Uur voor Uur - #63

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #63

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #63. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 5 februari 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #63
Is There In Truth No Beauty? (TOS)
Yesterday's Enterprise (TNG)
Visionary (DS9)
Before And After (VOY)
Carpenter Street (ENT)

Veel plezier!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Op TOS na een timetravel ronde, een van mijn favoriete onderwerpen.


Is There In Truth No Beauty? (TOS)
Best leuke en vermakelijke aflevering om te zien.


Yesterday's Enterprise (TNG)
Een van mijn favorite episodes. Erg goed gedaan. De enige keer dat we de Enterprsie C te zien krijgen in een van de series of de films.
Leuk om Tasha weer te zien. De keuze van Picard om Tasha toe te staan met de Ent C mee terug gaan door de tijdsscheur komt later in de serie nog weer terug.


Visionary (DS9)
Spannende aflevering rond O'Brien dit keer. Goed gedaan. Ook erg leuk om het ruimtestation een keer vernietigd te zien worden.

Before And After (VOY)
Ook leuke aflevering. Begint in de toekomst met Kes als oude vrouw. Je ziet haar leven vervolgens achterstevoren. De Krenim worden hier geintroduceerd, die in de aflevering Year of Hell terug keren.
(Deze episode was oorspronkelijk bedoeld als cliffhanger van het seizoen, maar uiteindelijk is voor de Borg gekozen)


Carpenter Street (ENT)
Ook geinige aflevering. Maar niet zo goed als die van TNG en DS9 en VOY.


Lastige keuze. DS9 en TNG liggen niet ver uit elkaar.
Toch ga ik voor Yesterday's Enterprise (TNG)
Laatst gewijzigd door EMH op 30 jan 2005, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Yesterday's Enterprise (TNG)

leuke aflevering, met twee Enterprises. >:)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Is There In Truth No Beauty? (TOS) - Ken ik niet, maar de preview maakte niet veel indruk

Yesterday's Enterprise (TNG) - Deze aflevering kan ik me nog goed herrinneren. Het is een hele spannende aflevering en tja....een soort reset, maar ik vond het goed uitgewerkt

Visionary (DS9) - Was spannend met sneaky rommies. Misschien een beetje vergezocht met die stralingsziekte, maar het was leuk om naar te kijken

Before And After (VOY) - Dit vond ik dus een saaie aflevering

Carpenter Street (ENT) - Dit vond ik dus ook niks. Waarom moet Archer nu weer naar het verleden als hij niet dood mag.....alsof de toekomstige federatie niet genoeg agents heeft.

Ik ga dus voor TNG - Yesterday's Enterprise

edit: dat resetgedoe :)
Laatst gewijzigd door Ace of Spades op 30 jan 2005, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ace of Spades schreef:
Yesterday's Enterprise (TNG) - tja....een reset, maar ik vond het goed uitgewerkt
Niet helemaal een reset. Er zijn wel degelijk gevolgen. Maar dat zie je pas later in de serie terug.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

mja....ik had eigenlijk een soort reset neer moeten zetten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Carpenter Street", oersaai, middelmatig, voorspelbaar, flauw, slecht, ik heb er geen goed woord voor over. Archer en T'Pol die door Daniels terug in de tijd worden geslingerd ongeveer een dag voordat de Xindi klaar zijn met hun biowapen. Waarom niet een maand eerder? Archer die achter het virus aanholt. Hmm, lang niet zo spannend wanneer 24's Jack Bauer dit doet.

"Beauty", is een rommeltje, allerlei verhaaltjes door elkaar heen. De aflevering weet niet wat het wilt. Erg jammer. Kollos vind ik wel interessant maar erg vaag. In ieder geval beter dan de dertien in dozijn voorhoofdrassen waar Westmore continu mee aankomt zetten.

Blijven er nog IMO drie sterke afleveringen over.

"Before And After", sterke Kes aflevering waarin we een toekomst van het schip zien, een toekomst die opgevolgd lijkt te worden gezien het einde maar de VOY apen achter laptops besloten om alles te negeren op het kleine detail van de Krenim frequentie na. Zeer, zeer jammer. Goh, voor een aantal VOY fans moet deze aflevering verwarrend zijn geweest gezien het argument dat tijdsprongen en extra personages moeilijk te volgen zou zijn. :lol:

"Yesterday's Enterprise", in een alternatieve tijdlijn is de Federatie verwikkeld in een oorlog met de Klingons. Eigenlijk is dit de juiste tijdlijn aangezien de Ent-C's reis naar de toekomst de normale gang van zaken was. Picard wijzigt de tijdlijn door de Ent-C via hetzelfde verschijnsel terug te sturen. Krijgt nog een aardig staartje met het bestaan van Sela. Mooie actie alleen had ik het nog beter gevonden als meer brugleden, Wesley en Data, waren gedood. >:)

Ik ga toch voor "Visionary", een toffe O'Brien aflevering waarin meer dan alleen tijdreizen gebeurt. Plotpunten van vorige afleveringen worden gebruikt, denk maar aan de uitwisseling van gegevens met de Romulans ("The Search"), de Klingons die de Romulans niet vertrouwen en mogelijk niet zo blij zijn met deze Federatie-Romulan samenwerking. En er is een soort opbouw te zien. De Romulans zien het Dominion als een grote bedreiging en willen preventieve actie ondernemen, wat terugkomt in "Improbable Cause" en "The Die Is Cast". Prachtig FX shot van het exploderende station. Sisko's confrontatie met de Romulans is ook erg krachtig: "We've tracked the tetrion emissions back to your warbird... and I have about fifty photon torpedoes locked on to it right now." :eek:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

3rd RemataKlan schreef: Mooie actie alleen had ik het nog beter gevonden als meer brugleden, Wesley en Data, waren gedood. >:)
vooral wesley he ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik ga voor visonary deep space nine
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

"Is There In Truth No Beauty? (TOS)"
Helaas ken ik deze aflavering ook niet, wel ziet de preview er leuk uit. Maar weer te weinig om over te oordelen.

"Yesterday's Enterprise (TNG)"
Ook 1 van mijn favoriete TNG afleveringen.
Leuk dat we Yar nog eens terug zien, met als een leuk extratje de Enterprise-C.
En daarnaast was het een spannende en sterke aflevering. Zeker wel een goeie bijdrage aan de serie dus.

"Visionary (DS9)"
Ook dit vond ik weer een super aflevering. Voornamelijk omdat ik de afleveringen met O'Brien in de hoofdrol, eigenlijk altijd leuk vind.
Deze aflevering bracht wel iets mysterieus met zich, waar ik eigenlijk toch wel het meest van houd in Startrek.

"Before And After (VOY)"
Matige aflevering. Ikzelf heb het nooit zo met die Kes-afleveringen.
Ik zou 'm niet meteen slecht noemen, maar de afleveringen met Kes in de hoofdrol boeien me werkelijk geen reet. Een betere verklaring kan ik bij deze niet geven.

"Carpenter Street (ENT)"
Kan ik niet meer zo goed voor me halen, maar ik weet wel dat er uit seizoen 3 weinig nieuws voorkwam. En ook vooral voorspelbaar.

Het is een moeilijke keuze tussen TNG en DS9.
Maar het is niet anders, Visionary (DS9) is toch net iets beter. Dus automatisch mijn keuze voor deze week!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

(zit in elk van deze afleveringen tijdreizen?)
het is kiezen tussen

Yesterdays Enterprise en Before and After, Carpenter street is wel leuk maar meer ook niet.

Yesterdays Enterprise is erg goed, leuk verhaal leuke wendingen en Tasha Yar en een vrouwelijke captain :P

Before and After een erg goede aflevering, leuk bedacht en heeft mooie momenten Janeway en B'elanna dood :( maar gelukkig later niet meer, en dat de toekomst van voyager heel anders is kan simpel verklaart worden door Annorax zonder de beste captain in starfleet konden ze hem niet aan.

Eigenlijk kan ik niet kiezen tussen deze 2 eps, ik ga gewoon voor

Before and After
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Before and After een erg goede aflevering, leuk bedacht en heeft mooie momenten Janeway en B'elanna dood :( maar gelukkig later niet meer, en dat de toekomst van voyager heel anders is kan simpel verklaart worden door Annorax zonder de beste captain in starfleet konden ze hem niet aan.
Dus dat is jouw verklaring? Niet over nagedacht dus, dat is duidelijk.
Door wie werd het schip aangevallen in Kes' 'year of hell'?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

de krenim
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:de krenim
En door wie waren die machtig gemaakt? Juist ja, Annorax.
Verder zit je nog te kijken met het feit dat Kes niet het schip had verlaten en dus ook niet het schip 10.000 ly voorbij Borg ruimte had geslingerd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

misschien had ze wel geleerd met haar krachten om te gaan en kon ze ze gewoon gebruiken wanneer ze dat wou. En dat ze in die tijdlijn niet weg ging kon komen doordat ze een relatie met tom kreeg
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:misschien had ze wel geleerd met haar krachten om te gaan en kon ze ze gewoon gebruiken wanneer ze dat wou. En dat ze in die tijdlijn niet weg ging kon komen doordat ze een relatie met tom kreeg
Dit is toch onzin. Waarom werd ineens ALLES anders na "Before And After"? Kes die plots magische krachten krijgt en het schip moet verlaten. Geen tijdreset met "Year Of Hell".

"Before And After" liet een aardig toekomstbeeld zien maar de schrijvers besloten dat de negeren/saboteren. Net als met "All Good Things" & Generations.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

TOS (met Diana Muldaur aka Dr. Pulaski) en VOY zijn best leuke afleveringen om eens te zien......maar ook niet meer.
DS9 heeft met Visionary een goeie afgevaardigde en zou ook mijn voorkeur wegdragen moest er in dit uur geen Yesterday's Enterprise (TNG) zitten.....geweldige actie, goed verhaal en dito acteerwerk.(zelfs van Crosby. :eek: )
Leuk dat deze ep. later nog een staartje kreeg in S4 "Redemption" van TNG.
kortom het betere trekwerk. :thumb:
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ok, we krijgen Kes's hoogtepunt...dat is het zowat. Alles valt in het niets bij een magistrale ep zoals TNG's Yesterday's Enterprise.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Damn... Ik heb die andere TOS aflevering met Diana Muldaur ook al niet gezien... TNG vond ik eigenlijk maar matig. VOY was goed en Enterprise was ok, maar lang niet zo goed als 1 van de betere O'Brien afleveringen.

Visionary - DS9
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:misschien had ze wel geleerd met haar krachten om te gaan en kon ze ze gewoon gebruiken wanneer ze dat wou. En dat ze in die tijdlijn niet weg ging kon komen doordat ze een relatie met tom kreeg
Dit is toch onzin. Waarom werd ineens ALLES anders na "Before And After"? Kes die plots magische krachten krijgt en het schip moet verlaten. Geen tijdreset met "Year Of Hell".

"Before And After" liet een aardig toekomstbeeld zien maar de schrijvers besloten dat de negeren/saboteren. Net als met "All Good Things" & Generations.

Het is inderdaad jammer dat in de aflevering Year of Hell niet teruggekomen word op de waarschuwing die Kes aan Janeway gaf aan het einde van B&A.
De scene in de Jefferies tube bij de ingeslagen raket zat in YoH opnieuw maar nu met Seven die achter de juiste fasecorrectie komt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Visionary (DS9)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS, VOY en ENT ken ik niet.,. dus dat maakt het een stuk makkelijker ;)

TNG, Yesterday's Enterprise.. iedereen vind die aflevering zo geweldig, ik vind het dus geen zak an!
Dus. simpel gezegd blijft er de DS9 aflevering over, en ik ben al helemaal dol op O'Brien aflevering, mijn favoriete karakter in DS9 (nou ja, elk ds9 karakter is wel gaaf) :P..

dus bij deze : DS9 - Visionary
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ik stem op Yesterday's Enterprise (TNG), goed verhaal, spannende actie en natuurlijk het gesprek tussen Guinan en Tasha Yar.

De andere afleveringen zijn ook wel leuk, maar halen toch net niet het niveau van YE.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Erg lastig deze ronde. Uiteindelijk ga ik toch voor Yesterday's Enterprise.
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

ik heb er maar 3 van gezien en daarvan is deze het beste:
Visionary (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

15 mensen hebben gestemd.
Yesterday's Enterprise (TNG) en Visionary (DS9) staan op een gedeelde eerste plek met ieder 7 stemmen.
Before And After (VOY) komt uit op de tweede plek met 1 stem.
Is There In Truth No Beauty (TOS) en Carpenter Street (ENT) staan gezamenlijk op de derde plek met ieder 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #64!
Gesloten