Joan of Arcadia

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Joan of Arcadia

Bericht door HorckDude »

Joan of Arcadia

The Emmy Award-nominated and People's Choice Award-winning JOAN OF ARCADIA is a drama that follows a typical family facing atypical situations, not the least of which is their teenage daughter's conversations with God.

Afbeelding

A tough but soft-hearted police detective in Arcadia, Will Girardi dreams of providing a safe haven for his family and community. An outbreak of serious crime in his idyllic new town has challenged Girardi's desire for order, as have the ups and downs he faces with his family. Daughter Joan, an average teenager, has been acting a little strange. Most don't know that it has to do with the unusual way various people keep popping up, introducing themselves as God and then giving her specific directions to do things, such as get a job, join the debate team or volunteer with children.

The appearances are hard for her to believe, even more so as she never knows who's going to turn up next. One minute it's a cute boy her own age, the next it's the lunch lady or a little girl. She had been keeping it a secret from everyone but she has finally revealed it to her artistic and sensitive boyfriend, Adam, who believes she's been experiencing hallucinations.

Rounding out the Girardi family are her art-teacher mother, Helen; her 16-year-old science-geek brother, Luke, and her newspaper writer brother, Kevin, a former high school sports star who is in a wheelchair as a result of a car accident. Joan's unlikely best friend is her publicly caustic and rebellious, but privately insightful and supportive classmate, Grace. Unsure of what God wants, if God exists, and if she's even sane, Joan tentatively follows God's cryptic directives, all the while trying to retain a normal teenaged existence.

---------------------------------------------

Wekelijks op zondag om 22:00 bij RTL4.


Zijn er meer mensen die afgelopen zondag de pilot hebben gezien?

Heb er erg van genoten. Aangrijpend verhaal over de familie Girardi met interessante karakters. Dialoog is vaak ook erg goed en intelligent. Iets wat ik erg kan waarderen in TV series. :)

De gelijkenis met het verhaal van Joan of Arc valt meteen op, en niet ten minste door de titel. Een meisje dat de stem van god hoort en doet wat haar zo 'ingefluisterd' wordt. Joan of Arc werd het uiteindelijk fataal, maar wat van Joan of Arcadia?

Op het moment wordt in de VS het tweede seizoen uitgezonden, en hier in Nederland zijn we dus net aan het eerste seizoen begonnen. Ben benieuwd naar hoe in de loop van de serie Joan om zal gaan met god en of ze hieraan onderdoor zal gaan.

Overigens nog goed nieuws voor DS9 fans, later in het seizoen is er een voor een Emmy-genomineerd gastrolletje in de serie voor actrice Louise Fletcher die we kennen als DS9's Kai Winn. Erg goede actrice IMO.

Met Joan of Arcadia een klein uurtje vóór West Wing geplanned op de zondagavond staat mijn TV op zondag toch op RTL4! :thumbs:


Joan: Let's see a miracle.
God: How about that?
Joan: It's a tree.
God: Let's see you make one.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik vond het ook een leuke pilot, zal zeker vaker kijken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Deze serie is beter dan ik had verwacht. De humor is goed en niet van een discutabel niveau zoals opzich wel te verwachten viel van dit type serie. Ik hoop alleen dat ze de verhaallijn wel kunnen blijven ontwikkelen. Het idee is geinig maar met alleen een geinig idee kom je er niet. Ik blijf deze serie dus wel volgen maar een oordeel of het echt goed is wil ik pas geven na een ep of vijf.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik vond het nu saai...een beetje gezeik. Niet dat ik de serie afkraak, maar niet aan mijn besteed.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ze moeten in ieder geval niet dezelfde kant uitgaan als die serie over engelen die de EO nog eens uitgezonden heeft. Ik bedoel, na 'alien van de week', 'patient van de week' en 'lijk van de week' zit ik eerlijk gezegd niet te wachten iedere keer 'wonder van de week' :p
Gebruikersavatar
Diana333
Ensign
Ensign
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 apr 2003, 21:54
Contacteer:

Bericht door Diana333 »

Vorige week inderdaad een erg leuke aflevering maar die van gisteren vond ik minder.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

captain crash schreef:Ik bedoel, na 'alien van de week', 'patient van de week' en 'lijk van de week' zit ik eerlijk gezegd niet te wachten iedere keer 'wonder van de week' :p
Het boom-wonder van vorige week was toch wel prachtig hè? ;)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Afgelopen zondag weer enorm genoten van Joan of Arcadia. :)

Ik merkte al snel op wat me zo aansprak aan deze ep: West Wing-achtige dialoog. :)
Grote hoeveelheid slimme en grappige dialoog wordt er in hoog tempo doorheen gejaagd. Net als WW kunnen de acteurs goed met het materiaal uit de voeten.

Dit is op het moment voor mij de serie die iedere week bij mij in mijn achting stijgt. Nu maar hopen dat deze kwaliteit behouden blijft in alle komende afleveringen. Als het zo is komt deze serie zeker in mijn top-5 van beste TV series. :thumbs:
Gebruikersavatar
Diana333
Ensign
Ensign
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 apr 2003, 21:54
Contacteer:

Bericht door Diana333 »

Vind het een mooie serie, ik kijk vanavond weer.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Eindelijk meer reacties! *D
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

o, ik had nog niet gezegd dat ik ook een vaste kijker ben ;)
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

Peti schreef:o, ik had nog niet gezegd dat ik ook een vaste kijker ben ;)
ik ook kijk elke week
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Ik kijk ook elke week hoor, en Joan is hot 8-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Same here, maar dan de VS-afleveringen :)


Hopelijk krijgt de serie 'n 3e seizoen... :X
Gebruikersavatar
Diana333
Ensign
Ensign
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 apr 2003, 21:54
Contacteer:

Bericht door Diana333 »

Ze willen met deze serie stoppen. Wil je dit niet ga dan naar deze site:

http://www.petitiononline.com/sw34fr56/petition.html
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

ik teken geen petities met spelfouten.
bovendien is het gericht aan de president van de cbs, en wordt er schijnbaar tegen hem gezegd dat hij moet tekenen om te laten zien dat hij niet wil dat de serie stopt :huh:
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Diana333 schreef:Ze willen met deze serie stoppen.
:shake:

Ik dacht dat de serie vorig jaar een nieuw seizoen kreeg omdat het zo'n successerie was?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Met 't laatste seizoen zijn de ratings drastisch omlaag gegaan. En ik moet eerlijk zeggen dat de laatste 3 of 4 afleveringen ook best wel heel saai zijn :) Eind april valt de beslissing geloof ik?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Misschien raken de originele god-opdracht verhalen op na enige tijd en heeft de serie haar creatieve eindpunt bereikt?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

HorckDude schreef:Misschien raken de originele god-opdracht verhalen op na enige tijd en heeft de serie haar creatieve eindpunt bereikt?
Iets in die richting is 't wel ja. Het hele originele God-gedoe wat seizoen 1 zo leuk maakt is eigenlijk alleen maar irritant in het tweede seizoen. Daarnaast zijn er wat nieuwe "donkere" verhaallijnen wat voornamelijk gezeur is en totaal niet boeiend. Er zitten nog wel een aantal afleveringen in die zich meer richten op Grace. Die vind ik persoonlijk erg sterk. Maar de rest van S2 loopt toch steeds verder terug.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Misschien hadden ze dan beter kunnen kiezen voor een serie die maar één seizoen zou lopen. Een soort veredelde miniserie zodat ze niet aan het einde van hun creativiteit zouden komen. Bovendien hadden ze dan een mooi einde kunnen schrijven.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

HorckDude schreef:Misschien hadden ze dan beter kunnen kiezen voor een serie die maar één seizoen zou lopen. Een soort veredelde miniserie zodat ze niet aan het einde van hun creativiteit zouden komen. Bovendien hadden ze dan een mooi einde kunnen schrijven.
Had gekund, al denk ik dat S2 een stuk succesvoller had kunnen zijn. Het ligt er voornamelijk aan dat ze veel van de humor en luchtigheid uit de serie hebben gehaald, en je daardoor haast depressief wordt van de serie. Erg jammer, want ik vond de humor in S1 juist altijd zo sterk.

* SPOILERS *

Aan het begin van het seizoen (dat begin is trouwens geweldig :)) wordt een nieuw karakter geintroduceerd die voornamelijk veel drama met zich meebrengt. Dit is opzich niet erg. Vond die verhalen erg goed geschreven en prima passen binnen de serie. Dit is ongeveer tot aflevering 2x08. Vanaf daar gaat 't wat mij betreft mis.

Omdat er een flinke lading drama bijkomt hadden ze hier dus wat meer humor e.d. tegenover moeten zetten. Dat is gewoon niet gedaan. Zo veranderen er wat dingen op het werk van Will. Alles rondom het politiebureau is slap gezeur wat je net zo goed door kan spoelen. Dit werkt door op Helen die depressief raakt, en dit alles werkt weer door op het gezin, waardoor het hele huishouden in 'n megadip terecht komt. En alsof dat nog niet genoeg is komt er ook weer extra drama rondom Kevin.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

En toen waren we aan het einde van seizoen 2 :) Mocht de serie doorgaan dat kan dat nu prima, en als het toch gecancelled wordt is het wel een aardig einde.

Maar m'n spoiler-kritiek blijft staan. De laatste twee afleveringen ben ik met moeite doorheen gekomen. Op 't moment zit ik niet echt op nóg een seizoen te wachten. :+
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Aflevering van vandaag, "Double Dutch", was niet zo goed als de meeste andere eps IMO. Alleen het Will/Luke verhaal was echt goed uitgewerkt, maar het verhaal van Joan dat het dakloze meisje helpt was niet echt aangrijpend ofzo.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

CBS Cancels Joan of Arcadia

Dharma and Greg are back on TV, but Joan and Amy are history.

CBS' fall schedule — which will be unveiled at a presentation for advertisers today — includes separate new series featuring Jenna Elfman and Thomas Gibson, who co-starred in ABC's hit comedy Dharma & Greg, which lasted from 1997 to 2002.

But two-year drama Joan of Arcadia and six-year drama Judging Amy have been canceled.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

download van de pilot is op 50%. schiet niet echt op (staat er al enkele weken in) maar gaat tegenwoordig weer wat sneller dus met nog eens 2 weken ofzo is ie wel binnen gok ik.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Het eerste seizoen is nu nog wel goed (hoewel er de laatste tijd vaker minder sterke eps bij zitten), maar als ik de verhalen over seizoen 2 hoor lijkt me het niet zo'n ramp dat de serie weg gaat.

Hopelijk wordt voor dat geld wel een mooie andere serie gemaakt, en niet meer reality crap.
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

Aan de ene kant jammer dat hetwordt gecancelled, aan de andere kant weer niet. Sommige afleveringen waren idd écht om te janken, zo slecht. Maar het gezin op zich vond ik wel weer zo apart, dat dat voor mij de aanleiding is om te willen weten hoe het dan verder gaan. En natuurlijk Joan en dr lievie.
Gebruikersavatar
20 of 9
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 jun 2003, 12:23
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

Bericht door 20 of 9 »

ik vind het een leuke serie maar er had meer ingezeten.
de afleveringen blijven nu een beetje op het zelfde hangen er ze hadden zoveel andere dingen erbij kunnen doen zonder de verhaallijn van joan en god te verstoren jammer dat dat er dus nu niet meer van komt.
Plaats reactie