"Dead Like Me" (2003-2004)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

"Dead Like Me" (2003-2004)

Bericht door Trekscaper »

Weet iemand wanneer deze hele goede en grappige serie weer wordt uitgezonden op Yorin, kan niet wachten totdat ik de nieuwe (seizoen 2) afleveringen kan zien, vindt deze serie echt te gek. Voor de mensen die Dead Like Me niet kennen:

Van YahooTV:

Afbeelding

SHOW DESCRIPTION:
In the mythology of "Dead Like Me," certain people, when they die, are offered the job of grim reapers. They get a rapidly healing physical body (which has a different face when seen by the living) and the chance to stay in the world until they collect a requisite number of souls. Then, the job passes to the last dead person on their list. The newest addition to this team is George, who died at 18 after being struck by flaming space debris. She was pretty unhappy in life, and learning that death doesn't offer relief from living is not sitting very well with her.

Dead Like Me is supergrappig en het is altijd een plezier om te zien, hoe de mensen op de meest grofste manier dood gaan, en in deze serie gebruiken de hoofdrol spelers gewoon de woorden shit en f**k en dat zie je niet vaak in Amerikaanse series.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Hier maar verder :)
Het andere topic is al 5 maanden oud...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Re: Dead Like Me

Bericht door 3rd RemataKlan »

Trekscaper schreef:Dead Like Me is supergrappig en het is altijd een plezier om te zien, hoe de mensen op de meest grofste manier dood gaan, en in deze serie gebruiken de hoofdrol spelers gewoon de woorden shit en f**k en dat zie je niet vaak in Amerikaanse series.
De serie wordt niet uitgezonden op de Amerikaanse networks maar op een cable zender, die hebben meer vrijheid.

Ik heb de dvd rips van het eerste aantal seizoen 2 afleveringen gedownload maar (nog) niet bekeken. Gebrek aan tijd en beetje interesse in de serie verloren. Kan natuurlijk nog terugkomen. :)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik heb net heel seizoen 1 gezien... Gave serie!
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

De pilot vond ik echt super! Maar al na een paar afleveringen verder verloor ik mijn interesse...
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

Tja i kweet niet, het concept is heel goed maar ze dutte te snel in.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Heb er tot nu toe slechts een van de eerste afleveringen van gezien, heb toen het in NL op de buis kwam niet kunnen volgen.
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

Echt leuk, alleen jammer dat er gewoon niets nieuws in gebeurt. Iedere aflevering een beetje het zelfde concept, weinig rode draad (familie Lass dan misschien) en weinig 'ontwikkeling'. Neemt niet weg dat het kwalitatief goed is :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Tot mijn schrik las ik vandaag dat Dead Like Me misschien gecancelled zou worden ;( , dat het dus nog onzeker was of er een 3e seizoen zou komen, sinds de kijkcijfers tegenvielen. Btw, valt me op dat Dead Like Me maar weinig afleveringen heeft per seizoen: maar 15 afleveringen per seizoen :{
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

Trekscaper schreef:Tot mijn schrik las ik vandaag dat Dead Like Me misschien gecancelled zou worden ;( , dat het dus nog onzeker was of er een 3e seizoen zou komen, sinds de kijkcijfers tegenvielen. Btw, valt me op dat Dead Like Me maar weinig afleveringen heeft per seizoen: maar 15 afleveringen per seizoen :{
DLM is een soort van tussenserie, de meeste topseries worden op dit moment niet uitgezonden.
De kijkcijfers tegenvallen? Verbaast me niets eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

extatix schreef:Echt leuk, alleen jammer dat er gewoon niets nieuws in gebeurt. Iedere aflevering een beetje het zelfde concept, weinig rode draad (familie Lass dan misschien) en weinig 'ontwikkeling'. Neemt niet weg dat het kwalitatief goed is :)
Maar de tweede helft van S2 is daarentegen echt goed, eindelijk 'arc' en ontwikkeling. Ik zou er van balen als deze serie niet de kans krijgt verder te gaan.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Damn, ;( alweer een goede serie van de Amerikaanse buis, volgens verschillende bronnen zou Dead Like Me gecancelled zijn.

Van Yahoo TV:

R.I.P. -- Showtime Lays 'Dead' to Rest
Tuesday December 21 2:22 AM ET

Life is over for the series "Dead Like Me," which Showtime has canceled after two seasons, according to sources.

The afterlife drama, starring Mandy Patinkin and Ellen Muth, premiered last year on the premium cable channel to relatively strong ratings and some critical acclaim. But the second season this year failed to sustain the buzz.

The end of "Dead" could be a signal that Showtime president of entertainment Robert Greenblatt wants to clear some room on the schedule for more than one of the new pilots he is considering for series treatment. Among the contenders are terrorist drama "The Cell" and the cop drama "Hate." A decision is expected next month.

http://tv.yahoo.com/news/va/20041221/110362457500.html

;( ;( ;( ;(

Edit: teken de Bring back Dead Like Me petitie op http://www.petitiononline.com/dlm1218/petition.html ik was nr. 1559
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

Jammer, alhoewel ik seizoen 2 tegen vond vallen. Het werd allemaal een beetje te langdradig allemaal. Ik zal er niet al te lang om rouwen...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het was nu niet echt een heel briljante serie ofzo hoor. Dat een concept origineel en goed is hoeft helemaal nog niet te betekenen dat de serie ook goed was. De pilot was goed, de rest had een mooie lijn naar beneden qua niveau. Meer van hetzelfde, nog meer van hetzelfde en ook vaak veel dezelfde grappen en zogenaamd grappige zaken. Als ze deze serie een succes hadden willen lante zijn/blijven had het origineel moeten blijven (en het acteren van veel mensen misschien iets beter gemoeten). Jammer dat de serie stopt maar zeker niet onterecht.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

"IT'S ALIVE: It looks like Showtime's late Grim Reaper drama Dead Like Me may be getting a new lease on life. As reported in today's brand-new "Ask Ausiello," MGM — which produces the cult fave — has approached WB execs about picking up the two-year-old show. Sources say the Frog network is currently mulling the offer, so here's my advice to all you Dead fans: Ready. Set. Mobilize! Well, what are you waiting for — go!"

Bron: http://www.tvguide.com/news/entertainment/050105.asp

Zo te zien, is Dead Like Me nog niet dead :) :) :)
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

vanaf dinsdag: seizoen 2 op yorin
tijd: 00:20 - 01:45 :{

lekker dan...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

daar blijf ik niet voor op :{
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

Waarschijnlijk waren de kijkcijfers zeer slecht :Y)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Peti schreef:vanaf dinsdag: seizoen 2 op yorin
tijd: 00:20 - 01:45 :{

lekker dan...
Ja, had het al gezien in de Veronica gids, echt shit tijd, en Yorin zet altijd de goede series op het tijdstip waar normale mensen slapen (zie Mutant X laatste seizoen). Dat wordt dus opnemen.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

ik programmeer me video wel in want ik wil hem wel graag zien
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

De overeenkomst tussen goede series en Mutant X zie ik niet helemaal eigenlijk.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

gister gekeken

maar het was gewoon de 1e aflevering van seizoen 1
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

extatix schreef:De overeenkomst tussen goede series en Mutant X zie ik niet helemaal eigenlijk.
Zoals ik hierboven al zei vond ik Dead Like Me nu ook niet het voorbeeld van de meest briljante of goede serie ooit gemaakt op tv.
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

Seizoen 1 vond ik anders zeer geslaagd, de serie was 'witty', de regie was prettig om naar te kijken, Rube is een heerlijk karakter en een serieus onderwerp werd toonbaar gemaakt. S2 was dat alles (op Rube na) ver te zoeken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Een te smal concept denk ik, netzo iets als Joan of Arcedia (zo heet dat gedoe toch?).
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

als ik moet kiezen vind ik joan of arcaria toch leuker :)
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

Probleem met DLM was vooral dat er bepaalde dingen voor zoete koek werden geslikt en er eigenlijk bitter weinig arc te bekennen was. Één van de grootste missers vond ik het feit dat zo'n reaper met de overledene praat en schijnbaar niemand zich afvraagt waarom een reaper zo kalm wegloopt en schijnbaar in zichzelf loopt te praten.

Edit: Joan of Arcadia is het :)
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

Ik vind het hele concept van die serie raar. Ik denk ook niet dat het zo lang zal lopen. Geen verhaal, geen idee waar je op kan voortborduren en er zit geen humor in.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

itsme schreef:Ik vind het hele concept van die serie raar. Ik denk ook niet dat het zo lang zal lopen. Geen verhaal, geen idee waar je op kan voortborduren en er zit geen humor in.
Geen humor :o In Dead Like Me zit heel veel humor zelfs, heb je zelf wel eens een aflevering van Dead Like Me gezien? Ik lach heel vaak als Dead Like Me op tv is, zit veel humor in, maar is ook vaak ontroerend. Maar over een ding had je gelijk, de serie is na 2 seizoenen gecancelled, maar zijn op dit moment nog een nieuwe zender aan het zoeken, die het wilt produceren. Maar of dit lukt?
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

Ja ik heb het hele seizoen gezien, tenminste wat rtl 4 heeft uitgezonden. Als er humor in zit, ik heb het iig niet gezien en vond het ook niet grappig.
Plaats reactie