lost is zeker niet saai, ik kijk het ook, maar moet toegeven dat het begin van de afleveringen meestal wat minder interessant is en dat er geleidelijk de spanning wordt opgebouwd en dat het einde een soort clifhanger oplevert, waarna je gewoon naar de volgende aflevering verlangt. Het uitdiepen van de karakters: elke aflevering van een of meerdere karakters het verleden zien en waarom ze op het vliegtuig zitten, is goed uitgevoerd en zo weet de kijker tenminste wie er op het eiland zit. Aan 1x06 vond ik goed dat de groep overlevenden in twee groepen zijn verdeeld, een groep in de grotten bij het water, en de andere groep op het strand op de uitkijk voor redding. Alleen vindt ik dat het verhaal van "het monster" nu op de achtergrond is gedrukt, net als de poolbeer.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Lt. Cmdr. Franksta schreef:saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai saai
Heb jij eigenlijk wel ooit een aflevering gezien?

Oh wacht ff... Ik begrijp het al. Deze serie heeft geen vrouwen in catsuits... Blijf dan maar lekker kijken naar Voyager enzo...
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

Trekscaper schreef:het einde een soort clifhanger oplevert, waarna je gewoon naar de volgende aflevering verlangt.
Cliffhangers? Ik zie ze niet, als het splitsen van een groep al een cliffhanger moet zijn. Ik zie geen spannende momenten die pas de volgende aflevering worden 'opgelost'.
Het uitdiepen van de karakters: elke aflevering van een of meerdere karakters het verleden zien en waarom ze op het vliegtuig zitten, is goed uitgevoerd en zo weet de kijker tenminste wie er op het eiland zit.
Leuk, karakterachtergronden, en dat een half seizoen lang. Beetje variatie kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

[edit]dubbel, hmmm
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ze hebben voor 'n grote groep karakters gekozen, dan moeten de meesten snel worden uitgediept anders heb je 't probleem dat sommigen geheel achtergesteld worden (Hoshi/Travis-idee). Dan heb ik liever 10 afleveringen met opbouwende verhalen dan alleen maar actie zonder inhoud.

Afgesloten omgeving, ze kunnen ook anderhalf uur film maken over een telefooncel 8-)
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

1x07 "The Moth"

Nu weten we weer wat meer over Charlie.

Het interessantste vond ik dat Saïd werd neergeslagen, door wie?

Het antwoord:
De Franse vrouw op het geloopte bandje, gespeeld door Mira Furlan, beter bekend als Delenn uit Babylon 5
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

SBS heeft deze serie. Precieze datum van uitzending weet ik nog niet .
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

Nu al? Ze zijn nog niet eens halverwege het seizoen in de VS.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Met Charmed lopen we ook niet ver achter op Amerika.
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Ik ben erg onder de indruk van deze serie. In een weekje heb ik alle eps tot nu toe (8) gezien. Eindelijk weer eens een tv-serie van kwaliteit die jou als kijker van links naar rechts weet te slingeren. Net wanneer je denkt een karakter een beetje te begrijpen blijkt diegene totaal anders te zijn, maar zodra je dat hebt aangenomen is die andere kant nu ook weer niet echt het karakterprofiel. Erg knap gedaan.

Het plot zit prima in elkaar en het is bijna onmogelijk om ondanks alle weirde ontwikkelingen er een fout in te ontdekken. De enige (mij bekend) is Charlie die zich helemaal voor in het vliegtuig (Business Class) vastgespt en toch weet te overleven, terwijl hij eigenlijk in het stuk zat waar ook de piloot is gevonden (en waar hij later nogmaals het toilet bezocht). Maar goed, misschien komt hier ook nog een oplossing voor, de piloot had het immers ook overleefd.

De achtste aflevering ("Confidence Man") ging verder dan ik had gedacht en ineens is Sawyer geen Sawyer meer en is de sympathie voor Sayid wel heel erg snel verdwenen. Maar ik ben me hier in gedachten al tegen aan het wapenen, aangezien de karakters al vaker heen en weer zijn gesmeten. Ik neem het nog niet klakkeloos aan dat Sayid zó is, maar kan niet ontkennen wat de tv liet zien, interessant dilemma.

Ik ben blij dat ik weer een nieuwe, steengoede serie heb ontdekt waar je ook weer eens actief bij na kunt gaan denken hoe dit in godsnaam verder moet. Ik kijk alweer uit naar morgen, naar Solitary, aflevering 9.
Solitary - Sayid's life is placed in grave danger after he stumbles upon the source of the mysterious French transmission. Meanwhile, Hurley has a ridiculous plan to make life on the island a little more civilized - and it just might work.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Mivok schreef:Maar goed, misschien komt hier ook nog een oplossing voor, de piloot had het immers ook overleefd.
Dat is inderdaad vaag. Voor zover ik weet kwam hij bij de rest neer op het strand, dus hij moet ergens in de val uit het toilet zijn gegaan. Misschien door het vliegtuig naar achteren geslingerd ofzo?
Mivok schreef:Ik neem het nog niet klakkeloos aan dat Sayid zó is, maar kan niet ontkennen wat de tv liet zien, interessant dilemma.
Dat hij z'n fout erkent, en daarbij besluit alleen op pad te gaan om geen anderen in gevaar te brengen vind ik wel weer 'n groot pluspunt.
Mivok schreef:Ik kijk alweer uit naar morgen, naar Solitary, aflevering 9.
Same here :)
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Vis schreef:Dat is inderdaad vaag. Voor zover ik weet kwam hij bij de rest neer op het strand, dus hij moet ergens in de val uit het toilet zijn gegaan. Misschien door het vliegtuig naar achteren geslingerd ofzo?
Hij is idd tijdens de val van het toilet gekomen, toen kon hij net dat service-karretje ontwijken, weet je nog? Charlie is toen naar de dichtsbijzijnde stoel gestrompeld en heeft toen zijn riem omgedaan. Dat was nooit ver weg van het toilet en daardoor mag je eigenlijk aannemen dat hij met het voorste gedeelte is neergestort.
Vis schreef:Dat hij z'n fout erkent, en daarbij besluit alleen op pad te gaan om geen anderen in gevaar te brengen vind ik wel weer 'n groot pluspunt.
Klopt, maar hij had ook niet veel keus. Als de rest te weten komt wat hij hier gedaan heeft, is hij ineens het zwarte schaap. Ik denk dat hij door op pad te gaan vooral zichzelf niet in gevaar brengt. Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld.
Plaats reactie