*Reviewtopic* Seizoen 1 Algemeen

Sisko, Kira, Odo... door het wormhole.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

*Reviewtopic* Seizoen 1 Algemeen

Bericht door Galenfuinion »

We zijn nu door de reviewtopics van het eerste seizoen van DS9 heen. 20 afleveringen hebben de revue gepasseerd. Geef hier je algemene mening over het eerste jaar DS9.

Klik hier voor de volledige lijst met seizoen 1 episodes.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Misschien een gemiddelde score per ep? Of was dat niet de oorspronkelijke bedoeling?
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Reken maar uit.
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: *Reviewtopic* Seizoen 1 Algemeen

Bericht door extatix »

geef hier je algemene mening over het eerste jaar DS9.
De serie is duidelijk nog bezig naar het zoeken van een solide basis. De karakters worden uiteengezet, maar echte diepte hebben we nog niet gezien, behalve Kira en Sisko eigenlijk. Hoogtepunt van dit seizoen vond ik toch wel 'Duet', een statische aflevering die ergens over gaat.
Vooralsnog is het te veel 'Problem of the Week' oid.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Buiten "Duet" oversteeg dit eerste seizoen van DS9 in geen enkel geval de overige eerste seizoenen van de andere trek-series.
Het was me dan eigenlijk ook een raadsel dat dit seizoen zo hoog scoorde in uur voor uur. :{
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Seizoen 1 is dus echt wel beter dan de eerste seizoenen van TNG, VOY en ENT, zeker die laatste twee.

De serie richt zich meteen op de personages en ook grotendeels op de Bajoran situatie (iets wat VOY en ENT niet kunnen zeggen). Het onderling conflict is duidelijk merkbaar. Het probeert nog wel TNG op een ruimtestation te zijn wat niet loopt. Maar tegen het einde van het seizoen ontwikkelt de serie een eigen identiteit, kiest haar eigen unieke richting en kijkt nooit meer om.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Misschien dat voor mij vooral de personage's tegenvielen, maar ik vond aan dat eerste seizoen ( een paar ep's buiten beschouwing gelaten) dus geen bal aan.
Nu geef ik toe dat het ook wel te maken kan hebben met dat destijds (in België) tegelijkertijd ook TNG seizoen 6 liep op de buis.
Alleszins.......toen ik onlangs het eerste seizoen terug bekeek op dvd........kwam ik tot dezelfde conclusie.........
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik vind de personages in het eerste seizoen vrij tof. Met name Kira, Quark en Odo. Sisko's confrontatie met Picard was erg mooi maar verder werd er niet veel met Sisko gedaan.

Als ik het vergelijk met de eerste seizoenen van de overige moderne Trek series dan vind ik qua personages DS9's eerste seizoen er aardig boven uitsteken.
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Het eerste seizoen was één van de beste, denk maar aan een paar personages:Kira, Quark en Odo was ook erg cool.
Ook sommige gesprekken waren goed uitgewerkt, zoals Sisko's confrontatie met Picard
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

In vergelijking met de rest van DS9 is het eerste seizoen best mager omwille van het "Alien-or-problem-of-the-week-syndrome", Emissary, Past Prologue, Duet en Progress zijn de hoogtepunten, Babel was leuk enzo maar de rest vond ik eerlijk gezegd niet de moeite waard.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ook "Captive Pursuit" en "In The Hands Of The Prophets" niet?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:Ook "Captive Pursuit" en "In The Hands Of The Prophets" niet?
"In the hands of the prophets" ben ik idd vergeten, "Captive Pursuit" vond ik op zich een leuke start voor meer O'Brien eps, maar vind ik niet zo denderend, toen ik hem op DVD herzag vond ik er niet zo veel aan.
Plaats reactie