Uur voor Uur - #49

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #49

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #49. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 23 oktober 2004. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #49
The Immunity Syndrome (TOS)
Evolution (TNG)
The House Of Quark (DS9)
Sacred Ground (VOY)
Regeneration (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

Matige afleveringen deze keer...

TOS ken ik niet, dus geen oordeel.

Evolution is wel zo'n vaag verhaal dat ik er na 10x kijken nog niks van snap. Daarnaast is het weer (deels) een Wesley-story en dat zijn toch al niet de besten.

Sacred Ground is al minstens net zo vaag en geen touw aan vast te knopen.

Regeneration verkloot de timeline nog maar eens, en nog met een fors rammelend verhaal ook nog. Diepvriesborg... right!

The House Of Quark (DS9) krijgt mijn stem. En dan omdat het de minst slechte aflevering is, want zo goed is hij ook weer niet. Beetje vergezocht allemaal, hoewel het in S5 nog wel voor een mooie follow-up story zorgt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

IMO belichaamt "Regeneration" zowat alles wat mis is met ENT en de hele franchise. Terugvallen op uitgemolken rassen, allerlei nutteloze zelfverwijzigingen, compleet gebrek aan logica en gezond verstand, geschiedenisherschrijving, leunen op CGI actie. Oh en dat B&B hun eigen captain als een onbekwame debiel neerzetten, prima, maar waarom moeten ze met deze crap een geliefde captain, in dit geval Picard, ook zo neerzetten?

"Sacred Ground", waardeloos. Wetenschap vs religie waarbij de schrijvers gaan proberen (makkelijke) antwoorden te geven waardoor het allemaal op niets uitdraait. De technobabble verklaring wat een wetenschappelijk antwoord geeft op het hele proces bv. Doet me teveel denken aan die Harry Kim S1 aflevering "Emanations" waar ook zo'n technobabble verklaring werd gegeven voor het geloof van dat volk.

"Evolution", goede aflevering met een aardige belichting op het gastpersonage. Nanites als nieuwe levensvorm die zichzelf proberen te verdedigen tegen dr. Paul Stubbs wiens acties ook weer begrijpbaar zijn. Stukje over het honkbal vind ik erg leuk.

"The House Of Quark", erg komisch verhaal, Quark die midden in Klingon politiek belandt en het moet opnemen tegen een Klingon Warrior. Gelukkig is en blijft Quark kansloos. En Grilka rrrrr :)

Mijn stem gaat naar de sterke "The Immunity Syndrome" waarin vooral de Spock-McCoy relatie goed naar voren komt wanneer beide heren een zeer gevaarlijke missie willen uitvoeren maar de keus ligt bij Captain Kirk. Dat Spock de dood van de Vulcan bemanning kon aanvoelen vond ik erg tof, een telepathische noodkreet.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

The Immunity Syndrome ken ik niet net zoals Regeneration. Sacred Ground vond ik maar matigjes, Evolution vond ik wel aardig goed maar ik kies hier The House of Quark (DS9).
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS was wel aardig, TNG vond ik niks... terugkeer van Dr. Crusher :r ! DS9 ging wel, maar ik heb betere Quark afleveringen gezien. VOY vond ik eigenlijk wel goed. De aflevering deed mij ook denken aan Emanations uit seizoen 1 en die afl. vond ik ook al erg ok. Mijn stem gaat uit naar naar de Borg afl. van Enterprise. Ik zelf vond het verhaal van deze afl. wel goed, ook al is deze afl. natuurlijk gemaakt om meer kijkers te trekken...

Regeneration - ENT
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Immunity Syndrome (TOS)
Deze ken ik nog niet.

Evolution (TNG)
Erg geslaagde aflevering. Een kunstmatige levensvorm die zich probeert te beschermen tegen een wetenschapper die beweert dat dit geen "echte" levensvorm is en het daarom ook geen rechten heeft. Een probleem waar Data ook mee te maken krijgt in de serie. Goed gedaan.


The House Of Quark (DS9)
Leuke episode. Hoewel ik Ferengi's erg irritante karakters vind heb ik erg genoten van deze aflevering. De mix van Klingon en Ferengi cultuur is erg leuk uitgewerkt en zorgt voor erg komische momenten.
Heeft een waardig vervolg gekregen later in de serie met de aflevering "Looking for par'Mach in all the Wrong Places"


Sacred Ground (VOY)
Ik vond dit geen slechte episode. Het is een leuk gegeven, minpunt is inderdaad dat er weer met veel technobabble gesmeten word.


Regeneration (ENT)
Het is op zich geen probleem om rassen uit andere series te laten opdraven, maar hier is een erg dubieuze oplossing gebruikt om de Borg in ENT te stoppen.
Een paar Borg drones uit de film First Contact blijken toch op aarde te zijn gekomen en worden in bevroren toestand gevonden. Dit is op zich mogelijk maar de uitwerking verder is belabberd.
En ja ja 24e eeuwse Borg zijn niet sterker dan een 22e eeuwse Enterprise.

Ik kies ook deze keer weer voor DS9. Gewoon omdat het een leuke humoristische aflevering is.
Laatst gewijzigd door EMH op 17 okt 2004, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

The House Of Quark (DS9)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

EMH schreef:The Immunity Syndrome (TOS)
Deze ken ik nog niet.

Evolution (TNG)
Erg geslaagde aflevering. Een kunstmatige levensvorm die zich probeert te beschermen tegen een wetenschapper die beweert dat dit geen "echte" levensvorm is en het daarom ook geen rechten heeft. Een probleem waar Data ook mee te maken krijgt in de serie. Goed gedaan.


The House Of Quark (DS9)
Leuke episode. Hoewel ik Ferengi's erg irritante karakters vind heb ik erg genoten van deze aflevering. De mix van Klingon en Ferengi cultuur is erg leuk uitgewerkt en zorgt voor erg komische momenten.
Heeft een waardig vervolg gekregen later in de serie met de aflevering "Looking for par'Mach in all the Wrong Places"


Sacred Ground (VOY)
Ik vond dit geen slechte episode. Het is een leuk gegeven, minpunt is inderdaad dat er weer met veel technobabble gesmeten word.


Regeneration (ENT)
Het is op zich geen probleem om rassen uit andere series te laten opdraven, maar hier is een erg dubieuze oplossing gebruikt om de Borg in ENT te stoppen.
Een paar Borg drones uit de film First Contact blijken toch op aarde te zijn gekomen en worden in bevroren toestand gevonden. Dit is op zich mogelijk maar de uitwerking verder is belabberd.
:? .......het ontgaat mij een beetje welke ep. je nu juist kiest.....?

anyway.......voor mij Evolution (TNG)......nipt voor TOS.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

sacred ground van Voyager
Gebruikersavatar
startrekker
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 sep 2004, 13:57
Locatie: Roosendaal, Noord-brabant

Bericht door startrekker »

regeneration van enterprise voor mij. ook al klopt de tijdlijn niet, de borg zijn cool
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TOS ken ik niet, TNG is matig, Voyager is matig, ENT is wel leuk om eens te zien, maar uiteindelijk hebben we de discussie al gevoerd...blijft over DS9, die opzich ook niet zo bijzonder is (ik hou meer van het vervolg), maar toch de betere ep uit deze ronde.

DS9 - The House of Quark.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

sonpas schreef:
EMH schreef:The Immunity Syndrome (TOS)
Deze ken ik nog niet.

Evolution (TNG)
Erg geslaagde aflevering. Een kunstmatige levensvorm die zich probeert te beschermen tegen een wetenschapper die beweert dat dit geen "echte" levensvorm is en het daarom ook geen rechten heeft. Een probleem waar Data ook mee te maken krijgt in de serie. Goed gedaan.


The House Of Quark (DS9)
Leuke episode. Hoewel ik Ferengi's erg irritante karakters vind heb ik erg genoten van deze aflevering. De mix van Klingon en Ferengi cultuur is erg leuk uitgewerkt en zorgt voor erg komische momenten.
Heeft een waardig vervolg gekregen later in de serie met de aflevering "Looking for par'Mach in all the Wrong Places"


Sacred Ground (VOY)
Ik vond dit geen slechte episode. Het is een leuk gegeven, minpunt is inderdaad dat er weer met veel technobabble gesmeten word.


Regeneration (ENT)
Het is op zich geen probleem om rassen uit andere series te laten opdraven, maar hier is een erg dubieuze oplossing gebruikt om de Borg in ENT te stoppen.
Een paar Borg drones uit de film First Contact blijken toch op aarde te zijn gekomen en worden in bevroren toestand gevonden. Dit is op zich mogelijk maar de uitwerking verder is belabberd.
:? .......het ontgaat mij een beetje welke ep. je nu juist kiest.....?

anyway.......voor mij Evolution (TNG)......nipt voor TOS.

Werd gestoord tijdens het posten en had geen zin om het opnieuw te tikken en had dat deel maar vast geplaatst.
Inmiddels bijgewerkt.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Evolution (TNG)
Mar
Ensign
Ensign
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 nov 2003, 09:19

Bericht door Mar »

Ik ga ook maar voor The house of Quark, hoewel dat nou niet eens zon geweldige aflevering was. Wel weer die geweldige humor die j altijd krijgt als Quark een hoofdrol speelt.
Gebruikersavatar
Star Trek Voyager
Ensign
Ensign
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 jun 2002, 17:40
Locatie: In het noorden

Bericht door Star Trek Voyager »

The House of Quark. Grappige aflevering.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja hij was wel grappig maar meer ook niet
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

13 mensen hebben gestemd.

De uitslag is als volgt:
The House Of Quark (DS9) staat met 7 stemmen bovenaan.
Evolution (TNG) en Regeneration (ENT) staan samen op de tweede plaats met ieder 2 stemmen.
The Immunity Syndrome (TOS) en Sacred Ground (VOY) staan met ieder 1 stem op een gezamenlijke derde plaats.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #50!
Gesloten