2 Parter: Endgame

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Gesloten

Wat vinden jullie van de 2 Parter Endgame

Super
15
31%
Gewoon
13
27%
Slecht
21
43%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

2 Parter: Endgame

Bericht door Tactical_Cube »

Omdat deze nu op tv is maak ik hem alvast aan, de anderen volgen binnenkort.
  • Cast:
    Kate Mulgrew as Kathryn Janeway
    Robert Beltran as Chakotay
    Roxann Dawson as B'Elanna Torres
    Robert Duncan McNeill as Tom Paris
    Robert Picardo as The Doctor
    Tim Russ as Tuvok
    Jeri Ryan as Seven of Nine
    Garrett Wang as Harry Kim
    Ethan Phillips as Neelix

    Guest Cast:
    Alice Krige as Borg Queen
    Richard Herd as Admiral Paris
    Dwight Schultz as Reginald Barclay
    Richard Sarstedt as Starfleet Admiral
    Joey Sakata as Engineering Officer
    Vaughn Armstrong as Korath
    Manu Intiraymi as Icheb
    Lisa Locicero as Miral Paris
    Miguel Perez as Physician
    Grant Garrison as Cadet
    Amy Lindsay as Lana
    Matthew James Williamson as Klingon
    Iris Bahr as Female Cadet
    Ashley Sierra Hughes as Sabrina

    Creative Staff:
    Director: Allan Kroeker
    Teleplay By: Kenneth Biller & Robert Doherty
    Story By: Rick Berman & Kenneth Biller & Brannon Braga
Production: 271
Season: 7 Episode: 25
DVD Disc: 7
Air Date: 05.23.2001
Stardate: Unknown

Production: 272
Season: 7 Episode: 26
DVD Disc: 7
Air Date: 05.23.2001
Stardate: 54973.4

Afbeelding
Afbeelding


Wat vinden jullie van Engame?
mijn mening volgt later
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Grote FUCK YOU van Berman, Braga en Biller richting de fans.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

3rd RemataKlan schreef:Grote FUCK YOU van Berman, Braga en Biller richting de fans.
:yes: . De Voyager bemanning is thuis en dan... Helemaal geen afronding van het verhaal; de kijker moet schijnbaar zelf maar gokken wat er gebeurd is. Aflevering draait puur om de actie, iets wat de aflevering eigenlijk alleen maar slechter maakt dan die al is.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En de bemanning komt niet eens op eigen kracht thuis. Nee, alles wordt gegeven door iemand uit de toekomst.

Je vindt het niet prettig hoe alles is verlopen? Verander je toch gewoon de tijdlijn en daarmee het leven van talloze anderen.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

3rd RemataKlan schreef:Je vindt het niet prettig hoe alles is verlopen? Verander je toch gewoon de tijdlijn en daarmee het leven van talloze anderen.
En dat is altijd al het grootste probleem wat ik met deze afleveringen had. Janeway is niet blij met de afloop van haar missie: Seven en Chakotay zijn dood! OOHW wat erg. En daarom zorgt Janeway ervoor dat haar eerdere versie 23 jaar eerder thuis komt dan gepland was. Dat is zo ontzettend irritant van deze eps....

Ik vond en vind nog steeds dat deze afleveringen het slechtste zijn van heel Voyager!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Maar had je echt iets beters verwacht?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ik vind deze aflevering een van de besten van star trek.
Aflevering draait puur om de actie
In het eerste deel heb ik bijna geen actie gezien

De aflevering is erg leuk omdat je ziet wat er had kunnen gebeuren als Voyager niet geholpen was, dan had Janeway ze nog steeds thuis gebracht maar had dit vele levens gekost.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:De aflevering is erg leuk omdat je ziet wat er had kunnen gebeuren als Voyager niet geholpen was, dan had Janeway ze nog steeds thuis gebracht maar had dit vele levens gekost.
Nee hoor, minder dan 1 bemanningslid per jaar IIRC.

Verder heeft Janeway de tijdlijn helemaal veranderd wat veel meer levens kan hebben gekost of nog erger, er voor heeft gezorgd dat sommige mensen niet eens bestaan.

Natuurlijk praat jij het goed, net als je ook massamoord en hersenspoeling goedpraat.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

3rd RemataKlan schreef:Maar had je echt iets beters verwacht?

Een tijd geleden niet, omdat ik het toen een super aflevering vond. Maar nu nog steeds niet, maar dit is meer omdat het perfect aansluit op de rest van Voyager!
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Erg leuke aflevering om te zien. Helaas worden hiervoor in het verhaal wel wat dubieuze beslissingen genomen.

Wel minder dan 'All Good Things'.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:De aflevering is erg leuk omdat je ziet wat er had kunnen gebeuren als Voyager niet geholpen was, dan had Janeway ze nog steeds thuis gebracht maar had dit vele levens gekost.
Nee hoor, minder dan 1 bemanningslid per jaar IIRC.

Verder heeft Janeway de tijdlijn helemaal veranderd wat veel meer levens kan hebben gekost of nog erger, er voor heeft gezorgd dat sommige mensen niet eens bestaan.
Tot nu toe heeft iedere captain de toekomst veranderd, doordat hij of zij in het verleden heeft veranderd. Maar in de meeste gevallen werd het weer teruggedraaid (de gewreekte reset-button).

Ik vind het wel goed bij het personage van Janeway passen. Ze heeft het zichzelf nooit vergeven dat ze aan het begin van de reis, de beslissing heeft gemaakt om de Caretakers array kapot te schieten. Later krijgt ze de kans om een deel van de schade terug te draaien, welke ze dan ook aanneemt.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Tot nu toe heeft iedere captain de toekomst veranderd, doordat hij of zij in het verleden heeft veranderd. Maar in de meeste gevallen werd het weer teruggedraaid (de gewreekte reset-button).
Nee hoor. Nooit erop uit gegaan om de tijdlijn te veranderen, zeker niet wanneer de toekomst best goed was.
Rogueborg schreef:Ik vind het wel goed bij het personage van Janeway passen. Ze heeft het zichzelf nooit vergeven dat ze aan het begin van de reis, de beslissing heeft gemaakt om de Caretakers array kapot te schieten. Later krijgt ze de kans om een deel van de schade terug te draaien, welke ze dan ook aanneemt.
Ze heeft geen kans gekregen, ze is er actief op uitgegaan om de tijdlijn te veranderen.

En waarom ging ze niet meteen terug naar de Caretaker Array? Of naar de Badlands om zo Chakotay's schip te redden?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Tot nu toe heeft iedere captain de toekomst veranderd, doordat hij of zij in het verleden heeft veranderd. Maar in de meeste gevallen werd het weer teruggedraaid (de gewreekte reset-button).
Nee hoor. Nooit erop uit gegaan om de tijdlijn te veranderen, zeker niet wanneer de toekomst best goed was.
Best goed? Ze zegt in de aflevering dat er erg veel crewmembers zijn doodgegaan. Voor een crew die zo lang en zo dicht op elkaar zit is dat erg pijnlijk, vooral voor Janeway die zich een beetje als "moeder" optrad. En zoals ik zei, ze heeft het zichzelf nog nooit vergeven dat ze de beslissing moest maken voor de gehele crew.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:Ik vind het wel goed bij het personage van Janeway passen. Ze heeft het zichzelf nooit vergeven dat ze aan het begin van de reis, de beslissing heeft gemaakt om de Caretakers array kapot te schieten. Later krijgt ze de kans om een deel van de schade terug te draaien, welke ze dan ook aanneemt.
Ze heeft geen kans gekregen, ze is er actief op uitgegaan om de tijdlijn te veranderen.

En waarom ging ze niet meteen terug naar de Caretaker Array? Of naar de Badlands om zo Chakotay's schip te redden?
Dit heeft ze gedaan om zo min mogelijk beschadiging aan de tijdlijn te doen en toch haar crew veilig thuis te brengen.
Gebruikersavatar
voyager-girl
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3173
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:39

Bericht door voyager-girl »

Leuke en sterke ep.. op het einde na.

Sjonge wat heb ik me geërgerd toen ik het einde zag, zeg!! Zo open en zo gigantisch vaag! Ik vond het afgeraffeld en niet compleet..

Kan het niet anders verwoorden dan, dat ik het zojuist gedaan heb. Ik denk dat de meeste mensen zich wel kunnen vinden in hetgeen dat ik gezegd heb..
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja en nee

het laat ruimte over voor een vervolg wat heel goed is
Ze zegt in de aflevering dat er erg veel crewmembers zijn doodgegaan. Voor een crew die zo lang en zo dicht op elkaar zit is dat erg pijnlijk, vooral voor Janeway die zich een beetje als "moeder" optrad. En zoals ik zei, ze heeft het zichzelf nog nooit vergeven dat ze de beslissing moest maken voor de gehele crew.
mee eens


en 3rd ik zie niet in dat de thuiskomst van voyager zoveel levens verander hooguit die van dichtbijstaanden
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Best goed?
Ja, best goed ja. Ga de aflevering nog maar een keer kijken en dan wel opletten zodat je het zelf zult zien.
Rogueborg schreef:Ze zegt in de aflevering dat er erg veel crewmembers zijn doodgegaan.
22 bemanningsleden in 16 jaar tijd. Niet eens 2 per jaar. In de eerste 7 jaar zijn er twee keer zoveel bemanningsleden omgekomen!

En ja mensen gaan dood, dat hoort bij het leven. Klaar. Is dat zo'n lastig concept voor sommige fans?
Rogueborg schreef:Voor een crew die zo lang en zo dicht op elkaar zit is dat erg pijnlijk, vooral voor Janeway die zich een beetje als "moeder" optrad. En zoals ik zei, ze heeft het zichzelf nog nooit vergeven dat ze de beslissing moest maken voor de gehele crew.
En die 40+ die eerder waren omgekomen, tellen die soms niet mee? Behoren die niet tot de bemanning, tot de familie? Of die levens die omkwamen toen het schip naar het DQ werd getrokken? Waarom verdienen zij het niet om verder te leven in de nieuwe tijdlijn? Wat hebben die Janeway misdaan?

Rogueborg schreef:Dit heeft ze gedaan om zo min mogelijk beschadiging aan de tijdlijn te doen en toch haar crew veilig thuis te brengen.
Zo min mogelijk schade toe brengen? Dan had ze tijdlijn niet moeten veranderen!!! Echt, is dat nou zo moeilijk om te begrijpen?

Dit 'denkwerk' bewijst weer eens hoe dom sommige fans kunnen zijn. In "Year Of Hell" werd Annorax neergezet als de slechterik en was Janeway goed bezig door hem tegen te houden, hij moest tegengehouden worden. En nu doet Janeway hetzelfde wat Annorax deed en een hoop VOY fans klappen in hun handjes en verdedigen Janeway's acties. Belachelijk. :nuts2:
voyager-girl schreef:Leuke en sterke ep.. op het einde na.

Sjonge wat heb ik me geërgerd toen ik het einde zag, zeg!! Zo open en zo gigantisch vaag! Ik vond het afgeraffeld en niet compleet..

Kan het niet anders verwoorden dan, dat ik het zojuist gedaan heb. Ik denk dat de meeste mensen zich wel kunnen vinden in hetgeen dat ik gezegd heb..
Als je echt na 7 jaar Berman een beter einde had verwacht, als je echt zo naief bent, verdien je het einde wat je kreeg. Niet 7 jaar lang goedkeuren en fan zijn en dan op het einde zware kritiek leveren omdat men exact hetzelfde voorschotelt als die jaren daarvoor.
Tactical_Cube schreef:en 3rd ik zie niet in dat de thuiskomst van voyager zoveel levens verander hooguit die van dichtbijstaanden
Natuurlijk zie jij dat niet, je denkt niet na. Tot nu toe heb ik jou het voordeel van de twijfel gegeven maar niet langer.

Is in die eerste 7 jaar de Voyager's aanwezigheid in het DQ volledig onopgemerkt gebleven?

En alsjeblief, denk fatsoenlijk na voordat je antwoord geeft op die vraag. Laat nou eens zien dat je een gezond verstand hebt.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Dit 'denkwerk' bewijst weer eens hoe dom sommige fans kunnen zijn. In "Year Of Hell" werd Annorax neergezet als de slechterik en was Janeway goed bezig door hem tegen te houden, hij moest tegengehouden worden. En nu doet Janeway hetzelfde wat Annorax deed en een hoop VOY fans klappen in hun handjes en verdedigen Janeway's acties. Belachelijk.
Dat jij dit zegt betekent dat jij niet nadenkt

- Annorax wiste soorten
- Annorax deed het keer op keer
- Annorax maakte het niet uit wat er gebeurde en daarom deed hij het over en over

-Janeway verandert alleen de toekomst van haar schip (met daarbij misschien een klein deel van wat er verder gebeurt)
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

Tactical_Cube schreef: -Janeway verandert alleen de toekomst van haar schip (met daarbij misschien een klein deel van wat er verder gebeurt)
Onmogelijk, door 'iets' in een tijdlijn te veranderen verander je alles wat er na zou zijn gebeurd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Dat jij dit zegt betekent dat jij niet nadenkt

- Annorax wiste soorten
- Annorax deed het keer op keer
- Annorax maakte het niet uit wat er gebeurde en daarom deed hij het over en over

-Janeway verandert alleen de toekomst van haar schip (met daarbij misschien een klein deel van wat er verder gebeurt)
Wat had ik nou gezegd?

denk fatsoenlijk na voordat je antwoord geeft op die vraag

Maar helaas, naast het feit dat je niet eens een antwoord geeft, kom je aanzetten met zwakzinnig gebrabbel.

Annorax was op grote wijze de tijdlijn aan het aanpassen net als Janeway. Alleen Annorax werd neergezet als schurk en Janeway als held. Veel fans zijn zo dom dat ze het niet eens doorhebben.

Janeway kon het ook niets schelen wat er gebeurde zolang die 22 mensen maar bleven leven, nou ja eigenlijk alleen Seven en Chakotay. Die andere 40 die eerder waren omgekomen hadden dan maar pech.

Is in die eerste 7 jaar de Voyager's aanwezigheid in het DQ volledig onopgemerkt gebleven?

Antwoord TC: .....
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 07 feb 2005, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja maar niet in zulke grote wijze als Annorax dat deed met zijn schip.

Wat janeway doet zal gevolgen hebben voor de voyager crew en hun dichtbijstaanden voor de federatie en de anderen zullen de gevolgen klein zijn.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef:Wat janeway doet zal gevolgen hebben voor de voyager crew en hun dichtbijstaanden voor de federatie en de anderen zullen de gevolgen klein zijn.
Annorax liet Chakotay toch een gok wagen? Hij haalde een asteroid weg (of in ieder geval iets heel kleins), en voila, een hele beschaving had nooit bestaan. Elke verandering kan de grootste gevolgen hebben. Dus als Voyager níet eerder was teruggehaald had het ongetwijfeld heel wat aan de tijdlijn veranderd. Iets wat Janeway (en jij) geheel negeert.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:ja maar niet in zulke grote wijze als Annorax dat deed met zijn schip.

Wat janeway doet zal gevolgen hebben voor de voyager crew en hun dichtbijstaanden voor de federatie en de anderen zullen de gevolgen klein zijn.
:roll:

Oh, ongelofelijk, geef nou eens antwoord op de vraag.

Is in die eerste 7 jaar de Voyager's aanwezigheid in het DQ volledig onopgemerkt gebleven?

JA of NEE?
Gebruikersavatar
Diana333
Ensign
Ensign
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 apr 2003, 21:54
Contacteer:

Bericht door Diana333 »

Ik vond het wel een leuke episode, maar had ook voor het einde van de serie iets beters verwacht.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Er zijn meer captains die zelf kiezen om terug in de tijd te gaan. Zij het misschien wel met een betere reden dan Janeway, maar ook zij konden de tijdlijn beinvloeden bvb.:

Kirk in The Voyage Home
Picard in Time's Arrow

Feit blijft dat je met tijdreizen alle kanten op kunt met uitleggen. Was het wel goed van Sisko dat hij voor Gabriel Bell doorging. Wie zegt dat het anders nooit goed was gekomen? Stom toevallig van dat ongelukje waardoor ze terug in de tijd kwamen en dat Bashir toch per ongeluk de dood van de echte Bell veroorzaakte. Als Benjamin Sisko die geschiedenis zo goed wist, dan had hij vast ook foto's gezien van Gabriel Bell en dan wist hij dat hij hetzelf was.

Is nu Janeway is teruggegaan de hele geschiedenis veranderd en hebben de gebeurtenissen in s1-s7 eigenlijk niet plaatsgevonden?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Is in die eerste 7 jaar de Voyager's aanwezigheid in het DQ volledig onopgemerkt gebleven?
nee
Annorax liet Chakotay toch een gok wagen? Hij haalde een asteroid weg (of in ieder geval iets heel kleins), en voila, een hele beschaving had nooit bestaan. Elke verandering kan de grootste gevolgen hebben. Dus als Voyager níet eerder was teruggehaald had het ongetwijfeld heel wat aan de tijdlijn veranderd. Iets wat Janeway (en jij) geheel negeert.
De methode die Annorax gebruikt en jij hier zegt is wat heel anders, Annorax wist het object uit de geschiedenis waardoor het nooit bestaan heeft en dat doet Janeway niet.
Elke verandering kan de grootste gevolgen hebben. Dus als Voyager níet eerder was teruggehaald had het ongetwijfeld heel wat aan de tijdlijn veranderd. Iets wat Janeway (en jij) geheel negeert.
Je moet niet vergeten dat hier 2 janeways waren de een uit de toekomst die het allemaal teweeg bracht misschien is zij fout bezig maar de janeway van toen weet niets van de toekomst die zal komen en dat is voor haar de toekomst die nog moet komen dus kan zij kiezen om te doen wat zij wil zij doet niks fout want ook als ze gewoon door zou gaan zou de toekomst veranderd zijn omdat admiraal Janeway er was geweest dus wat de captain janeway ook had gedaan de toekomst waaruit de admiraal komt zou niet meer bestaan dus dan moet je voor de beste optie kiezen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Trekkie tactiek: maak anderen net zo schuldig als Janeway!

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Er zijn meer captains die zelf kiezen om terug in de tijd te gaan. Zij het misschien wel met een betere reden dan Janeway, maar ook zij konden de tijdlijn beinvloeden bvb.:

Kirk in The Voyage Home
Picard in Time's Arrow
Om de tijdlijn te veranderen (omdat hun eigen persoonlijke leventje niet bevalt)?

Nee, dus waarom kom je ermee aanzetten? Een wanhopige poging om schuld bij andere captains te leggen om zo Janeway vrij te spreken? Wat dat is vrij normaal voor Trekkies om te doen...

WeyounsLastClone schreef:Feit blijft dat je met tijdreizen alle kanten op kunt met uitleggen. Was het wel goed van Sisko dat hij voor Gabriel Bell doorging. Wie zegt dat het anders nooit goed was gekomen?
Bell was dood. En dankzij hem bleven de gijzelaars in leven.
WeyounsLastClone schreef:Stom toevallig van dat ongelukje waardoor ze terug in de tijd kwamen en dat Bashir toch per ongeluk de dood van de echte Bell veroorzaakte. Als Benjamin Sisko die geschiedenis zo goed wist, dan had hij vast ook foto's gezien van Gabriel Bell en dan wist hij dat hij hetzelf was.
Hoeft helemaal niet zo te zijn. Sisko heeft Bell altijd als de echte Bell gezien, zijn geheugen, samen met dat van Bashir en Dax, is niet aangetast door de veranderingen in de tijdlijn. Van de rest wel, of mogelijk iedereen behalve de Defiant bemanning.

Verder zit je te kijken met een leeftijdsverschil van 20+ jaar in het geval dat Sisko zichzelf zou hebben gezien.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:nee
Waarom denk je dan dat in die andere 16 jaar de Voyager's aanwezigheid WEL onopgemerkt is gebleven?
Tactical_Cube schreef:De methode die Annorax gebruikt en jij hier zegt is wat heel anders, Annorax wist het object uit de geschiedenis waardoor het nooit bestaan heeft en dat doet Janeway niet.
Nadenken TC, het is niet zo moeilijk.

Janeway's acties kunnen er voor gezorgd hebben dat sommige mensen niet hebben bestaan, dat bepaalde technologie nooit is uitgevonden, met alle gevolgen vandien.

Annorax maakte iig allerlei berekeningen. Janeway niet, die dingen zonder nadenken de tijdlijn aanpassen en schijt aan de gevolgen.
Tactical_Cube schreef:Je moet niet vergeten dat hier 2 janeways waren de een uit de toekomst die het allemaal teweeg bracht misschien is zij fout bezig maar de janeway van toen weet niets van de toekomst die zal komen en dat is voor haar de toekomst die nog moet komen dus kan zij kiezen om te doen wat zij wil zij doet niks fout want ook als ze gewoon door zou gaan zou de toekomst veranderd zijn omdat admiraal Janeway er was geweest dus wat de captain janeway ook had gedaan de toekomst waaruit de admiraal komt zou niet meer bestaan dus dan moet je voor de beste optie kiezen.
:roll:

En maar goedpraten. En Annorax was fout. En nog steeds vinden VOY fans het vreemd dat ze worden uitgelachen. Goh hoe zou het toch komen. Waar halen mensen dat idee vandaan?

Admiral Janeway = Captain Janeway!

En Captain Janeway had ervoor kunnen kiezen om de tijdlijn niet aan te passen door Admiral Janeway te negeren.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Admiral Janeway = Captain Janeway!

nee en ja

Admiral Janeway is Janeway die getekend is door wat ze meegemaakt heeft in haar leven en dan met name de jaren na het 7e seizoen van voyager. Daardoor is zij heel anders dan Captain Janeway. (ze dronk zelfs geen koffie meer :P)

Captain Janeway is de Janeway die Admiraal Janeway in die tijd ook was maar zij heeft de admiraals toekomst niet meegemaakt dus waarom moet zij zich gaan bezighouden met een voor haar mogelijke toekomst die toch al veranderd is door de aanwezigheid van admiraal janeway, de enige manier dat er niks met de tijdlijn was gebeurd was als admiraal janeway nooit naar het verleden was gegaan.

Maar dat is een keuze die Captain Janeway nooit zou maken omdat die tijdlijn er niet meer is voor haar.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Mooi hoe je het eerste punt compleet negeert.

En Captain Janeway zou Admiral Janeway zijn geweest wanneer er geen inmening vanuit toekomst had plaatsgevonden.

Je probeert het hele argument te ontsporen door te gaan zeiken over Capt Janeway vs Adm. Janeway.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Je probeert het hele argument te ontsporen door te gaan zeiken over Capt Janeway vs Adm. Janeway.
lukt het? (want ik heb gelijk)
Gesloten