Uur voor Uur - #60

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #60

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #60. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 15 januari 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #60
The Enterprise Incident (TOS)
The High Ground (TNG)
Heart Of Stone (DS9)
Darkling (VOY)
Twilight (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Darkling", idioot Jekyll & Hyde verhaaltje vol met de gebruikelijke cliches, een plot wat nergens op slaat, Kes die overal mee naartoe wordt getrokken. Dan is er nog haar keus om het schip te verlaten, verandering in haar leven oid maar daar wordt uiteindelijk niets mee gedaan. Complete misser.

"Twilight", hoop geld wordt uitgegeven aan FX in een resetverhaaltje. Doodzonde. Veel fans komen klaar over zo'n soort aflevering waarbij het eigenlijk duidelijk wordt dat diezelfde fans onbewust toegeven dat de serie middelmatig is aangezien het benadrukt wordt dat de rest van de serie weinig dramatisch is. Dat is dan wel weer erg lachwekkend. Waarom niet gewoon dramatische gebeurtenissen die daadwerkelijk in de serie plaatsvinden en waaraan consequenties e.d. zitten ipv mensen proberen blij te maken met een dode mus? Toen het Wapen daadwerkelijk bij de Aarde kwam zagen we geen enkel ander Starfleet schip en werd het ding vernietigd door heel saai buizen oid te verwisselen.

"Heart Of Stone", redelijke Odo aflevering, sterk geacteerd, Odo geeft toe dat hij van Kira houdt. De plotwending op het einde zorgt er voor dat Kira hier uiteindelijk niets van weet. Aan de ene kant is dat wel erg jammer maar aan de andere kant krijgt de kijker bevestiging van Odo's gevoelens en de Founders weten het nu ook. Later komt dit allemaal nog terug. Het B-plot met Nog's wens om in Starfleet te dienen was wel tof.

"The High Ground", aflevering over terrorisme. Hoop van de elementen komen ter sprake, beide kanten worden belicht. Terrorist/Vrijheidsstrijder (kies maar) Sinn komt goed uit de verf en wordt gelukkig niet neergezet als een evil maniak. Beverly krijgt ook goed materiaal. Sterke aflevering.

"The Enterprise Incident". Klassieker. Kirk en Spock op een uiterst geheime missie om een vernieuwd Romulan cloaking device te stelen. Spock moet de Romulan commander manipuleren en doet dit voortreffelijk, er is zelfs een soort seksualiteit aanwezig maar op een Vulcan manier. Wat Spock allemaal doet was niet eerder te zien geweest. Je blijft gissen naar wat er werkelijk aan de hand is.
Erg sterk en laat zien dat de Federatie bereid is om duistere dingen te doen om zichzelf te beschermen. Eén van de beste afleveringen van de hele serie en heeft mijn stem.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 09 jan 2005, 15:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS heb ik waarschijnlijk nooit gezien, anders had ik wel voor die aflevering gestemd. TNG en ENT zijn allebei overrated. VOY vond ik gewoon slecht. Heb de aflevering volgens mij nog nooit helemaal uit kunnen kijken. Dan blijft er een aardige aflevering over, met goed acteerwerk van Visitor en Auberjonois. Jammer van de conclusie alleen...

Heart of Stone - DS9
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

deze is voor mij duidelijk the enterprise incident is natuurlijk mijn favouriet, in de dagen dat romulans nog niet verneukt waren door het duo B&B...

The Enterprise Incident
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

The Enterprise Incident
Gweoon, de onverwachte gebeurtenissen, en de lol die er te beleven was, medemogelijk gemaakt door:spock
Laatst gewijzigd door skelotor op 09 jan 2005, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ent was vermakelijk.....kvond het niet eens een hele slechte aflevering. Het was leuk om naar te kijken, maar het einde was onbevredigend
Voy was maar saai
DS9 was een goede ep. Idd goed acteerwerk.
TNG kan ik me niet meer herrinneren.
TOS heb ik niet gezien, maar lijkt me wel een hele leuke aflevering die ik graag wil zien.

Als ik TOS had gezien, had ik waarschijnlijk daar op gestemd, maar van de afleveringen die ik nog heb gezien vind ik DS9 - Heart Of Stone het beste. Daar gaat mijn stem dan ook naartoe. Jmmer van TOS
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ace of Spades schreef:Ent was vermakelijk.....kvond het niet eens een hele slechte aflevering. Het was leuk om naar te kijken, maar het einde was onbevredigend
Had je een ander einde verwacht? Bijvoorbeeld dat iedereen wel dood ging? :)

skelotor schreef:Twilight van enterprise.
Gweoon, de onverwachte gebeurtenissen,
Dus jij ging er wel vanuit dat er geen reset kwam en iedereen dood bleef met de Aarde gereduceerd tot een asteroideveld? :lol:
en de lol die er te beleven was, medemogelijk gemaakt door:spock
waar heb je het over?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef:
Ace of Spades schreef:Ent was vermakelijk.....kvond het niet eens een hele slechte aflevering. Het was leuk om naar te kijken, maar het einde was onbevredigend
Had je een ander einde verwacht? Bijvoorbeeld dat iedereen wel dood ging? :)
Hehe, zou wel grappig zijn geweest. Kvon het einde gewoon te simpel. Ik weet dat in elke ST serie sommige eindes plotseling en met veel technobabble zijn, maar dit was anders. En zeker in vergelijking met de andere eps was dit geen goede aflevering. Noem het een gevoelskwestie :-D
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Enterprise Incident (TOS)
Erg sterke aflevering. Kirk gaat met de Enterprise the Neutral Zone in op een geheime missie. Niet alleen de bemanning blijft in het ongewisse, ook als kijker wordt je op het verkeerde been gezet over wat er nu precies aan de hand is. Spock speelt ok sterk en de manier waarop hij de Romulan commander misleid is geweldig.


The High Ground (TNG)
Goede aflevering. Sterk spel en goed verhaal.

Heart Of Stone (DS9)
Goede Odo aflevering waar we er achter komen wat voor gevoelens hij voor Kira heeft. Helaas de Founders weten het nu ook, wat later in de serie nog terugkomt. Leuke plotwending dat Kira de female shapshifter bleek te zijn.

Darkling (VOY)
Star Trek versie van het aloude Dr. Jekyll en Mr. Hyide verhaal. Niet slecht maar voor de handliggend dat ze dit een keer met de doctor gingen doen.

Twilight (ENT)
Deze kan ik me even niet meer voor de geest halen.
!?Mats??!!! zal deze wel weer als de de beste "kiezen".


Ik ga deze ronde voor The Enterprise Incident (TOS) .
De beste aflevering va deze ronde.
Laatst gewijzigd door EMH op 09 jan 2005, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

VOY was zeer matig, TNG heeft de BBC nooit uitgezonden en heb ik dus nooit gezien, DS9 was een aardige aflevering, maar ik kies toch The Enterprise Incident (TOS). Dit is een van de afleveringen die ik op de BBC heb gezien en deze is me bijgebleven als een heel goede aflevering :) . Een makkelijke keuze dus.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Frank schreef: TNG heeft de BBC nooit uitgezonden en heb ik dus nooit gezien,

Enterprise is nooit door de BBC uitgezonden. TNG wel. :)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ik bedoelde de TNG aflevering The High Ground. Die aflevering heeft de BBC de laatste keer niet uitgezonden toen ze TNG aan het herhalen waren.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

^

Klopt, vanwege de overeenkomsten met de IRA en Noord-Ierland...
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

The Enterprise Incident (TOS)
Helaas niet gezien, en ook mij lijkt het uiteraard een hele goeie aflevering. Maar ik kan moeilijk oordelen zonder hem gezien te hebben. zonde!

The High Ground (TNG)
Geen slechte aflevering. Ook niet echt bijzonder. Terrorisme net zoals we dat met de Maquis ook weleens zien, niet echt nieuw dus.

Heart Of Stone (DS9)
Mooi en origineel verhaal. Hoe Odo zijn gevoelens voor Kira uitte, en hoe ze vervolgens een Changeling bleek te zijn. Prima aflevering!

Darkling (VOY)
Matige aflevering. Leuk gespeeld door de Doctor, maar voor de rest sprak het me niet echt aan.

Twilight (ENT)
Kan ik weinig over zeggen. Voor Ent best vermakelijk, maar niet sterk.

Ik ga dus voor DS9 met 'Heart of Stone'
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

The Enterprise Incident (TOS)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

DataLord schreef:The High Ground (TNG)
Geen slechte aflevering. Ook niet echt bijzonder. Terrorisme net zoals we dat met de Maquis ook weleens zien, niet echt nieuw dus.
De Maquis bestond nog helemaal niet toen deze aflevering werd uitgezonden... Hoe kun je dus beweren dat deze aflevering niet nieuw is?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Klopt. En verder gaat HG over het terrorisme in het algemeen en de Maquis afleveringen richten zich meer op de Maquis zelf.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TOS-The Enterprise Incident

Deze ep komt me bekend voor. TNG zegt me niks, Ent is een leuke ep, boordevol special effects, heel fascinerend de eerste keer, maar wordt snel vergeten. Voyager is niks deze keer, maar DS9 is wel een goede, had ik TOS niet gezien, dan had deze ep het zeker geworden.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ik kies voor The High Ground (TNG).
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

The High Ground.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Visitor1982 schreef:
DataLord schreef:The High Ground (TNG)
Geen slechte aflevering. Ook niet echt bijzonder. Terrorisme net zoals we dat met de Maquis ook weleens zien, niet echt nieuw dus.
De Maquis bestond nog helemaal niet toen deze aflevering werd uitgezonden... Hoe kun je dus beweren dat deze aflevering niet nieuw is?
Ja wel als je alles op goede volgorde hebt gezien.
Maar ik kende de Maquis al omdat ik ze niet op de goeie volgorde gezien heb.

Niet dat dat iets met mijn oordeel te maken heeft. Het blijft geen slechte aflevering. Maar ook niet de beste.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Het word naar mate de uren vorderen niet makkellijker.......

TOS op geheime missie bij de Romulans is gewoonweg een klassieker.
DS9 vond ik ook een best goeie ep. waar later in de serie nog op teruggekomen word.
TNG heeft eveneens een steengoeie ep. dit uur......Gates McFadden komt hier eigenlijk eens goed uit de verf en Picard heeft zowaar een actiescene.....ook het personage van Sinn word goed neergezet.

dus toch TNG The High Ground...........hoewel ik vermoed dat TOS dit uur binnenhaalt......en waar ik totaal geen probleem mee zal hebben. :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Deze is neit moeilijk dit is Twilight wat ik de beste enterprise ep vind die er is.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:Deze is neit moeilijk dit is Twilight wat ik de beste enterprise ep vind die er is.
En die jij kent. Naast Voyager dan. :-P
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

14 mensen hebben gestemd.
The Enterprise Incident (TOS) heeft met 7 stemmen de eerste plek behaald.
The High Ground (TNG) en Heart Of Stone (DS9) staan samen op de tweede plek met ieder 3 stemmen.
Twilight (ENT) staat met 1 stem op de derde plek.
Darkling (VOY) komt met 0 stemmen uit op de vierde plek.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #61!
Gesloten