Uur voor Uur - #59

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #59

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #59. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 8 januari 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #59
The Paradise Syndrome (TOS)
The Hunted (TNG)
Life Support (DS9)
Unity (VOY)
The Shipment (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Tja....

Unity is niet slecht, Chakotay komt een groep neoborgs tegen die een beetje crea zijn geweest met hun borg delen. Collectief schijnt helenede effecten te hebben

The Shipment...mwah ook niet erg slecht. Archer die een lading wil tegen houden maar het voor mekaar krijgt om het te saboteren en er een tracer op te zetten.

The Hunted.....beetje vaag misschien.... Een of andere gevangene ontsnapt en wordt gevangen door NCC-1701 D crew en daarna wordt troi door die gast aangetrokken en denkt dat ie normaal poeslief is en met nachtmerries wordt gemarteld.

Life Support....niet slechte aflevering....Bashir met Bareil in leven houden zodat hij vrede kan stichten met de Cardassians

The Paradise Syndrome... Tja...Kirk denkt dat ie opeens een heel andere leven hebt.

Mijn stem gaat toch naar Unity....Borg Eps zijn wel goed
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS kan ik me helaas niet meer herinneren, TNG vond ik destijds nogal vaag en niet erg interessant. VOY was wel ok, maar al in deze aflevering werden de Borg verzwakt. ENT vond ik ronduit saai.

Mijn stem gaat naar de aflevering met de beste acteerprestaties en een aflevering die emoties losmaakte bij mij...

Life Support - DS9
Gebruikersavatar
_Xbox_Master_
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jun 2004, 13:34
Locatie: Aalten
Contacteer:

Bericht door _Xbox_Master_ »

VOY - Unity
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Unity vind ik één van de betere Borgeps van Voyager, eigenlijk ook een ep die het begin van de Borg uitbeeldt.

TNG is ok, maar kan niet mee met The Defector van verleden week. Ent vind ik op zich niet slecht, maar kan met de rest niet mee. DS9 vind ik een heel mooie ep, en eigenlijk samen met Voyager de enige in deze ronde die boeiend is voor mij. Het hele machtspel rond Bareil en het Kai zijn is eigenlijk hetgeen wat DS9 voor mij de beste ep maakt uit deze ronde.

DS9 - Life Support
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ik kies toch maar voor Unity (VOY) .
Best een leuke Borg aflevering.

Voor de rest waren DS9 en TNG ook redelijk goed, maar voor de verandering is VOY toch weer ietsje beter.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Unity
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"The Shipment", kan ik me weinig van herinneren. Enige aandacht voor de Xindi geloof ik maar op lange termijn doet het er weinig toe. Rondrennen door de jungle met Hayes staat me het meeste bij.

"Unity", Janeway vindt een intacte Borg Cube en het enige wat ze meeneemt is een Borg lijk. En nog steeds zijn er vele fans die haar slim vinden. :nuts2: Nog een domme fout door de ex-drones van Wolf 359 te laten zijn omdat dat schip explodeerde. Aangezien er ook een Romulan bij zat was het veel beter geweest om te zeggen dat ze afkomstig waren van de Neutral Zone buitenposten. Ook vreemd dat de Borg nooit zijn gaan zoeken naar hun Cube, zeker omdat het akelig dicht bij Borg gebied is. Chakotay krijgt tenminste iets te doen en voor de rest is het een aardige aflevering, stelt goede vragen.

"Life Support", redelijke Kira aflevering die moet toekijken hoe haar geliefde zichzelf opoffert terwijl Winn met de wins vandoor gaat. Ook tof dat Bashir besluit hem niet verder te helpen aangezien het zou betekenen dat Bareil eigenlijk een soort android zou worden.

"Paradise Syndrome", Kirk lijdt aan geheugenverlies en leeft gelukkig samen met een indianenstam op een andere planeet. Spock moet de planeet redden van een aankomende asteroide. Niet echt geweldig maar het idee van de Preservers spreekt me wel aan. De originele serie had meer van dit soort verwijzingen: oude aliens die verschillende jonge rassen naar andere planeten heeft gebracht. StarGate series draaien hier veel om, vind ik ook een interessant concept. Toch jammer dat er verder nooit iets is gebeurd met dit idee, ook in de latere series.

"The Hunted" krijgt mijn stem. Roga Danar vind ik een tof personage en prachtig om te zien hoe hij telkens iedereen te slim af is. Picard's oplossing is uitstekend. Angosian situatie is vrij typisch. Militairen trainen om zo efficient mogelijk te doden maar na de oorlog keren ze terug en wat dan? Dat is het grote probleem. De Angosians wisten niet hoe hiermee om te gaan. De samenleving waar de militairen voor gevochten hebben wordt hun ontnomen. Ik had de Angosian supersoldaten graag nog een keer terug willen zien. Geslaagde aflevering.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Paradise Syndrome (TOS)
Erg leuke en spannende aflevering. Kirk,Spock en McCoy zijn op een planeet die bedreigt wordt door een naderende komeet. Kirk raakt door een ongeval zijn geheugen kwijt en wordt door een indianenstam aangezien voor hun god.
Tegelijkertijd staat Spock voor de moeilijke taak zowel Kirk te redden en de planeet tegen de astroide te beschermen.

The Hunted (TNG)
Sterke episode waar in Picard geconfronteerd wordt met ontsnapte gevangenen van een planeet die zich bij de Federatie wil voegen. De gevangen blijken verbeterde soldaten te zijn die zijn afgedankt nadat ze hun leven hebben geriskeerd voor de bevolking, de samenleving wist zich er geen raad mee en sloot ze dus maar op in de gevangenis.
Een intrigrend onderwerp.

Life Support (DS9)
Best goede aflevering met een treurig einde. Vedek Bareil raakt zwaar gewond terwijl Bajor belangrijke onderhandelingen voor vrede met Cardassia aan het voeren is.
Bareil offert zich op om Kai Winn zoveel mogelijk te helpen daarbij niet wtend dat zij er zelf met alle eer wil gaan strijken en Kira moet dit met lede ogen aanzien.

Unity (VOY)
Ik vond dit best een sterke epsiode.
Chacotay ontmoet een aantal Borg die los zijn geraakt van de hive-mind en zelf een collective gesticht hebben.
Als Chacotay gewond raakt komt hij voor de moeilijke keus te staan of hij zich wil laten genezen door zich te laten aansluiten bij dit collective en dus hun te vertrouwen. Ik vond de flashback scenes waarin je de herinneringen van al die Borg drones zag erg mooi.


The Shipment (ENT)
Deze episode kan ik me even niet meer voor de geest halen. Nou heb ik de ENT afleveringen nog maar een keer gezien maar er is weing van blijven hangen.

Ik twijfel tussen VOY, TNG en DS9

Mijn keuze is toch: The Hunted (TNG)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Unity voor mij

Life Support vond ik een beetje soap achtig eigenlijk

en the shipment ging wel
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ik ga voor Unity (voy).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

The Hunted (TNG)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

allemaal aflevering die ik in lang vervlogen tijden heb gezien, ik zat te twijfelen tussen tng en ds9

maar ik ga voor the hunted tng
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Zeer aan elkaar gewaagde ep's dit uur.
zowel TOS, TNG, DS9 en VOY zijn stuk voor stuk best wel vermakelijke afleveringen......wel...... dan is kiezen moeilijk.

dus laat ik mijn TNG hart spreken....The Hunted ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

juistum allemaal vermakelijke afleveringen - maar ik kan me niet herrineren dat het echt benoemswaardige afleveringen waren, dus deze keer ga ik voor tng
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

^
2x stemmen heeft geen zin.
The Hunted (TNG)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

neen maar daar ging het niet over
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Mijn stem gaat naar Unity. Was wel lastig kiezen deze ronde.
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

ik denk Unity, de rest is niet reusachtig goed.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

skelotor schreef:ik denk Unity, de rest is niet reusachtig goed.
Je moet niet denken, je moet stemmen :+
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

TNG - The Hunted
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

skelotor schreef:ik denk Unity, de rest is niet reusachtig goed.
Hoeveel van die rest heb je daadwerkelijk gezien?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

17 mensen hebben gestemd.
Unity (VOY) heeft gewonnen door 8 stemmen te behalen.
Net daaronder staat The Hunted (TNG) met 7 stemmen.
Life Support (DS9) is uitgekomen op een derde plaats met 2 stemmen.
The Paradise Syndrome (TOS) en The Shipment (ENT) staan samen op de vierde plaats met ieder 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #60!
Gesloten